Kebencian Terhadap Islam Terserlah Dalam Kenyataan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang

Monday, 11 April 2016



Kedatangan Dr. Zakir Naik, penceramah terkenal dunia yang asalnya beragama Hindu tetapi kemudian memeluk Islam, benar-benar tidak menyenangkan puak-puak tertentu walaupun tokoh berkenaan berceramah di tempat tertutup dan di kalangan umat Islam selain terbuka untuk diperdebatkan.

Hindraf, MIC dan terkni, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang yang kuat menyokong Tamil Eelam, P.Ramasamy membantah keras kedatangan Zakir Naik. Zakir Naik yang seringkali menggunakan perbandingan antara agama terutama sekali membabitkan Islam dengan Hindu, telah membuatkan ramai tokoh-tokoh Hindu terutama di India, memusuhinya kerana mereka tidak dapat menjawab bagi membenarkan ajaran agama mereka. Apatah lagi Zakir Naik sendiri adalah seorang 'ahli kitab' Hindu yang jauh lebih berpengetahuan daripada sami-sami besar Hindu yang cuba berdebat dengannya.

Ceramah Zakir Naik di Malaysia tidak seperti di India. Ini adalah kerana Malaysia mempunyai latarbelakang budaya, sosial, agama dan bahasa yang pelbagai, yang perlu dihormati bagi membolehkan negara ini terus berada dalam keadaan aman, walaupun pada masa yang sama, bilangan kuil dan tokong Hindu jauh mengatasi nisbah penduduk beragama Hindu di negara ini!!!

Label-label negatif yang diberikan kepada Zakir Naik dari kalangan musuh-musuh Islam itu, amat keterlaluan. Mereka langsung tidak menghormati lagi Perlembagaan Malaysia yang telah meletakkan Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan.

Malah, label yang diberikan oleh P.Ramasamy pula jelas menunjukkan kebencian DAP kepada umat Islam apabila menukar nama Zakir Naik menjadi Syaitan Naik - sesuatu yang tidak sewajarnya keluar daripada mulut seorang pemimpin politik di negara ini.

Bagaimana sekiranya, umat Islam dan pemimpin politik beragama Islam melabelkan mana-mana sami besar Hindu yang datang ke negara ini dengan nama SYAITAN, adakah P.Ramasamy akan duduk diam? Atau dia akan menyalahkan kerajaan dan lebih-lebih lagi UMNO?

Agak menarik jugalah kerana, orang yang sangat benci dengan Islam dan umat Islam seperti P.Ramasamy masih lagi mahu bergelar rakyat Malaysia. Sepatutnya orang sepertinya berpindah ke negara bermajoriti agama yang dianutinya atau mana-mana negara yang disenanginya sambil membuang semua dokumen pengenalan diri sebagai rakyat Malaysia.

Bukankah negara ini sendiri berpangkal kepada perkataan Malay (Melayu). Melayu menurut Perlembagaan Persekutuan adalah masyarakat yang beragama Islam, bertutur dalam Bahasa Melayu dan mengamalkan adat istiadat serta adat resam Melayu.

Sangat benci dengan Islam dan umat Islam tapi tak malu terus hidup di bumi orang Islam!!!



2 comments:

  1. itu je yang kau bolih jawab admin,kenapa kau tak suruh polis tangkap hindu haramjadah tu,saya sokong polis tangkap hindu sial tu

    ReplyDelete
  2. Kenapa nak marah admin....sepatutnya Ketua Polis Negara yang patut kita mrah sebab nak dengar sangat cakap orang yang bukan Islam sangat ni dah kenapa?kita tak pernah nak kacau hal ehwal agama mereka so apa pasal mereka ni nak sibuk2 kacau hal agama kita sampai nak jemput penceramah pun kita kena minta kebenaran dan persetujuan mereka yan g kafir ...commonlah IGP....ini Malaysia lah...Islam agama rasmi...pergi jahanam lah orang yang memang sakit hati dan pendengki..tu oh...bila nak pilihanraya boleh pulak puak kafir tu pergi surau pergi masjid rai undi ..boleh pulak ya.....jangan jadi bodohlah...

    ReplyDelete

Kebencian Terhadap Islam Terserlah Dalam Kenyataan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang

Monday, 11 April 2016 ·



Kedatangan Dr. Zakir Naik, penceramah terkenal dunia yang asalnya beragama Hindu tetapi kemudian memeluk Islam, benar-benar tidak menyenangkan puak-puak tertentu walaupun tokoh berkenaan berceramah di tempat tertutup dan di kalangan umat Islam selain terbuka untuk diperdebatkan.

Hindraf, MIC dan terkni, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang yang kuat menyokong Tamil Eelam, P.Ramasamy membantah keras kedatangan Zakir Naik. Zakir Naik yang seringkali menggunakan perbandingan antara agama terutama sekali membabitkan Islam dengan Hindu, telah membuatkan ramai tokoh-tokoh Hindu terutama di India, memusuhinya kerana mereka tidak dapat menjawab bagi membenarkan ajaran agama mereka. Apatah lagi Zakir Naik sendiri adalah seorang 'ahli kitab' Hindu yang jauh lebih berpengetahuan daripada sami-sami besar Hindu yang cuba berdebat dengannya.

Ceramah Zakir Naik di Malaysia tidak seperti di India. Ini adalah kerana Malaysia mempunyai latarbelakang budaya, sosial, agama dan bahasa yang pelbagai, yang perlu dihormati bagi membolehkan negara ini terus berada dalam keadaan aman, walaupun pada masa yang sama, bilangan kuil dan tokong Hindu jauh mengatasi nisbah penduduk beragama Hindu di negara ini!!!

Label-label negatif yang diberikan kepada Zakir Naik dari kalangan musuh-musuh Islam itu, amat keterlaluan. Mereka langsung tidak menghormati lagi Perlembagaan Malaysia yang telah meletakkan Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan.

Malah, label yang diberikan oleh P.Ramasamy pula jelas menunjukkan kebencian DAP kepada umat Islam apabila menukar nama Zakir Naik menjadi Syaitan Naik - sesuatu yang tidak sewajarnya keluar daripada mulut seorang pemimpin politik di negara ini.

Bagaimana sekiranya, umat Islam dan pemimpin politik beragama Islam melabelkan mana-mana sami besar Hindu yang datang ke negara ini dengan nama SYAITAN, adakah P.Ramasamy akan duduk diam? Atau dia akan menyalahkan kerajaan dan lebih-lebih lagi UMNO?

Agak menarik jugalah kerana, orang yang sangat benci dengan Islam dan umat Islam seperti P.Ramasamy masih lagi mahu bergelar rakyat Malaysia. Sepatutnya orang sepertinya berpindah ke negara bermajoriti agama yang dianutinya atau mana-mana negara yang disenanginya sambil membuang semua dokumen pengenalan diri sebagai rakyat Malaysia.

Bukankah negara ini sendiri berpangkal kepada perkataan Malay (Melayu). Melayu menurut Perlembagaan Persekutuan adalah masyarakat yang beragama Islam, bertutur dalam Bahasa Melayu dan mengamalkan adat istiadat serta adat resam Melayu.

Sangat benci dengan Islam dan umat Islam tapi tak malu terus hidup di bumi orang Islam!!!



2 comments:

Abdul Razak said...
11 April 2016 at 17:18  

itu je yang kau bolih jawab admin,kenapa kau tak suruh polis tangkap hindu haramjadah tu,saya sokong polis tangkap hindu sial tu

Anonymous said...
12 April 2016 at 14:07  

Kenapa nak marah admin....sepatutnya Ketua Polis Negara yang patut kita mrah sebab nak dengar sangat cakap orang yang bukan Islam sangat ni dah kenapa?kita tak pernah nak kacau hal ehwal agama mereka so apa pasal mereka ni nak sibuk2 kacau hal agama kita sampai nak jemput penceramah pun kita kena minta kebenaran dan persetujuan mereka yan g kafir ...commonlah IGP....ini Malaysia lah...Islam agama rasmi...pergi jahanam lah orang yang memang sakit hati dan pendengki..tu oh...bila nak pilihanraya boleh pulak puak kafir tu pergi surau pergi masjid rai undi ..boleh pulak ya.....jangan jadi bodohlah...

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks