SHAHRIL SAMAD KATA, SERANGAN TUN MAHATHIR KINI SUDAH DIANGGAP PERSONAL!

Monday, 6 April 2015


Tan Sri Shahrir Samad, Pengerusi Majlis Ahli Parlimen BN (BNBBC) adakan sidang media sokong PM dalam hadapi kritikan Tun Mahathir. Ini bukan cara patut Tun (Mahathir) lakukan.

BNBBC bukan rubber stamp, bukan sokong membabi buta, kata Tan Sri Shahrir. Lebih 30 Ahli Parlimen BN hadir dalam sidang media di bangunan Parlimen sebentar tadi.

PELIK, kes Altantuya dah lalui semua proses mahkamah. Tan Sri Shahrir kata kenapa kini kata-kata (Sirul) jadi bernilai. PM dah bersumpah sebagai orang Islam.

Tan Sri Shahrir anggap serangan Tun Mahathir kini dah personal. Sebab itu kami bersuara dan nyata pendirian. Akui dah jumpa PM tanya sendiri macam-macam.

Ada hal-hal BNBBC (ahli 79 MP) boleh tolong jawab seperti IMDB, beli jet, GST, BR1M. Tan Sri Shahrir kata ada yang PM perlu jawab sendiri. Ini tak masalah.

KALAU Tun Mahathir kata sayang parti, kami juga sayang, kata Tan Sri Shahrir. Sebagai MP tahu senario di bawah. Ikrar akan terus pertahankan BN PRU14.

Tan Sri Shahrir kata kritikan Tun Dr Mahathir pada Pak Lah dulu beza dengan Datuk Seri Najib kini. Kalau kami diam ia tidak bawa kesudahan. Sokong PM sebab lihat perubahan.

SAYA ada tanya PM apa hal you dengan Dr Mahathir. Kata Tan Sri Shahrir PM jawab 'hot and cold' dan beliau pun confuse. Dah gitu,kini kami perlu bersuara.

17 comments:

  1. Syabas kita mesti pertahankan PM. Kalau dulu Pak Lah menang banyak kerusi parlimen dan merupakan rekod tetapi kerana lidah Tun Mahathir menyebabkan BN hampir tersungkur. Kini Tun nak buat semula ke atas Dato najib, kami tak rela. kami lebih rela kehilangan Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kami juga tak rela kerana para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib yang hanya menjadi tukang ampu dan bodek hingga Najib khayal dalam dunia syok sendirinya itu hingga membuat dasar-dasar yang menjahanamkan negara dan rakyat.

      Kami lebih rela Najib berambus bersama jemuan dungu dan blogger bangang belaannya ini ke mana-mana yang mereka suka, nak melingkup ke mana-mana pun lantak koranglah, yang penting adalah Barisan Nasional dan UMNO serta Malaysia dan rakyat tidak dimusnahkan oleh golongan bangsat Najib dan para blogger bangang dan jemuan dungu yang bergentayangan di sekelilingnya selama ini.

      Delete
    2. Sekiranya masa akan datang parti pembangkang itu adalah TUN MAHATHIR MOHAMMAD..saya akan menyokong sepenuhnya kepimpinan beliau!!Sokong Tun M!

      Delete
  2. Tun m suruh najib cakap bahasa somalia ke sampai susah sangat nak jawab????macai2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah, tak tahulah apalah mentaliti puak jemuan dan blogger bangang belaan Najib ni, mereka ni dah tak mampu berfikir dengan waras hingga melalut entah apa-apa.

      Macam Shahrir ni dia pernah mendengar penjelasan dari Najib mengenai 1MDB yang kononnya para ketua bahagian itu faham sangat pasal 1MDB ini.

      Patutnya dia jelaskanlah pasal apa dana RM 2 bilion yang dikeluarkan dari Cayman Island itu disimpan di Singpura dan tidak di Malaysia, apakah di Malaysia ini sudah tak ada tempat untuk simpan danakah? Apakah semua bank di Malaysia ini sudah ghaib entah ke manakah?

      Jawablah apa yang disoalkan, bukannya melalak macam orang tak siuman, asyik menafikan dan menuduh pula yang bertanya sebagai nak jatuhkan Najib sebab nak naikkan orang itu dan orang ini jadi PM pula. Jawab isu pokok, bukannya melalut sampai tak sedar diri.

      Delete
  3. Saya merasakah Shahrir Samad dah bermasalah mental gamaknya, Tun Dr. Mahathir tak tuduh apa-apa pun pada Najib, Tun Dr. Mahathir hanya minta Najib beri penjelasan mengenai isu-isu yang panas yang berkaitan dengan Najib sekarang ini.

    Malahan isu yang diutarakan itu berkaitan dengan kepentingan negara, macam isu 1MDB itu, berkaitan dengan wang negara, bukannya wang Najib.

    Macam isu Altantuya, ia melibatkan nyawa 2 orang pasukan polis yang tak motif untuk melakukan pembunuhan, tetapi mereka pula yang dituduh merancang segala-galanya, itu mengenai isu kehakiman negara.

    Saya menyokong kenyataan Anonymous6 April 2015 at 17:19, Tun Dr. Mahathir hanya minta Najib berikan penjelasan, penjelasan, tak kisahlah bahasa apa pun yang Najib boleh, itu pun masih tak faham lagikah para jemuan dan pecacai Najib yang beri hujah yang tarafnya lebih rendah dari taik dalam lubang jamban sahajalah. Ini tak bantu pulihkan imej Najib, malahan hujah yang lebih rendah tarafnya dari taik dalam lubang jamban oleh pecacai dan jemuan belaan Najib itu hanya akan menghancurkan kepercayaan rakyat terhadap Najib yang melihat Najib memang nak menipu dan menyembunyikan perkara sebenar kerana Najib memang bersalah, itu pandangan rakyat, kena fahamlah.

    ReplyDelete
  4. kita hormat tun. kita kenang jasa tun. kita iktiraf tun sebagai negarawan ulung dan bapa pembangunan. highway, putrajaya adalah antara idea bernas tun semasa memimpin kerajaan dulu. bagaimanapun atas sebab kritikannya tidak mendapat respon baik daripada bekas anak didiknya najib razak, tun mula menunjukkan nafsu politik yang tidak pernah padam. tun, siapakah tun sekarang? adakah tun mendakwa negara ini kena ikut telunjuk tun? bila tun bersara, tun wajar faham bahawa tun sudah patut turun daripada dunia memimpin. jangan rasa masih sebagai pm, mencatur siapa layak jadi leader, kritikan mesti dijawab bla bla bla...... tun, pm sekarang adalah najib, bukan tun lagi dah! jika najib enggan menjawab semua soalan yang tun lontarkan, apa hak tun untuk memaksa? adakah tun klim bahawa malaysia jadi seperti ini kerana tun, maka semua selepas tun kena ikut acuan tun? tun, jangan jadikan rakyat sebagai medium tun menyerang najib. tun mendakwa bahawa soalan2 kepada najib adalah suara rakyat. sejak bila tun menjadi wakil rakyat semula? sangat melucukan jika tun sanggup menjadikan kes pembunuhan altantuya sebagai salah satu peluru tun menyerang najib. kita baru sahaja mentertawakan lawak mahfuz omar kerana isu tersebut. adakah tun tak punya akses untuk dapatkan maklumat perbicaraan? adakah soalan 'siapa arah sirul bunuh altantuya' wajar ditujukan kepada najib? sepatutnya tun kena bertanya kepada peguam negara soalan ini. jika peguam negara tak tahu menjawab, wajar tun mohon najib tamatkan perkhidmatan peguam negara.

    apapun persoalan dalam fikiran tun yang menyebabkan tun tak dapat tidur malam, gelisah dengan nasib rakyat yang semakin dihimpit dalam kehidupan, tun kena redha. dulu anwar tun buang. naikkan paklah, paklah tun paksa turun sampai tun sanggup keluar umno. bila paklah turun, tun naikkan najib dengan pengaruh tun yang masih ada. kini ada bunyi pulak najib kena turun dan digantikan oleh muhyiddin. adakah muhyiddin sesuai dengan selera dan tekak tun, mampu ikut acuan yang tun mahukan? atau juga mereka semua adalah batu2 yang perlu dipijak dan dijadikan alas untuk menaikkan anak tun sebagai pm? saya mohon tun redakan situasi kronik dalam umno. tak perlulah tun contohi pertikaian yang berlaku dalam gabungan pas-pkr-dap. biarlah mereka bertinju bertumbuk, kita tak perlu. walaupun nafsu politik tun membuak2, kekuatan manusia ialah menahan nafsu. saya harap tun faham itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni cakap macam golongan jahiliyah, Tun Dr. Mahathir bukannya nak masuk campur hal peribadi Najib, ini melibatkan hal negara, apakah kau ingat Malaysia ni hak milik Najib dan Rosmah sepenuhnya?

      Malahan kesan kepada Barisan Nasional akibat tindakan Najib selama ini, itu yang menyebabkan Tun Dr. Mahathir dah tak boleh diam diri lagi, apatah lagi dia melihat jutaan rakyat yang mendesak supaya Najib menjelaskan isu-isu yang diutarakan untuk dijawab oleh Najib itu tak dipedulikan oleh Najib sedangkan isu-isu itu melibatkan kepentingan negara.

      Isu ini bukannya dibangkitkan oleh Tun Dr. Mahathir, tetapi oleh rakyat Malaysia, saya sendiri pun memang penyokong kuat UMNO dan Barisan Nasional, saya memang tak berkenan dengan PAS, PKR, atau DAP yang merupakan pertubuhan sampah sarap perosak Malaysia dengan cara politik liar mereka.

      Tetapi bila Tun Dr. Mahathir mengkritik Najib dan meminta Najib berikan penjelasan, bukanlah Tun Dr. Mahathir sahaja, malahan jutaan rakyat Malaysia termasuk ahli akar umbi sendiri yang mana ada antara mereka telah diainaya oleh jemuan dungu belaan Najib seperti Datuk Khairuddin Abu Hassan dan pimpinan peringkat akar umbi yang diberikan tekanan yang sungguh dahsyat.

      Rakyat tak boleh menerima UMNO dan Barisan Nasional dipimpin oleh pemimpin perosak yang hanya syok sendiri hingga memudaratkan negara. Oleh itu, rakyat akan menolak UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak, sebelum UMNO dan Barisan Nasional jadi mangsa akibat kegilaan Najib dan para jemuan dungu dan blogger bangang belaannya itu, maka UMNO dan Barisan Nasional perlu diselamatkan samada Najib mengubah dasar jahanam yang menjahanamkan negara dan rakyat selama ini atau Najib yang diubah dalam pemilihan UMNO 2016 nanti dengan menumbangkan Najib. Dua pilihan yang perlu dipilih oleh Najib.

      Jadi jangan melatah tak tentu hala, lihat hingga ke dasar, mengkritik Najib bukanlah bermakna menyokong pembangkang dan menentang Barisan Nasional, tetapi kerana sayangkan Barisan Nasional, maka kritikan terhadap Najib berhubung dasar bodoh dan cara pentadbiran yang merosakkan itu yang mana dikehendaki beliau memulihkannya supaya rakyat memberikan sokongan pada kepada Barisan Nasional dalam PRU 14 supaya mandat lebih 2/3 kerusi parlimen dapat dicapai.

      Delete
  5. Bagi dia hanya dia yg layak jadi PM.. sesiapa yg menggantikannya ada saja kelemahan & kekurangan. Sepatutnya sekarang adalah masa dia berehat & melupakan hal dunia..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami rakyat ni pun tanya benda yang sama seperti yang Tun Dr. Mahathir tanyakan kepada Najib tu, takkan kami pun nak kena buat tak peduli akan kerosakkan dan kemusnahan yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya di Malaysia sekarang ini?

      Jika Najib dan para jemuan dungu serta blogger bangang nak karam di laut sesama mereka, itu lantaklah, tak ada yang nak peduli, pergi jahanamlah korang semua. Tapi jangan disebabkan oleh Najib dan para jemuan dungu serta blogger bangang belaan Najib ini bersekongkol membuat angkara hingga Barisan Nasional karam di laut, itu dah lebih.

      Kami semua bersama-sama Tun Dr. Mahathir mengkritik Najib bukannya kerana Najib bernama Najib, tetapi kerana dasar yang macam haram jadah yang memudaratkan negara ini, itu yang kami tentang, tak rela kami melihat UMNO dan Barisan Nasional hancur disebabkan Najib dan para jemuan dungu dan blogger bangang belaannya itu, Najib dan para jemuan dungu dan blogger bangang belaannya itu nak melingkup nak menjahanam ke mana-mana pun itu lantak koranglah, itu pilihan korang, tapi jangan sampai Barisan Nasional tumbang dan hancur disebabkan perangai jahat korang itu.

      Delete
  6. Kepada para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib, Sila jawab persoalan di bawah ini jika kamu di pihak yang benar.

    1. Apakah motif yang memerlukan Sirul Azhar dan Azilah Hadri membunuh Altantuya?

    2. Mengapakah dana RM 2 bilion yang dikatakan dah dikeluarkan dari pelaburan di Cayman Island disimpan di Singapura tetapi tidak disimpan di Malaysia, apakah Malaysia ini tidak punya bank untuk menyimpan dana berkenaan?

    3. Apakah status RM 2 bilion yang diberikan oleh Ananda Krishnan kepada 1MDB? Ini kerana menurut sumber para jemuan dan blogger bangang belaan Najib, itu bukannya pinjaman, apakah sebenarnya status RM 2 bilion itu, apakah sedekah kepada pengemis dan 1MDB dah jadi pengemis?

    Sila jawab persoalan itu, jangan hanya tau merapu dan meracau tak tentu hala sahaja.

    ReplyDelete
  7. Tan tin tun. ....lawak politics. ..

    ReplyDelete
  8. Hang yang dok bela sangat Tun ni apa motif sebenar, kami rasa hang ni jika tak syok kat Rosmah tentu hang ada gelora nak jadi PM.

    Hang ni sebenarnya dah terlajak laris. Tun dalam pemerintahanya selama 20 tahun pun ada melakukan kesilapan. Kesilapan paling besar terlalu menatang Anwar bagai minyak yang penuh. Kesilapan Tun, Najib yang menanggung bahananya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib, Sila jawab persoalan di bawah ini jika kamu di pihak yang benar.

      1. Apakah motif yang memerlukan Sirul Azhar dan Azilah Hadri membunuh Altantuya?

      2. Mengapakah dana RM 2 bilion yang dikatakan dah dikeluarkan dari pelaburan di Cayman Island disimpan di Singapura tetapi tidak disimpan di Malaysia, apakah Malaysia ini tidak punya bank untuk menyimpan dana berkenaan?

      3. Apakah status RM 2 bilion yang diberikan oleh Ananda Krishnan kepada 1MDB? Ini kerana menurut sumber para jemuan dan blogger bangang belaan Najib, itu bukannya pinjaman, apakah sebenarnya status RM 2 bilion itu, apakah sedekah kepada pengemis dan 1MDB dah jadi pengemis?

      Sila jawab persoalan itu, jangan hanya tau merapu dan meracau tak tentu hala sahaja.

      Delete
  9. ada sekor hantu raya melalut merata blog. konon sayang negara....sayang parti. bullshit. gelar mereka yang tidak bersependapat dengannya sebagai jemuan. jemuan tu....nenek dia ke. bila kita tak setuju pendapat dia....dia kata pengampulah.....bla bla bla.....dia ingat berapa duit najib bayar.
    biasanya orang sebegini.....orang kecewa.....permintaan atau keperluan tidak dapat dipenuhi. macam hantu raya jugalah....tidak dijamu dan disaji.....tuan sendiri dia makan.
    waspada dengan hantu raya ni.....yang pandai menyamar dan menyerupai ahli umno....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak melalak, saya cuma nyatakan kebenaran. Jika saya dituduh salah, kepada para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib, Sila jawab persoalan di bawah ini jika kamu di pihak yang benar.

      1. Apakah motif yang memerlukan Sirul Azhar dan Azilah Hadri membunuh Altantuya?

      2. Mengapakah dana RM 2 bilion yang dikatakan dah dikeluarkan dari pelaburan di Cayman Island disimpan di Singapura tetapi tidak disimpan di Malaysia, apakah Malaysia ini tidak punya bank untuk menyimpan dana berkenaan?

      3. Apakah status RM 2 bilion yang diberikan oleh Ananda Krishnan kepada 1MDB? Ini kerana menurut sumber para jemuan dan blogger bangang belaan Najib, itu bukannya pinjaman, apakah sebenarnya status RM 2 bilion itu, apakah sedekah kepada pengemis dan 1MDB dah jadi pengemis?

      Sila jawab persoalan itu, jangan hanya tau merapu dan meracau tak tentu hala sahaja.

      Delete
  10. Aku nk tnya skt , skrng ni tun kata najib tk bagus n muhyidin yg pling layak , nnti bl dia tk puas hati siapa plk yg nk gnti muhyidin ?

    ReplyDelete

SHAHRIL SAMAD KATA, SERANGAN TUN MAHATHIR KINI SUDAH DIANGGAP PERSONAL!

Monday, 6 April 2015 ·


Tan Sri Shahrir Samad, Pengerusi Majlis Ahli Parlimen BN (BNBBC) adakan sidang media sokong PM dalam hadapi kritikan Tun Mahathir. Ini bukan cara patut Tun (Mahathir) lakukan.

BNBBC bukan rubber stamp, bukan sokong membabi buta, kata Tan Sri Shahrir. Lebih 30 Ahli Parlimen BN hadir dalam sidang media di bangunan Parlimen sebentar tadi.

PELIK, kes Altantuya dah lalui semua proses mahkamah. Tan Sri Shahrir kata kenapa kini kata-kata (Sirul) jadi bernilai. PM dah bersumpah sebagai orang Islam.

Tan Sri Shahrir anggap serangan Tun Mahathir kini dah personal. Sebab itu kami bersuara dan nyata pendirian. Akui dah jumpa PM tanya sendiri macam-macam.

Ada hal-hal BNBBC (ahli 79 MP) boleh tolong jawab seperti IMDB, beli jet, GST, BR1M. Tan Sri Shahrir kata ada yang PM perlu jawab sendiri. Ini tak masalah.

KALAU Tun Mahathir kata sayang parti, kami juga sayang, kata Tan Sri Shahrir. Sebagai MP tahu senario di bawah. Ikrar akan terus pertahankan BN PRU14.

Tan Sri Shahrir kata kritikan Tun Dr Mahathir pada Pak Lah dulu beza dengan Datuk Seri Najib kini. Kalau kami diam ia tidak bawa kesudahan. Sokong PM sebab lihat perubahan.

SAYA ada tanya PM apa hal you dengan Dr Mahathir. Kata Tan Sri Shahrir PM jawab 'hot and cold' dan beliau pun confuse. Dah gitu,kini kami perlu bersuara.

17 comments:

Anonymous said...
6 April 2015 at 16:19  

Syabas kita mesti pertahankan PM. Kalau dulu Pak Lah menang banyak kerusi parlimen dan merupakan rekod tetapi kerana lidah Tun Mahathir menyebabkan BN hampir tersungkur. Kini Tun nak buat semula ke atas Dato najib, kami tak rela. kami lebih rela kehilangan Tun.

Anonymous said...
6 April 2015 at 17:19  

Tun m suruh najib cakap bahasa somalia ke sampai susah sangat nak jawab????macai2

Anonymous said...
6 April 2015 at 17:44  

Saya merasakah Shahrir Samad dah bermasalah mental gamaknya, Tun Dr. Mahathir tak tuduh apa-apa pun pada Najib, Tun Dr. Mahathir hanya minta Najib beri penjelasan mengenai isu-isu yang panas yang berkaitan dengan Najib sekarang ini.

Malahan isu yang diutarakan itu berkaitan dengan kepentingan negara, macam isu 1MDB itu, berkaitan dengan wang negara, bukannya wang Najib.

Macam isu Altantuya, ia melibatkan nyawa 2 orang pasukan polis yang tak motif untuk melakukan pembunuhan, tetapi mereka pula yang dituduh merancang segala-galanya, itu mengenai isu kehakiman negara.

Saya menyokong kenyataan Anonymous6 April 2015 at 17:19, Tun Dr. Mahathir hanya minta Najib berikan penjelasan, penjelasan, tak kisahlah bahasa apa pun yang Najib boleh, itu pun masih tak faham lagikah para jemuan dan pecacai Najib yang beri hujah yang tarafnya lebih rendah dari taik dalam lubang jamban sahajalah. Ini tak bantu pulihkan imej Najib, malahan hujah yang lebih rendah tarafnya dari taik dalam lubang jamban oleh pecacai dan jemuan belaan Najib itu hanya akan menghancurkan kepercayaan rakyat terhadap Najib yang melihat Najib memang nak menipu dan menyembunyikan perkara sebenar kerana Najib memang bersalah, itu pandangan rakyat, kena fahamlah.

Anonymous said...
6 April 2015 at 17:47  

Tapi kami juga tak rela kerana para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib yang hanya menjadi tukang ampu dan bodek hingga Najib khayal dalam dunia syok sendirinya itu hingga membuat dasar-dasar yang menjahanamkan negara dan rakyat.

Kami lebih rela Najib berambus bersama jemuan dungu dan blogger bangang belaannya ini ke mana-mana yang mereka suka, nak melingkup ke mana-mana pun lantak koranglah, yang penting adalah Barisan Nasional dan UMNO serta Malaysia dan rakyat tidak dimusnahkan oleh golongan bangsat Najib dan para blogger bangang dan jemuan dungu yang bergentayangan di sekelilingnya selama ini.

Anonymous said...
6 April 2015 at 17:51  

Itulah, tak tahulah apalah mentaliti puak jemuan dan blogger bangang belaan Najib ni, mereka ni dah tak mampu berfikir dengan waras hingga melalut entah apa-apa.

Macam Shahrir ni dia pernah mendengar penjelasan dari Najib mengenai 1MDB yang kononnya para ketua bahagian itu faham sangat pasal 1MDB ini.

Patutnya dia jelaskanlah pasal apa dana RM 2 bilion yang dikeluarkan dari Cayman Island itu disimpan di Singpura dan tidak di Malaysia, apakah di Malaysia ini sudah tak ada tempat untuk simpan danakah? Apakah semua bank di Malaysia ini sudah ghaib entah ke manakah?

Jawablah apa yang disoalkan, bukannya melalak macam orang tak siuman, asyik menafikan dan menuduh pula yang bertanya sebagai nak jatuhkan Najib sebab nak naikkan orang itu dan orang ini jadi PM pula. Jawab isu pokok, bukannya melalut sampai tak sedar diri.

Anonymous said...
6 April 2015 at 17:53  

kita hormat tun. kita kenang jasa tun. kita iktiraf tun sebagai negarawan ulung dan bapa pembangunan. highway, putrajaya adalah antara idea bernas tun semasa memimpin kerajaan dulu. bagaimanapun atas sebab kritikannya tidak mendapat respon baik daripada bekas anak didiknya najib razak, tun mula menunjukkan nafsu politik yang tidak pernah padam. tun, siapakah tun sekarang? adakah tun mendakwa negara ini kena ikut telunjuk tun? bila tun bersara, tun wajar faham bahawa tun sudah patut turun daripada dunia memimpin. jangan rasa masih sebagai pm, mencatur siapa layak jadi leader, kritikan mesti dijawab bla bla bla...... tun, pm sekarang adalah najib, bukan tun lagi dah! jika najib enggan menjawab semua soalan yang tun lontarkan, apa hak tun untuk memaksa? adakah tun klim bahawa malaysia jadi seperti ini kerana tun, maka semua selepas tun kena ikut acuan tun? tun, jangan jadikan rakyat sebagai medium tun menyerang najib. tun mendakwa bahawa soalan2 kepada najib adalah suara rakyat. sejak bila tun menjadi wakil rakyat semula? sangat melucukan jika tun sanggup menjadikan kes pembunuhan altantuya sebagai salah satu peluru tun menyerang najib. kita baru sahaja mentertawakan lawak mahfuz omar kerana isu tersebut. adakah tun tak punya akses untuk dapatkan maklumat perbicaraan? adakah soalan 'siapa arah sirul bunuh altantuya' wajar ditujukan kepada najib? sepatutnya tun kena bertanya kepada peguam negara soalan ini. jika peguam negara tak tahu menjawab, wajar tun mohon najib tamatkan perkhidmatan peguam negara.

apapun persoalan dalam fikiran tun yang menyebabkan tun tak dapat tidur malam, gelisah dengan nasib rakyat yang semakin dihimpit dalam kehidupan, tun kena redha. dulu anwar tun buang. naikkan paklah, paklah tun paksa turun sampai tun sanggup keluar umno. bila paklah turun, tun naikkan najib dengan pengaruh tun yang masih ada. kini ada bunyi pulak najib kena turun dan digantikan oleh muhyiddin. adakah muhyiddin sesuai dengan selera dan tekak tun, mampu ikut acuan yang tun mahukan? atau juga mereka semua adalah batu2 yang perlu dipijak dan dijadikan alas untuk menaikkan anak tun sebagai pm? saya mohon tun redakan situasi kronik dalam umno. tak perlulah tun contohi pertikaian yang berlaku dalam gabungan pas-pkr-dap. biarlah mereka bertinju bertumbuk, kita tak perlu. walaupun nafsu politik tun membuak2, kekuatan manusia ialah menahan nafsu. saya harap tun faham itu.

Anonymous said...
6 April 2015 at 18:09  

Bagi dia hanya dia yg layak jadi PM.. sesiapa yg menggantikannya ada saja kelemahan & kekurangan. Sepatutnya sekarang adalah masa dia berehat & melupakan hal dunia..!

Anonymous said...
6 April 2015 at 18:11  

Ko ni cakap macam golongan jahiliyah, Tun Dr. Mahathir bukannya nak masuk campur hal peribadi Najib, ini melibatkan hal negara, apakah kau ingat Malaysia ni hak milik Najib dan Rosmah sepenuhnya?

Malahan kesan kepada Barisan Nasional akibat tindakan Najib selama ini, itu yang menyebabkan Tun Dr. Mahathir dah tak boleh diam diri lagi, apatah lagi dia melihat jutaan rakyat yang mendesak supaya Najib menjelaskan isu-isu yang diutarakan untuk dijawab oleh Najib itu tak dipedulikan oleh Najib sedangkan isu-isu itu melibatkan kepentingan negara.

Isu ini bukannya dibangkitkan oleh Tun Dr. Mahathir, tetapi oleh rakyat Malaysia, saya sendiri pun memang penyokong kuat UMNO dan Barisan Nasional, saya memang tak berkenan dengan PAS, PKR, atau DAP yang merupakan pertubuhan sampah sarap perosak Malaysia dengan cara politik liar mereka.

Tetapi bila Tun Dr. Mahathir mengkritik Najib dan meminta Najib berikan penjelasan, bukanlah Tun Dr. Mahathir sahaja, malahan jutaan rakyat Malaysia termasuk ahli akar umbi sendiri yang mana ada antara mereka telah diainaya oleh jemuan dungu belaan Najib seperti Datuk Khairuddin Abu Hassan dan pimpinan peringkat akar umbi yang diberikan tekanan yang sungguh dahsyat.

Rakyat tak boleh menerima UMNO dan Barisan Nasional dipimpin oleh pemimpin perosak yang hanya syok sendiri hingga memudaratkan negara. Oleh itu, rakyat akan menolak UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak, sebelum UMNO dan Barisan Nasional jadi mangsa akibat kegilaan Najib dan para jemuan dungu dan blogger bangang belaannya itu, maka UMNO dan Barisan Nasional perlu diselamatkan samada Najib mengubah dasar jahanam yang menjahanamkan negara dan rakyat selama ini atau Najib yang diubah dalam pemilihan UMNO 2016 nanti dengan menumbangkan Najib. Dua pilihan yang perlu dipilih oleh Najib.

Jadi jangan melatah tak tentu hala, lihat hingga ke dasar, mengkritik Najib bukanlah bermakna menyokong pembangkang dan menentang Barisan Nasional, tetapi kerana sayangkan Barisan Nasional, maka kritikan terhadap Najib berhubung dasar bodoh dan cara pentadbiran yang merosakkan itu yang mana dikehendaki beliau memulihkannya supaya rakyat memberikan sokongan pada kepada Barisan Nasional dalam PRU 14 supaya mandat lebih 2/3 kerusi parlimen dapat dicapai.

Anonymous said...
6 April 2015 at 18:16  

Kami rakyat ni pun tanya benda yang sama seperti yang Tun Dr. Mahathir tanyakan kepada Najib tu, takkan kami pun nak kena buat tak peduli akan kerosakkan dan kemusnahan yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya di Malaysia sekarang ini?

Jika Najib dan para jemuan dungu serta blogger bangang nak karam di laut sesama mereka, itu lantaklah, tak ada yang nak peduli, pergi jahanamlah korang semua. Tapi jangan disebabkan oleh Najib dan para jemuan dungu serta blogger bangang belaan Najib ini bersekongkol membuat angkara hingga Barisan Nasional karam di laut, itu dah lebih.

Kami semua bersama-sama Tun Dr. Mahathir mengkritik Najib bukannya kerana Najib bernama Najib, tetapi kerana dasar yang macam haram jadah yang memudaratkan negara ini, itu yang kami tentang, tak rela kami melihat UMNO dan Barisan Nasional hancur disebabkan Najib dan para jemuan dungu dan blogger bangang belaannya itu, Najib dan para jemuan dungu dan blogger bangang belaannya itu nak melingkup nak menjahanam ke mana-mana pun itu lantak koranglah, itu pilihan korang, tapi jangan sampai Barisan Nasional tumbang dan hancur disebabkan perangai jahat korang itu.

Anonymous said...
6 April 2015 at 18:56  

Kepada para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib, Sila jawab persoalan di bawah ini jika kamu di pihak yang benar.

1. Apakah motif yang memerlukan Sirul Azhar dan Azilah Hadri membunuh Altantuya?

2. Mengapakah dana RM 2 bilion yang dikatakan dah dikeluarkan dari pelaburan di Cayman Island disimpan di Singapura tetapi tidak disimpan di Malaysia, apakah Malaysia ini tidak punya bank untuk menyimpan dana berkenaan?

3. Apakah status RM 2 bilion yang diberikan oleh Ananda Krishnan kepada 1MDB? Ini kerana menurut sumber para jemuan dan blogger bangang belaan Najib, itu bukannya pinjaman, apakah sebenarnya status RM 2 bilion itu, apakah sedekah kepada pengemis dan 1MDB dah jadi pengemis?

Sila jawab persoalan itu, jangan hanya tau merapu dan meracau tak tentu hala sahaja.

Ted Manoff said...
6 April 2015 at 19:56  

Tan tin tun. ....lawak politics. ..

Anonymous said...
6 April 2015 at 22:48  

Hang yang dok bela sangat Tun ni apa motif sebenar, kami rasa hang ni jika tak syok kat Rosmah tentu hang ada gelora nak jadi PM.

Hang ni sebenarnya dah terlajak laris. Tun dalam pemerintahanya selama 20 tahun pun ada melakukan kesilapan. Kesilapan paling besar terlalu menatang Anwar bagai minyak yang penuh. Kesilapan Tun, Najib yang menanggung bahananya.

Anonymous said...
7 April 2015 at 07:23  

ada sekor hantu raya melalut merata blog. konon sayang negara....sayang parti. bullshit. gelar mereka yang tidak bersependapat dengannya sebagai jemuan. jemuan tu....nenek dia ke. bila kita tak setuju pendapat dia....dia kata pengampulah.....bla bla bla.....dia ingat berapa duit najib bayar.
biasanya orang sebegini.....orang kecewa.....permintaan atau keperluan tidak dapat dipenuhi. macam hantu raya jugalah....tidak dijamu dan disaji.....tuan sendiri dia makan.
waspada dengan hantu raya ni.....yang pandai menyamar dan menyerupai ahli umno....

Anonymous said...
7 April 2015 at 08:54  

Kepada para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib, Sila jawab persoalan di bawah ini jika kamu di pihak yang benar.

1. Apakah motif yang memerlukan Sirul Azhar dan Azilah Hadri membunuh Altantuya?

2. Mengapakah dana RM 2 bilion yang dikatakan dah dikeluarkan dari pelaburan di Cayman Island disimpan di Singapura tetapi tidak disimpan di Malaysia, apakah Malaysia ini tidak punya bank untuk menyimpan dana berkenaan?

3. Apakah status RM 2 bilion yang diberikan oleh Ananda Krishnan kepada 1MDB? Ini kerana menurut sumber para jemuan dan blogger bangang belaan Najib, itu bukannya pinjaman, apakah sebenarnya status RM 2 bilion itu, apakah sedekah kepada pengemis dan 1MDB dah jadi pengemis?

Sila jawab persoalan itu, jangan hanya tau merapu dan meracau tak tentu hala sahaja.

Anonymous said...
7 April 2015 at 08:55  

Saya tidak melalak, saya cuma nyatakan kebenaran. Jika saya dituduh salah, kepada para jemuan dungu dan blogger bangang belaan Najib, Sila jawab persoalan di bawah ini jika kamu di pihak yang benar.

1. Apakah motif yang memerlukan Sirul Azhar dan Azilah Hadri membunuh Altantuya?

2. Mengapakah dana RM 2 bilion yang dikatakan dah dikeluarkan dari pelaburan di Cayman Island disimpan di Singapura tetapi tidak disimpan di Malaysia, apakah Malaysia ini tidak punya bank untuk menyimpan dana berkenaan?

3. Apakah status RM 2 bilion yang diberikan oleh Ananda Krishnan kepada 1MDB? Ini kerana menurut sumber para jemuan dan blogger bangang belaan Najib, itu bukannya pinjaman, apakah sebenarnya status RM 2 bilion itu, apakah sedekah kepada pengemis dan 1MDB dah jadi pengemis?

Sila jawab persoalan itu, jangan hanya tau merapu dan meracau tak tentu hala sahaja.

Anonymous said...
7 April 2015 at 10:01  

Sekiranya masa akan datang parti pembangkang itu adalah TUN MAHATHIR MOHAMMAD..saya akan menyokong sepenuhnya kepimpinan beliau!!Sokong Tun M!

Rizal Zainal said...
7 April 2015 at 17:58  

Aku nk tnya skt , skrng ni tun kata najib tk bagus n muhyidin yg pling layak , nnti bl dia tk puas hati siapa plk yg nk gnti muhyidin ?

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks