CIK PUAN KASTAM Minta Maaf Tapi Salahkan Kawan-Kawan Yang Buka Rahsianya

Sunday, 12 October 2014

Ingatkan betullah Cik Puan Kastam punya minta maaf. Rupa-rupanya tak macam yang dikatakannya.


Cik Puan Kastam yang menuduh Ketua Polis Negara mengampu dan membodek Perdana Menteri untuk menunjukkan PDRM bekerja keras berbanding Kastam yang berhadapan isu rasuah dan penyelewengan dan salahguna kuasa.

Tuduhan jahat yang dibuat oleh Cik Puan Kastam ternyata menarik minat ramai. Ramai yang berkongsi status yang dimuatnaikkan oleh Cik Puan Kastam yang gebu dan dikenali sebagai Tone Tone itu. Malah, akaun Facebooknya juga dilaporkan cukup meriah dengan pelbagai persoalan yang bersangkutan dengan tuduhan yang dilemparkan.

Cik Puan Kastam kemudiannya minta maaf atas 'keterlanjurannya'. Bagaimanapun, Cik Puan Kastam kemudiannya menyalahkan kawan-kawan yang ada dalam group WhatsAppnya kerana mereka telah printscreen kenyataannya dan kemudian memuatnaikkan kenyataan tersebut ke Facebook.


Dia menggelarkan kawan-kawannya itu sebagai DURI DALAM DAGING.

Pengkhianat orang yang dia nampak. Yang dia sendiri, tetap tidak bersalah.

Sekarang, menjawablah dia....

Jangan Cik Puan Kastam kena ditugaskan untuk GST, sudahlah....

Kerana pulut, santan binasa. Kerana mulut, Cik Puan Kastam bakal merasa!

46 comments:


  1. DIA NI JOLOK SARANG TEBUAN. CIK PUAN BOLEH JAWAB 2 SOALAN NI ? BERAPA BANYAK KES POLIS YG DISIASAT OLEH KASTAM ? BERAPA BANYAK KES KASTAM YG DISIASAT OLEH POLIS ?. PLEASE !

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
      mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
      atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
      "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
      dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
      semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
      dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
      sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
      keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
      WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
      yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
      WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
      100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









      assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
      mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
      atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
      "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
      dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
      semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
      dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
      sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
      keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
      WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
      yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
      WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
      100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

      Delete

  2. UNTUK MAKLUMAN CIK PUAN PEG POLIS BELUM DENGAR TERJUN DI PEJ SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....terbaik

      Pergi kerja pakai ex5 buruk....bercuti pakai bmw,alpahd merc padahal gred 17 je....

      memang cukup celaka kakitangan kastam....polis rasuah berapa sen sngt berbanding kastam sehari je berbillion kerajaan rugi.....

      inilah hasil pemilihan kakitangan satu moyang....fuck kastam

      Delete

    2. BRO. . .BILA PERGI MAHKAMAH TUTUP MUKA DGN SELUAR DALAM. POLIS YG ESKOT TU PUN RESPEK HABIS.

      Delete
  3. MILLIONS THANK FOR CUSTOM EMPLOYER TO PROMOTE OUR PRODUCTS

    FROM RENOMA CEO

    ReplyDelete

  4. CUSTOM DUTY 'TO' PROMOTE ? HOW'S CIK PN ? U PLS ANSWER.

    ReplyDelete

  5. TAKKAN CIK PUAN PUN NK TUTUP MUKA DGN SELUAR DALAM KOT. MCM LAGU BIG SPENDER ?

    ReplyDelete
  6. apa kastam clear sanggat ke tak ada rasuah ? ingat pengarah 'negeri ' kastam yg di cekup ? ingat pegawai2 kastam guna spendar tutup muka ? ingat pegawai kastam terjun bangunan sprm ?

    sebenarnya terlalu banyak dan besar kejijikan dalam kastam , tak kira bahagian audit ke ....duty ke ,penguatkuasaan ke , macai pangkat rendah ke, pegawai ke, minah kaki solek ke, semua ada mainan dan kekotoran ,
    tanyalah taukeh2 yang mengimport, tanyalah para driver lori angkat kontena di pelabuhan ,

    cuma orang ramai tak mahu cakap kerana kejijikan kakitangan kastam terselindung oleh cara dan gaya mereka , penampilan mereka,

    ReplyDelete
  7. apa yang nyata kakitangan 'rasuah'@renoma ini pandai menyembunyikan kekayaan mereka ..berlagak sengkek ketika kerja dan menunjukkan watak donald trump sewaktu bukan waktu bekerja...sekiranya ditangkap wujudlah watak teoh fucking hook part 2!!!!kastam rasuah berpisah tiada

    ReplyDelete
  8. Jabatan baru dlm kastam. JABATAN TONE TONE KASTAM DIRAJA MALAYSIA. (JTTKDM)

    ReplyDelete

  9. BILA MULUT ATAS NKO BECAKAP MULUT BAWAH NKO TAK TUTUP INILAH JADINYA. SIALAN.

    ReplyDelete
  10. ''Wa tatak helan ooooo.....itu orang busak ka,kicik ka, 8 paku ka,10 paku ka,pagawai ka,apa ka wa memang tatak takut punya.... yang wa takut satu saja maaaaaa......, lu mau tau itu apa ? Yang butui-butui wa takut, haiyaaa.... KALAU ITU OLANG TAK MAU MAKAN maaaa...''

    ReplyDelete
  11. Pegawai Kastam terutama pegawai tinggi mereka ni tak tahu malu dan tidak ade jati diri dan mengenepikan identiti sendiri. Mereka ni kaki menuru. Lihat pakaian pegawai pegawai kanan mereka hampir seratus peratus tiru pakaian seragam pegawai kanan polis. Dah lah warna sama biru lencana dibahu dan didada ikut habis habis meniru polis. Polis pakai paku didada dia tiru polis pakai color di sebelah kiri dada dia tiru..polis pakai bagde intergrity didada sebelah kiri pun dia tiru. Untuk seorang pegawai polis nak naik pangkat senior asst. Com. Mereka punya berpuluh tahun pengelaman dan berkelulusan tinggi dan tlh menghadiri kursus dlm dan luar negara. Sungguh mengelirukan.Sorang pegawai kastam yg pakai lencana dibahu dua paku dan satu crown itu serupa dgn ACP dlm Pdrm tapi pegawai kastam dari segi tugas dan peranan nya hanya serupa saoran chief insp. Polis je.Kalau nak tiru tirulah beban kerja taraf kedudukan polis dan yg penting tiru integeriti polis sacara keseluruhannya. Ini buat keja memalukan dalam sejarah ade ke l/k 30 0rang peawai kanan kastam di tangkap dlm masadua bulan dan dituduh di mahkamah.Nasihat saya agar kastam mesti memilih identi sndiri dan bermegah dgn kkemampuan dan ketrapilan y g original.Konon nak'going international'. Renong renong lah cadangan ni. Tk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro bukan kastam je.... semua unit yang ada meniru apa yang polis tampilkan....mintak polis tukar uniform warna pink dorang tiru x?

      Delete
  12. Pegawai kastam tugas bukan banyak pun tangkap lari cukai tankap mercun arak. Tu sja yg tugas besar pun tapi jangan lah memalukan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua stuju ngan lu bro.
      bak kata member gua .. senang je nak dapat stok mercun, stok arak murah, henpon murah.. kastam byk buat tangkapan/rampasan.. mesti ada yg amik dlm 100-200 buat stok jual. ampehla kastam

      Delete
  13. Biasa laa.... kalau dlm gomen ni sesapa yg outspoken npk cam hero....

    Sesapa yg bleh maki gomen maki pm di anggap berani....

    Padahal boddo mcm puki... tu yg org malas nak melayan...

    Tapi bila x melayan makin galak...last2 tuduh ketua polis nak bodek pm....hahaha...

    Bahalol punya minah..... kalau ada integriti... pi letak jawatan laa....

    Baru ko boleh sembang longkang mcm redbin... hari2 maki gomen...

    kotey celop puki amoi pon salahkan gomen..... wakakakak

    ReplyDelete
  14. dalam kastam banyak ketirisan. cbe tgk report berita dalam tv. kalo rampasan rokok dan arak. deme mesti akan ckp awak2 bot berjaya melarikan diri... nampak sgt membohongnya... sengaja melepaskan xgitu... dalam laut xkan la awak2 nak terjun laut bagai.. and agaknya xleh nak kejar pakai bot

    ReplyDelete
  15. Dia ingat nak protes tutup muka dengan big spender orang nak kesian makin meluat ada leeeee

    ReplyDelete
  16. Nak tanya Puan besar kastam ni apakah kelulusan nye dan berapa lama mendapat latihan sbb polis yg dkatanye xberintegeriti tu sabenar mesti saorang graduate universiti dan perlu mrnjalani latihan asa di Pulapol sekurang2nye satu tahun dalam undang2 dan latihan fizikal dan mental. Lencana pangkat puan besar tu menyerupai pegawai polis berpangkat superintenden tapi supt. Kastam paling tinggi pun hanya setaraf degan sub ispekter polis. Malu lah che puan besar.

    ReplyDelete
  17. DAH TAU BUAT SALAH PANDAI PULA TUTUP MUKA........MASA BUAT TAK INGAT.......
    TENGOK MUKA CIK PUAN NIE PUN MACAM SEJENIS DGN KAWAN-KAWAN YANG KENA HERET KAT MAHKAMAH TEMPOHARI.......

    CIK PUAN JANGAN SALAHKAN ORANG LAIN JIKA KITA TIDAK MENJALANKAN KERJA YANG DIAMANAHKAN OLEH KERAJAAN KEPADA KITA UNTUK KEPENTINGAN RAKYAAT.......

    ReplyDelete
  18. Kenakan tindakan tatatertib je dia ni..xpun terminate je pkhidmatan pegawai cap ayam ni.

    ReplyDelete
  19. Kalau nmpak kereta besar rumah cam istana..ni Mesti kastam.kata suami saya.punyalah bad reputation org2 kastam ni..

    ReplyDelete
  20. Kesian staff Kastam sudahlah jatuh di timpa tangga pula..... ni lah akibatnya kalau bercakap guna otak di kepala lutut. kerna dia sorang habis kastam seantero kena blasah.

    ReplyDelete
  21. kastam pandai main ekor tiap minggu kena first price tikam paling kurang 20 hinggit saya nak tompang 1hinggit pon tak kasi,apa salahnya tompang sehinggit.

    ReplyDelete
  22. Cik tone tone ni satu crown satu paku gred 41 je sama dengan inspektor polis je kastam tu bukanya pasukan berunifom nii nak bagitau pasukan berunifom penoh tentera, polis, penjara, bomba dan apmm malu lah sikit kastam ooii

    ReplyDelete

  23. ALER UTO ASTAM.

    ReplyDelete

  24. ALER UTO ASTAM.

    ReplyDelete
  25. Kalau ikut kan logik akal tentu lah pegawai pegawai besar polis yang mati di tembak sejak 20 tahun. Peliknya pegawai kastam yang ramai mati ditembak. Orang lain main pistol orang lain lak yang mati.

    Mengapakah penting sangat ada pihak2 yang nak matikan pegawai pegawai kastam ni?

    Faham faham udah le....

    Polis tu kalau ada rasuah pun celah gigi... tetapi Sahibul Kastam sebagai pemungut hasil negara... kalau kelabu mata. Dahsyat

    Dulu dulu orang orang kaya bawah sultan tu kutip cukai la. Dapat komisyen dari Sultan. Tak salah Sultan gelar orang kaya kerana dengan hasil komisyen cukai tu.

    ReplyDelete

  26. YES SAHIBUL ORANG KAYA CIK MINAH KASTAM. KALAU LU MAU SINDIR KP KASTAM SEBAB DAH EXPIRED LU JGN TUDING LU PUNYA MUNCUNG SAMA POLIS.
    MAKAN MAKAN TANGKAP TANGKAP. MAKAN PISTOL LER. . .PAHAM ?

    ReplyDelete

  27. Siapa punya menantu perempuan ni ?

    ReplyDelete
  28. cik puan nie bukan MENANTU tetapi HANTUUUUUUUUUUU

    ReplyDelete
    Replies

    1. DIA NI BUKAN POMPUAN. INI YG ORANG PANGGIL BETINA. MALANG SUNGGUH NASIB PAK MENTUA DIA NI.

      Delete
  29. Kastam.....baik diam.....memang banyak rasuah.Kalaulah takda ketirisan,tentu tambah hasil dan kerajaan pun tak perlu potong subsidi.Saya rasa tahun ini bekukan sahaja kenaikan gaji dan bonus untuk Jabatan Kastam.Berbilion hilang. ..

    ReplyDelete
  30. Kastam? jabatan yang TIADA INTERGERITI! Pengkhianat negara pulak tu... patut la tengok gang kastam kayo2

    ReplyDelete
  31. yang rasuah bukan kastam bukan polis bukan sprm bukan juga perdana menteri
    yang rasuah itu sebenarnya adalah individu yang ditugaskan dan bertugas seperti di atas
    ajaran agama yang baik mampu menjadi benteng dalam diri individu tersebut dari hanyut
    didodoikan wang ringgit haram berkenaan.

    ReplyDelete
  32. KERANA PULUT SANTAN BINASA...KERANA MULUT BADAN BINASA !..........TAMAN AKU DUDUK KASTAM DAN IMEGRISEN PRO PEMBANGKANG.........!! 25 HB BERATUR KAT MESIN ATM....DEPAN SAPU BELAKANG KUTUK KERAJAAN.....!

    ReplyDelete
  33. Mereka yang dapat didikan main belakang pandai tikam belakang. Nak tutup salah mereka sebagai kakitangan kerajaan, kerajaan pula yang dikutuk.

    Jenis makan duit haram. Perang Rasuah ke atas Kastam.

    ReplyDelete
  34. Tuan2 Dan Puan2 Pegawai Polis Malaysia,
    Saya sebagai salah seorang pegawai kastam memohon jutaan maaf di atas keceluparan pegawai berkenaan....janganlah disebabkan keceluparan dan kebiadapan sidia , semua pegawai kastam dihukum ....janganlah dikeruhkan hubungan baik kita selama ini...itu adalah pendapat peribadi sidia..bukannya kastam...jua berkenaan isu rasuah....tidak semua pegawai kastam mahupun pegawai polis terlibat....yang terlibat memang wajar dihukum....namun biarlah mahkamah yang menjatuhkan hukumannya....saudara dan saudari polis yang saya hormati,,tuan2 dan puan2...saya faham perasaan tuan2 dan puan2...janganlah kita jadikan isu ini sebagai masalah antara jabatan...saya sendiri mempunyai ramai kenalan polis ...yang berhati mulia dan sangat membantu..apa yang diluahkan si puan tersebut, adalah pendapat peribadinya...apa yang saya luahkan disini jua adalah pendapat peribadi saya....terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila periksa timbunan arak seludup di Bagan sungai Burung dan Sungai pulai kuala Selangor....bertimbun timbun kat jeti. Kenapa tiada tindakan?

      Delete
  35. Eh eleh nape Betina kastam tu tak minta maaf yek. Pakai macai plak. Besar kepala ke?.Minta maaf satu hal tapi kelemahan yg ketara dlm jabatan tu elok di perbetulkan agar perkra yg lebih menjijik tidak berlaku dlm jabatan anda.

    ReplyDelete
  36. Selepas bepuloh tahun makan haram sampai kembong, Baru sekarang kena kacau sudah tak tentu hala kemana nak di tuju kemaluan tuh ? Ambil lah ikhtibar pegawai-pegawai lama yang lurus dan yang serong, yang jadi orang dihormati dan yang menderita tapi tak mati mati

    ReplyDelete
  37. hahahahaaaa... K A S T A M === Kalau Ada Sebat, Tak Ada Mintak === orang kastam sendiri cakap

    ReplyDelete
  38. assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
    mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
    atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
    "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
    dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
    semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
    dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
    sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
    keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
    WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
    yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
    WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
    100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









    assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
    mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
    atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
    "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
    dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
    semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
    dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
    sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
    keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
    WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
    yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
    WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
    100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

    ReplyDelete
  39. Bapak ak pencen ASP polis.. xde rumah pon yg mampu dibeli.. tp jiran setaman keje kastam gred W17 je pon rumah da mcm ketua pemuda UMNO

    ReplyDelete

CIK PUAN KASTAM Minta Maaf Tapi Salahkan Kawan-Kawan Yang Buka Rahsianya

Sunday, 12 October 2014 ·

Ingatkan betullah Cik Puan Kastam punya minta maaf. Rupa-rupanya tak macam yang dikatakannya.


Cik Puan Kastam yang menuduh Ketua Polis Negara mengampu dan membodek Perdana Menteri untuk menunjukkan PDRM bekerja keras berbanding Kastam yang berhadapan isu rasuah dan penyelewengan dan salahguna kuasa.

Tuduhan jahat yang dibuat oleh Cik Puan Kastam ternyata menarik minat ramai. Ramai yang berkongsi status yang dimuatnaikkan oleh Cik Puan Kastam yang gebu dan dikenali sebagai Tone Tone itu. Malah, akaun Facebooknya juga dilaporkan cukup meriah dengan pelbagai persoalan yang bersangkutan dengan tuduhan yang dilemparkan.

Cik Puan Kastam kemudiannya minta maaf atas 'keterlanjurannya'. Bagaimanapun, Cik Puan Kastam kemudiannya menyalahkan kawan-kawan yang ada dalam group WhatsAppnya kerana mereka telah printscreen kenyataannya dan kemudian memuatnaikkan kenyataan tersebut ke Facebook.


Dia menggelarkan kawan-kawannya itu sebagai DURI DALAM DAGING.

Pengkhianat orang yang dia nampak. Yang dia sendiri, tetap tidak bersalah.

Sekarang, menjawablah dia....

Jangan Cik Puan Kastam kena ditugaskan untuk GST, sudahlah....

Kerana pulut, santan binasa. Kerana mulut, Cik Puan Kastam bakal merasa!

46 comments:

Anonymous said...
12 October 2014 at 08:59  


DIA NI JOLOK SARANG TEBUAN. CIK PUAN BOLEH JAWAB 2 SOALAN NI ? BERAPA BANYAK KES POLIS YG DISIASAT OLEH KASTAM ? BERAPA BANYAK KES KASTAM YG DISIASAT OLEH POLIS ?. PLEASE !

Anonymous said...
12 October 2014 at 09:14  


UNTUK MAKLUMAN CIK PUAN PEG POLIS BELUM DENGAR TERJUN DI PEJ SPRM.

Anonymous said...
12 October 2014 at 09:34  

Haha....terbaik

Pergi kerja pakai ex5 buruk....bercuti pakai bmw,alpahd merc padahal gred 17 je....

memang cukup celaka kakitangan kastam....polis rasuah berapa sen sngt berbanding kastam sehari je berbillion kerajaan rugi.....

inilah hasil pemilihan kakitangan satu moyang....fuck kastam

Anonymous said...
12 October 2014 at 09:38  


BRO. . .BILA PERGI MAHKAMAH TUTUP MUKA DGN SELUAR DALAM. POLIS YG ESKOT TU PUN RESPEK HABIS.

Anonymous said...
12 October 2014 at 09:49  

MILLIONS THANK FOR CUSTOM EMPLOYER TO PROMOTE OUR PRODUCTS

FROM RENOMA CEO

Anonymous said...
12 October 2014 at 10:03  


CUSTOM DUTY 'TO' PROMOTE ? HOW'S CIK PN ? U PLS ANSWER.

Anonymous said...
12 October 2014 at 10:06  


TAKKAN CIK PUAN PUN NK TUTUP MUKA DGN SELUAR DALAM KOT. MCM LAGU BIG SPENDER ?

Anonymous said...
12 October 2014 at 10:11  

apa kastam clear sanggat ke tak ada rasuah ? ingat pengarah 'negeri ' kastam yg di cekup ? ingat pegawai2 kastam guna spendar tutup muka ? ingat pegawai kastam terjun bangunan sprm ?

sebenarnya terlalu banyak dan besar kejijikan dalam kastam , tak kira bahagian audit ke ....duty ke ,penguatkuasaan ke , macai pangkat rendah ke, pegawai ke, minah kaki solek ke, semua ada mainan dan kekotoran ,
tanyalah taukeh2 yang mengimport, tanyalah para driver lori angkat kontena di pelabuhan ,

cuma orang ramai tak mahu cakap kerana kejijikan kakitangan kastam terselindung oleh cara dan gaya mereka , penampilan mereka,

Anonymous said...
12 October 2014 at 10:18  

apa yang nyata kakitangan 'rasuah'@renoma ini pandai menyembunyikan kekayaan mereka ..berlagak sengkek ketika kerja dan menunjukkan watak donald trump sewaktu bukan waktu bekerja...sekiranya ditangkap wujudlah watak teoh fucking hook part 2!!!!kastam rasuah berpisah tiada

Anonymous said...
12 October 2014 at 10:59  

Jabatan baru dlm kastam. JABATAN TONE TONE KASTAM DIRAJA MALAYSIA. (JTTKDM)

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:00  


BILA MULUT ATAS NKO BECAKAP MULUT BAWAH NKO TAK TUTUP INILAH JADINYA. SIALAN.

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:07  

''Wa tatak helan ooooo.....itu orang busak ka,kicik ka, 8 paku ka,10 paku ka,pagawai ka,apa ka wa memang tatak takut punya.... yang wa takut satu saja maaaaaa......, lu mau tau itu apa ? Yang butui-butui wa takut, haiyaaa.... KALAU ITU OLANG TAK MAU MAKAN maaaa...''

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:12  

Pegawai Kastam terutama pegawai tinggi mereka ni tak tahu malu dan tidak ade jati diri dan mengenepikan identiti sendiri. Mereka ni kaki menuru. Lihat pakaian pegawai pegawai kanan mereka hampir seratus peratus tiru pakaian seragam pegawai kanan polis. Dah lah warna sama biru lencana dibahu dan didada ikut habis habis meniru polis. Polis pakai paku didada dia tiru polis pakai color di sebelah kiri dada dia tiru..polis pakai bagde intergrity didada sebelah kiri pun dia tiru. Untuk seorang pegawai polis nak naik pangkat senior asst. Com. Mereka punya berpuluh tahun pengelaman dan berkelulusan tinggi dan tlh menghadiri kursus dlm dan luar negara. Sungguh mengelirukan.Sorang pegawai kastam yg pakai lencana dibahu dua paku dan satu crown itu serupa dgn ACP dlm Pdrm tapi pegawai kastam dari segi tugas dan peranan nya hanya serupa saoran chief insp. Polis je.Kalau nak tiru tirulah beban kerja taraf kedudukan polis dan yg penting tiru integeriti polis sacara keseluruhannya. Ini buat keja memalukan dalam sejarah ade ke l/k 30 0rang peawai kanan kastam di tangkap dlm masadua bulan dan dituduh di mahkamah.Nasihat saya agar kastam mesti memilih identi sndiri dan bermegah dgn kkemampuan dan ketrapilan y g original.Konon nak'going international'. Renong renong lah cadangan ni. Tk.

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:15  

Pegawai kastam tugas bukan banyak pun tangkap lari cukai tankap mercun arak. Tu sja yg tugas besar pun tapi jangan lah memalukan diri sendiri.

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:20  

Biasa laa.... kalau dlm gomen ni sesapa yg outspoken npk cam hero....

Sesapa yg bleh maki gomen maki pm di anggap berani....

Padahal boddo mcm puki... tu yg org malas nak melayan...

Tapi bila x melayan makin galak...last2 tuduh ketua polis nak bodek pm....hahaha...

Bahalol punya minah..... kalau ada integriti... pi letak jawatan laa....

Baru ko boleh sembang longkang mcm redbin... hari2 maki gomen...

kotey celop puki amoi pon salahkan gomen..... wakakakak

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:21  

bro bukan kastam je.... semua unit yang ada meniru apa yang polis tampilkan....mintak polis tukar uniform warna pink dorang tiru x?

Anonymous said...
12 October 2014 at 15:12  

dalam kastam banyak ketirisan. cbe tgk report berita dalam tv. kalo rampasan rokok dan arak. deme mesti akan ckp awak2 bot berjaya melarikan diri... nampak sgt membohongnya... sengaja melepaskan xgitu... dalam laut xkan la awak2 nak terjun laut bagai.. and agaknya xleh nak kejar pakai bot

manjung said...
12 October 2014 at 15:29  

Dia ingat nak protes tutup muka dengan big spender orang nak kesian makin meluat ada leeeee

Anonymous said...
12 October 2014 at 16:02  

Nak tanya Puan besar kastam ni apakah kelulusan nye dan berapa lama mendapat latihan sbb polis yg dkatanye xberintegeriti tu sabenar mesti saorang graduate universiti dan perlu mrnjalani latihan asa di Pulapol sekurang2nye satu tahun dalam undang2 dan latihan fizikal dan mental. Lencana pangkat puan besar tu menyerupai pegawai polis berpangkat superintenden tapi supt. Kastam paling tinggi pun hanya setaraf degan sub ispekter polis. Malu lah che puan besar.

Anonymous said...
12 October 2014 at 16:02  

DAH TAU BUAT SALAH PANDAI PULA TUTUP MUKA........MASA BUAT TAK INGAT.......
TENGOK MUKA CIK PUAN NIE PUN MACAM SEJENIS DGN KAWAN-KAWAN YANG KENA HERET KAT MAHKAMAH TEMPOHARI.......

CIK PUAN JANGAN SALAHKAN ORANG LAIN JIKA KITA TIDAK MENJALANKAN KERJA YANG DIAMANAHKAN OLEH KERAJAAN KEPADA KITA UNTUK KEPENTINGAN RAKYAAT.......

Anonymous said...
12 October 2014 at 19:13  

Kenakan tindakan tatatertib je dia ni..xpun terminate je pkhidmatan pegawai cap ayam ni.

Anonymous said...
12 October 2014 at 19:35  

Kalau nmpak kereta besar rumah cam istana..ni Mesti kastam.kata suami saya.punyalah bad reputation org2 kastam ni..

Anonymous said...
12 October 2014 at 19:42  

Kesian staff Kastam sudahlah jatuh di timpa tangga pula..... ni lah akibatnya kalau bercakap guna otak di kepala lutut. kerna dia sorang habis kastam seantero kena blasah.

Anonymous said...
12 October 2014 at 20:01  

kastam pandai main ekor tiap minggu kena first price tikam paling kurang 20 hinggit saya nak tompang 1hinggit pon tak kasi,apa salahnya tompang sehinggit.

Anonymous said...
12 October 2014 at 23:23  

Cik tone tone ni satu crown satu paku gred 41 je sama dengan inspektor polis je kastam tu bukanya pasukan berunifom nii nak bagitau pasukan berunifom penoh tentera, polis, penjara, bomba dan apmm malu lah sikit kastam ooii

Anonymous said...
12 October 2014 at 23:26  


ALER UTO ASTAM.

Anonymous said...
13 October 2014 at 10:12  


ALER UTO ASTAM.

Anonymous said...
13 October 2014 at 12:07  

gua stuju ngan lu bro.
bak kata member gua .. senang je nak dapat stok mercun, stok arak murah, henpon murah.. kastam byk buat tangkapan/rampasan.. mesti ada yg amik dlm 100-200 buat stok jual. ampehla kastam

Anonymous said...
13 October 2014 at 13:12  

Kalau ikut kan logik akal tentu lah pegawai pegawai besar polis yang mati di tembak sejak 20 tahun. Peliknya pegawai kastam yang ramai mati ditembak. Orang lain main pistol orang lain lak yang mati.

Mengapakah penting sangat ada pihak2 yang nak matikan pegawai pegawai kastam ni?

Faham faham udah le....

Polis tu kalau ada rasuah pun celah gigi... tetapi Sahibul Kastam sebagai pemungut hasil negara... kalau kelabu mata. Dahsyat

Dulu dulu orang orang kaya bawah sultan tu kutip cukai la. Dapat komisyen dari Sultan. Tak salah Sultan gelar orang kaya kerana dengan hasil komisyen cukai tu.

Anonymous said...
13 October 2014 at 13:24  


YES SAHIBUL ORANG KAYA CIK MINAH KASTAM. KALAU LU MAU SINDIR KP KASTAM SEBAB DAH EXPIRED LU JGN TUDING LU PUNYA MUNCUNG SAMA POLIS.
MAKAN MAKAN TANGKAP TANGKAP. MAKAN PISTOL LER. . .PAHAM ?

Anonymous said...
13 October 2014 at 16:31  


Siapa punya menantu perempuan ni ?

Anonymous said...
14 October 2014 at 09:28  

cik puan nie bukan MENANTU tetapi HANTUUUUUUUUUUU

Anonymous said...
14 October 2014 at 15:55  


DIA NI BUKAN POMPUAN. INI YG ORANG PANGGIL BETINA. MALANG SUNGGUH NASIB PAK MENTUA DIA NI.

Anonymous said...
14 October 2014 at 21:45  

Kastam.....baik diam.....memang banyak rasuah.Kalaulah takda ketirisan,tentu tambah hasil dan kerajaan pun tak perlu potong subsidi.Saya rasa tahun ini bekukan sahaja kenaikan gaji dan bonus untuk Jabatan Kastam.Berbilion hilang. ..

Anonymous said...
16 October 2014 at 10:10  

Kastam? jabatan yang TIADA INTERGERITI! Pengkhianat negara pulak tu... patut la tengok gang kastam kayo2

Anonymous said...
17 October 2014 at 13:09  

yang rasuah bukan kastam bukan polis bukan sprm bukan juga perdana menteri
yang rasuah itu sebenarnya adalah individu yang ditugaskan dan bertugas seperti di atas
ajaran agama yang baik mampu menjadi benteng dalam diri individu tersebut dari hanyut
didodoikan wang ringgit haram berkenaan.

Anonymous said...
19 October 2014 at 08:51  

KERANA PULUT SANTAN BINASA...KERANA MULUT BADAN BINASA !..........TAMAN AKU DUDUK KASTAM DAN IMEGRISEN PRO PEMBANGKANG.........!! 25 HB BERATUR KAT MESIN ATM....DEPAN SAPU BELAKANG KUTUK KERAJAAN.....!

Anonymous said...
19 October 2014 at 12:08  

Mereka yang dapat didikan main belakang pandai tikam belakang. Nak tutup salah mereka sebagai kakitangan kerajaan, kerajaan pula yang dikutuk.

Jenis makan duit haram. Perang Rasuah ke atas Kastam.

Anonymous said...
22 October 2014 at 15:01  

Tuan2 Dan Puan2 Pegawai Polis Malaysia,
Saya sebagai salah seorang pegawai kastam memohon jutaan maaf di atas keceluparan pegawai berkenaan....janganlah disebabkan keceluparan dan kebiadapan sidia , semua pegawai kastam dihukum ....janganlah dikeruhkan hubungan baik kita selama ini...itu adalah pendapat peribadi sidia..bukannya kastam...jua berkenaan isu rasuah....tidak semua pegawai kastam mahupun pegawai polis terlibat....yang terlibat memang wajar dihukum....namun biarlah mahkamah yang menjatuhkan hukumannya....saudara dan saudari polis yang saya hormati,,tuan2 dan puan2...saya faham perasaan tuan2 dan puan2...janganlah kita jadikan isu ini sebagai masalah antara jabatan...saya sendiri mempunyai ramai kenalan polis ...yang berhati mulia dan sangat membantu..apa yang diluahkan si puan tersebut, adalah pendapat peribadinya...apa yang saya luahkan disini jua adalah pendapat peribadi saya....terima kasih

Anonymous said...
22 October 2014 at 23:34  

Eh eleh nape Betina kastam tu tak minta maaf yek. Pakai macai plak. Besar kepala ke?.Minta maaf satu hal tapi kelemahan yg ketara dlm jabatan tu elok di perbetulkan agar perkra yg lebih menjijik tidak berlaku dlm jabatan anda.

Anonymous said...
9 November 2014 at 23:37  

Selepas bepuloh tahun makan haram sampai kembong, Baru sekarang kena kacau sudah tak tentu hala kemana nak di tuju kemaluan tuh ? Ambil lah ikhtibar pegawai-pegawai lama yang lurus dan yang serong, yang jadi orang dihormati dan yang menderita tapi tak mati mati

_SARAWAK JIWA RAGAKU_ said...
10 November 2014 at 21:10  

sila periksa timbunan arak seludup di Bagan sungai Burung dan Sungai pulai kuala Selangor....bertimbun timbun kat jeti. Kenapa tiada tindakan?

Anonymous said...
19 January 2015 at 00:19  

hahahahaaaa... K A S T A M === Kalau Ada Sebat, Tak Ada Mintak === orang kastam sendiri cakap

Siti Di Arab saudi said...
30 May 2015 at 10:25  

assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

Siti Di Arab saudi said...
30 May 2015 at 10:26  

assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

Anonymous said...
29 October 2015 at 12:47  

Bapak ak pencen ASP polis.. xde rumah pon yg mampu dibeli.. tp jiran setaman keje kastam gred W17 je pon rumah da mcm ketua pemuda UMNO

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks