Pages - Menu

Monday 7 July 2014

TIMBALAN KETUA MENTERI II Pulau Pinang Yakin, Tamil Eelam Sri Lanka Akan Bantu DAP Jikalau '13 Mei' Tercetus Semula

P.Ramasamy yang juga merupakan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, diketahui penyokong kuat kumpulan pengganas Sri Lanka, Tamil Eelam. Bahkan P.Ramasamy juga diketahui tidak sahaja menyokong, sebaliknya turut menjadi wakil Tamil Eelam di Malaysia selain menjadi pelindung dan pendana utama kumpulan pengganas tersebut.

Dua hari sudah, Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin mengingatkan keadaan yang berterusan seperti sekarang membabitkan ketegangan kaum dan agama, tidak mustahil akan mencetuskan kembali satu lagi 13 Mei 1969 seandainya rakyat terus-menerus mengamalkan sikap seperti sekarang.

Mungkin berasa besar kerana pembabitannya dalam Tamil Eelam, sebuah kumpulan pengganas bersenjata yang telah banyak melakukan pembunuhan, P.Ramasamy mencabar Muhyiddin Yassin untuk mencetuskan semula 13 Mei.

“MIC might be scared, Gerakan might be scared, MCA might be scared, but I tell you, if you want to bring May 13, you bring it,” kata Ramasamy dalam satu sidang media semalam.

“Don’t talk. All the time talking May 13, May 13. Bring-lah May 13. You start May 13. This will be the first time the government starts May 13. You think what? You think we’re scared ah?” tambahnya.

Ramasamy ternyata bersemangat untuk melihat kekacauan dan pembunuhan kaum serta agama berlaku di negara ini. Pendapatnya itu turut disokong oleh ADUN Sri Delima, RSN Rayer yang membuat kenyataan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, sokongan yang akan diberikan bagi sebarang tindakan Ketua Menteri itu berhubung perkara ini.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden UMNO dilaporkan berkata pada Jumaat, keganasan kaum mungkin akan berulang sekiranya setiap etnik di negara ini berterusan membuat kritikan antara satu sama lain.

"Kerana itu, muncul semua bentuk andaian apabila hubungan kaum menjadi tegang dan tidak sihat. Keadaan ini kalau dibiarkan, tidak syak lagi akan mencetuskan semula insiden tersebut dan saya tidak mahu menyebut tarikh kejadian itu," kata Muhyiddin Yassin sebagaimana yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia. 

"Mengapakah perkara ini terus-menerus berlaku dan ia sangat membimbangkan kita. Kita mesti mencari jalan untuk memulihkan keadaan semula," kata Muhyiddin lagi.

Reaksi sombong dan mencabar P.Ramasamy boleh dibaca menerusi kenyataan terbarunya dalam Facebook DI SINI.

13 comments:

  1. hehe....stkat paria ramasamy 2 nak mencabar...layak diludah sj...mulut busuk minum todi boleh kat dia...hehe...

    ReplyDelete
  2. Wah ini sudah bagus....kasi bersih cina dan keling sekaligus...

    ReplyDelete
  3. ugutan india budah hingusan

    ReplyDelete
  4. Betul la kata dia tu, Melayu penakut, pergila bunuh pendatang celaka ni kalau korang betul anak jantan, cakap banyak tapi penakut.

    ReplyDelete
  5. PEMBETULAN: (perenggan kedua)

    MO menggunakan PERANG agama ini juga biasa dilakukan oleh PENGGANAS HINDU kat India bila mahukan alasan MEMBUNUH/MEROMPAK/MEROGOL BUMIPUTERA Islam India dlm. pelbagai GENOSID!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  6. Kami dok tinggi lampu hijau

    ReplyDelete
  7. Kalau ada ISA perkara seperti ini tidak akan berlaku. Ini satu kesilafan DS Najib. Polis sudah tidak bertaring lagi. Peguam Negara lebih menyebelahi pehak-pehak yang menentang kerajaan. Keadillan sudah hilang sedikit demi sedikit. Kalau ini berterusan hancur lebur Malaysia ini.

    Fikir-fikirkanlah!......

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la, kalau ada ISA , boleh sumbatkan muhdin dlm lokap..asyik nak gertak rakyat dgn may13....ingat semua rakyat bodoh mcm macai umno ker?? katakan may 13 terjadi, ia akan dimulakan oleh umno dan macainya......ini semua org tau......sebab itu la macha ni berani gertak umno yg tak bertelur....oh, ya...macai2 sengal skali.....wei ,sengal, nak betting tak, kejap lagi makcik samdol bodoh itu akan nyalak......??

      Delete
    2. tpm nasihat bukn gertak.13may 2 btol2 tjadi.maknanya ia sejarah.sejarah yg harus sntiasa diingatkn spy xberulang.buknnya sapu bwh kapet spy org xtau mcm yg pmimpin2 hg cuba buat la ni.Al Quran sndr byk sejarah utk djadikn teladan.kalo hg Islam hg phm la.igt,13may dulu kafir waktu 2 bukn nk halau umno,tp melayu.kalo hg da jantan sgt,jmp pmimpin hg mtk bukti bgambar(video xbleh sbb besi),13may sblm ni umno yg mula

      Delete
    3. mmg TPM gertak.....org bijak dan org politik tau yg may13 dilaksanakan oleh umno tuk menurunkan Tunku Abdul Rahman...org2 umno yg bergeliga tu ialah tun razak, mahathir dan harun idris.....

      takan dia org nak kuar bagitau nak turunkan TAR kan, jadik dia nampak peluang tuk wujudkan ketegangan diantara kaum selepas DAP menang.....masa itu tak der handphone....jadik senang jer nak hasut org melayu, ckp jer ada cina dah tetak melayu, dan api dah boleh merebak....dan selepas may13, TAR letak jawatan, hasrat razak, mahathir dan idris tercapai....

      umno tau org melayu senang dibodohkan, itu yg umno praktik dari dulu sampai skrg.....lagipun, kalau may13 terjadi, ia akan dimulakan oleh umno dan macai2...dan umno akan gunakan strategy tu bila umno hilang kuasa....ramai dah boleh baca strategy umno la, macai2 jer lugu......ambik contoh macai lugu kluang tu - surat ada, surat?? nasib baik ketua dia pandai damage control....tabik ketua tu

      Delete
  8. Keling paria ni blm merasa 13 Mei lg xpe kita bg diaorg rasa pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek eleh....ni pun seorg lagi....bising jer terror......buat la, baru org respek......gi keluar skrg, jumpa org india jer terus tetak.....pastu laung..."may 13, tpm dah pun bagi amaran".....kalau ko anak jantan, ko mesti dah buat nyer......tapi ko sedar ko bukan anak jantan kan......?

      Delete
  9. apa bising-bising.....melayu nak marah apa....yang kami tahu ramai melayu sokong Ramasamy....tambah-tambah Melayu Pulau Pinang yang ahli PAS dan PKR.....kami tahu la semua ni...cuba cakap kat mereka ni Ramasamy teruk...mesti mereka ni marah punya.....tak payah bisinglah...melayu berani dengan melayu sahaja...tamat.

    ReplyDelete