Pages - Menu

Sunday 28 September 2014

ANWAR IBRAHIM Malu dan Mengamuk Besar Di Permatang Pauh

Semalam, Pakatan Rakyat menampilkan dan menurunkan sejumlah besar pemimpin heavyweight untuk berceramah tentang Akta Hasutan. Mereka mahu mewujudkan gelombang anti Akta Hasutan sepertimana yang mereka lakukan ketika mendesak kerajaan menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri.

Bagaimanapun, lain yang dirancang, lain pula yang menjadi.

Dengan permulaan gelombang di kubu kuat Anwar Ibrahim sendiri di Permatang Pauh, si KETUM yang sentiasa berasakan dia adalah daya penarik ceramah dan mampu mengundang kehadiran puluhan ribu orang ke ceramah anti-Akta Hasutan itu, mula beraksi walaupun agak lambat. Lagipun, keyakinannya bertambah menebal apabila yang akan sama-sama berceramah dengannya nanti adalah Mat Sabu, Afief, Adam Adli dan sebagainya.

Jadi, jangkaan awal kehadiran ialah sekurang-kurangnya 3000 orang!

Malangnya, yang hadir untuk mendengar temberang Anwar Ibrahim, tidak sampai 300 orang. Dan pada pertengahan ceramah berapi-api Anwar Ibrahim, jumlah tersebut semakin merosot apabila semakin ramai yang meninggalkan tapak ceramah. Manakala para peniaga kecil yang berjaja di tapak ceramah dengan harapan, perniagaan mereka akan mendapat untung besar, mengeluh berat apabila perniagaan mereka tidak laku dan lebih besar modal yang dikeluarkan berbanding keuntungan.

Anwar Ibrahim mengamuk dan memaki hamun penganjur kerana gagal menarik kehadiran lebih ramai pendengar dan hadirin. Anwar menyalahkan publisiti dan promosi yang tidak cukup kuat dibuat oleh penganjur sehinggakan ceramah tersebut menjadi begitu hambar dan ditertawakan orang ramai.

Sedangkan Permatang Pauh dianggap sebagai kubu kebalnya yang tidak boleh ditembusi oleh sesiapa pun. Kalau kehadirannya pun hanya mampu menarik 300 orang bagi isu yang dianggap besar dan hebat, keadaan akan bertambah buruk apabila dia dimasukkan ke penjara nanti kerana kesalahan meliwat.

3 comments:

  1. Kekal Akta Hasutan. KEMBALIKAN ISA .. Sebelum terlambat.. demi keamanan Malaysia dan mada depan rakyat. Dah 57 tahun merdeka kita hidup dalam aman. Cuma bila ISA dihapuskan keamanan negara mula bergolak... Anda sendiri dapat rasakan.. Ah Gor dia apa kira.. takut dgn minoriti yg menentang & Ingin popular saja. Fikirlah wahai rakyat Malaysia sebeluum terlambat...

    ReplyDelete
  2. 3000 jadi 300...nxtime tinggal 30 and then 3 owg.. (nuar..jijah..e'zah)
    hmmmmmmm

    ReplyDelete
  3. Org dah boring dgn mamat ni, kencing keliling.

    ReplyDelete