Hampir Dibelasah, ADUN BN MACHAP Lai Meng Chong Sepatutnya Benci OKU!

Saturday, 28 June 2014 | 4 comments

Selepas pendedahan tentang remaja OKU berusia 15 tahun yang diabaikan oleh keluarganya dan seorang wanita OKU di Kelantan, ramai yang menuding jari kepada wakil rakyat Pakatan Rakyat yang langsung tidak mempedulikan kebajikan rakyat di kawasan mereka, kecuali untuk mendapatkan sokongan bagi mengambilalih kerajaan negeri dan Persekutuan.

Ini pula satu berita yang sedikit berbeza membabitkan wakil rakyat dari Barisan Nasional.

Pada 25 Jun 2014, ketika Lai Meng Chong sedang minum kopi di sebuah kedai kopi bersama-sama tiga orang kawannya, mereka telah didatangi seorang lelaki Cina bernama Tan Boon Choy. Dikatakan, Tai Boon Choy adalah seorang pesakit mental.

Kejadian berlaku lebih kurang jam 3:00 petang.

Tai Boon Choy cuba meminta bantuan daripada Lai Meng berhubung kematian adiknya yang bernama Tai Pay Fang yang dikatakannya telah dibunuh. Lai Meng cuba menerangkan kepada Boon Choy bahawa adiknya yang berusia 30 tahun, mati akibat sakit jantung bukannya dibunuh. Justeru, keinginan Boon Choy untuk mengadakan sidang media bersama-sama Lai Meng, telah ditolak mentah-mentah.

Setelah diberikan nasihat, Boon Choy beredar. Namun 15 minit kemudian, Boon Choy yang tidak berpuas hati dengan jawapan ADUN Machap itu telah datang semula dan menuntut untuk berjumpa dengan Lai Meng. Dia turut membawa bersamanya sebiji topi keledar. Katanya, sekiranya Lai Meng enggan membantunya, dia akan berjumpa dengan Goh Leong San, ADUN Duyong dari DAP.

Apabila Lai Meng tidak melayannya lagi, Boon Choy naik angin dan dengan menggunakan topi keledar yang dibawanya, dia cuba memukul ADUN Machap itu. Bagaimanapun, beberapa orang kawan Lai Meng selain pelanggan di kedai kopi itu berjaya menahan serta menghalang Boon Choy daripada memukul Lai Meng.

Tan Boon Choy merupakan seorang OKU (pesakit mental) dan menerima bantuan kebajikan sebanyak RM300 setiap bulan. Dia merupakan anak ke-3 daripada 4 beradik. Mempunyai seorang kakak yang sudah berkahwin dan tinggal di Kuala Lumpur dan seorang adik di Singapura. Ibunya bekerja sebagai pencuci pinggan di Restoran Kampung Machap Baru manakala bapanya telah meninggal dunia.


Contoh Terbaik Wakil Rakyat Leka Gliding, Tak Peduli Nasib Rakyat



DAP dan PKR sentiasa beretorik kononnya mereka adalah sebuah parti yang sangat kuat bekerja untuk rakyat. Kononnya juga mereka tidak rasis dan sentiasa memastikan keadilan ekonomi di kalangan rakyat. Malah DAP secara terbuka menyatakan, parti tersebut menggunapakai fahaman Sosialis dalam perjuangan mereka. Manakala PKR pula, tidak pernah dapat membezakan antara Sosialis dengan Idealisme.

Hakikatnya, amalan yang dibuat oleh para pemimpinnya bertentangan dengan apa yang mereka perjuangkan. Tidak ada kesamarataan yang diperjuangkan, sebaliknya para pemimpin DAP dan PKR sentiasa mencari jalan untuk menganiayai rakyat.

Ini terbukti menerusi gelagat seorang Ketua Cabang PKR di Miri yang juga merupakan Ahli Parlimen Miri, Dr. Michael Teo, menunjukkan parti yang disertainya tidak pernah berminat untuk menyelesaikan masalah rakyat. Sebaliknya menjadikan rakyat sebagai umpan untuk mereka mengekalkan kuasa dan merampas pemerintahan negeri dalam kempen IMPIAN SARAWAK yang dilancarkan baru-baru ini oleh Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chien Jen.


Dr. Michael Teo masih tidak menerima sebarang tindakan undang-undang berhubung amalan menggugurkan bayi secara haram di kliniknya di Miri. Beberapa pendedahan sebelum ini telah dilakukan, tetapi sehingga kini, klinik miliknya itu cukup terkenal dengan operasi haram itu. Malah beberapa sumber memberitahu, cukup dengan hanya bermodalkan RM10,000 urusan jual beli anak di klinik itu juga boleh dilakukan. Semua dokumen senang diperolehi memandangkan klinik tersebut menyediakan surat yang 'mengesahkan' bahawa pembeli telah 'melahirkan' anak berkenaan. Dokumen itu juga boleh dibawa ke JPN untuk mendapatkan surat beranak. Bayaran lebih akan dikenakan untuk anak lelaki.

Itu satu hal. Antara masalah lain yang melanda Bandaraya Miri adalah SETINGGAN. Masalah ini tidak pernah cuba diselesaikan oleh Dr. Michael Teo Yu Keng walaupun dia diberikan mandat sebagai Ahli Parlimen bagi kawasan Parlimen P.219 Miri.


Semasa berkempen dalam PRU-13 lalu, Michael Teo telah berjanji untuk menyediakan sejumlah 4000 buah rumah kepada penduduk setinggan sekiranya dia dipilih sebagai Ahli Parlimen. Namun setelah mandat diperolehi, Teo bukan sahaja gagal memenuhi janjinya, bahkan lebih banyak menghabiskan masa dengan hobinya iaitu GLIDING.

Selain itu, Teo bersama-sama Allan Ling Sie Kiong serta Fong Pau Teck, kedua-duanya dari DAP yang merupakan ADUN Piasau dan ADUN Pujut. Fong Pau Teck bagaimanapun, telah dipecat dari DAP pada November 2013 kerana mempersoalkan pemilihan parti atau lebih tepat lagi mempersoalkan kewibawaan Lim Guan Eng.

Allan Ling Sie Kiong lebih banyak menumpukan usaha meracuni pemikiran masyarakat luar bandar untuk bersama-sama DAP Sarawak dalam program IMPIAN SARAWAK dan tidak pernah peduli dengan permasalahan rakyat di kawasan yang diwakilinya iaitu Piasau. Piasau juga berhadapan dengan masalah setinggan yang besar.


Menariknya, di sebalik pelbagai masalah yang tidak dapat diselesaikan oleh Michael Teo dan kedua-dua ADUN Pembangkang itu, ketiga-tiga mereka bersatu hati untuk MENGACAU Parlimen P.220 BARAM yang diwakili oleh Anyie Ngau dari Barisan Nasional.

Sampai bila rakyat dan penduduk Sarawak perlu memberikan kepercayaan kepada golongan yang tidak pernah berniat hendak membela rakyat sebaliknya hanya mementingkan diri sendiri?

Cukupkah dengan membenarkan pengguguran haram dan seorang wakil rakyat yang gila bermain GLIDING maka keperluan rakyat di Miri sudah terlaksana?

PEMUDA CINA Dipenjara 4 Hari dan Didenda RM2000 Kerana Melawan Polis Trafik

Thursday, 26 June 2014 | 7 comments


MELAKA 26 Jun – Sikap kurang ajar dan celupar seorang lelaki terhadap seorang anggota polis trafik yang menahannya kerana tidak memakai tali pinggang keledar, akhirnya menjerat dirinya sendiri.Lelaki terbabit, Goh Guo Quan, 22, hari ini dihukum penjara empat hari dan denda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret di sini selepas mengaku bersalah atas tuduhan menghalang tugas penjawat awam, Ahad lalu.

Tertuduh didakwa mencemuh dan bertindak tidak memberhentikan kenderaan ketika ditahan oleh anggota polis trafik yang sedang menjalankan tugas kerana didapati tidak memakai tali pinggang keledar.
Kesalahan tersebut dilakukan tertuduh dari Mersing, Johor itu di Jalan Merdeka, Taman Melaka Raya di sini pada pukul 3 petang, 22 Jun lalu.

Guo Quan didakwa mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya.
Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nor Syazwani Ishak manakala tertuduh diwakili peguam Faized Razali.

Majistret Mohd. Firdaus Saleh memerintahkan tertuduh dipenjara empat hari bermula dari tarikh tangkapan iaitu pada hari kejadian dan jika gagal membayar denda, tertuduh boleh dihukum penjara lagi empat bulan.

OPERASI OPS ROBOH Gerai Melayu Diperhebatkan di Pulau Pinang!

Wednesday, 25 June 2014 | 12 comments


Pada 25/6/ 2014 jam 9.30 di Pantai Scout Camp, Teluk Bahang, BALIK PULAU telah dijalankan Operasi Ops Roboh oleh Pegawai dan kakitangan Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Barat Daya

Semua dah di rancang secara halus apabila penguatkuasaan di serah bulat bulat kepada bangsa melayu dan kaum cina DAP bergelak ketawa lihat semua ni.

Pengerusi JKKKN sedang merayu supaya gerai kepunyaan Zainal bin Awang tidak dirobohkan pegawai yg menjalankan tugas tidak mampu membantu kerana itu adalah mata pencarianya siapa yg bersalah?? Tentulah kerajaan negeri yang MAHA ZALIM LEBIH ZALIM DARI FIRAUN LAKNATULLAH.

Org melayu balik pulau sekarang hanya mampu melihat dan tidak lagi mampu utk berlawan inilah dikatakan jika bangsa asing ada kuasa.. MELAYU BILA NAK SEDAQ?

LELAKI BIADAP, PENGHASUT DAN PENFITNAH INI DIKEHENDAKI... Jurukempen SARAWAK FOR SARAWAKIANS Diburu Rakyat Sarawak!!!

Tuesday, 24 June 2014 | 17 comments


Ayuh anak bangsaku,

Kita cari anak syaitan anak iblis ni, dia lah Admin Pages Legasi Kongsi Gelap Melayu 2,dia ni sengaja nak memecah belahkan anak Sarawak, ayuh jika jumpa dia kita tangkap, kalau buat report pun bukan boleh diambik tindikan, guna cara kita, kalau dia org sarawak kita ikat di dan telanjangkan dia ditengah2 padang merdeka, agar dia dpt ditonton oleh org awam ,kita berhak menangkap dia ,tp kita tiada hak untuk menghukum dia, tp dia perlu dihukum, dia lah penghasut dan byk buat fitnah dii page https://www.facebook.com/profile.php?id=775205582500703&ref=ts&fref=ts


Itu kemarahan yang tidak dapat ditutup-tutup lagi. 

Banyak posting-postingnya di page berkenaan menjurus kepada cubaan membangkitkan sentimen kebencian di kalangan rakyat Sarawak, khususnya kaum Bumiputera terhadap Melayu-Semenanjung. Kebanyakan posting yang dibuatnya juga menunjukkan dia merupakan sebahagian daripada tentera-tentera SARAWAK FOR SARAWAKIANS yang sedang aktif berkempen untuk mengeluarkan Sarawak dari Persekutuan Malaysia.

M.Onya mudah.. laga-lagakan sesama kaum. Timbulkan kebencian kononnya Melayu-Semenanjung memandang hina kepada bangsa Dayak di Sarawak walhal yang dikatakan Dayak di Sarawak itu juga merupakan sebahagian daripada suku kaum Melayu.

Sarawak tidak pernah berada dalam keadaan seperti sekarang sehinggalah parti-parti politik dari Semenanjung seperti DAP, PKR dan PAS mendapat tempat di Sarawak.

Banyak laporan telah dibuat berhubung lelaki ini tetapi statusnya sama sahaja seperti kebanyakan RBA dan penyokong Pakatan Rakyat yang lain... mereka sukar ditangkap atau barangkali memang sengaja tidak mahu ditangkap!!!

CERITA SEBENAR Yang Menyayat Hati Tentang Ibu Firdaus Dullah Yang Ditemui Kurus Kering Di Dalam Bilik Tidak Bertingkap Di Nilai!

Alhamdulillah, petang tadi saya dan isteri, Siti Salwa diberi keizinan Allah untuk melawat adik Muhammad Firdaus Dullah di Hospital Tuaku Jaafar, Seremban..

Pertamanya, saya mohon maaf jika post ini panjang, harap anda dapat bersabar dan baca kerana intipatinya adalah penting dan harap dapat di"share" kepada sesiapapun yang anda jumpa diluar mahupun Facebook friends list anda..

Adik OKU ini terkenal akibat berita yang tersebar luas konnonnya dia "dikurung" oleh ibunya dirumah sehingga kurus kering. Dan akibat fitnah yang berleluasa tentang betapa "zalim"nya si ibu itu,

saya rasa bertanggungjawab untuk menceritakan hal sebenar kepada kalian semua agar kalian dapat membetulkan semula persepsi anda dan tidak termakan fitnah yang telah anda baca baik daripada akhbar, TV mahupun post di Facebook....

Dan sepertimana post saya yang terdahulu, para keyboard warrior dan generasi "mohon share" bertungkus lumus untuk memaki dan menghina ibunya atas "perbuatan" tidak berhati perut oleh ibu adik Firdaus, Puan Lola.

Facebook ibu adik Firdaus dijejaki dan digelar iblis, syaitan, kejam dan sebagainya..sedarlah wahai rakan sekalian, ini tidak lain hanyalah fitnah yang amat tidak bertanggungjawab para pemberita, generasi "mohon share" dan keyboard warrior terhadap ibunya...

~~~~~

Ketika berada di Wad, saya turut berpeluang untuk bercakap dengan Kak Nor ( Dalam gambar, yang sedang memeluk Firdaus ) yang merupakan jiran,bekas penjaga adik Firdaus, dan juga sahabat baik Puan Lola. Menurut Kak Nor, Puan Lola amat menyayangi Firdaus walhal tidak pernah sekalipun dimarah apatah lagi dijentiknya Firdaus...Walhal, keprihalan Firdaus diketahui oleh jiran sekeliling Flat tempat tinggal mereka kerana semasa Kak Nor masih lagi menjaga Firdaus, dia selalu dibawa main bersama kanak-kanak lain di perumahan tersebut...Dan Kak Nor telah menjaga Firdaus sejak dia berumur 4 tahun lagi. Namun begitu, akibat urusan yang tidak dapat dielakkan Kak Nor berpindah ke Gemencheh..

Akibat ini, tiada lagi siapa yang sanggup menjaga dan membela Firdaus semasa ketiadaan Puan Lola ke tempat kerja.

Dan disinilah bermula kisah dimana Puan Lola terpaksa meninggalkan Firdaus berseorangan dirumah akibat terpaksa bekerja menampung belanja keluarga. Dia bekerja di KLIA dan gajinya hanyalah sedikit
yang amat sangat. Anak kedua Puan Lola yang berumur 6 tahun ( Turut berada di hospital dalam wad yang sama kerana Puan Lola ditahan ) menpunyai kondisi "Hyperactive". Puan Lola juga diberikan ujian kesihatan dan beliau sendiri sakit..Masya Allah besar ujian keluarga ini.

Puan Lola menanggung perbelanjaan sewa rumah, perbelanjaan motor perubatan, menghantar wang kepada ibu bapanya di Sabah dan macam2 lagi dan akibat kepayahan ini, mereka hidup sekangkang kera sebagai mana anda boleh lihat dalam rumahnya yang kosong. Untuk menambah pendapatan, Puan Lola mencari dan menjual tin kosong dan juga kotak-kotak... Masya Allah.

Dan jika kita persoalkan mengapa hanya diberi pakaian reput kepada Firdaus, "mak dia tak mampu ke nak beli baju RM5 sekalipun ?" Jawapannya senang, ya mereka teramat miskin hingga hendak beli baju baru pun tidak mampu.

~~~~~

Untuk menguatkan lagi pendapat kami terhadap Puan Lola, kebetulan datang dalam wad tadi bersama saya adalah seorang lelaki yang merupakan ahli NGO kawasan perumahan Puan Lola sekeluarga. Beliau
pernah bekerja denga Puan Lola selama 6 tahun di KLIA dan beliau turut mengatakan bahawa apa yang masyarakat perkatakan terhadap Puan Lola adalah salah sama sekali. Beliau seorang yang lemah lembut, rajin dan selalu kerja "overtime" untuk mencari duit lebih bagi menampung keluarga.

Situasi kini adalah Kak Nor menjaga Firdaus dan adiknya di Wad kanak-kanak tersebut jika berkesempatan dan beliau tanpa meminta sesen pun berulang alik dari Gemencheh ke Seremban untuk menjaga adik

Firdaus. Sepanjang saya di Wad tadi, adik Firdaus kerap kali memanggil "Mak..." "Makk..." sambil memeluk Kak Nor yang masih lagi diingatinya. Kembalikanlah Puan Lola kepada Firdaus yang mana beliau kini ditahan untuk direkodkan keterangan.... Moga Allah pertemukan mereka semula dengan secepat mungkin, insya Allah.

~~~~~

Sehubungan itu kami semua yang hadir petang tadi dalam Wad itu sepakat bersama ingin membetulkan persepsi yang salah yang digambarkan oleh media massa, generasi "mohon share" dan juga keyboard warrior terhadap keluarga Puan Lola.Moga Allah dapat permudahkan urusan mereka dan kita semua, insya Allah.

Tidak percaya dengan apa saya tulis nih ? Pergi lawat sendiri adik Firdaus di Wad Kanak-Kanak Hospital Seremban. Tiada satu pun calar atau parut dera pada adik Firdaus, yang ada hanyalah kesan kasih sayang ibu yang bersusah payah menjaga si adik meskipun ibunya sakit dan tidak mampu...

###########

Kesimpulan yang boleh dibuat adalah :

1 ) Kita seharusnya malu dan harus rasa bersalah terhadap Puan Lola atas Fitnah dan tohmahan yang disebarkan. Mohon maaf kepada ibu adik Firdaus jika berkesempatan. Kita harus ingat, jika orang kutuk mak kita kita mesti akan marah bukan main lagi dan akan membalas perbuatan terkutuk tu betul tak ? Bayangkan anda telah mencaci ibu kepada adik Firdaus yang OKU yang tidak mampu untuk marah atau membalas perbuatan anda terhadap ibunya.. Anda patut malu dengan diri anda dan segeralah bertaubat.

2 ) Kita tidak boleh menuduh melulu tanpa membuat siasatan terperinci terhadap sesuatu perkara. Silap langkah maka ianya menjadi Fitnah. Ingatlah Fitnah itu dosanya lebih besar dari membunuh.

Mampukah anda tanggung dosa itu diakhirat kelak ? Wallahualam.

3 ) Tanamkan sikap membantu kepada orang yang susah, jangan tunggu NGO ataupun orang datang kutip derma baru nak tolong. Cari dan berkawanlah dengan orang yang miskin dan susah. RM1 bagi anda
mungkin sedikit, namun bagi mereka ianya tidak ternilai... Besedekahlah sentiasa, meskipun harta didunia kurang, harta dan pahal diakhirat berkali ganda Allah akan balas.

4 ) Apa kata kita buat satu derma kilat, kumpul duit untuk rawatan dan belanja Puan Lola, Adik Firdaus dan adiknya yang berusia 6 tahun tu. Kalau rumah anda ada kipas, kerusi ataupun meja baju lebih ke, kumpul dan derma kepada mereka...Kan lagi bagus macam tu. Marilah besedekah kerana semua ini amalan yang digalakkan agama .Tak rugi pun kita, lagi untung ada.


5 ) Tolong share post ini. Ada pepatah mengatakan "Lying is bad, but hiding the truth is even worse". Sebagai seorang yang bertanggungjawab, kongsikan post ini kepada semua supaya kebenaran diketahui umum. Insya Allah hanya Allah dapat membalas jasa anda.

Walahualam.

Sekian,
Muhammad Kamal Zawari @ Asamkipas

Pegawai JPJ Padang Jawa Mental, Koyak Geran Kereta Pelanggan


Hari yg malang. Bawa pembeli kereta tukar nama kat JPJ Pdg Jawa petang Jumaat jam 3 petang. Sampai giliran kita pada pukul 4:30 petang, akak yg kat kaunter dah tarik muka pasal dah lewat masanya utk balik. Sbb ade 2 customers sekaligus tukar milik, Saya berulang alik antara 2 kaunter.

Entah sbb dah lewat atau apa, lambat pulak proses tukar nama. Kemarahan akak nampak
memuncak bila kita bagitau hakmilik bank tak tercetak pada geran. Kita minta tolong kat dia
baik-baik tapi akak tak henti-henti marah tentang kelewatan masa kerjanya.

Akhirnya masa bayar r/tax, kita tak cukup tunai, nak guna kad kredit bayar. Akak melenting pulak r/tax
dah siap tak blh bayar kad sbb sistem dah tutup. Minta jugak kita cukupkan tunai utk bayar. Mulanya, saya minta akak simpankan r/tax tu hingga saya datang bayar hari Isnin memandangkan memang takde duit lebih. Lepas tu, saya fikir baik batal r/tax aje.

Sebaik-baik saja saya bagitau akak batal, dia terus koyak r/tax & seterusnya geran kereta asal. Akak
lain yg masih ada di kaunter & pegawai takde seorang pun bersuara tentang geran yg dikoyak.

Saya tercegat kat sana tak tau nak buat apa. Akhirnya, akak serah balik jugak geran tu tanpa
apa-apa penjelasan. Bila I buka mulut tanya gantian geran baru, dia halau I dgn keras.

"I tak mau tengok muka kamu kat sini lagi. I m suppose to be home now. U go! U go!"

Apa patut saya buat skrg?

COPY PASTE FACEBOOK

LIM GUAN ENG KAKI KENCING! FDI Pulau Pinang Merudum Teruk Dari RM10.451 Bilion Pada 2010 Menjadi RM1.794 Bilion Tahun Lepas

Lim Guan Eng diserang lagi dan seperti biasa, Lim Guan Eng tidak akan memberikan sebarang respons berhubung perkara sebenar.

Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow berkata, FDI Pulau Pinang telah merudum dari RM10.451 bilion pada tahun 2010 menjadi RM1.794 bilion tahun lepas.

Teng Chang Yeow menyelar Lim Guan Eng yang cuba menyembunyikan kebenaran apabila seringkali mendabik dada kononnya dia lebih telus berbanding Ketua Menteri terdahulu, Koh Tsu Koon.

Dalam kenyataannya, Teng Chang Yeow berkata, Tsu Koon sentiasa bersedia untuk memberitahu angka FDI setiap tahun tetapi Lim Guan Eng, dalam usaha untuk mendabik dada, hanya menjumlahkan keseluruhan FDI dari tahun 2010 sehingga 2013 untuk menunjukkan jumlah RM20.517 bilion FDI ke Pulau Pinang. Sedangkan hakikatnya, Pulau Pinang sedang berhadapan dengan FDI yang semakin berkurangan.

Lim Guan Eng sebenarnya cuba mengelirukan rakyat Pulau Pinang untuk menutup kelemahan pentadbirannya. Kejatuhan FDI di Pulau Pinang sepanjang pentadbiran Lim Guan Eng dan DAP sebenarnya sudah cukup untuk menggambarkan kelemahan Setiausaha Agung DAP itu.


Pada masa yang sama, Teng Chang Yeow turut mengecam tindakan Lim Guan Eng memutarbelitkan kenyataannya dalam isu pembesaran Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang dengan dua landasan dan hub penyelenggaraan serta kago.

"Saya tidak pernah kata saya menentang projek tersebut, tetapi saya katakan, Lim Guan Eng kena bercakap benar mengapa dia memerlukan lapangan terbang dua landasan. Saya hanya meminta dia untuk mengeluarkan fakta-fakta dan angka-angka sebenar."

Laporan Ketua Audit Negara menunjukkan prestasi ekonomi Pulau Pinang berada pada kedudukan yang sangat gawat. Lim Guan Eng enggan mengakui kebenaran tersebut dan cuba menipu dengan menyatakan FDI Pulau Pinang masih mengatasi semua negeri walaupun angka yang disebutnya adalah rangkuman FDI beberapa tahun yang cuba dibandingkan dengan FDI tahunan bagi negeri-negeri yang dimaksudkannya.

AWAS!!! Lelaki Ini Gemar Menjadikan Pemandu Wanita Sebagai Mangsanya!

Monday, 23 June 2014 | 7 comments

Ini ada satu kes menarik... dan kebiasaannya, kes ini bukanlah terunik kerana ia sering berlaku terutama sekali terhadap pemandu-pemandu wanita yang bersendirian dan kelihatan mudah ditakut-takutkan.

Bagi mereka yang tinggal atau menggunakan jalan di sekitar kawasan Setapak, Kuala Lumpur, berhati-hati dengan lelaki ini. Lelaki ini akan melanggar kereta anda dan kemudian akan menuduh anda tidak memberikan perhatian atau tidak memberikan lampu isyarat untuk membelok.

Modus operandinya adalah di kawasan berbelok. Pemandu wanita adalah sasarannya dengan motosikalnya yang sudah sedia rosak, berwarna ungu dan tidak mempunyai nombor pendaftaran yang sempurna WWX pada bahagian hadapan dan WWG 8874 pada bahagian belakang.

Seorang pembaca memberitahu, ketika dia memasuki sebuah lorong setelah keluar dari sebuah pusat membeli belah di Setapak, dia terdengar bunyi dari belakang keretanya. Apabila dia berhenti dan berpaling, dia terpandang seorang lelaki sedang menyeimbangkan diri dan cuba untuk tidak jatuh. 

Berasakan lelaki tersebut tidak apa-apa, pemandu wanita itu cuba meneruskan perjalanan namun lelaki berkenaan segera menahan dan menunjukkan motosikalnya yang rosak teruk. Lelaki itu terus menuduh si pemandu wanita malang cuai kerana tidak memberikan lampu isyarat. Lelaki tersebut kemudiannya membuat panggilan telefon dan berkata, sedang memeriksa dengan sepupunya. Sejurus kemudian, dia memberitahu, dia perlukan RM300 untuk membaiki kerosakan berkenaan.

Pemandu wanita yang cuba ditipu telah meminta agar motosikal tersebut dihantar ke bengkel berhampiran, tetapi lelaki berkenaan terus memberikan pelbagai alasan. Kononnya dia memerlukan motosikal tersebut untuk bekerja dan motosikal tersebut bukan miliknya serta seribu satu macam alasan yang lain.

Ceritanya penuh dengan keraguan. Pemandu wanita tersebut kemudiannya keluar dari keretanya dan memeriksa keretanya. Mengejutkan kerana pada keretanya, tiada sebarang tanda calar atau kemek sedangkan motosikal lelaki tersebut rosak teruk dengan bahagian hadapannya terkeleweh, minyak hitam bocor dan kesan seretan kelihatan jelas pada kedua-dua belah bahagian motosikal berkenaan.

Pemandu wanita tersebut cuba menjelaskan bahawa kerosakan seperti itu adalah terlalu mustahil. Bagaimana pun lelaki berkenaan cuba menakut-nakutkannya dengan berkata, "Tak payah cakap banyak lagi, kita pergi ke balai polis sekarang juga."

Namun apabila diajak ke balai polis berhampiran, lelaki tersebut enggan. Pemandu wanita tersebut kemudiannya mengambil gambar lelaki berkenaan dan motosikalnya, kemudian membuat laporan polis. Di balai, pemandu wanita tersebut menerangkan segala-galanya dan dia diberitahu bahawa dia bukanlah mangsa yang pertama.

Justeru, dia meminta jasa baik blog ini untuk menyebarkan ceritanya dan meminta agar pemandu lain berhati-hati dan tidak terkena dengan si penipu itu.

DAP Lancarkan Perang Menentang LYNAS Apabila Pemimpin Mereka Ditangkap Polis

Berbeza dengan Shin Etsu di Shah Alam yang turut menjalankan operasi yang sama, DAP hanya menentang Lynas dengan alasan kilang Lynas mengeluarkan bahan radioaktif manakala kilang Shin Etsu di Shah Alam, hanya mengeluarkan magnet.

Bagaimanapun, penjelasan daripada pakar-pakar langsung tidak menunjukkan bahaya seperti yang cuba digambarkan oleh DAP dan PKR. Sebaliknya, keterangan pakar pula menunjukkan DAP dan PKR sengaja melakukan sabotaj atas tujuan perniagaan.

Semalam, DAP menerusi NGO mereka, Himpunan Hijau yang diketuai oleh Wong Tack telah mengadakan demonstrasi di hadapan kilang Lynas di Gebeng dalam usaha mereka untuk menutup kilang tersebut dan bagi memastikan Shin Etsu dan kilang pengeluaran di China tidak terjejas.

Sekiranya beroperasi penuh, kilang Lynas di Gebeng, Kuantan akan menghasilkan 22% daripada keperluan rare earth dunia yang digunakan untuk mengasilkan cip telefon serta barangan elektronik yang lain.

Kajian saintifik telah dijalankan. Pencemaran radioaktif seperti yang digembar-gemburkan oleh DAP dan PKR, langsung tidak melibatkan rare earth memandangkan rare earth bukanlah produk nuklear. Malah kadar radioaktif yang dihasilkannya jauh lebih rendah berbanding skrin monitor komputer dan televisyen.

Selepas arahan polis agar demonstrasi di hadapan kilang Lynas dibubarkan, para pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat itu masih enggan untuk mematuhi arahan. Akhirnya sebahagian daripada mereka telah diberkas.

Antara jam 6:30 sehingga 6:40 petang semalam di hadapan IPD Kuantan seramai lebih kurang 60 orang peserta Shutdown Lynas berhimpun di hadapan balai. Antara mereka adalah Mat Sabu, Sim Chong Siang (ADUN Teruntum), Andansura bin Rabu (ADUN Beserah).

DAP yang mengharapkan 1 juta rakyat Malaysia akan datang untuk memberikan sokongan dan seterusnya menutup operasi Lynas di Gebeng, bagaimanapun, kecewa kerana jumlah yang hadir tidak sampai 300 orang.

Kini, DAP merancang untuk mengambil langkah seterusnya untuk menunjukkan yang mereka benar-benar berkuasa!

LAGI PEMILIHAN PKR BERDARAH... di Kota Raja Pula!

PKR memang hebat. Memang tiada bandingannya. Kalau Ketua Umumnya adalah seorang peliwat, anak-anak buahnya pula terdiri daripada golongan sakit jiwa yang berasa mereka lebih hebat daripada segala-galanya.

Tidak banyak pendedahan yang dibuat oleh para macai PKR sendiri terutama membabitkan pergaduhan di Kota Raja, antara penyokong Xavier Jeyakumar dengan penyokong Khalid Ibrahim semalam.

Insiden berlaku di Dewan MPK, Klang Jaya, Kelang. Kekecohan bermula dari dalam dewan lagi. Puncanya adalah tindakan seorang lelaki yang dipercayai penyokong Viknesvaran memasukkan sesuatu seperti puntung rokok ke dalam Peti Undi No.12 ketika membuang undi. Tindakan lelaki tersebut elah dilihat oleh salah seorang penyokong Xavier Jeyakumar bernama Nallsamy yang pada waktu yang sama, juga mahu membuang undi.



Apabila melihat tindakan lelaki tersebut, Nallasamy cuba menyelamatkan peti undi yang cuba disabotaj oleh penyokong Viknesvaran. Lelaki tersebut kemudiannya memukul Nallasamy pada bahagian kepala. Seperti biasa, dalam keadaan begitu, kekecohan mudah tercetus.

Kekecohan mendorong penyokong kedua-dua calon yang berada di luar dewan, cuba merempuh masuk dan ada antara penyokong yang membuat provokasi di pintu pagar utama dewan yang dikawal oleh JPP sehingga berlaku pula pergaduhan di luar dewan.



Kekecohan di dalam dewan menyebabkan dua peti undi retak atau rosak iaitu peti undi bernombor 7 dan 12.

Kekecohan dapat dikawal sepenuhnya pada jam 4:145. Satu perbincangan ringkas telah diadakan antara Radin Shamsul Kamal yang merupakan wakil JPP Pusat dengan wakil calon dan hasil perbincangan itu, semuanya telah bersetuju proses pengundian ditamatkan pada jam 4:35 iaitu setelah berlakunya pergaduhan.

ISU TUTUP KILANG LYNAS: Wong Tack dan Superman Hew Kuan Yau Diberkas Polis!

Sunday, 22 June 2014 | 6 comments

Perhimpunan anti-Lynas berakhir apabila apabila beberapa orang aktivis yang mahu menutup kilang Lynas di Gebeng, diberkas petang tadi, termasuklah Hew Kuan Yau yang mempunyai nama gelaran 'SUPERMAN'.

Turut diberkas termasuklah Wong Tack, si pemilik ladang kelapa sawit di Sabah yang turut mengetuai kumpulan Himpunan Hijau dan aktivis dari Australia, Natalie Lowrey.

Mereka telah diberi masa selama 10 minit untuk bersurai. Bagaimanapun, mereka enggan patuh kepada arahan polis dan memilih untuk melawan bagi membolehkan polis menahan mereka. Penahanan tersebut diharapkan boleh menjadi isu untuk menunjukkan kepada taukeh-taukeh mereka di China yang Kerajaan Malaysia dan PDRM bertindak kejam selain enggan membenarkan China menguasai 100% pasaran Rare Earth dunia seperti sebelum ini.

Tian Chua, yang turut datang dari Kuala Lumpur semata-mata untuk menyertai demonstrasi tersebut cuba membuktikan kepada tuan besar yang membiayainya tentang keupayaan PKR dan DAP menutup kilang Lynas di Gebeng.

HARAMJADAH Dalam Sidang DUN Dibuat Laporan Polis, UMNO CELAKA Pula Bebas Daripada Pendakwaan!

DAP hari ini mengancam untuk membuat laporan polis terhadap ADUN Sungai Acheh, Mahmud Zakaria kerana menghina DAP dengan panggilan HARAM JADAH ketika berucap dalam sidang DUN Pulau Pinang.

Exco Pulau Pinang, Jagdeep Singh Deo mendakwa, Mahmud mengucapkan perkataan tersebut apabila UMNO menuduh ADUN Seri Delima, RSN Rayer mengeluarkan perkataan 'UMNO CELAKA' pada Sidang DUN 20 Mei lalu.

Rayer tidak didakwa atas nasihat Penasihat Undang-Undang Pulau Pinang kepada Peguam Negara walaupun polis telah menyediakan kertas laporan yang membolehkan RSN Rayer didakwa kerana mengeluarkan perkataan tersebut di luar Sidang DUN iaitu ketika berkempen untuk PRK Bukit Gelugor.

video


Perkembangan yang sangat menarik memandangkan RSN Rayer tidak didakwa dan DAP menerusi Lim Guan Eng memberi alasan, Rayer tidak seharusnya didakwa kerana ucapannya di dalam sidang DUN dilindungi oleh imuniti. Lim Guan Eng menafikan Rayer mengeluarkan perkataan 'UMNO CELAKA' di luar DUN walaupun bukti menunjukkan sebaliknya.

Sembang 1 Juta Bantah Lynas Sampai Tutup Operasi Kilang Tak Kesampaian!


6 bulan dahulu, Wong Tack berjanji akan membawa 1 juta orang untuk berdemonstrasi sehingga kilang Lynas di Gebeng ditutup.

"Kami akan tutup kilang ini pada 22 Jun nanti. Kami berikan masa kepada kamu enam bulan. 1.2 juta rakyat Malaysia sudah pun menandatangani petisyen yang menyokong kami," kata Wong Tack, Pengerusi Himpunan Hijau enam bulan dahulu.

Hari ini, 22 Jun, Wong Tack dan Himpunan Hijau mengotakan janji untuk berkumpul di hadapan pintu masuk Lynas Advanced Material Plant (LAMP) sehinggalah kilang tersebut ditutup.


Malangnya, jumlah yang hadir tidaklah sampai 1 juta orang sebagaimana yang dijanjikan. Bahkan jumlahnya hanya beberapa ratus orang sahaja, meskipun Tian Chua cuba menggembar-gemburkan demonstrasi tersebut menerusi Twitternya.



Wong Tack yang merupakan seorang pemilik ladang kelapa sawit yang kaya di Sabah, merupakan antara golongan yang cukup kuat menghalang kemasukan pelabur-pelabur baru menerusi syarikat-syarikat pegangan Bumiputera seperti Lynas. Walaupun di Shah Alam, Selangor, Shinetsu turut beroperasi sama seperti Lynas, DAP dan Himpunan Hijau langsung tidak menyentuhnya. Bahkan langsung tidak menyebut walaupun kilang Shinetsu terletak tidak jauh dari kawasan perumahan, tidak seperti Lynas!

Tiada PRK Di Bukit Asek, Wong Ho Leng Mati Selepas Tarikh Akhir

Berdasarkan peraturan sedia ada, pilihanraya kecil Bukit Asek tidak akan diadakan walaupun ADUN berkenaan, Wong Ho Leng, meninggal dunia malam tadi. Sekaligus menyebabkan, kerusi DUN Bukit Asek akan kosong untuk tempoh 2 tahun.

Pilihanraya Negeri Sarawak sebelum ini adalah pada 16 April 2011. Tarikh DUN Sarawak dan ADUN angkat sumpah pula adalah pada 20 Jun 2011.

Tempoh tiga tahun dikira pada hari pertama DUN bersidang. ADUN Bukit Asek meninggal dunia ketika DUN Sarawak berusia 3 tahun 1 hari. Lebih sehari sahaja.

Wong Ho Leng telah diberikan bantuan sebanyak RM1 juta oleh Ketua Menteri Sarawak baru-baru ini untuk perbelanjaan perubatannya. Walaupun banyak pihak yang mengkritik tindakan Adenan Satem kerana menggunakan wang rakyat Sarawak untuk membiayai perbelanjaan seorang ADUN DAP, namun Ketua Menteri Sarawak itu mempunyai alasannya yang tersendiri.

Diberitakan, Wong Ho Leng telah lama koma kerana penyakit kanser otaknya. Agak menarik apabila keputusan mematikan mesin sokongan hidupnya dibuat sehari selepas tamat tempoh boleh PRK.

DAP takut berpilihanraya setelah kalah di Teluk Intan?

Bangkai Ayam Untuk Aktivis Pelajar Universiti Malaysia Sabah Yang Berlagak Pandai

Saturday, 21 June 2014 | 2 comments

Aktivis pelajar Jamhuri Mohamed, yang kritikal terhadap kampus Universiti Malaysia Sabah Labuan (Umskal), mendapati biliknya telah dipecah masuk dan terdapat bangkai ayam di situ.

Jamhuri, yang Presiden Pro-Mahasiswa Umskal, mendapati bangkai ayam itu diletak di atas katilnya manakala dindingnya diconteng mesej 'Berambuslah bodoh'.

Dalam satu kenyataan hari ini, Jurucakap Pro-Mahasiswa Umskl, Hasnur Faridah Abbas berkata, kejadian itu berlaku antara jam 9 semalam dan 12 tengah malam hari ini.

Mereka menyedarinya kejadian itu selepas pulang daripada menghadiri forum mengenai Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU).

Jamhuri adalah antara 16 pelajar yang berdepan dengan tindakan di bawah AUKU kerana membantah penutupan kedai pelajar di kampus itu pada bulan Februari.

Mereka telah membawa kes penutupan kedai tersebut ke pengetahuan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam).

Hasnur berkata Jamhuri telah membuat laporan polis berhubung kejadian semalam.

SUMBER

ABDULLAH SANI HANTAR SAMSENG BELASAH AHLI JPP DI WARUNG MAKAN



Sepatutnya hari ini adalah pemilihan semula PKR Kuala Langat. Pemilihan PKR di Kuala Langat sebelum ini kecoh dengan insiden ganas para penyokong Abdullah Sani yang tidak berpuas hati dengan keputusan JPP dan kekalahan awal Abdullah Sani. Oleh kerana itu, mereka telah melakukan rusuhan dan bertindak ganas.

Hasilnya, Cabang Kuala Langat digantung dan pemilihan diadakan semula.


Nampaknya pemilihan semula ini juga tidak selancar dan seaman yang diharapkan.

Di sebuah warung makan bernama NANA RETRO, salah seorang anggota JPP yang dikenali dengan nama Zainol telah diserang dan dibelasah oleh sekumpulan penyokong-penyokong Abdullah Sani. Serangan tersebut menyebabkan dia mengalami kecederaan teruk di kepala dan terpaksa dikejarkan ke hospital untuk rawatan selanjutnya.

Punca keadaan masih tidak dapat disahkan dan masih disiasat.




DUA LAPORAN POLIS TERHADAP 'CHOW JACK'... Polis Sudah Boleh Bertindak!

Monday, 16 June 2014 | 4 comments


Seorang pengguna Facebook yang diketahui merupakan salah seorang tentera RBA sengaja melakukan provokasi dengan menghina Islam, Melayu dan pentadbiran negara ini, sedang menjadi perhatian seluruh negara. Beberapa pendedahan yang dibuat tentang 'CHOW JACK' akhirnya membuatkan beberapa orang individu mengambil keputusan untuk membuat laporan polis.

Pagi tadi, dua laporan polis telah dibuat terhadap pemilik akaun Facebook tersebut. Kedua-dua laporan polis dibuat di Kota Tinggi, membabitkan Pengerusi Belia India Daerah Kota Tinggi, Subramaniam a/l Balakrishnan dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kota Tinggi, Muhammad Fadzil bin Hasan.

Dalam laporan mereka, kedua-dua pengadu tersebut yang mewakili pertubuhan dan parti masing-masing, mengutuk sekeras-kerasnya tindakn pemilik akaun Facebook yang menamankan dirinya sebagai CHOW JACK yang menghina ketibaan bulan Ramadhan dan sambutan perayaan Aidil Fitri di laman sosial Facebook.

Chow Jack dalam postingnya menyatakan, 'SELAMAT MENYAMBUT HARI SYAITAN AIDILFITRI PADA 28 JULY 2014 DAN SEBULAN PUASA MAKAN BABI HINGGA SEBULAN PADA 28 JUN 2014 - 27 JULY 2014 SELAMAT MENYAMBUT HARI SYAITAN DARIPADA FACEBOOK MALAYSIA'.

Kedua-dua pengadu tersebut menyifatkan Chow Jack menghancurkan impian rakyat Malaysia yang mahu bersatu sejajar dan hidup berharmoni dengan mengamalkan sikap saling hormat menghormati agama yang dianuti di negara ini.

Justeru, kedua-dua pengadu tersebut mewakili seluruh penduduk Kota Tinggi yang mahukan keamanan dan keharmonian kaum, menggesa agar pihak polis menyiasat dan segera mengambil tindakan terhadap pemilik akaun tersebut.

Dikhabarkan kes berkenaan sedang dalam siasatan ketika artikel ini ditulis.

Anggota Polis Disifatkan Sebagai Haiwan Lapar

Saturday, 14 June 2014 | 18 comments

Penghinaan terhadap anggota-anggota dan pegawai-pegawai polis bermula apabila para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya dari PKR dan DAP cuba mendapatkan sokongan daripada kumpulan-kumpulan anarki terutama sekali dalam usaha pemimpin-pemimpin parti berkenaan menganjurkan sesuatu yang bertentangan dengan undang-undang negara.

Tugas dan tanggungjawab yang dijalankan oleh anggota-anggota polis ini sepatutnya dihargai kalau tidak pun dihormati. Memberikan label yang bukan-bukan kepada meeka jelas menunjukkan kerosakan masyarakat itu sendiri.

Individu yang melakukan penghinaan seperti ini seharusnya dikenakan tindakan sama ada segi fizikal mahupun moral.

Apa yang seronoknya menghina seorang anggota polis yang mengambil sedikit masa rehat selepas bertugas untuk makan di tepi jalan berbanding si penghina yang seronok menghina tetapi apabila dia melakukan kesalahan atau ditimpa kesusahan, anggota polis itu jugalah yang dicari untuk diminta pertolongan.

Seharusnya pendedahan identiti individu yang melakukan penghinaan ini boleh dibuat agar dia tahu, penting atau tidak kewujudan anggota polis dalam hidupnya!!!

IDENTITI SALAH SEORANG RBA BERNAMA 'COW JACK' DIDEDAHKAN!!!

Friday, 13 June 2014 | 17 comments

Dalam tempoh dua minggu ini, seorang pengguna Facebook yang membuka akaun atas nama COW JACK telah mengeluarkan pelbagai kenyataan-kenyataan mengarut yang memaki hamun Islam, Melayu, Raja-Raja Melayu, al Quran, Nabi Muhammad s.a.w dan Allah Taala. Cubaan untuk menyemarakkan api kebencian dan merangsangkan sentimen perkauman dilihat jelas dalam kenyataan-kenyataan yang dibuatnya.


Menariknya, tentera RBA ini barangkali tidak sedar bahawa jejaknya boleh dikesan kerana menyangkakan, dia akan bebas daripada sebarang tuduhan jenayah. Namun anggapannya itu salah sama sekali.

Walaupun dia mungkin menggunakan gambar individu lain untuk tujuan menyamar, namun butiran yang diperolehi berdasarkan rekod-rekod rasmi, pastinya akan membuatkan dia tidak senang duduk dan barangkali juga terpaksa menggunakan alasan, 'AKAUN FACEBOOK SAYA TELAH DICEROBOH', atau 'SAYA TIDAK BERSALAH'.

Berikut adalah butiran-butiran peribadinya.


KERAJAAN DAP NEGERI PULAU PINANG NAIKKAN KADAR SEWA 100% UNTUK GERAI MELAYU!

Thursday, 12 June 2014 | 5 comments


Lebih 700 peniaga gerai makanan yang menyewa premis Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) perlu bersedia membayar kadar sewa lebih tinggi selepas kerajaan DAP Pulau Pinang meluluskan kenaikan sewa baru-baru ini.

Kenaikan itu yang dijangka mencecah sehingga 100 peratus akan bermula pada September ini dan sudah pun diluluskan dalam mesyuarat MPSP baru-baru ini.

Kelulusan yang mengejutkan itu mengundang rasa tidak puas hati peniaga-peniaga yang menyewa dengan MPSP apabila majoriti mereka meluahkan rasa kecewa kepada Utusan Malaysia dan menggesa perkara tersebut dikaji semula.

Peniaga mi goreng di Medan Selera Tenggiri, Seberang Jaya dekat sini, Ali Shuiu berkata, kelulusan itu jika dilaksana kelak sudah tentu akan membebankan golongan peniaga sepertinya.

Apatah lagi, menurutnya, golongan peniaga di Medan Selera Tenggiri ketika ini juga sudah terbeban dengan masalah kekurangan pelanggan kerana terlalu banyak medan selera di kawasan sekitar dibuka.

"Kalau dahulu, terdapat 50 gerai beroperasi tetapi sekarang ini hanya tinggal 10 gerai sahaja. Masalah ini berlaku kerana kekurangan pelanggan yang datang ke sini menyebabkan pendapatan kami merosot," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Ali yang berniaga di situ sejak 24 tahun lalu berkata, ketika ini, dia membayar harga sewa sebanyak RM60 sebulan bagi satu tapak selain bil elektrik dan bil air yang dibayar berasingan sebanyak RM70 sebulan manakala gaji pekerja sebanyak RM500.

"Di sebalik pelbagai bayaran yang perlu dilunaskan itu, pendapatan saya sehari pula cukup sedikit iaitu hanya kira-kira RM70 sehari.

"Jadi, bagaimana saya mampu meneruskan perniagaan sekiranya harga sewa tapak pula mahu dinaikkan pada masa depan?" katanya.

Menurutnya, kali terakhir bayaran sewa dinaikkan adalah kira-kira 10 tahun lalu.

Sementara itu, peniaga nasi campur, Syarena Mohd. Fauzi, 32, berkata, kenaikan harga sewa tapak sepatutnya turut disusuli dengan penambahbaikan kemudahan dan keselesaan di medan selera tersebut yang kini semakin kurang mendapat sambutan orang ramai.

"Antaranya kesukaran pelanggan meletakkan kenderaan kerana kekurangan petak parkir menyebabkan orang ramai tidak mahu datang ke kawasan ini.

"Selain itu, medan selera ini juga tidak ditambah baik, sebab itu saya berharap pihak berkuasa tempatan mengkaji semula keputusan berkenaan," katanya.

Ketika ini, terdapat lebih 700 gerai milik MPSP yang majoritinya disewa peniaga Melayu dengan kadar bulanan yang dikenakan antara RM60 hingga RM120 bergantung kepada keluasan tapak dan tempat membabitkan 27 kawasan dalam daerah Seberang Perai Tengah.

Walau bagaimanapun, jumlah gerai itu tidak termasuk gerai MPSP di Seberang Perai Utara (SPU) dan Seberang Perai Selatan (SPS) yang turut terlibat dengan kenaikan harga sewa.

Sementara itu, jurucakap MPSP ketika dihubungi tidak menafikan akan berlaku kenaikan sewa premis tersebut.

Katanya, perkara itu akan dimaklumkan Yang Dipertua MPSP, Maimumah Mohd. Sharif dalam sidang akhbar yang dijangka diadakan pada hujung bulan ini.

Teoh Cheng Cheng Disahkan Bukan Islam!

Selepas beberapa hari kecoh, akhirnya pagi ini, Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang mengesahkan Teoh Cheng Cheng yang turut dikenali sebagai Nora Teoh, bukan beragama Islam ketika kematiannya. Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang kemudian mengarahkan agar Jabatan Agama Islam Pulau Pinang menyerahkan kembali mayat Teoh Cheng Cheng kepada keluarganya untuk dikebumikan.

Konflik mulai timbul apabila Jabatan Agama Islam Pulau Pinang menyerbu dan menahan mayat Teoh Cheng Cheng daripada dikebumikan oleh keluarganya. Mayat yang masih berada di rumah keluarganya di Lebuh McCallum kemudiannya diambil dan diletakkan di rumah mayat sebelum Jabatan Agama Islam Pulau Pinang mendapat pengesahan berhubung status agama yang dipeluk oleh Teoh Cheng Cheng.

Kaum keluarga Teoh Cheng Cheng bagaimanapun, terkejut apabila diberitahu Cheng Cheng sudah memeluk agama Islam 17 tahun lalu. Namun dalam perbicaraan yang dijalankan, beberapa saksi termasuklah anak Cheng Cheng sendiri mengakui bahawa Teoh Cheng Cheng tidak pernah menjalani kehidupan sebagai seorang yang beragama Islam.

Teoh Cheng Cheng mati setelah membunuh diri dengan terjun dari sebuah apartment, Sabtu lepas.

Ngeh Kor Ham Desak Agar Umat Islam Dibenarkan Murtad!

Pemimpin DAP sekali lagi cuba masuk campur dalam urusan agama Islam di negara ini. Sekalipun mereka sendiri buta tentang Islam dan hanya kelihatan mesra Islam demi mendapatkan undi daripada masyarakat Islam, hakikatnya setiap perbuatan mereka menunjukkan dan membuktikan kebencian mereka terhadap Islam dan umatnya.

Dalam satu kenyataannya, Ngeh Koo Ham meminta umat Islam di Malaysia menghormati mereka yang ingin keluar dari agama Islam dan memeluk agama lain. Malah Ngeh Koo Ham dengan sengaja cuba mencetuskan polemik apabila menyatakan, tiada dalam agama lain berlaku pergaduhan seperti Sunnah-Syiah dalam Islam.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ngeh Koo Ham yang berselindung di sebalik imuniti Ahli Parlimen itu sebenarnya amat merbahaya kepada masyarakat. Apatah lagi, secara terang-terangan, Ngeh Koo Ham telah cuba menafikan Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan memandangkan di dalam Islam, mereka yang murtad perlu dikenakan hukuman selagi mana mereka bermastautin di kawasan bermajoriti Islam. (BACA DI SINI)

James Ngeh Koo Ham pada masa yang sama, cuba menyemaikan persepsi bahawa Islam adalah sebuah agama yang sukakan pergaduhan dan umatnya pula terdiri daripada mereka yang lapar darah. James Ngeh Koo Ham terlupa bagaimana persengketaan antara Katholik-Protestan yang masih berlanjutan sehingga ke hari ini. Malah James Ngeh Koo Ham juga terlupa tentang sejarah Katholik yang penuh berdarah bagi memaksa masyarakat yang dijajah, memeluk agama tersebut.

Sebelum ini, James Ngeh Koo Ham terlibat dalam menghina umat Islam, agama Islam, Allah Taala dan Nabi Muhammad s.a.w. Dia kemudiannya meminta maaf apabila ramai orang Islam yang marah dengan kenyataan kurang ajarnya.

Namun nampaknya, permohonan maaf itu hanyalah sekadar untuk meredakan keadaan kerana James Ngeh Koo Ham tidak pernah berhenti daripada memusuhi umat Islam dan agama Islam.

Hampir Dibelasah, ADUN BN MACHAP Lai Meng Chong Sepatutnya Benci OKU!

Saturday, 28 June 2014 · 4 comments

Selepas pendedahan tentang remaja OKU berusia 15 tahun yang diabaikan oleh keluarganya dan seorang wanita OKU di Kelantan, ramai yang menuding jari kepada wakil rakyat Pakatan Rakyat yang langsung tidak mempedulikan kebajikan rakyat di kawasan mereka, kecuali untuk mendapatkan sokongan bagi mengambilalih kerajaan negeri dan Persekutuan.

Ini pula satu berita yang sedikit berbeza membabitkan wakil rakyat dari Barisan Nasional.

Pada 25 Jun 2014, ketika Lai Meng Chong sedang minum kopi di sebuah kedai kopi bersama-sama tiga orang kawannya, mereka telah didatangi seorang lelaki Cina bernama Tan Boon Choy. Dikatakan, Tai Boon Choy adalah seorang pesakit mental.

Kejadian berlaku lebih kurang jam 3:00 petang.

Tai Boon Choy cuba meminta bantuan daripada Lai Meng berhubung kematian adiknya yang bernama Tai Pay Fang yang dikatakannya telah dibunuh. Lai Meng cuba menerangkan kepada Boon Choy bahawa adiknya yang berusia 30 tahun, mati akibat sakit jantung bukannya dibunuh. Justeru, keinginan Boon Choy untuk mengadakan sidang media bersama-sama Lai Meng, telah ditolak mentah-mentah.

Setelah diberikan nasihat, Boon Choy beredar. Namun 15 minit kemudian, Boon Choy yang tidak berpuas hati dengan jawapan ADUN Machap itu telah datang semula dan menuntut untuk berjumpa dengan Lai Meng. Dia turut membawa bersamanya sebiji topi keledar. Katanya, sekiranya Lai Meng enggan membantunya, dia akan berjumpa dengan Goh Leong San, ADUN Duyong dari DAP.

Apabila Lai Meng tidak melayannya lagi, Boon Choy naik angin dan dengan menggunakan topi keledar yang dibawanya, dia cuba memukul ADUN Machap itu. Bagaimanapun, beberapa orang kawan Lai Meng selain pelanggan di kedai kopi itu berjaya menahan serta menghalang Boon Choy daripada memukul Lai Meng.

Tan Boon Choy merupakan seorang OKU (pesakit mental) dan menerima bantuan kebajikan sebanyak RM300 setiap bulan. Dia merupakan anak ke-3 daripada 4 beradik. Mempunyai seorang kakak yang sudah berkahwin dan tinggal di Kuala Lumpur dan seorang adik di Singapura. Ibunya bekerja sebagai pencuci pinggan di Restoran Kampung Machap Baru manakala bapanya telah meninggal dunia.


Contoh Terbaik Wakil Rakyat Leka Gliding, Tak Peduli Nasib Rakyat

· 7 comments



DAP dan PKR sentiasa beretorik kononnya mereka adalah sebuah parti yang sangat kuat bekerja untuk rakyat. Kononnya juga mereka tidak rasis dan sentiasa memastikan keadilan ekonomi di kalangan rakyat. Malah DAP secara terbuka menyatakan, parti tersebut menggunapakai fahaman Sosialis dalam perjuangan mereka. Manakala PKR pula, tidak pernah dapat membezakan antara Sosialis dengan Idealisme.

Hakikatnya, amalan yang dibuat oleh para pemimpinnya bertentangan dengan apa yang mereka perjuangkan. Tidak ada kesamarataan yang diperjuangkan, sebaliknya para pemimpin DAP dan PKR sentiasa mencari jalan untuk menganiayai rakyat.

Ini terbukti menerusi gelagat seorang Ketua Cabang PKR di Miri yang juga merupakan Ahli Parlimen Miri, Dr. Michael Teo, menunjukkan parti yang disertainya tidak pernah berminat untuk menyelesaikan masalah rakyat. Sebaliknya menjadikan rakyat sebagai umpan untuk mereka mengekalkan kuasa dan merampas pemerintahan negeri dalam kempen IMPIAN SARAWAK yang dilancarkan baru-baru ini oleh Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chien Jen.


Dr. Michael Teo masih tidak menerima sebarang tindakan undang-undang berhubung amalan menggugurkan bayi secara haram di kliniknya di Miri. Beberapa pendedahan sebelum ini telah dilakukan, tetapi sehingga kini, klinik miliknya itu cukup terkenal dengan operasi haram itu. Malah beberapa sumber memberitahu, cukup dengan hanya bermodalkan RM10,000 urusan jual beli anak di klinik itu juga boleh dilakukan. Semua dokumen senang diperolehi memandangkan klinik tersebut menyediakan surat yang 'mengesahkan' bahawa pembeli telah 'melahirkan' anak berkenaan. Dokumen itu juga boleh dibawa ke JPN untuk mendapatkan surat beranak. Bayaran lebih akan dikenakan untuk anak lelaki.

Itu satu hal. Antara masalah lain yang melanda Bandaraya Miri adalah SETINGGAN. Masalah ini tidak pernah cuba diselesaikan oleh Dr. Michael Teo Yu Keng walaupun dia diberikan mandat sebagai Ahli Parlimen bagi kawasan Parlimen P.219 Miri.


Semasa berkempen dalam PRU-13 lalu, Michael Teo telah berjanji untuk menyediakan sejumlah 4000 buah rumah kepada penduduk setinggan sekiranya dia dipilih sebagai Ahli Parlimen. Namun setelah mandat diperolehi, Teo bukan sahaja gagal memenuhi janjinya, bahkan lebih banyak menghabiskan masa dengan hobinya iaitu GLIDING.

Selain itu, Teo bersama-sama Allan Ling Sie Kiong serta Fong Pau Teck, kedua-duanya dari DAP yang merupakan ADUN Piasau dan ADUN Pujut. Fong Pau Teck bagaimanapun, telah dipecat dari DAP pada November 2013 kerana mempersoalkan pemilihan parti atau lebih tepat lagi mempersoalkan kewibawaan Lim Guan Eng.

Allan Ling Sie Kiong lebih banyak menumpukan usaha meracuni pemikiran masyarakat luar bandar untuk bersama-sama DAP Sarawak dalam program IMPIAN SARAWAK dan tidak pernah peduli dengan permasalahan rakyat di kawasan yang diwakilinya iaitu Piasau. Piasau juga berhadapan dengan masalah setinggan yang besar.


Menariknya, di sebalik pelbagai masalah yang tidak dapat diselesaikan oleh Michael Teo dan kedua-dua ADUN Pembangkang itu, ketiga-tiga mereka bersatu hati untuk MENGACAU Parlimen P.220 BARAM yang diwakili oleh Anyie Ngau dari Barisan Nasional.

Sampai bila rakyat dan penduduk Sarawak perlu memberikan kepercayaan kepada golongan yang tidak pernah berniat hendak membela rakyat sebaliknya hanya mementingkan diri sendiri?

Cukupkah dengan membenarkan pengguguran haram dan seorang wakil rakyat yang gila bermain GLIDING maka keperluan rakyat di Miri sudah terlaksana?

PEMUDA CINA Dipenjara 4 Hari dan Didenda RM2000 Kerana Melawan Polis Trafik

Thursday, 26 June 2014 · 7 comments


MELAKA 26 Jun – Sikap kurang ajar dan celupar seorang lelaki terhadap seorang anggota polis trafik yang menahannya kerana tidak memakai tali pinggang keledar, akhirnya menjerat dirinya sendiri.Lelaki terbabit, Goh Guo Quan, 22, hari ini dihukum penjara empat hari dan denda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret di sini selepas mengaku bersalah atas tuduhan menghalang tugas penjawat awam, Ahad lalu.

Tertuduh didakwa mencemuh dan bertindak tidak memberhentikan kenderaan ketika ditahan oleh anggota polis trafik yang sedang menjalankan tugas kerana didapati tidak memakai tali pinggang keledar.
Kesalahan tersebut dilakukan tertuduh dari Mersing, Johor itu di Jalan Merdeka, Taman Melaka Raya di sini pada pukul 3 petang, 22 Jun lalu.

Guo Quan didakwa mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya.
Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nor Syazwani Ishak manakala tertuduh diwakili peguam Faized Razali.

Majistret Mohd. Firdaus Saleh memerintahkan tertuduh dipenjara empat hari bermula dari tarikh tangkapan iaitu pada hari kejadian dan jika gagal membayar denda, tertuduh boleh dihukum penjara lagi empat bulan.

OPERASI OPS ROBOH Gerai Melayu Diperhebatkan di Pulau Pinang!

Wednesday, 25 June 2014 · 12 comments


Pada 25/6/ 2014 jam 9.30 di Pantai Scout Camp, Teluk Bahang, BALIK PULAU telah dijalankan Operasi Ops Roboh oleh Pegawai dan kakitangan Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Barat Daya

Semua dah di rancang secara halus apabila penguatkuasaan di serah bulat bulat kepada bangsa melayu dan kaum cina DAP bergelak ketawa lihat semua ni.

Pengerusi JKKKN sedang merayu supaya gerai kepunyaan Zainal bin Awang tidak dirobohkan pegawai yg menjalankan tugas tidak mampu membantu kerana itu adalah mata pencarianya siapa yg bersalah?? Tentulah kerajaan negeri yang MAHA ZALIM LEBIH ZALIM DARI FIRAUN LAKNATULLAH.

Org melayu balik pulau sekarang hanya mampu melihat dan tidak lagi mampu utk berlawan inilah dikatakan jika bangsa asing ada kuasa.. MELAYU BILA NAK SEDAQ?

LELAKI BIADAP, PENGHASUT DAN PENFITNAH INI DIKEHENDAKI... Jurukempen SARAWAK FOR SARAWAKIANS Diburu Rakyat Sarawak!!!

Tuesday, 24 June 2014 · 17 comments


Ayuh anak bangsaku,

Kita cari anak syaitan anak iblis ni, dia lah Admin Pages Legasi Kongsi Gelap Melayu 2,dia ni sengaja nak memecah belahkan anak Sarawak, ayuh jika jumpa dia kita tangkap, kalau buat report pun bukan boleh diambik tindikan, guna cara kita, kalau dia org sarawak kita ikat di dan telanjangkan dia ditengah2 padang merdeka, agar dia dpt ditonton oleh org awam ,kita berhak menangkap dia ,tp kita tiada hak untuk menghukum dia, tp dia perlu dihukum, dia lah penghasut dan byk buat fitnah dii page https://www.facebook.com/profile.php?id=775205582500703&ref=ts&fref=ts


Itu kemarahan yang tidak dapat ditutup-tutup lagi. 

Banyak posting-postingnya di page berkenaan menjurus kepada cubaan membangkitkan sentimen kebencian di kalangan rakyat Sarawak, khususnya kaum Bumiputera terhadap Melayu-Semenanjung. Kebanyakan posting yang dibuatnya juga menunjukkan dia merupakan sebahagian daripada tentera-tentera SARAWAK FOR SARAWAKIANS yang sedang aktif berkempen untuk mengeluarkan Sarawak dari Persekutuan Malaysia.

M.Onya mudah.. laga-lagakan sesama kaum. Timbulkan kebencian kononnya Melayu-Semenanjung memandang hina kepada bangsa Dayak di Sarawak walhal yang dikatakan Dayak di Sarawak itu juga merupakan sebahagian daripada suku kaum Melayu.

Sarawak tidak pernah berada dalam keadaan seperti sekarang sehinggalah parti-parti politik dari Semenanjung seperti DAP, PKR dan PAS mendapat tempat di Sarawak.

Banyak laporan telah dibuat berhubung lelaki ini tetapi statusnya sama sahaja seperti kebanyakan RBA dan penyokong Pakatan Rakyat yang lain... mereka sukar ditangkap atau barangkali memang sengaja tidak mahu ditangkap!!!

CERITA SEBENAR Yang Menyayat Hati Tentang Ibu Firdaus Dullah Yang Ditemui Kurus Kering Di Dalam Bilik Tidak Bertingkap Di Nilai!

· 48 comments

Alhamdulillah, petang tadi saya dan isteri, Siti Salwa diberi keizinan Allah untuk melawat adik Muhammad Firdaus Dullah di Hospital Tuaku Jaafar, Seremban..

Pertamanya, saya mohon maaf jika post ini panjang, harap anda dapat bersabar dan baca kerana intipatinya adalah penting dan harap dapat di"share" kepada sesiapapun yang anda jumpa diluar mahupun Facebook friends list anda..

Adik OKU ini terkenal akibat berita yang tersebar luas konnonnya dia "dikurung" oleh ibunya dirumah sehingga kurus kering. Dan akibat fitnah yang berleluasa tentang betapa "zalim"nya si ibu itu,

saya rasa bertanggungjawab untuk menceritakan hal sebenar kepada kalian semua agar kalian dapat membetulkan semula persepsi anda dan tidak termakan fitnah yang telah anda baca baik daripada akhbar, TV mahupun post di Facebook....

Dan sepertimana post saya yang terdahulu, para keyboard warrior dan generasi "mohon share" bertungkus lumus untuk memaki dan menghina ibunya atas "perbuatan" tidak berhati perut oleh ibu adik Firdaus, Puan Lola.

Facebook ibu adik Firdaus dijejaki dan digelar iblis, syaitan, kejam dan sebagainya..sedarlah wahai rakan sekalian, ini tidak lain hanyalah fitnah yang amat tidak bertanggungjawab para pemberita, generasi "mohon share" dan keyboard warrior terhadap ibunya...

~~~~~

Ketika berada di Wad, saya turut berpeluang untuk bercakap dengan Kak Nor ( Dalam gambar, yang sedang memeluk Firdaus ) yang merupakan jiran,bekas penjaga adik Firdaus, dan juga sahabat baik Puan Lola. Menurut Kak Nor, Puan Lola amat menyayangi Firdaus walhal tidak pernah sekalipun dimarah apatah lagi dijentiknya Firdaus...Walhal, keprihalan Firdaus diketahui oleh jiran sekeliling Flat tempat tinggal mereka kerana semasa Kak Nor masih lagi menjaga Firdaus, dia selalu dibawa main bersama kanak-kanak lain di perumahan tersebut...Dan Kak Nor telah menjaga Firdaus sejak dia berumur 4 tahun lagi. Namun begitu, akibat urusan yang tidak dapat dielakkan Kak Nor berpindah ke Gemencheh..

Akibat ini, tiada lagi siapa yang sanggup menjaga dan membela Firdaus semasa ketiadaan Puan Lola ke tempat kerja.

Dan disinilah bermula kisah dimana Puan Lola terpaksa meninggalkan Firdaus berseorangan dirumah akibat terpaksa bekerja menampung belanja keluarga. Dia bekerja di KLIA dan gajinya hanyalah sedikit
yang amat sangat. Anak kedua Puan Lola yang berumur 6 tahun ( Turut berada di hospital dalam wad yang sama kerana Puan Lola ditahan ) menpunyai kondisi "Hyperactive". Puan Lola juga diberikan ujian kesihatan dan beliau sendiri sakit..Masya Allah besar ujian keluarga ini.

Puan Lola menanggung perbelanjaan sewa rumah, perbelanjaan motor perubatan, menghantar wang kepada ibu bapanya di Sabah dan macam2 lagi dan akibat kepayahan ini, mereka hidup sekangkang kera sebagai mana anda boleh lihat dalam rumahnya yang kosong. Untuk menambah pendapatan, Puan Lola mencari dan menjual tin kosong dan juga kotak-kotak... Masya Allah.

Dan jika kita persoalkan mengapa hanya diberi pakaian reput kepada Firdaus, "mak dia tak mampu ke nak beli baju RM5 sekalipun ?" Jawapannya senang, ya mereka teramat miskin hingga hendak beli baju baru pun tidak mampu.

~~~~~

Untuk menguatkan lagi pendapat kami terhadap Puan Lola, kebetulan datang dalam wad tadi bersama saya adalah seorang lelaki yang merupakan ahli NGO kawasan perumahan Puan Lola sekeluarga. Beliau
pernah bekerja denga Puan Lola selama 6 tahun di KLIA dan beliau turut mengatakan bahawa apa yang masyarakat perkatakan terhadap Puan Lola adalah salah sama sekali. Beliau seorang yang lemah lembut, rajin dan selalu kerja "overtime" untuk mencari duit lebih bagi menampung keluarga.

Situasi kini adalah Kak Nor menjaga Firdaus dan adiknya di Wad kanak-kanak tersebut jika berkesempatan dan beliau tanpa meminta sesen pun berulang alik dari Gemencheh ke Seremban untuk menjaga adik

Firdaus. Sepanjang saya di Wad tadi, adik Firdaus kerap kali memanggil "Mak..." "Makk..." sambil memeluk Kak Nor yang masih lagi diingatinya. Kembalikanlah Puan Lola kepada Firdaus yang mana beliau kini ditahan untuk direkodkan keterangan.... Moga Allah pertemukan mereka semula dengan secepat mungkin, insya Allah.

~~~~~

Sehubungan itu kami semua yang hadir petang tadi dalam Wad itu sepakat bersama ingin membetulkan persepsi yang salah yang digambarkan oleh media massa, generasi "mohon share" dan juga keyboard warrior terhadap keluarga Puan Lola.Moga Allah dapat permudahkan urusan mereka dan kita semua, insya Allah.

Tidak percaya dengan apa saya tulis nih ? Pergi lawat sendiri adik Firdaus di Wad Kanak-Kanak Hospital Seremban. Tiada satu pun calar atau parut dera pada adik Firdaus, yang ada hanyalah kesan kasih sayang ibu yang bersusah payah menjaga si adik meskipun ibunya sakit dan tidak mampu...

###########

Kesimpulan yang boleh dibuat adalah :

1 ) Kita seharusnya malu dan harus rasa bersalah terhadap Puan Lola atas Fitnah dan tohmahan yang disebarkan. Mohon maaf kepada ibu adik Firdaus jika berkesempatan. Kita harus ingat, jika orang kutuk mak kita kita mesti akan marah bukan main lagi dan akan membalas perbuatan terkutuk tu betul tak ? Bayangkan anda telah mencaci ibu kepada adik Firdaus yang OKU yang tidak mampu untuk marah atau membalas perbuatan anda terhadap ibunya.. Anda patut malu dengan diri anda dan segeralah bertaubat.

2 ) Kita tidak boleh menuduh melulu tanpa membuat siasatan terperinci terhadap sesuatu perkara. Silap langkah maka ianya menjadi Fitnah. Ingatlah Fitnah itu dosanya lebih besar dari membunuh.

Mampukah anda tanggung dosa itu diakhirat kelak ? Wallahualam.

3 ) Tanamkan sikap membantu kepada orang yang susah, jangan tunggu NGO ataupun orang datang kutip derma baru nak tolong. Cari dan berkawanlah dengan orang yang miskin dan susah. RM1 bagi anda
mungkin sedikit, namun bagi mereka ianya tidak ternilai... Besedekahlah sentiasa, meskipun harta didunia kurang, harta dan pahal diakhirat berkali ganda Allah akan balas.

4 ) Apa kata kita buat satu derma kilat, kumpul duit untuk rawatan dan belanja Puan Lola, Adik Firdaus dan adiknya yang berusia 6 tahun tu. Kalau rumah anda ada kipas, kerusi ataupun meja baju lebih ke, kumpul dan derma kepada mereka...Kan lagi bagus macam tu. Marilah besedekah kerana semua ini amalan yang digalakkan agama .Tak rugi pun kita, lagi untung ada.


5 ) Tolong share post ini. Ada pepatah mengatakan "Lying is bad, but hiding the truth is even worse". Sebagai seorang yang bertanggungjawab, kongsikan post ini kepada semua supaya kebenaran diketahui umum. Insya Allah hanya Allah dapat membalas jasa anda.

Walahualam.

Sekian,
Muhammad Kamal Zawari @ Asamkipas

Pegawai JPJ Padang Jawa Mental, Koyak Geran Kereta Pelanggan

· 15 comments


Hari yg malang. Bawa pembeli kereta tukar nama kat JPJ Pdg Jawa petang Jumaat jam 3 petang. Sampai giliran kita pada pukul 4:30 petang, akak yg kat kaunter dah tarik muka pasal dah lewat masanya utk balik. Sbb ade 2 customers sekaligus tukar milik, Saya berulang alik antara 2 kaunter.

Entah sbb dah lewat atau apa, lambat pulak proses tukar nama. Kemarahan akak nampak
memuncak bila kita bagitau hakmilik bank tak tercetak pada geran. Kita minta tolong kat dia
baik-baik tapi akak tak henti-henti marah tentang kelewatan masa kerjanya.

Akhirnya masa bayar r/tax, kita tak cukup tunai, nak guna kad kredit bayar. Akak melenting pulak r/tax
dah siap tak blh bayar kad sbb sistem dah tutup. Minta jugak kita cukupkan tunai utk bayar. Mulanya, saya minta akak simpankan r/tax tu hingga saya datang bayar hari Isnin memandangkan memang takde duit lebih. Lepas tu, saya fikir baik batal r/tax aje.

Sebaik-baik saja saya bagitau akak batal, dia terus koyak r/tax & seterusnya geran kereta asal. Akak
lain yg masih ada di kaunter & pegawai takde seorang pun bersuara tentang geran yg dikoyak.

Saya tercegat kat sana tak tau nak buat apa. Akhirnya, akak serah balik jugak geran tu tanpa
apa-apa penjelasan. Bila I buka mulut tanya gantian geran baru, dia halau I dgn keras.

"I tak mau tengok muka kamu kat sini lagi. I m suppose to be home now. U go! U go!"

Apa patut saya buat skrg?

COPY PASTE FACEBOOK

LIM GUAN ENG KAKI KENCING! FDI Pulau Pinang Merudum Teruk Dari RM10.451 Bilion Pada 2010 Menjadi RM1.794 Bilion Tahun Lepas

· 3 comments

Lim Guan Eng diserang lagi dan seperti biasa, Lim Guan Eng tidak akan memberikan sebarang respons berhubung perkara sebenar.

Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow berkata, FDI Pulau Pinang telah merudum dari RM10.451 bilion pada tahun 2010 menjadi RM1.794 bilion tahun lepas.

Teng Chang Yeow menyelar Lim Guan Eng yang cuba menyembunyikan kebenaran apabila seringkali mendabik dada kononnya dia lebih telus berbanding Ketua Menteri terdahulu, Koh Tsu Koon.

Dalam kenyataannya, Teng Chang Yeow berkata, Tsu Koon sentiasa bersedia untuk memberitahu angka FDI setiap tahun tetapi Lim Guan Eng, dalam usaha untuk mendabik dada, hanya menjumlahkan keseluruhan FDI dari tahun 2010 sehingga 2013 untuk menunjukkan jumlah RM20.517 bilion FDI ke Pulau Pinang. Sedangkan hakikatnya, Pulau Pinang sedang berhadapan dengan FDI yang semakin berkurangan.

Lim Guan Eng sebenarnya cuba mengelirukan rakyat Pulau Pinang untuk menutup kelemahan pentadbirannya. Kejatuhan FDI di Pulau Pinang sepanjang pentadbiran Lim Guan Eng dan DAP sebenarnya sudah cukup untuk menggambarkan kelemahan Setiausaha Agung DAP itu.


Pada masa yang sama, Teng Chang Yeow turut mengecam tindakan Lim Guan Eng memutarbelitkan kenyataannya dalam isu pembesaran Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang dengan dua landasan dan hub penyelenggaraan serta kago.

"Saya tidak pernah kata saya menentang projek tersebut, tetapi saya katakan, Lim Guan Eng kena bercakap benar mengapa dia memerlukan lapangan terbang dua landasan. Saya hanya meminta dia untuk mengeluarkan fakta-fakta dan angka-angka sebenar."

Laporan Ketua Audit Negara menunjukkan prestasi ekonomi Pulau Pinang berada pada kedudukan yang sangat gawat. Lim Guan Eng enggan mengakui kebenaran tersebut dan cuba menipu dengan menyatakan FDI Pulau Pinang masih mengatasi semua negeri walaupun angka yang disebutnya adalah rangkuman FDI beberapa tahun yang cuba dibandingkan dengan FDI tahunan bagi negeri-negeri yang dimaksudkannya.

AWAS!!! Lelaki Ini Gemar Menjadikan Pemandu Wanita Sebagai Mangsanya!

Monday, 23 June 2014 · 7 comments

Ini ada satu kes menarik... dan kebiasaannya, kes ini bukanlah terunik kerana ia sering berlaku terutama sekali terhadap pemandu-pemandu wanita yang bersendirian dan kelihatan mudah ditakut-takutkan.

Bagi mereka yang tinggal atau menggunakan jalan di sekitar kawasan Setapak, Kuala Lumpur, berhati-hati dengan lelaki ini. Lelaki ini akan melanggar kereta anda dan kemudian akan menuduh anda tidak memberikan perhatian atau tidak memberikan lampu isyarat untuk membelok.

Modus operandinya adalah di kawasan berbelok. Pemandu wanita adalah sasarannya dengan motosikalnya yang sudah sedia rosak, berwarna ungu dan tidak mempunyai nombor pendaftaran yang sempurna WWX pada bahagian hadapan dan WWG 8874 pada bahagian belakang.

Seorang pembaca memberitahu, ketika dia memasuki sebuah lorong setelah keluar dari sebuah pusat membeli belah di Setapak, dia terdengar bunyi dari belakang keretanya. Apabila dia berhenti dan berpaling, dia terpandang seorang lelaki sedang menyeimbangkan diri dan cuba untuk tidak jatuh. 

Berasakan lelaki tersebut tidak apa-apa, pemandu wanita itu cuba meneruskan perjalanan namun lelaki berkenaan segera menahan dan menunjukkan motosikalnya yang rosak teruk. Lelaki itu terus menuduh si pemandu wanita malang cuai kerana tidak memberikan lampu isyarat. Lelaki tersebut kemudiannya membuat panggilan telefon dan berkata, sedang memeriksa dengan sepupunya. Sejurus kemudian, dia memberitahu, dia perlukan RM300 untuk membaiki kerosakan berkenaan.

Pemandu wanita yang cuba ditipu telah meminta agar motosikal tersebut dihantar ke bengkel berhampiran, tetapi lelaki berkenaan terus memberikan pelbagai alasan. Kononnya dia memerlukan motosikal tersebut untuk bekerja dan motosikal tersebut bukan miliknya serta seribu satu macam alasan yang lain.

Ceritanya penuh dengan keraguan. Pemandu wanita tersebut kemudiannya keluar dari keretanya dan memeriksa keretanya. Mengejutkan kerana pada keretanya, tiada sebarang tanda calar atau kemek sedangkan motosikal lelaki tersebut rosak teruk dengan bahagian hadapannya terkeleweh, minyak hitam bocor dan kesan seretan kelihatan jelas pada kedua-dua belah bahagian motosikal berkenaan.

Pemandu wanita tersebut cuba menjelaskan bahawa kerosakan seperti itu adalah terlalu mustahil. Bagaimana pun lelaki berkenaan cuba menakut-nakutkannya dengan berkata, "Tak payah cakap banyak lagi, kita pergi ke balai polis sekarang juga."

Namun apabila diajak ke balai polis berhampiran, lelaki tersebut enggan. Pemandu wanita tersebut kemudiannya mengambil gambar lelaki berkenaan dan motosikalnya, kemudian membuat laporan polis. Di balai, pemandu wanita tersebut menerangkan segala-galanya dan dia diberitahu bahawa dia bukanlah mangsa yang pertama.

Justeru, dia meminta jasa baik blog ini untuk menyebarkan ceritanya dan meminta agar pemandu lain berhati-hati dan tidak terkena dengan si penipu itu.

DAP Lancarkan Perang Menentang LYNAS Apabila Pemimpin Mereka Ditangkap Polis

· 4 comments

Berbeza dengan Shin Etsu di Shah Alam yang turut menjalankan operasi yang sama, DAP hanya menentang Lynas dengan alasan kilang Lynas mengeluarkan bahan radioaktif manakala kilang Shin Etsu di Shah Alam, hanya mengeluarkan magnet.

Bagaimanapun, penjelasan daripada pakar-pakar langsung tidak menunjukkan bahaya seperti yang cuba digambarkan oleh DAP dan PKR. Sebaliknya, keterangan pakar pula menunjukkan DAP dan PKR sengaja melakukan sabotaj atas tujuan perniagaan.

Semalam, DAP menerusi NGO mereka, Himpunan Hijau yang diketuai oleh Wong Tack telah mengadakan demonstrasi di hadapan kilang Lynas di Gebeng dalam usaha mereka untuk menutup kilang tersebut dan bagi memastikan Shin Etsu dan kilang pengeluaran di China tidak terjejas.

Sekiranya beroperasi penuh, kilang Lynas di Gebeng, Kuantan akan menghasilkan 22% daripada keperluan rare earth dunia yang digunakan untuk mengasilkan cip telefon serta barangan elektronik yang lain.

Kajian saintifik telah dijalankan. Pencemaran radioaktif seperti yang digembar-gemburkan oleh DAP dan PKR, langsung tidak melibatkan rare earth memandangkan rare earth bukanlah produk nuklear. Malah kadar radioaktif yang dihasilkannya jauh lebih rendah berbanding skrin monitor komputer dan televisyen.

Selepas arahan polis agar demonstrasi di hadapan kilang Lynas dibubarkan, para pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat itu masih enggan untuk mematuhi arahan. Akhirnya sebahagian daripada mereka telah diberkas.

Antara jam 6:30 sehingga 6:40 petang semalam di hadapan IPD Kuantan seramai lebih kurang 60 orang peserta Shutdown Lynas berhimpun di hadapan balai. Antara mereka adalah Mat Sabu, Sim Chong Siang (ADUN Teruntum), Andansura bin Rabu (ADUN Beserah).

DAP yang mengharapkan 1 juta rakyat Malaysia akan datang untuk memberikan sokongan dan seterusnya menutup operasi Lynas di Gebeng, bagaimanapun, kecewa kerana jumlah yang hadir tidak sampai 300 orang.

Kini, DAP merancang untuk mengambil langkah seterusnya untuk menunjukkan yang mereka benar-benar berkuasa!

LAGI PEMILIHAN PKR BERDARAH... di Kota Raja Pula!

· 0 comments

PKR memang hebat. Memang tiada bandingannya. Kalau Ketua Umumnya adalah seorang peliwat, anak-anak buahnya pula terdiri daripada golongan sakit jiwa yang berasa mereka lebih hebat daripada segala-galanya.

Tidak banyak pendedahan yang dibuat oleh para macai PKR sendiri terutama membabitkan pergaduhan di Kota Raja, antara penyokong Xavier Jeyakumar dengan penyokong Khalid Ibrahim semalam.

Insiden berlaku di Dewan MPK, Klang Jaya, Kelang. Kekecohan bermula dari dalam dewan lagi. Puncanya adalah tindakan seorang lelaki yang dipercayai penyokong Viknesvaran memasukkan sesuatu seperti puntung rokok ke dalam Peti Undi No.12 ketika membuang undi. Tindakan lelaki tersebut elah dilihat oleh salah seorang penyokong Xavier Jeyakumar bernama Nallsamy yang pada waktu yang sama, juga mahu membuang undi.



Apabila melihat tindakan lelaki tersebut, Nallasamy cuba menyelamatkan peti undi yang cuba disabotaj oleh penyokong Viknesvaran. Lelaki tersebut kemudiannya memukul Nallasamy pada bahagian kepala. Seperti biasa, dalam keadaan begitu, kekecohan mudah tercetus.

Kekecohan mendorong penyokong kedua-dua calon yang berada di luar dewan, cuba merempuh masuk dan ada antara penyokong yang membuat provokasi di pintu pagar utama dewan yang dikawal oleh JPP sehingga berlaku pula pergaduhan di luar dewan.



Kekecohan di dalam dewan menyebabkan dua peti undi retak atau rosak iaitu peti undi bernombor 7 dan 12.

Kekecohan dapat dikawal sepenuhnya pada jam 4:145. Satu perbincangan ringkas telah diadakan antara Radin Shamsul Kamal yang merupakan wakil JPP Pusat dengan wakil calon dan hasil perbincangan itu, semuanya telah bersetuju proses pengundian ditamatkan pada jam 4:35 iaitu setelah berlakunya pergaduhan.

ISU TUTUP KILANG LYNAS: Wong Tack dan Superman Hew Kuan Yau Diberkas Polis!

Sunday, 22 June 2014 · 6 comments

Perhimpunan anti-Lynas berakhir apabila apabila beberapa orang aktivis yang mahu menutup kilang Lynas di Gebeng, diberkas petang tadi, termasuklah Hew Kuan Yau yang mempunyai nama gelaran 'SUPERMAN'.

Turut diberkas termasuklah Wong Tack, si pemilik ladang kelapa sawit di Sabah yang turut mengetuai kumpulan Himpunan Hijau dan aktivis dari Australia, Natalie Lowrey.

Mereka telah diberi masa selama 10 minit untuk bersurai. Bagaimanapun, mereka enggan patuh kepada arahan polis dan memilih untuk melawan bagi membolehkan polis menahan mereka. Penahanan tersebut diharapkan boleh menjadi isu untuk menunjukkan kepada taukeh-taukeh mereka di China yang Kerajaan Malaysia dan PDRM bertindak kejam selain enggan membenarkan China menguasai 100% pasaran Rare Earth dunia seperti sebelum ini.

Tian Chua, yang turut datang dari Kuala Lumpur semata-mata untuk menyertai demonstrasi tersebut cuba membuktikan kepada tuan besar yang membiayainya tentang keupayaan PKR dan DAP menutup kilang Lynas di Gebeng.

HARAMJADAH Dalam Sidang DUN Dibuat Laporan Polis, UMNO CELAKA Pula Bebas Daripada Pendakwaan!

· 7 comments

DAP hari ini mengancam untuk membuat laporan polis terhadap ADUN Sungai Acheh, Mahmud Zakaria kerana menghina DAP dengan panggilan HARAM JADAH ketika berucap dalam sidang DUN Pulau Pinang.

Exco Pulau Pinang, Jagdeep Singh Deo mendakwa, Mahmud mengucapkan perkataan tersebut apabila UMNO menuduh ADUN Seri Delima, RSN Rayer mengeluarkan perkataan 'UMNO CELAKA' pada Sidang DUN 20 Mei lalu.

Rayer tidak didakwa atas nasihat Penasihat Undang-Undang Pulau Pinang kepada Peguam Negara walaupun polis telah menyediakan kertas laporan yang membolehkan RSN Rayer didakwa kerana mengeluarkan perkataan tersebut di luar Sidang DUN iaitu ketika berkempen untuk PRK Bukit Gelugor.

video


Perkembangan yang sangat menarik memandangkan RSN Rayer tidak didakwa dan DAP menerusi Lim Guan Eng memberi alasan, Rayer tidak seharusnya didakwa kerana ucapannya di dalam sidang DUN dilindungi oleh imuniti. Lim Guan Eng menafikan Rayer mengeluarkan perkataan 'UMNO CELAKA' di luar DUN walaupun bukti menunjukkan sebaliknya.

Sembang 1 Juta Bantah Lynas Sampai Tutup Operasi Kilang Tak Kesampaian!

· 2 comments


6 bulan dahulu, Wong Tack berjanji akan membawa 1 juta orang untuk berdemonstrasi sehingga kilang Lynas di Gebeng ditutup.

"Kami akan tutup kilang ini pada 22 Jun nanti. Kami berikan masa kepada kamu enam bulan. 1.2 juta rakyat Malaysia sudah pun menandatangani petisyen yang menyokong kami," kata Wong Tack, Pengerusi Himpunan Hijau enam bulan dahulu.

Hari ini, 22 Jun, Wong Tack dan Himpunan Hijau mengotakan janji untuk berkumpul di hadapan pintu masuk Lynas Advanced Material Plant (LAMP) sehinggalah kilang tersebut ditutup.


Malangnya, jumlah yang hadir tidaklah sampai 1 juta orang sebagaimana yang dijanjikan. Bahkan jumlahnya hanya beberapa ratus orang sahaja, meskipun Tian Chua cuba menggembar-gemburkan demonstrasi tersebut menerusi Twitternya.



Wong Tack yang merupakan seorang pemilik ladang kelapa sawit yang kaya di Sabah, merupakan antara golongan yang cukup kuat menghalang kemasukan pelabur-pelabur baru menerusi syarikat-syarikat pegangan Bumiputera seperti Lynas. Walaupun di Shah Alam, Selangor, Shinetsu turut beroperasi sama seperti Lynas, DAP dan Himpunan Hijau langsung tidak menyentuhnya. Bahkan langsung tidak menyebut walaupun kilang Shinetsu terletak tidak jauh dari kawasan perumahan, tidak seperti Lynas!

Tiada PRK Di Bukit Asek, Wong Ho Leng Mati Selepas Tarikh Akhir

· 0 comments

Berdasarkan peraturan sedia ada, pilihanraya kecil Bukit Asek tidak akan diadakan walaupun ADUN berkenaan, Wong Ho Leng, meninggal dunia malam tadi. Sekaligus menyebabkan, kerusi DUN Bukit Asek akan kosong untuk tempoh 2 tahun.

Pilihanraya Negeri Sarawak sebelum ini adalah pada 16 April 2011. Tarikh DUN Sarawak dan ADUN angkat sumpah pula adalah pada 20 Jun 2011.

Tempoh tiga tahun dikira pada hari pertama DUN bersidang. ADUN Bukit Asek meninggal dunia ketika DUN Sarawak berusia 3 tahun 1 hari. Lebih sehari sahaja.

Wong Ho Leng telah diberikan bantuan sebanyak RM1 juta oleh Ketua Menteri Sarawak baru-baru ini untuk perbelanjaan perubatannya. Walaupun banyak pihak yang mengkritik tindakan Adenan Satem kerana menggunakan wang rakyat Sarawak untuk membiayai perbelanjaan seorang ADUN DAP, namun Ketua Menteri Sarawak itu mempunyai alasannya yang tersendiri.

Diberitakan, Wong Ho Leng telah lama koma kerana penyakit kanser otaknya. Agak menarik apabila keputusan mematikan mesin sokongan hidupnya dibuat sehari selepas tamat tempoh boleh PRK.

DAP takut berpilihanraya setelah kalah di Teluk Intan?

Bangkai Ayam Untuk Aktivis Pelajar Universiti Malaysia Sabah Yang Berlagak Pandai

Saturday, 21 June 2014 · 2 comments

Aktivis pelajar Jamhuri Mohamed, yang kritikal terhadap kampus Universiti Malaysia Sabah Labuan (Umskal), mendapati biliknya telah dipecah masuk dan terdapat bangkai ayam di situ.

Jamhuri, yang Presiden Pro-Mahasiswa Umskal, mendapati bangkai ayam itu diletak di atas katilnya manakala dindingnya diconteng mesej 'Berambuslah bodoh'.

Dalam satu kenyataan hari ini, Jurucakap Pro-Mahasiswa Umskl, Hasnur Faridah Abbas berkata, kejadian itu berlaku antara jam 9 semalam dan 12 tengah malam hari ini.

Mereka menyedarinya kejadian itu selepas pulang daripada menghadiri forum mengenai Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU).

Jamhuri adalah antara 16 pelajar yang berdepan dengan tindakan di bawah AUKU kerana membantah penutupan kedai pelajar di kampus itu pada bulan Februari.

Mereka telah membawa kes penutupan kedai tersebut ke pengetahuan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam).

Hasnur berkata Jamhuri telah membuat laporan polis berhubung kejadian semalam.

SUMBER

ABDULLAH SANI HANTAR SAMSENG BELASAH AHLI JPP DI WARUNG MAKAN

· 15 comments



Sepatutnya hari ini adalah pemilihan semula PKR Kuala Langat. Pemilihan PKR di Kuala Langat sebelum ini kecoh dengan insiden ganas para penyokong Abdullah Sani yang tidak berpuas hati dengan keputusan JPP dan kekalahan awal Abdullah Sani. Oleh kerana itu, mereka telah melakukan rusuhan dan bertindak ganas.

Hasilnya, Cabang Kuala Langat digantung dan pemilihan diadakan semula.


Nampaknya pemilihan semula ini juga tidak selancar dan seaman yang diharapkan.

Di sebuah warung makan bernama NANA RETRO, salah seorang anggota JPP yang dikenali dengan nama Zainol telah diserang dan dibelasah oleh sekumpulan penyokong-penyokong Abdullah Sani. Serangan tersebut menyebabkan dia mengalami kecederaan teruk di kepala dan terpaksa dikejarkan ke hospital untuk rawatan selanjutnya.

Punca keadaan masih tidak dapat disahkan dan masih disiasat.




DUA LAPORAN POLIS TERHADAP 'CHOW JACK'... Polis Sudah Boleh Bertindak!

Monday, 16 June 2014 · 4 comments


Seorang pengguna Facebook yang diketahui merupakan salah seorang tentera RBA sengaja melakukan provokasi dengan menghina Islam, Melayu dan pentadbiran negara ini, sedang menjadi perhatian seluruh negara. Beberapa pendedahan yang dibuat tentang 'CHOW JACK' akhirnya membuatkan beberapa orang individu mengambil keputusan untuk membuat laporan polis.

Pagi tadi, dua laporan polis telah dibuat terhadap pemilik akaun Facebook tersebut. Kedua-dua laporan polis dibuat di Kota Tinggi, membabitkan Pengerusi Belia India Daerah Kota Tinggi, Subramaniam a/l Balakrishnan dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kota Tinggi, Muhammad Fadzil bin Hasan.

Dalam laporan mereka, kedua-dua pengadu tersebut yang mewakili pertubuhan dan parti masing-masing, mengutuk sekeras-kerasnya tindakn pemilik akaun Facebook yang menamankan dirinya sebagai CHOW JACK yang menghina ketibaan bulan Ramadhan dan sambutan perayaan Aidil Fitri di laman sosial Facebook.

Chow Jack dalam postingnya menyatakan, 'SELAMAT MENYAMBUT HARI SYAITAN AIDILFITRI PADA 28 JULY 2014 DAN SEBULAN PUASA MAKAN BABI HINGGA SEBULAN PADA 28 JUN 2014 - 27 JULY 2014 SELAMAT MENYAMBUT HARI SYAITAN DARIPADA FACEBOOK MALAYSIA'.

Kedua-dua pengadu tersebut menyifatkan Chow Jack menghancurkan impian rakyat Malaysia yang mahu bersatu sejajar dan hidup berharmoni dengan mengamalkan sikap saling hormat menghormati agama yang dianuti di negara ini.

Justeru, kedua-dua pengadu tersebut mewakili seluruh penduduk Kota Tinggi yang mahukan keamanan dan keharmonian kaum, menggesa agar pihak polis menyiasat dan segera mengambil tindakan terhadap pemilik akaun tersebut.

Dikhabarkan kes berkenaan sedang dalam siasatan ketika artikel ini ditulis.

Anggota Polis Disifatkan Sebagai Haiwan Lapar

Saturday, 14 June 2014 · 18 comments

Penghinaan terhadap anggota-anggota dan pegawai-pegawai polis bermula apabila para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya dari PKR dan DAP cuba mendapatkan sokongan daripada kumpulan-kumpulan anarki terutama sekali dalam usaha pemimpin-pemimpin parti berkenaan menganjurkan sesuatu yang bertentangan dengan undang-undang negara.

Tugas dan tanggungjawab yang dijalankan oleh anggota-anggota polis ini sepatutnya dihargai kalau tidak pun dihormati. Memberikan label yang bukan-bukan kepada meeka jelas menunjukkan kerosakan masyarakat itu sendiri.

Individu yang melakukan penghinaan seperti ini seharusnya dikenakan tindakan sama ada segi fizikal mahupun moral.

Apa yang seronoknya menghina seorang anggota polis yang mengambil sedikit masa rehat selepas bertugas untuk makan di tepi jalan berbanding si penghina yang seronok menghina tetapi apabila dia melakukan kesalahan atau ditimpa kesusahan, anggota polis itu jugalah yang dicari untuk diminta pertolongan.

Seharusnya pendedahan identiti individu yang melakukan penghinaan ini boleh dibuat agar dia tahu, penting atau tidak kewujudan anggota polis dalam hidupnya!!!

IDENTITI SALAH SEORANG RBA BERNAMA 'COW JACK' DIDEDAHKAN!!!

Friday, 13 June 2014 · 17 comments

Dalam tempoh dua minggu ini, seorang pengguna Facebook yang membuka akaun atas nama COW JACK telah mengeluarkan pelbagai kenyataan-kenyataan mengarut yang memaki hamun Islam, Melayu, Raja-Raja Melayu, al Quran, Nabi Muhammad s.a.w dan Allah Taala. Cubaan untuk menyemarakkan api kebencian dan merangsangkan sentimen perkauman dilihat jelas dalam kenyataan-kenyataan yang dibuatnya.


Menariknya, tentera RBA ini barangkali tidak sedar bahawa jejaknya boleh dikesan kerana menyangkakan, dia akan bebas daripada sebarang tuduhan jenayah. Namun anggapannya itu salah sama sekali.

Walaupun dia mungkin menggunakan gambar individu lain untuk tujuan menyamar, namun butiran yang diperolehi berdasarkan rekod-rekod rasmi, pastinya akan membuatkan dia tidak senang duduk dan barangkali juga terpaksa menggunakan alasan, 'AKAUN FACEBOOK SAYA TELAH DICEROBOH', atau 'SAYA TIDAK BERSALAH'.

Berikut adalah butiran-butiran peribadinya.


KERAJAAN DAP NEGERI PULAU PINANG NAIKKAN KADAR SEWA 100% UNTUK GERAI MELAYU!

Thursday, 12 June 2014 · 5 comments


Lebih 700 peniaga gerai makanan yang menyewa premis Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) perlu bersedia membayar kadar sewa lebih tinggi selepas kerajaan DAP Pulau Pinang meluluskan kenaikan sewa baru-baru ini.

Kenaikan itu yang dijangka mencecah sehingga 100 peratus akan bermula pada September ini dan sudah pun diluluskan dalam mesyuarat MPSP baru-baru ini.

Kelulusan yang mengejutkan itu mengundang rasa tidak puas hati peniaga-peniaga yang menyewa dengan MPSP apabila majoriti mereka meluahkan rasa kecewa kepada Utusan Malaysia dan menggesa perkara tersebut dikaji semula.

Peniaga mi goreng di Medan Selera Tenggiri, Seberang Jaya dekat sini, Ali Shuiu berkata, kelulusan itu jika dilaksana kelak sudah tentu akan membebankan golongan peniaga sepertinya.

Apatah lagi, menurutnya, golongan peniaga di Medan Selera Tenggiri ketika ini juga sudah terbeban dengan masalah kekurangan pelanggan kerana terlalu banyak medan selera di kawasan sekitar dibuka.

"Kalau dahulu, terdapat 50 gerai beroperasi tetapi sekarang ini hanya tinggal 10 gerai sahaja. Masalah ini berlaku kerana kekurangan pelanggan yang datang ke sini menyebabkan pendapatan kami merosot," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Ali yang berniaga di situ sejak 24 tahun lalu berkata, ketika ini, dia membayar harga sewa sebanyak RM60 sebulan bagi satu tapak selain bil elektrik dan bil air yang dibayar berasingan sebanyak RM70 sebulan manakala gaji pekerja sebanyak RM500.

"Di sebalik pelbagai bayaran yang perlu dilunaskan itu, pendapatan saya sehari pula cukup sedikit iaitu hanya kira-kira RM70 sehari.

"Jadi, bagaimana saya mampu meneruskan perniagaan sekiranya harga sewa tapak pula mahu dinaikkan pada masa depan?" katanya.

Menurutnya, kali terakhir bayaran sewa dinaikkan adalah kira-kira 10 tahun lalu.

Sementara itu, peniaga nasi campur, Syarena Mohd. Fauzi, 32, berkata, kenaikan harga sewa tapak sepatutnya turut disusuli dengan penambahbaikan kemudahan dan keselesaan di medan selera tersebut yang kini semakin kurang mendapat sambutan orang ramai.

"Antaranya kesukaran pelanggan meletakkan kenderaan kerana kekurangan petak parkir menyebabkan orang ramai tidak mahu datang ke kawasan ini.

"Selain itu, medan selera ini juga tidak ditambah baik, sebab itu saya berharap pihak berkuasa tempatan mengkaji semula keputusan berkenaan," katanya.

Ketika ini, terdapat lebih 700 gerai milik MPSP yang majoritinya disewa peniaga Melayu dengan kadar bulanan yang dikenakan antara RM60 hingga RM120 bergantung kepada keluasan tapak dan tempat membabitkan 27 kawasan dalam daerah Seberang Perai Tengah.

Walau bagaimanapun, jumlah gerai itu tidak termasuk gerai MPSP di Seberang Perai Utara (SPU) dan Seberang Perai Selatan (SPS) yang turut terlibat dengan kenaikan harga sewa.

Sementara itu, jurucakap MPSP ketika dihubungi tidak menafikan akan berlaku kenaikan sewa premis tersebut.

Katanya, perkara itu akan dimaklumkan Yang Dipertua MPSP, Maimumah Mohd. Sharif dalam sidang akhbar yang dijangka diadakan pada hujung bulan ini.

Teoh Cheng Cheng Disahkan Bukan Islam!

· 3 comments

Selepas beberapa hari kecoh, akhirnya pagi ini, Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang mengesahkan Teoh Cheng Cheng yang turut dikenali sebagai Nora Teoh, bukan beragama Islam ketika kematiannya. Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang kemudian mengarahkan agar Jabatan Agama Islam Pulau Pinang menyerahkan kembali mayat Teoh Cheng Cheng kepada keluarganya untuk dikebumikan.

Konflik mulai timbul apabila Jabatan Agama Islam Pulau Pinang menyerbu dan menahan mayat Teoh Cheng Cheng daripada dikebumikan oleh keluarganya. Mayat yang masih berada di rumah keluarganya di Lebuh McCallum kemudiannya diambil dan diletakkan di rumah mayat sebelum Jabatan Agama Islam Pulau Pinang mendapat pengesahan berhubung status agama yang dipeluk oleh Teoh Cheng Cheng.

Kaum keluarga Teoh Cheng Cheng bagaimanapun, terkejut apabila diberitahu Cheng Cheng sudah memeluk agama Islam 17 tahun lalu. Namun dalam perbicaraan yang dijalankan, beberapa saksi termasuklah anak Cheng Cheng sendiri mengakui bahawa Teoh Cheng Cheng tidak pernah menjalani kehidupan sebagai seorang yang beragama Islam.

Teoh Cheng Cheng mati setelah membunuh diri dengan terjun dari sebuah apartment, Sabtu lepas.

Ngeh Kor Ham Desak Agar Umat Islam Dibenarkan Murtad!

· 3 comments

Pemimpin DAP sekali lagi cuba masuk campur dalam urusan agama Islam di negara ini. Sekalipun mereka sendiri buta tentang Islam dan hanya kelihatan mesra Islam demi mendapatkan undi daripada masyarakat Islam, hakikatnya setiap perbuatan mereka menunjukkan dan membuktikan kebencian mereka terhadap Islam dan umatnya.

Dalam satu kenyataannya, Ngeh Koo Ham meminta umat Islam di Malaysia menghormati mereka yang ingin keluar dari agama Islam dan memeluk agama lain. Malah Ngeh Koo Ham dengan sengaja cuba mencetuskan polemik apabila menyatakan, tiada dalam agama lain berlaku pergaduhan seperti Sunnah-Syiah dalam Islam.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ngeh Koo Ham yang berselindung di sebalik imuniti Ahli Parlimen itu sebenarnya amat merbahaya kepada masyarakat. Apatah lagi, secara terang-terangan, Ngeh Koo Ham telah cuba menafikan Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan memandangkan di dalam Islam, mereka yang murtad perlu dikenakan hukuman selagi mana mereka bermastautin di kawasan bermajoriti Islam. (BACA DI SINI)

James Ngeh Koo Ham pada masa yang sama, cuba menyemaikan persepsi bahawa Islam adalah sebuah agama yang sukakan pergaduhan dan umatnya pula terdiri daripada mereka yang lapar darah. James Ngeh Koo Ham terlupa bagaimana persengketaan antara Katholik-Protestan yang masih berlanjutan sehingga ke hari ini. Malah James Ngeh Koo Ham juga terlupa tentang sejarah Katholik yang penuh berdarah bagi memaksa masyarakat yang dijajah, memeluk agama tersebut.

Sebelum ini, James Ngeh Koo Ham terlibat dalam menghina umat Islam, agama Islam, Allah Taala dan Nabi Muhammad s.a.w. Dia kemudiannya meminta maaf apabila ramai orang Islam yang marah dengan kenyataan kurang ajarnya.

Namun nampaknya, permohonan maaf itu hanyalah sekadar untuk meredakan keadaan kerana James Ngeh Koo Ham tidak pernah berhenti daripada memusuhi umat Islam dan agama Islam.

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks