Mewahnya Rumah Mewah KETUA AMK AMPANG Yang Dilaporkan Tidak Bekerja... SPRM Tak Berminat Ke?

Monday, 14 November 2016



Pendedahan yang dibuat membabitkan Ketua AMK Ampang, sememangnya menggemparkan. Apatah lagi dalam kes ini, Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin turut diseret sekali.

Ada persoalan besar yang muncul.

Bagaimanakah seorang anak muda yang berusia 28 tahun, yang berasal dari kawasan setinggan dan tidak mempunyai ibu bapa atau keluarga yang kaya raya, tiba-tiba sahaja menjadi kaya dan memiliki aset yang nilainya berjuta ringgit.

Sebuah blog pernah mendedahkan isu ini pada tahun Januari 2013 lagi. (RUJUK SINI)


Dua hari sudah, Adam Rosli, Ketua AMK Ampang memiliki hartanah bernilai lebih RM7 juta selain memiliki kenderaan-kenderaan mewah walaupun dia tidak bekerja atau mempunyai perniagaan tetap. Dengan usianya yang masih muda, persoalan tentang bagaimana dia boleh membuat pemilikan sebegitu rupa, ditimbulkan.

Bagaimanapun, Ketua AMK Ampang itu mencabar SPRM agar menyiasatnya kerana dia tidak melakukan sebarang jenayah dan kesalahan, sebaliknya BERJUANG UNTUK RAKYAT.

Daripada jawapan pembelaan yang diberikan oleh anak buahnya, rumah yang ditaksirkan berharga RM7 juta itu dibeli setelah dilelong oleh pihak bank.


Alamat rumah tersebut seperti yang disiarkan oleh 'anak buahnya' adalah, No. 43 (Lot 4157), Jalan Pinang, Kampung Melayu 68000 Ampang, Selangor Darul Ehsan.

Rumah tersebut terletak di Ampang yang mana rumah teresnya dua tingkatnya sahaja sudah mencecah harga hampir RM1 juta. Justeru, lelongan hartanah yang dimaksudkan itu pasti mencecah harga lebih tinggi dari RM1 juta, tidak sebagaimana yang didakwa oleh 'anak buah' Adam Rosli. Dengan harga RM1 juta, bermakna nilai hartanah di kawasan tersebut hanyalah RM172 sekaki persegi, jauh lebih murah berbanding RM400-RM600 sekaki persegi di kawasan terbabit.

Mengambil kira pendahuluan 10% yang perlu dilunaskan bagi mendapatkan hartanah tersebut, dari mana agaknya dia memperolehi baki RM900,000 untuk melunaskan keseluruhan bayaran? Bank manakah yang memberikan pinjaman?



Begitu juga dengan kereta-kereta mewah yang sudah tentu berharga lebih RM100 ribu miliknya. Bank manakah yang mampu memberikan pinjaman kepada seorang Ketua AMK yang tidak mempunyai sebarang sandaran lain?

Sudah ada laporan yang dibuat kepada SPRM dan pihak polis.

Pada ketika BERSIH dilancarkan kononnya untuk 'membersihkan' negara ini, ternyata di kalangan sendiri pun, masih ada yang tidak bersih dan perlu diberikan perhatian. Lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan orang yang didakwa sebagai proksi kepada pemimpin PKR yang sedang aktif menjalankan kerja-kerja hasutan untuk BERSIH, Zuraidah Kamaruddin.


4 comments:

  1. dia kaya sebab tolong zuraida jual buah tu...jgn jeles...lol

    ReplyDelete
  2. Aku sokong pkr.. Tp klau muda2 dh nk bljar mencuri mmg kna sumbat dlm lokap je.. Org btul2 kaya xmnunjuk pun harta dia kt insta. Klau mnunjuk2 poyos ni mmg lain mcm skit.

    ReplyDelete
  3. Jamal mmg shoot gmbr angle cantik. Nmpak umah banglo dia dgn umah zink buruk brkarat kt umh jiran. Pemimpin mn boleh show off mcm tu. Lain la klau buat umah anak yatim saiz tu xde sapa nk kcau ko

    ReplyDelete
  4. Kalau pemimpin PKR kaya takpe. Tapi kalau pemimpin PAS kaya tak boleh dianggap jual agama.

    ReplyDelete

Mewahnya Rumah Mewah KETUA AMK AMPANG Yang Dilaporkan Tidak Bekerja... SPRM Tak Berminat Ke?

Monday, 14 November 2016 ·



Pendedahan yang dibuat membabitkan Ketua AMK Ampang, sememangnya menggemparkan. Apatah lagi dalam kes ini, Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin turut diseret sekali.

Ada persoalan besar yang muncul.

Bagaimanakah seorang anak muda yang berusia 28 tahun, yang berasal dari kawasan setinggan dan tidak mempunyai ibu bapa atau keluarga yang kaya raya, tiba-tiba sahaja menjadi kaya dan memiliki aset yang nilainya berjuta ringgit.

Sebuah blog pernah mendedahkan isu ini pada tahun Januari 2013 lagi. (RUJUK SINI)


Dua hari sudah, Adam Rosli, Ketua AMK Ampang memiliki hartanah bernilai lebih RM7 juta selain memiliki kenderaan-kenderaan mewah walaupun dia tidak bekerja atau mempunyai perniagaan tetap. Dengan usianya yang masih muda, persoalan tentang bagaimana dia boleh membuat pemilikan sebegitu rupa, ditimbulkan.

Bagaimanapun, Ketua AMK Ampang itu mencabar SPRM agar menyiasatnya kerana dia tidak melakukan sebarang jenayah dan kesalahan, sebaliknya BERJUANG UNTUK RAKYAT.

Daripada jawapan pembelaan yang diberikan oleh anak buahnya, rumah yang ditaksirkan berharga RM7 juta itu dibeli setelah dilelong oleh pihak bank.


Alamat rumah tersebut seperti yang disiarkan oleh 'anak buahnya' adalah, No. 43 (Lot 4157), Jalan Pinang, Kampung Melayu 68000 Ampang, Selangor Darul Ehsan.

Rumah tersebut terletak di Ampang yang mana rumah teresnya dua tingkatnya sahaja sudah mencecah harga hampir RM1 juta. Justeru, lelongan hartanah yang dimaksudkan itu pasti mencecah harga lebih tinggi dari RM1 juta, tidak sebagaimana yang didakwa oleh 'anak buah' Adam Rosli. Dengan harga RM1 juta, bermakna nilai hartanah di kawasan tersebut hanyalah RM172 sekaki persegi, jauh lebih murah berbanding RM400-RM600 sekaki persegi di kawasan terbabit.

Mengambil kira pendahuluan 10% yang perlu dilunaskan bagi mendapatkan hartanah tersebut, dari mana agaknya dia memperolehi baki RM900,000 untuk melunaskan keseluruhan bayaran? Bank manakah yang memberikan pinjaman?



Begitu juga dengan kereta-kereta mewah yang sudah tentu berharga lebih RM100 ribu miliknya. Bank manakah yang mampu memberikan pinjaman kepada seorang Ketua AMK yang tidak mempunyai sebarang sandaran lain?

Sudah ada laporan yang dibuat kepada SPRM dan pihak polis.

Pada ketika BERSIH dilancarkan kononnya untuk 'membersihkan' negara ini, ternyata di kalangan sendiri pun, masih ada yang tidak bersih dan perlu diberikan perhatian. Lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan orang yang didakwa sebagai proksi kepada pemimpin PKR yang sedang aktif menjalankan kerja-kerja hasutan untuk BERSIH, Zuraidah Kamaruddin.


4 comments:

Anonymous said...
14 November 2016 at 16:50  

dia kaya sebab tolong zuraida jual buah tu...jgn jeles...lol

Anonymous said...
14 April 2017 at 15:26  

Aku sokong pkr.. Tp klau muda2 dh nk bljar mencuri mmg kna sumbat dlm lokap je.. Org btul2 kaya xmnunjuk pun harta dia kt insta. Klau mnunjuk2 poyos ni mmg lain mcm skit.

Anonymous said...
14 April 2017 at 15:28  

Jamal mmg shoot gmbr angle cantik. Nmpak umah banglo dia dgn umah zink buruk brkarat kt umh jiran. Pemimpin mn boleh show off mcm tu. Lain la klau buat umah anak yatim saiz tu xde sapa nk kcau ko

Iskandar Ismail said...
15 April 2017 at 16:13  

Kalau pemimpin PKR kaya takpe. Tapi kalau pemimpin PAS kaya tak boleh dianggap jual agama.

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks