Cerita Buruk Sofya Dyana dan Keluarganya, Kembali Tersebar!

Wednesday, 4 June 2014

Pada 16 Mei lalu, blog THE SELANGOR CHRONICLE telah mendedahkan tentang calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya yang tinggal serumah tanpa nikah dengan teman lelakinya di Taman Melawati. Rumah yang disewa oleh abangnya yang juga merupakan salah seorang penjawat awam di MIDA yang sekarang ini ditugaskan di United Kingdom, telah dijadikan sebagai sarang kedua-duanya untuk tinggal berdua-duaan.

Dikhabarkan, hubungan antara Dyana Sofya dengan Fairuz Azhan Amiruddin direstui oleh ibu Dyana, Yammy Samat. Malah ibu serta bapa Dyana Sofya juga tidak menghalang serta melarang tingkah laku kedua-duanya yang tinggal serumah.

Kejadian tersebut berlaku antara tahun 2011 sehingga 2012 ketika Dyana masih lagi belajar di UiTM. Hubungan antara Dyana Sofya dan Fairuz Azhan Amiruddin putus sekitar 2013 walaupun kedua-duanya pernah dipublisitikan dan diberikan promosi apabila mengisytiharkan menyertai DAP di tangan Lim Kit Siang.

Ketika PRU-13 dan Lim Kit Siang menjadi calon Parlimen Gelang Patah, Dyana Sofya telah dilantik sebagai pegawai khas Lim Kit Siang. Pada masa yang sama, Dyana Sofya menjalinkan hubungan dengan seorang pemuda Cina bernama OOI CHIO SEONG yang menggunakan telefon bernombor 012-3179775.

Ooi Chio Seong merupakan Pembantu Khas Lim Kit Siang di Gelang Patah.



Oii Chio Seong dan Dyana Sofya tinggal serumah di Gelang Patah. Alamat rumahnya adalah No.98, Jalan JASA 41, Taman Rini Hill Mutiara Rini.

Setiap permainan ada dalangnya. Dalam kes Dyana Sofya, dalang sebenarnya adalah YAMMY SAMAT, ibunya sendiri.

Yammy Samat pernah bertanding sebagai Ketua Wanita Bahagian Ipoh Barat. Disebabkan kalah dan segala permohonan untuk mendapatkan projek-projek baru, tidak lagi dilayan, Yammy Samat cuba bermain politik ugut. Anaknya, Dyana Sofya, yang merupakan satu-satunya anak perempuan daripada 4 orang anaknya telah diarahkan menyertai DAP.

Menariknya, bapa Dyana, hanyalah pepatung dan langsung tidak mempunyai sebarang kuasa. Ini adalah kerana, segala perbelanjaan keluarga tersebut ditanggung oleh isterinya, Yammy Samat yang kuat main projek politik. Bapa Dyana Sofya ini pernah belajar sampai peringkat MASTER di universiti seberang laut atas pinjaman MARA tetapi sehingga kini, hutang tersebut tidak pernah dibayar.

Yammy Samat diketahui merupakan orang kuat Tengku Razaleigh Hamzah dan rapat dengan pemimpin veteran UMNO itu untuk meraih projek-projek buatnya. Yammy Samat merupakan anak keempat daripada lapan beradik. Hubungan Yammy dengan adik-beradiknya yang lain, tidak begitu mesra malah ada di kalangan keluarga yang menganggap, Yammy bukanlah 'sebahagian' daripada mereka.

Ini adalah kerana Yammy merupakan 'anak derhaka' dan suka mencari gaduh dengan semua orang terutama sekali di kalangan adik-beradiknya. Yammy yang kuat mencari projek, lebih dikenali sebagai KONTRAKTOR ATAS ANGIN dan tidak memiliki sebarang lesen pun. Paling menarik ialah, perangai Yammy yang suka bermegah-megah.

Antara yang cuba dimegahkan oleh Yammy adalah pemilikan Hotel Tower Regency yang dimiliki oleh saudaranya yang dikenali sebagai Simon. Walaupun tidak mempunyai sebarang saham di dalam pemilikan hotel tersebut, di kalangan kawan-kawannya, Yammy mengaku hotel tersebut adalah kepunyaannya.

Maka tidak hairanlah apabila Yammy Samat amat bangga apabila dia dikenali sebagai IBU DYANA SOFYA kerana dia cukup optimis, anaknya akan menang di Teluk Intan dan dia boleh menyapu projek-projek di Teluk Intan atas platform anaknya.

Agak malang kerana Dyana Sofya gagal dalam buruan menjadi Ahli Parlimen apabila kalah dan banyak perkara aib membabitkan keluarga Yammy Samat mulai terbongkar satu persatu, termasuklah perangai buruk Dyana Sofya yang menjadi kegilaan golongan muda setelah dicalonkan sebagai calon DAP di PRK Teluk Intan.

50 comments:

  1. Pecat Makcik ni dari Umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
      mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
      atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
      "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
      dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
      semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
      dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
      sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
      keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
      WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
      yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
      WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
      100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









      assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
      mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
      atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
      "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
      dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
      semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
      dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
      sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
      keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
      WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
      yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
      WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
      100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

      Delete
  2. Umno tak akan pecat mak cik ni, sebab ramai yang nak pakai anaknya. Jantanx Umno yang dah lanjut usia sama aja perangai dengan Pak Lebai Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, jangan buat fitnah kalau tak ada bukti.

      Delete
    2. Org UMNO pun apa kurangnya? dulu terang2 mamat tu kena tangkap basah ngan sorang artis kat hotal di Port Dickson tahun 1990an, tp x diiktiraf khalwat. Kalau bukan khalwat mcm mana dua-dua ada kt sane,.Mamat tu dah jd bos besar sekarang,..tengok muka pu lembik, pakai lipstick lg,.ngeri,..

      Delete
  3. Betui ka cerita ni ... mana sumbernya ..atau hang saja buat cerita... Nak buat cerita penghibur lara macam ini bukan susah pun. Kalau betui jadi mengumpat ...kalau tak betui jadi fitnah. Jadi dosa mana yang hang nak pilih ... dosa mengumpat ka? dosa fitnah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa takut. Kalau tak betul saman aje lahh.
      Betul tak?

      Delete
    2. Yang ni perihal nak jadi pemimpin kenalah bersih. Aku tak mahu pemimpin yang kotor dan rendah moralnya...lagipun kita tak boleh biarkan dia terus menipu orang ramai

      Delete
    3. ni dinamakn munafik... cam ko ni... yg perangai PR tu wat bnda sma kan.. terutama parti munafik parti mata illuminati lebam (PKR)... xde la ko bising, xde lak ko tarbiyah kan psl dosa mengumpat dan memfitnah...

      Delete
    4. Aku setuju sangat.kena btg hidung tak nak ngaku

      Delete
  4. Meluat aku tahap gaban tengok muka 2 ekor Melayu anak beranak tak sedar diri tu.. ptuihh!!
    Semuanya kerana duit & kuasa.. apa nak jadi kpd org kita sekarang ni?

    ReplyDelete
  5. selepas ini akan keluar lebih banyak kisah dari Mummy Yammy Tummy , lebih detail dan lebih power ! apa yg sudah terkeluar ini baru intro , semakin galak Yummy bersuara bermakna lebih banyak cerita akan dikeluarkan, ingat ...selama anda dalam UMNO dahulu segalanya dirakam dalam buku tak bermasa!

    ReplyDelete
  6. Malangnya, ibu si BETINAJALANG DAPBANGKAI ni masih dlm. UMNO – dan oleh kerana si Ibu BETINA ni pun menyokong anaknya BERKEMPEN kat awam utk. DAPBANGKAI (bukan secara peribadi), maka ini amat bahaya utk. UMNO; disyaki dia akan terus MENGINTIP UMNO! Bahkan aku syak si BETINA dua ekoq ni masuk PERKASA pun, utk. MENGINTIP bagi pihak DAPBANGKAI!

    Sebenaqnya, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, yg. ditaja puak KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM MENYAMAQ masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak Islam/Melayu LIBERAL!

    PENYAMAQ ini juga telah menyelinap masuk UMNO/PAS serta NGO-NGO Islam/Melayu dgn. mulanya berpura menyokong sepenuhnya, tetapi lepas tu akan cuba tukar haluan parti/NGO tersebut supaya menajdi LIBERAL, serta juga utk. MENGINTIP, termasuk keahlian dan maklumat sulit peribadi pemimpin/ahli-ahli serta aktiviti NGO-NGO tersebut! Maka NGO-NGO Islam/Melayu mesti mempastikan hanya peringkat tertinggi, dan dr. yg. betul-betul pejuang Islam/Melayu TULEN; yg. boleh melihat maklumat sulit ahli/ pemimpin dan sebarang aktiviti kritikal; atau kelemahan yg. boleh dimanipulasi MUSUH ISLAM/Melayu!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi makcik sambal belacan bodoh........ko ni tak habis2 mengarut ya, hahahahah....konon nak nampak pandai, tapi semuanya mengarut.....siapa nak buang masa baca komen ko yg memanjang mengarut tu?? bingai....

      Delete
    2. xde sape bc komen makcik sambal belacan?? tp bkn ke ko surrhead yg baca dan komen skli...
      so surrhead... ko ni dua kali bingai dr mkcik smbal blcan

      Delete
    3. anon.....dah tak baca dah skrg.....asyik benda sama jer....kerja bingai ni menghasut jer

      Delete
  7. Salam makcik,kenapa sudah tiada komen dekat tfk blog,de masalah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. makcik sambal belacan tu dah mati lame dah,.merajuk konon org x nak baca komen dia,.kesian..

      Delete
  8. Masa perang dah habis...dah lah, tak bagus korek lg cerita org....yg penting bangkit dan terus maju......BANGKIT BANGSA KU TAK KIRA APA FAHAMAN POLITIK MU,..... AYOH MAJU.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perang menentang kafir lak'natullah tidak akan habis. Apalagi kafir lak'natullah sekarang ini di bantu oleh Melayu bangsat yg lupa asal usul nya. Kita tidak memulakan peperangan ini, kerana orang Melayu terkenal dgn kesopanan dan ingin hidup dlm keadaan aman dan damai. Banyak sudah pengorbanan org Melayu kepada bukan Melayu. Tetapi dibalas dgn tuba.

      Delete
    2. Gua sokong lu bro.

      Delete
  9. Masa perang dah habis...dah lah, tak bagus korek lg cerita org....yg penting bangkit dan terus maju......BANGKIT BANGSA KU TAK KIRA APA FAHAMAN POLITIK MU,..... AYOH MAJU.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah, andalah manusia waras serta tidak munafik dalam bab ini. Saya percaya anda tidak jauh dari mencapai kejayaan dalam hidup. Hidup biar cool dan jangan cepat melatah,.

      Delete
  10. Perang islam dan kafir tak akan habis hingga kiamat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong

      Delete
    2. inilah budaya org islam extrimis......tak habis2 dgn berperang...syabas

      Delete
    3. surrhead!

      kite msti extermis kpd islam.. agama kite... beperang yg dimksdkn menentang kemungkaran... itu perintah allah... msti betegas bile diserang (dr ape jua sudut dan jenis) tu yg dilakukn para sahabat... Umar al khattab melalui pedang nye (nak kata Umar al khattab samseng?? silakn.. tp yg pasti die sgt garang!) ... Ali melalui ilmu ye... al farasi melalu taktikal nye... Abu Bakar As Siddiq melalui hartanye.. abu thaiyib al mutanabbi melalui puisi nye... abu haiyan melalui penulisan nye...
      sama ada mencegah dgn tgn sndri.. atau teguran.. atau doakn die...
      beperang dimksdkn semata2 mengangkat senjata...

      al kafirrun spt ko ni... xkan phm smpi bebila

      Delete
    4. anon14.34...ko tak payah chong la....anon kat atas mmg maksudkan perang=war....kalau tidak, dia dah tulis "percanggahan diantara Islam dgn kapir"...BTW, khalifah2 yg kamu tera itu telah menggunakan alat yg paling sesuai berpandukan masa dan golongan yg dihadapi.....ada akai, tolong pakai....

      Delete
    5. Halo surrhead cuba beri cara yang sesuai untuk membalas serangan dari pelbagai sudut oleh kafirun pada zaman ini?

      Delete
    6. kalau nak rujuk dari penjelasan diatas cara ali.....ilmu....itu cara terbaik dan sesuai sekali pasa zaman skrg

      Delete
    7. Tapi tak menang-menang jg,.dah lame dah berlalu zaman kegemilangan mu itu,.lawan Israel ciput pun boleh kalah seluruh dunia Arab,..nak perang konon,..bunyi je bom dia paling awal lari selamatkan diri,.pergi lah ke Gaza lawan Israel, boleh kau masuk firdaus dapat 70 perawan, itu kan yg kao mau sangat,..pergilah,..

      Delete
  11. Hah, ambek kau anak beranak. Korek lagi jangan tak korek. Depa ni macam anjing trsepit, dah senang ngap tangan orang yg tolong depa

    ReplyDelete
  12. Sebahagian cerita ni adalah benar... Shame on u.. Malukan keluarga je...

    ReplyDelete
  13. Habis cerita buruk terkeluar.. Semua adik beradik, sanak sedara dh terpalit.. Buat malu je..

    ReplyDelete
  14. siapa berani bermain api , harus mampu menahan panasnya ! kalau berani masuk gelanggang politik bersedialah bermain dengan para Bloggers ....

    ReplyDelete
  15. SBB ITU MELAYU KENA THINK, THINK AND THINK.
    ORANG MELAYU KURANG BERFIKIR.......BUAT DULU BARU BERFIKIR.
    SHOULD BE THE OTHER WAY ROUND.
    FIKIR DULU BARU BUAT.
    FIKIR FIKIR FIKIR....TINGGIKAN DAYA FIKIR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org melayu tidak dididik untuk berfikir, org melayu hanya dididik tuk mengikut oleh sistem pendidikan negara kita. dgn cara ini, umno boleh bertahan. sebab itu macai umno terkejut, bila dyana diberi peluang yg boleh dikatakan tinggi, sesuatu yg tak mungkin berlaku dlm umno tuk seseorg semuda dia....dan org melayu dididik tuk sentiasa rasa takut pasal semua benda....mcm cite2 hantu kat tv, pocong kicap la, pontianak sundal al....

      Delete
  16. kalau bijak... hidup senang... kalau masih susah dan rela jadi pengemis(penerima BRIM) awak tu BODOH....Bina jiwa, bulatkan tekad, berusaha kuat kuat perkasakan Ekonomi diri dan keluarga... SEMOGA ANDA JADI HEBAT DAN TAK JADI PENGEMIS LAGI....(.DR.G)

    ReplyDelete
  17. Pas kempen setiap malam.

    ReplyDelete
  18. Hotel Tower Regency Yammy ade share?? Kahkahkah.cakap boleh la..aku kdg kdg lepak dgn ownernye dimanjung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni baca tak?
      blog ni pun kata takde share.
      si yammy je cakap dia ada share

      Delete
  19. Ada bukti yang lebih kukuh ke? Misalnay macam gambar Anwar dengan China Doll ke..

    ReplyDelete
  20. cara dyana dan mamat cina berdiri bersebelahan dah cukup tuk baca hubungan "intim" mereka....macai umno dgn seks tak der pisahnya.....mmg blog sengal ni....patut la love you all...pasal senang dibodohkan....

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Surrhead is more like a blurrcock! Then again you are indeed one blurrcock!

    Trying hard patronising DS but you're just left drowning from your wet dreams ....small wonder your last comment got purged.

    You're not par with LKS so you run around here jerking prematurely!

    Konform kes otak kronik Blurrhead.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. what?? am i supposed to feel offended here?? ok...i'll try...fool....
      BTW, wtf are you blabbering about?? wet dreams & jerkings?? as i have mentioned earlier, sex & umno fools goes together....and you proved it...what a loser....i bet you are one of those cases where your father wished he should have just wanked you down the drain instead of shooting into your mum.....dumb fuck....

      Delete
  23. SUCKHEAD. . .

    THE GOOD WORD 4 U TODAY
    "PUNDEK"

    ReplyDelete
  24. Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN, Phone: 03-6274 5352
    Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
    Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
    Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
    Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

    Kami Yang Benar,
    RAKYAT GOMBAK


    ReplyDelete
  25. assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
    mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
    atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
    "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
    dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
    semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
    dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
    sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
    keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
    WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
    yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
    WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
    100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









    assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
    mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
    atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
    "3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
    dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
    semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
    dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
    sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
    keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
    WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
    yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
    WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
    100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

    ReplyDelete
  26. YIP KUM FOOK (LAWYER) BOHONG KATA RESITS KUIL HILANG!
    Kepada orang ramai yang di hormati,
    YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) mengaduan ke Polis resit yang simpan di tempat Kuil yang sunyi pun hilang. Mengapa pencuri bolih tahu? Mengapa CCTV tak rakam? Semua cakap bohong.
    Ini semuanya dia bermain wayang sendiri. Siapa mahu curi resit yang tidak berhargai itu? Ini bukan duit? Ini bukan Mas? Kerana dia cuba menutup akaun yang tidak serata Kuil SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA. Dia ingat orang ramai semua bodoh.

    To the public that is respected,
    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) report to Police: donation receipts keep in Temple a quietly were disappeared. Why thieves can know? Why CCTV not record? All telling lie.
    This is his entire play movie. Who wants to steal invaluable receipts? This is not money? This is not gold? Because he tried to cover unbalance account of SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA. . He thought, people are stupid.
    FORWARD BY SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete

Cerita Buruk Sofya Dyana dan Keluarganya, Kembali Tersebar!

Wednesday, 4 June 2014 ·

Pada 16 Mei lalu, blog THE SELANGOR CHRONICLE telah mendedahkan tentang calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya yang tinggal serumah tanpa nikah dengan teman lelakinya di Taman Melawati. Rumah yang disewa oleh abangnya yang juga merupakan salah seorang penjawat awam di MIDA yang sekarang ini ditugaskan di United Kingdom, telah dijadikan sebagai sarang kedua-duanya untuk tinggal berdua-duaan.

Dikhabarkan, hubungan antara Dyana Sofya dengan Fairuz Azhan Amiruddin direstui oleh ibu Dyana, Yammy Samat. Malah ibu serta bapa Dyana Sofya juga tidak menghalang serta melarang tingkah laku kedua-duanya yang tinggal serumah.

Kejadian tersebut berlaku antara tahun 2011 sehingga 2012 ketika Dyana masih lagi belajar di UiTM. Hubungan antara Dyana Sofya dan Fairuz Azhan Amiruddin putus sekitar 2013 walaupun kedua-duanya pernah dipublisitikan dan diberikan promosi apabila mengisytiharkan menyertai DAP di tangan Lim Kit Siang.

Ketika PRU-13 dan Lim Kit Siang menjadi calon Parlimen Gelang Patah, Dyana Sofya telah dilantik sebagai pegawai khas Lim Kit Siang. Pada masa yang sama, Dyana Sofya menjalinkan hubungan dengan seorang pemuda Cina bernama OOI CHIO SEONG yang menggunakan telefon bernombor 012-3179775.

Ooi Chio Seong merupakan Pembantu Khas Lim Kit Siang di Gelang Patah.



Oii Chio Seong dan Dyana Sofya tinggal serumah di Gelang Patah. Alamat rumahnya adalah No.98, Jalan JASA 41, Taman Rini Hill Mutiara Rini.

Setiap permainan ada dalangnya. Dalam kes Dyana Sofya, dalang sebenarnya adalah YAMMY SAMAT, ibunya sendiri.

Yammy Samat pernah bertanding sebagai Ketua Wanita Bahagian Ipoh Barat. Disebabkan kalah dan segala permohonan untuk mendapatkan projek-projek baru, tidak lagi dilayan, Yammy Samat cuba bermain politik ugut. Anaknya, Dyana Sofya, yang merupakan satu-satunya anak perempuan daripada 4 orang anaknya telah diarahkan menyertai DAP.

Menariknya, bapa Dyana, hanyalah pepatung dan langsung tidak mempunyai sebarang kuasa. Ini adalah kerana, segala perbelanjaan keluarga tersebut ditanggung oleh isterinya, Yammy Samat yang kuat main projek politik. Bapa Dyana Sofya ini pernah belajar sampai peringkat MASTER di universiti seberang laut atas pinjaman MARA tetapi sehingga kini, hutang tersebut tidak pernah dibayar.

Yammy Samat diketahui merupakan orang kuat Tengku Razaleigh Hamzah dan rapat dengan pemimpin veteran UMNO itu untuk meraih projek-projek buatnya. Yammy Samat merupakan anak keempat daripada lapan beradik. Hubungan Yammy dengan adik-beradiknya yang lain, tidak begitu mesra malah ada di kalangan keluarga yang menganggap, Yammy bukanlah 'sebahagian' daripada mereka.

Ini adalah kerana Yammy merupakan 'anak derhaka' dan suka mencari gaduh dengan semua orang terutama sekali di kalangan adik-beradiknya. Yammy yang kuat mencari projek, lebih dikenali sebagai KONTRAKTOR ATAS ANGIN dan tidak memiliki sebarang lesen pun. Paling menarik ialah, perangai Yammy yang suka bermegah-megah.

Antara yang cuba dimegahkan oleh Yammy adalah pemilikan Hotel Tower Regency yang dimiliki oleh saudaranya yang dikenali sebagai Simon. Walaupun tidak mempunyai sebarang saham di dalam pemilikan hotel tersebut, di kalangan kawan-kawannya, Yammy mengaku hotel tersebut adalah kepunyaannya.

Maka tidak hairanlah apabila Yammy Samat amat bangga apabila dia dikenali sebagai IBU DYANA SOFYA kerana dia cukup optimis, anaknya akan menang di Teluk Intan dan dia boleh menyapu projek-projek di Teluk Intan atas platform anaknya.

Agak malang kerana Dyana Sofya gagal dalam buruan menjadi Ahli Parlimen apabila kalah dan banyak perkara aib membabitkan keluarga Yammy Samat mulai terbongkar satu persatu, termasuklah perangai buruk Dyana Sofya yang menjadi kegilaan golongan muda setelah dicalonkan sebagai calon DAP di PRK Teluk Intan.

50 comments:

Anonymous said...
4 June 2014 at 16:10  

Pecat Makcik ni dari Umno

Anonymous said...
4 June 2014 at 16:29  

Umno tak akan pecat mak cik ni, sebab ramai yang nak pakai anaknya. Jantanx Umno yang dah lanjut usia sama aja perangai dengan Pak Lebai Pas

Unknown said...
4 June 2014 at 16:31  

Betui ka cerita ni ... mana sumbernya ..atau hang saja buat cerita... Nak buat cerita penghibur lara macam ini bukan susah pun. Kalau betui jadi mengumpat ...kalau tak betui jadi fitnah. Jadi dosa mana yang hang nak pilih ... dosa mengumpat ka? dosa fitnah?

Pak Kadiaq said...
4 June 2014 at 16:31  

Meluat aku tahap gaban tengok muka 2 ekor Melayu anak beranak tak sedar diri tu.. ptuihh!!
Semuanya kerana duit & kuasa.. apa nak jadi kpd org kita sekarang ni?

Anonymous said...
4 June 2014 at 16:41  

selepas ini akan keluar lebih banyak kisah dari Mummy Yammy Tummy , lebih detail dan lebih power ! apa yg sudah terkeluar ini baru intro , semakin galak Yummy bersuara bermakna lebih banyak cerita akan dikeluarkan, ingat ...selama anda dalam UMNO dahulu segalanya dirakam dalam buku tak bermasa!

Anonymous said...
4 June 2014 at 18:50  

Malangnya, ibu si BETINAJALANG DAPBANGKAI ni masih dlm. UMNO – dan oleh kerana si Ibu BETINA ni pun menyokong anaknya BERKEMPEN kat awam utk. DAPBANGKAI (bukan secara peribadi), maka ini amat bahaya utk. UMNO; disyaki dia akan terus MENGINTIP UMNO! Bahkan aku syak si BETINA dua ekoq ni masuk PERKASA pun, utk. MENGINTIP bagi pihak DAPBANGKAI!

Sebenaqnya, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, yg. ditaja puak KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM MENYAMAQ masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak Islam/Melayu LIBERAL!

PENYAMAQ ini juga telah menyelinap masuk UMNO/PAS serta NGO-NGO Islam/Melayu dgn. mulanya berpura menyokong sepenuhnya, tetapi lepas tu akan cuba tukar haluan parti/NGO tersebut supaya menajdi LIBERAL, serta juga utk. MENGINTIP, termasuk keahlian dan maklumat sulit peribadi pemimpin/ahli-ahli serta aktiviti NGO-NGO tersebut! Maka NGO-NGO Islam/Melayu mesti mempastikan hanya peringkat tertinggi, dan dr. yg. betul-betul pejuang Islam/Melayu TULEN; yg. boleh melihat maklumat sulit ahli/ pemimpin dan sebarang aktiviti kritikal; atau kelemahan yg. boleh dimanipulasi MUSUH ISLAM/Melayu!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...
4 June 2014 at 21:05  

Salam makcik,kenapa sudah tiada komen dekat tfk blog,de masalah ke?

hafas syed said...
4 June 2014 at 21:28  

Masa perang dah habis...dah lah, tak bagus korek lg cerita org....yg penting bangkit dan terus maju......BANGKIT BANGSA KU TAK KIRA APA FAHAMAN POLITIK MU,..... AYOH MAJU.......

hafas syed said...
4 June 2014 at 21:28  

Masa perang dah habis...dah lah, tak bagus korek lg cerita org....yg penting bangkit dan terus maju......BANGKIT BANGSA KU TAK KIRA APA FAHAMAN POLITIK MU,..... AYOH MAJU.......

Anonymous said...
4 June 2014 at 21:47  

apa takut. Kalau tak betul saman aje lahh.
Betul tak?

Anonymous said...
4 June 2014 at 21:59  

Perang menentang kafir lak'natullah tidak akan habis. Apalagi kafir lak'natullah sekarang ini di bantu oleh Melayu bangsat yg lupa asal usul nya. Kita tidak memulakan peperangan ini, kerana orang Melayu terkenal dgn kesopanan dan ingin hidup dlm keadaan aman dan damai. Banyak sudah pengorbanan org Melayu kepada bukan Melayu. Tetapi dibalas dgn tuba.

Anonymous said...
4 June 2014 at 22:32  

Perang islam dan kafir tak akan habis hingga kiamat...

Anonymous said...
4 June 2014 at 23:03  

Bro, jangan buat fitnah kalau tak ada bukti.

Anonymous said...
4 June 2014 at 23:05  

Gua sokong lu bro.

Anonymous said...
4 June 2014 at 23:17  

Aku sokong

Anonymous said...
5 June 2014 at 03:19  

Yang ni perihal nak jadi pemimpin kenalah bersih. Aku tak mahu pemimpin yang kotor dan rendah moralnya...lagipun kita tak boleh biarkan dia terus menipu orang ramai

Anonymous said...
5 June 2014 at 07:09  

Hah, ambek kau anak beranak. Korek lagi jangan tak korek. Depa ni macam anjing trsepit, dah senang ngap tangan orang yg tolong depa

Anonymous said...
5 June 2014 at 08:06  

Sebahagian cerita ni adalah benar... Shame on u.. Malukan keluarga je...

Anonymous said...
5 June 2014 at 08:08  

Habis cerita buruk terkeluar.. Semua adik beradik, sanak sedara dh terpalit.. Buat malu je..

Anonymous said...
5 June 2014 at 10:00  

siapa berani bermain api , harus mampu menahan panasnya ! kalau berani masuk gelanggang politik bersedialah bermain dengan para Bloggers ....

Anonymous said...
5 June 2014 at 10:02  

SBB ITU MELAYU KENA THINK, THINK AND THINK.
ORANG MELAYU KURANG BERFIKIR.......BUAT DULU BARU BERFIKIR.
SHOULD BE THE OTHER WAY ROUND.
FIKIR DULU BARU BUAT.
FIKIR FIKIR FIKIR....TINGGIKAN DAYA FIKIR..

Anonymous said...
5 June 2014 at 12:27  

kalau bijak... hidup senang... kalau masih susah dan rela jadi pengemis(penerima BRIM) awak tu BODOH....Bina jiwa, bulatkan tekad, berusaha kuat kuat perkasakan Ekonomi diri dan keluarga... SEMOGA ANDA JADI HEBAT DAN TAK JADI PENGEMIS LAGI....(.DR.G)

Anonymous said...
5 June 2014 at 12:34  

Pas kempen setiap malam.

Anonymous said...
5 June 2014 at 13:06  

Hotel Tower Regency Yammy ade share?? Kahkahkah.cakap boleh la..aku kdg kdg lepak dgn ownernye dimanjung..

SentiasaPanas said...
5 June 2014 at 13:14  

Ada bukti yang lebih kukuh ke? Misalnay macam gambar Anwar dengan China Doll ke..

Surrhead said...
5 June 2014 at 13:39  

cara dyana dan mamat cina berdiri bersebelahan dah cukup tuk baca hubungan "intim" mereka....macai umno dgn seks tak der pisahnya.....mmg blog sengal ni....patut la love you all...pasal senang dibodohkan....

Surrhead said...
5 June 2014 at 13:43  
This comment has been removed by the author.
Surrhead said...
5 June 2014 at 13:44  

hoi makcik sambal belacan bodoh........ko ni tak habis2 mengarut ya, hahahahah....konon nak nampak pandai, tapi semuanya mengarut.....siapa nak buang masa baca komen ko yg memanjang mengarut tu?? bingai....

Surrhead said...
5 June 2014 at 13:47  

inilah budaya org islam extrimis......tak habis2 dgn berperang...syabas

Surrhead said...
5 June 2014 at 13:54  

org melayu tidak dididik untuk berfikir, org melayu hanya dididik tuk mengikut oleh sistem pendidikan negara kita. dgn cara ini, umno boleh bertahan. sebab itu macai umno terkejut, bila dyana diberi peluang yg boleh dikatakan tinggi, sesuatu yg tak mungkin berlaku dlm umno tuk seseorg semuda dia....dan org melayu dididik tuk sentiasa rasa takut pasal semua benda....mcm cite2 hantu kat tv, pocong kicap la, pontianak sundal al....

Anonymous said...
5 June 2014 at 14:09  

ni dinamakn munafik... cam ko ni... yg perangai PR tu wat bnda sma kan.. terutama parti munafik parti mata illuminati lebam (PKR)... xde la ko bising, xde lak ko tarbiyah kan psl dosa mengumpat dan memfitnah...

Anonymous said...
5 June 2014 at 14:16  

xde sape bc komen makcik sambal belacan?? tp bkn ke ko surrhead yg baca dan komen skli...
so surrhead... ko ni dua kali bingai dr mkcik smbal blcan

Anonymous said...
5 June 2014 at 14:34  

surrhead!

kite msti extermis kpd islam.. agama kite... beperang yg dimksdkn menentang kemungkaran... itu perintah allah... msti betegas bile diserang (dr ape jua sudut dan jenis) tu yg dilakukn para sahabat... Umar al khattab melalui pedang nye (nak kata Umar al khattab samseng?? silakn.. tp yg pasti die sgt garang!) ... Ali melalui ilmu ye... al farasi melalu taktikal nye... Abu Bakar As Siddiq melalui hartanye.. abu thaiyib al mutanabbi melalui puisi nye... abu haiyan melalui penulisan nye...
sama ada mencegah dgn tgn sndri.. atau teguran.. atau doakn die...
beperang dimksdkn semata2 mengangkat senjata...

al kafirrun spt ko ni... xkan phm smpi bebila

Surrhead said...
5 June 2014 at 14:52  

anon.....dah tak baca dah skrg.....asyik benda sama jer....kerja bingai ni menghasut jer

Surrhead said...
5 June 2014 at 15:28  

anon14.34...ko tak payah chong la....anon kat atas mmg maksudkan perang=war....kalau tidak, dia dah tulis "percanggahan diantara Islam dgn kapir"...BTW, khalifah2 yg kamu tera itu telah menggunakan alat yg paling sesuai berpandukan masa dan golongan yg dihadapi.....ada akai, tolong pakai....

Anonymous said...
5 June 2014 at 15:41  

Aku setuju sangat.kena btg hidung tak nak ngaku

Anonymous said...
5 June 2014 at 15:47  

Surrhead is more like a blurrcock! Then again you are indeed one blurrcock!

Trying hard patronising DS but you're just left drowning from your wet dreams ....small wonder your last comment got purged.

You're not par with LKS so you run around here jerking prematurely!

Konform kes otak kronik Blurrhead.....

Surrhead said...
5 June 2014 at 16:12  

what?? am i supposed to feel offended here?? ok...i'll try...fool....
BTW, wtf are you blabbering about?? wet dreams & jerkings?? as i have mentioned earlier, sex & umno fools goes together....and you proved it...what a loser....i bet you are one of those cases where your father wished he should have just wanked you down the drain instead of shooting into your mum.....dumb fuck....

Anonymous said...
5 June 2014 at 19:58  

Halo surrhead cuba beri cara yang sesuai untuk membalas serangan dari pelbagai sudut oleh kafirun pada zaman ini?

Anonymous said...
5 June 2014 at 21:32  

ko ni baca tak?
blog ni pun kata takde share.
si yammy je cakap dia ada share

Surrhead said...
6 June 2014 at 10:55  

kalau nak rujuk dari penjelasan diatas cara ali.....ilmu....itu cara terbaik dan sesuai sekali pasa zaman skrg

Anonymous said...
7 June 2014 at 20:44  

SUCKHEAD. . .

THE GOOD WORD 4 U TODAY
"PUNDEK"

Anonymous said...
8 July 2014 at 17:59  

Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN, Phone: 03-6274 5352
Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT GOMBAK


Anonymous said...
28 October 2014 at 21:11  

Org UMNO pun apa kurangnya? dulu terang2 mamat tu kena tangkap basah ngan sorang artis kat hotal di Port Dickson tahun 1990an, tp x diiktiraf khalwat. Kalau bukan khalwat mcm mana dua-dua ada kt sane,.Mamat tu dah jd bos besar sekarang,..tengok muka pu lembik, pakai lipstick lg,.ngeri,..

Anonymous said...
28 October 2014 at 21:15  

makcik sambal belacan tu dah mati lame dah,.merajuk konon org x nak baca komen dia,.kesian..

Anonymous said...
28 October 2014 at 21:16  

Tahniah, andalah manusia waras serta tidak munafik dalam bab ini. Saya percaya anda tidak jauh dari mencapai kejayaan dalam hidup. Hidup biar cool dan jangan cepat melatah,.

Anonymous said...
28 October 2014 at 21:20  

Tapi tak menang-menang jg,.dah lame dah berlalu zaman kegemilangan mu itu,.lawan Israel ciput pun boleh kalah seluruh dunia Arab,..nak perang konon,..bunyi je bom dia paling awal lari selamatkan diri,.pergi lah ke Gaza lawan Israel, boleh kau masuk firdaus dapat 70 perawan, itu kan yg kao mau sangat,..pergilah,..

Siti Di Arab saudi said...
30 May 2015 at 10:13  

assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

Siti Di Arab saudi said...
30 May 2015 at 10:14  

assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri









assalamualaikum wr,wb AKI… saya Siti Di Arab Saudi
mengucapkan banyak2 terima kasih kepada AKI WALI SONGO
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan yaitu
"3729" alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI WALI SONGO saya bisa melunasi
semua hutan2 orang tua saya yang ada di BANK BRI
dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah sekarang saya
sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan
keluarga saya sehari2.itu semua berkat bantuan AKI
WALI SONGO sekali lagi makasih banyak yah AKI…
yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi AKI
WALI SONGO di nomor 0853-8257-2444 dijamin
100% tembus atau silahkan buktikan sendiri

Anonymous said...
24 October 2015 at 18:56  

YIP KUM FOOK (LAWYER) BOHONG KATA RESITS KUIL HILANG!
Kepada orang ramai yang di hormati,
YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) mengaduan ke Polis resit yang simpan di tempat Kuil yang sunyi pun hilang. Mengapa pencuri bolih tahu? Mengapa CCTV tak rakam? Semua cakap bohong.
Ini semuanya dia bermain wayang sendiri. Siapa mahu curi resit yang tidak berhargai itu? Ini bukan duit? Ini bukan Mas? Kerana dia cuba menutup akaun yang tidak serata Kuil SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA. Dia ingat orang ramai semua bodoh.

To the public that is respected,
YIP KUM FOOK (MCA Gombak) report to Police: donation receipts keep in Temple a quietly were disappeared. Why thieves can know? Why CCTV not record? All telling lie.
This is his entire play movie. Who wants to steal invaluable receipts? This is not money? This is not gold? Because he tried to cover unbalance account of SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA. . He thought, people are stupid.
FORWARD BY SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks