DORIS JONES Mula Ketakutan Apabila Akta Hasutan Bakal Dikenakan Kepadanya

Wednesday, 3 September 2014


Apabila perhatian diberikan kepada usaha-usaha jahat kaum pemisah yang mahu bergabung dengan Singapura di Sabah dan Sarawak ekoran pendedahan demi pendedahan, akhirnya konco-konco DAP seperti Doris Jones mula kepanasan.

Mereka mula mencari alasan-alasan untuk menjustifikasikan dan memurnikan niat jahat mereka itu.

Baca kenyataan Doris Jones yang cuba memutarbelitkan kenyataan sebenar.

Kenyataan Rasmi SSKM terhadap Tuduhan "Menghasut" daripada kerajaan persekutuan malaysia di Negara Sabah

Salam sejahtera kepada semua Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak. Saya Doris Jones ingin membuat kenyataan rasmi bagi mewakili sebuah Kumpulan dalam Facebook yang bernama Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM).

Melihat kepada keadaan semasa sekarang di Malaysia, Kerajaan "Malaya" yang telah menyamar menjadi "Malaysia" kini telah mengeluarkan ancaman berbentuk ugutan kepada Pejuang-Pejuang Bangsa Borneo daripada Negara Sabah dan Negara Sarawak. Saya, sebagai Rakyat Bangsa Negara Sabah sangat terkilan namun tidak terkejut dengan tindakan yang diambil oleh kerajaan "Malaysia" yang dipimpin oleh sebuah parti yang mempunyai dominasi besar di Negara Sabah melalui sokongan "Pendatang Tanpa Izin (PTI)" khususnya di Pantai Timur Negara Sabah yang mana kekuatan UMNO-BN lebih kukuh di bahagian ini.

Saya ingin menerangkan sedikit sebanyak secara ringkas mengenai perjuangan Kumpulan SSKM.

Nama Kumpulan "SSKM" digunakan adalah bertujuan untuk melihat sejauh manakah rakyat Negara Sabah dan rakyat Negara Sarawak mempunyai sentimen ini dan nampaknya majoriti rakyat di kedua-dua Negara di kepulauan Borneo ini sememangnya mempunyai sentimen yang sama dengan kuat sekali.

SSKM merupakan sebuah Kumpulan yang terdiri daripada Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak. Tujuan SSKM ditubuhkan adalah untuk mendidik Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak mengenai kebenaran yang disembunyikan selama ini tanpa pengetahuan mereka terutama sekali kepada golongan Generasi Muda Negara Sabah dan Generasi Muda Negara Sarawak.

Perkongsian ilmu dan maklumat tersebut adalah mengenai sejarah Negara Sabah (dahulunya dikenali sebagai North Borneo) dan Sejarah Negara Sarawak sebelum perang Dunia Pertama, Kedua, Penjajahan British, Kerajaan Dirajah James Brooke, sebelum Pembentukkan Malaysia serta selepas Pembentukkan Malaysia.

Informasi sejarah berfakta dan dokumen yang direkodkan didedahkan kepada semua orang khususnya kepada ahli-ahli dalam kumpulan SSKM. Kepincangan dan salahlaku pemimpin-pemimpin Negara Sabah dan Negara Sarawak khususnya malaya didedahkan untuk Generasi Muda Borneo melihat, memahami dan membuat renungan sama ada mahu mengulangi sejarah yang salah atau memperbetulkan keadaan lalu dengan membuat satu Kebangkitan Nasionalisme secara menyeluruh di kedua-dua Negara ini iaitu di Negara Sabah dan Negara Sarawak yang tidak bermotifkan politik. Dalam erti kata yang lain, ia adalah Kebangkitan Semangat untuk berjuang mengembalikan Hak-hak mutlak yang selama ini telah dikhianati, dilanggari oleh pemimpin-pemimpin Malaya khususnya dan kerajaan persekutuan tanah melayu (malaya) amnya.

Perkara ini juga dengan sangat jelas dapat dilihat melalui satu penemuan sebuah buku yang ditulis oleh seorang Professor British yang berjudul "Malaysia". Saya sertakan "link"nya untuk anda semua "download" demi mengetahui sejarah sebenar pembentukkan Persekutuan Malaysia.

Selain itu juga, SSKM tidak pernah memaksa mana-mana individu untuk menyertai perjuangan ini tetapi ia adalah atas kerelaan diri mereka sendiri setelah mengetahui kebenaran ini yang selama ini disembunyikan oleh pemimpin-pemimpin malaya dengan memutar-belitkan sejarah Sabah dan Sarawak serta mencemarkan imej Pejuang-pejuang Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak selama ini. Salah satu contoh mangsa dalam permainan politik malaya dalam mendiamkan suara jati rakyat Borneo daripada Negara Sabah ialah Datuk Dr.Jeffrey G.Kitingan.

Teguran baik yang disampaikan oleh beliau telah diputar-belitkan dengan melabelkannya sebagai seorang yang berkepentingan diri-sendiri, membuat tuduhan palsu mengenai rasuah, serta menuduhnya ingin membawa Sabah keluar daripada Persekutuan Malaysia. Ia selari dengan kata-kata para ilmuan barat yang mengatakan "Untuk merosakkan satu pohon pokok, racunkan akarnya. Untuk merosakkan sebuah tamadun sesebuah bangsa, putar-belitkan sejarah mereka serta calarkan imej pemimpin mereka".

Perkongsian demi perkongsian secara individu sama ada melalui Facebook mahupun pertemuan secara bersemuka adalah antara usaha pihak kami untuk meningkatkan kesedaran mengenai perkara-perkara salahlaku yang selama ini dilakukan oleh kerajaan yang memerintah di Bumi Borneo ini khususnya di Negara Sabah melalui parti politik umno-bn.

Hasil kekayaan sumber asli seperti minyak dan gas, hasil pendapatan atas darat seperti kayu balak, kelapa sawit, segala macam cukai dalam kawalan kerajaan Negara Sabah dan Negara Sarawak diambil oleh kerajaan pusat atas dasar pengagihan sumber kekayaan kepada semua negeri-negeri khususnya dimalaya yang sememangnya ia bertentangan dengan Perjanjian yang terkandung dalam 18 dan 20 Perkara, Malaysia Agreement 1963, Laporan IGC dan juga Laporan Cobbold Commission.

SSKM dengan tegas sekali mengatakan bahawa perkataan dan tuduhan "hasutan" yang digunakan oleh kerajaan persekutuan yang memerintah sekarang terhadap kami (SSKM) adalah satu tuduhan untuk menampakkan pihak kami (SSKM) berada ditempat yang salah dan secara tidak langsung pihak kerajaan persekutuan ingin menyembunyikan Pengkhianatan mereka dan menampakkan diri mereka sebagai pemimpin-pemimpin yang terbaik sedangkan semua orang tahu siapa diri mereka ini.

Kami, SSKM berjuang berlandaskan kepada Kebenaran Fakta serta memliki dokumen-dokumen yang sah untuk menyokong perjuangan ini. Kami juga berjuang berlandaskan kepada undang-undang tanpa menimbulkan sebarang ancaman fizikal tetapi adalah dalam bentuk kesedaran sejati melalui pendedahan kebenaran sejarah. Dan jikalau tindakan yang dilakukan oleh pihak kami ini salah dimata pihak kerajaan persekutuan, itu adalah masalah anda dan bukan kami.

Kami juga percaya bahawa ancaman ugutan yang kini kian dimainkan oleh pihak media kerajaan sebenarnya sedang memperkukuhkan lagi kekuatan rakyat Negara Sabah dan Negara Sarawak untuk berdepan secara bersemuka di Makhamah dan berhujah berlandaskan kepada fakta yang sahih agar suara jati Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak didengari secara rasmi sama ada dalam persekutuan malaysia mahupun diperingkat antarabangsa. Hakikatnya, seluruh kerajaan di dunia kini sedang memerhatikan kerajaan malaysia tentang perkara ketidakadilan yang telah dilakukan terhadap Kerajaan dan Rakyat Negara Sabah dan Negara Sarawak. Akhir kata daripada saya, "Pergo Et Perago" & "Dum Spiro Spero".

Doris Jones

14 comments:

  1. dimana ada china walau dimana negara mereka tinggal past meendatangkan masaalahsama mcm BABI , SEKOR DUA OK DAH BERATUS KITA KO
    BANGSA SIAL LEBIH BUSUK DARI ISRAEL
    JOHN HOWARD EX PM AUSSIE ASKED CHINE THOSE WHO CANNOT FOLLOW THE AUSSIE WAY OF LIFE PLS OUT U GO - INI AKU RASAKHUSUS UTK MIGRAN CHINA M'SIA YG PR SANA

    ReplyDelete

  2. POLIS MESTI SUMBAT INI BABI DLM KANDANG. KALAU TIDAK NANTI DIA BERAK MERATA2. DIA PUNYA NAJIS BANYAKK BUSUK. NANTI ORANG RAMAI TAKUT MAU KELUAR RUMAH.

    ReplyDelete
  3. Saya setuju dengan 13:12..bangsa cina memang banyak buat masalah!!!!..memalukan...mual dengan bangsa tak sadar diri ni!!!

    ReplyDelete
  4. apa pulak kata AG setahil kalau nak dakwa minah ni....????

    ReplyDelete
  5. Dah terang lagi bersuluh.SSKM adalah singkatan Sabah,Sarawak Keluar Malaysia."Keluar Malaysia" terpampang pd nama kumpulan tersebut.Nak sembunyi lagi.Tak perlu nak spinlah Doris.Kita bukan bodoh yg kau andaikan.

    Negara Sabah dan Negara Sarawak membawa maksud dua negara yg "merdeka".Negara adalah "nation".Kenapa tidak negeri Sabah? Jgn nak spinlah.

    Jelas kamu nak Sabah dan Sarawak keluar drp Malaysia.Itu menghasut namanya.Kau faham tak?

    Kau terimalah padahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ko rasa2 ko btul,silakan ko bwa si datuk najib jumpa doris kat london.Kalau tdk sanggup ko tdk kurang org yg pndai ckp tpi pengecut..

      Delete
  6. Pihak polis Sabah dan Sarawak mesti buat sesuatu. Ini perkara besar dan nyata sekali berniat jahat merampas Tanah Sabah dan Sarawak untuk dijajah . Sabah dan Sarawak yang nyata memiliki kekayaan dibawah Malaysia sekarang jangan bertindak keluar dari Malaysia kerana kepimpinan kerajaan disana dilihat masih belum mantap untuk berdiri sendiri. Jangan terpedaya dengan kepada penghasut yang punya niat jahat menjajah negeri kamu dan merampas kekayaan negeri kamu semua. Beringat sebelum kena dan berhati2lah dengan musuh dalam selimut kamu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buka mata lebar2 dan lihat pemimpin sabah,jangan terus sokong penipuan oleh pemimpin kamu nanti msuk neraka.

      Delete
  7. Sumbat saja betina babi tu kat dalam kandang babi. Biaq dia rasakan. Negara ni dah aman yang dia nak buat pedajai buat apa.....kahrrrkkk ptuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aman tahi..kes liwat pun susah nak selesai,apalagi kes penipuan seperti ini..memanglah aman bagi org malaya sebab pihak penipu,tapi bagi warga sabahsarawak tidak kerana pihak tertipu.Kenyataannya,U-untuk M-merebut N-negara O-orang

      Delete
  8. Sebenaqnya, insiden amat kejam kat MH370 & MH17 kita ini juga disyaki berkaitan strategi berterusan dan makin agresif si ZIONIS-Barat dan ejen tempatan mereka dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM, utk. memisahkan Sabah-Sarawak yg. amat kaya minyak-gas, dari Malaysia dan disatukan dgn. S'pura - supaya dpt. menubuhkan “Greater Israel' utk. MENGUASAI Asia spt. mana Israel ditubuhkan dgn. amat BUAS utk. MENGUASAI Timur Tengah yg. kaya minyak-gas di samping menjatuhkan ISLAM/umatnya di Dunia Islam (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009; dan di - http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014)! Itulah yg. aku heran - apasallah K'jaan kita terlalu beri muka pd. S'pura yg. adalah pusat Mossad/CIA-MI6-Perisik Jerman sampai TANAH PUSAKA kita asyik TERGADAI kat S’pura – patutnya HAPUSkan program Rumah Keduaku! Lihat peningkatan PERAMPASAN tanah pusaka BUMIPUTERA Islam Palestin oleh si ZIONIS/Israel/JAHANAM - kerana TANAH adalah ASET/WARISAN yg. paling penting utk. penguasaan politik/ekonomi/sosial (yg. termasuk penyambungan tradisi nenek moyang kita)!

    Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL juga terlibat dlm. industri hartanah disyaki juga terlibat dlm. pembakaran berleluasa ke atas kpg-kpg Islam/Melayu, termasuk di Sabah-Sarawak - utk. MERAMPAS tanah/kpg termasuk menawarkan utk. membeli dr. mangsa yg. terdesak atau sekiranya tanah negeri, utk. MENGHALAU umat Islam/Melayu termasuk pelarian Islam, dr. tanah/kpg. tersebut! Lihat kebakaran berleluasa yg. MENCURIGAkan ini, di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140703/dn_16/50-rumah-di-perkampungan-air-Kampung-Pondo-Pulau-Gaya-terbakar!

    Dan rejim Cina PAP ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini!

    Maka, kita sbg. NEGARA ISLAM; berhak memberikan KERAKYATAN pd. pelarian Islam - apa yg. kita takut sgt. sedgkan Israel dan S'pura, yg. sekutu kuat Barat pun, tak peduli lansung undg antarabangsa (yg. sebenarnya dicipta Barat-Zionis sendiri)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi jangan memfitnah,kami semua islam,kristian,buddha,hindu,pegan dan lain2 bekerjasama sokong sskm demi hak kami bersama.

      Delete
  9. Baju dan carana dalam kamu pakai tu ada lah dari kadai cina kamu beli. ...selapas tu kamu menghina bangsa cina....jadi kamu ni boleh di katakan ada lah orang bodoh

    ReplyDelete
  10. Doris jones. ada kah anda pernah melawat negara cina yaitu negara tembok besar...bagi saya sudah melawat dan sengat hebat...jadi jangan lah berniat menghina sama bangsa cina sebagai pengemis. ..kalau bukan cina siapa lagi membuka kadai menjual barang kdm tak mampu berniaga seperti orang cina

    ReplyDelete

DORIS JONES Mula Ketakutan Apabila Akta Hasutan Bakal Dikenakan Kepadanya

Wednesday, 3 September 2014 ·


Apabila perhatian diberikan kepada usaha-usaha jahat kaum pemisah yang mahu bergabung dengan Singapura di Sabah dan Sarawak ekoran pendedahan demi pendedahan, akhirnya konco-konco DAP seperti Doris Jones mula kepanasan.

Mereka mula mencari alasan-alasan untuk menjustifikasikan dan memurnikan niat jahat mereka itu.

Baca kenyataan Doris Jones yang cuba memutarbelitkan kenyataan sebenar.

Kenyataan Rasmi SSKM terhadap Tuduhan "Menghasut" daripada kerajaan persekutuan malaysia di Negara Sabah

Salam sejahtera kepada semua Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak. Saya Doris Jones ingin membuat kenyataan rasmi bagi mewakili sebuah Kumpulan dalam Facebook yang bernama Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM).

Melihat kepada keadaan semasa sekarang di Malaysia, Kerajaan "Malaya" yang telah menyamar menjadi "Malaysia" kini telah mengeluarkan ancaman berbentuk ugutan kepada Pejuang-Pejuang Bangsa Borneo daripada Negara Sabah dan Negara Sarawak. Saya, sebagai Rakyat Bangsa Negara Sabah sangat terkilan namun tidak terkejut dengan tindakan yang diambil oleh kerajaan "Malaysia" yang dipimpin oleh sebuah parti yang mempunyai dominasi besar di Negara Sabah melalui sokongan "Pendatang Tanpa Izin (PTI)" khususnya di Pantai Timur Negara Sabah yang mana kekuatan UMNO-BN lebih kukuh di bahagian ini.

Saya ingin menerangkan sedikit sebanyak secara ringkas mengenai perjuangan Kumpulan SSKM.

Nama Kumpulan "SSKM" digunakan adalah bertujuan untuk melihat sejauh manakah rakyat Negara Sabah dan rakyat Negara Sarawak mempunyai sentimen ini dan nampaknya majoriti rakyat di kedua-dua Negara di kepulauan Borneo ini sememangnya mempunyai sentimen yang sama dengan kuat sekali.

SSKM merupakan sebuah Kumpulan yang terdiri daripada Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak. Tujuan SSKM ditubuhkan adalah untuk mendidik Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak mengenai kebenaran yang disembunyikan selama ini tanpa pengetahuan mereka terutama sekali kepada golongan Generasi Muda Negara Sabah dan Generasi Muda Negara Sarawak.

Perkongsian ilmu dan maklumat tersebut adalah mengenai sejarah Negara Sabah (dahulunya dikenali sebagai North Borneo) dan Sejarah Negara Sarawak sebelum perang Dunia Pertama, Kedua, Penjajahan British, Kerajaan Dirajah James Brooke, sebelum Pembentukkan Malaysia serta selepas Pembentukkan Malaysia.

Informasi sejarah berfakta dan dokumen yang direkodkan didedahkan kepada semua orang khususnya kepada ahli-ahli dalam kumpulan SSKM. Kepincangan dan salahlaku pemimpin-pemimpin Negara Sabah dan Negara Sarawak khususnya malaya didedahkan untuk Generasi Muda Borneo melihat, memahami dan membuat renungan sama ada mahu mengulangi sejarah yang salah atau memperbetulkan keadaan lalu dengan membuat satu Kebangkitan Nasionalisme secara menyeluruh di kedua-dua Negara ini iaitu di Negara Sabah dan Negara Sarawak yang tidak bermotifkan politik. Dalam erti kata yang lain, ia adalah Kebangkitan Semangat untuk berjuang mengembalikan Hak-hak mutlak yang selama ini telah dikhianati, dilanggari oleh pemimpin-pemimpin Malaya khususnya dan kerajaan persekutuan tanah melayu (malaya) amnya.

Perkara ini juga dengan sangat jelas dapat dilihat melalui satu penemuan sebuah buku yang ditulis oleh seorang Professor British yang berjudul "Malaysia". Saya sertakan "link"nya untuk anda semua "download" demi mengetahui sejarah sebenar pembentukkan Persekutuan Malaysia.

Selain itu juga, SSKM tidak pernah memaksa mana-mana individu untuk menyertai perjuangan ini tetapi ia adalah atas kerelaan diri mereka sendiri setelah mengetahui kebenaran ini yang selama ini disembunyikan oleh pemimpin-pemimpin malaya dengan memutar-belitkan sejarah Sabah dan Sarawak serta mencemarkan imej Pejuang-pejuang Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak selama ini. Salah satu contoh mangsa dalam permainan politik malaya dalam mendiamkan suara jati rakyat Borneo daripada Negara Sabah ialah Datuk Dr.Jeffrey G.Kitingan.

Teguran baik yang disampaikan oleh beliau telah diputar-belitkan dengan melabelkannya sebagai seorang yang berkepentingan diri-sendiri, membuat tuduhan palsu mengenai rasuah, serta menuduhnya ingin membawa Sabah keluar daripada Persekutuan Malaysia. Ia selari dengan kata-kata para ilmuan barat yang mengatakan "Untuk merosakkan satu pohon pokok, racunkan akarnya. Untuk merosakkan sebuah tamadun sesebuah bangsa, putar-belitkan sejarah mereka serta calarkan imej pemimpin mereka".

Perkongsian demi perkongsian secara individu sama ada melalui Facebook mahupun pertemuan secara bersemuka adalah antara usaha pihak kami untuk meningkatkan kesedaran mengenai perkara-perkara salahlaku yang selama ini dilakukan oleh kerajaan yang memerintah di Bumi Borneo ini khususnya di Negara Sabah melalui parti politik umno-bn.

Hasil kekayaan sumber asli seperti minyak dan gas, hasil pendapatan atas darat seperti kayu balak, kelapa sawit, segala macam cukai dalam kawalan kerajaan Negara Sabah dan Negara Sarawak diambil oleh kerajaan pusat atas dasar pengagihan sumber kekayaan kepada semua negeri-negeri khususnya dimalaya yang sememangnya ia bertentangan dengan Perjanjian yang terkandung dalam 18 dan 20 Perkara, Malaysia Agreement 1963, Laporan IGC dan juga Laporan Cobbold Commission.

SSKM dengan tegas sekali mengatakan bahawa perkataan dan tuduhan "hasutan" yang digunakan oleh kerajaan persekutuan yang memerintah sekarang terhadap kami (SSKM) adalah satu tuduhan untuk menampakkan pihak kami (SSKM) berada ditempat yang salah dan secara tidak langsung pihak kerajaan persekutuan ingin menyembunyikan Pengkhianatan mereka dan menampakkan diri mereka sebagai pemimpin-pemimpin yang terbaik sedangkan semua orang tahu siapa diri mereka ini.

Kami, SSKM berjuang berlandaskan kepada Kebenaran Fakta serta memliki dokumen-dokumen yang sah untuk menyokong perjuangan ini. Kami juga berjuang berlandaskan kepada undang-undang tanpa menimbulkan sebarang ancaman fizikal tetapi adalah dalam bentuk kesedaran sejati melalui pendedahan kebenaran sejarah. Dan jikalau tindakan yang dilakukan oleh pihak kami ini salah dimata pihak kerajaan persekutuan, itu adalah masalah anda dan bukan kami.

Kami juga percaya bahawa ancaman ugutan yang kini kian dimainkan oleh pihak media kerajaan sebenarnya sedang memperkukuhkan lagi kekuatan rakyat Negara Sabah dan Negara Sarawak untuk berdepan secara bersemuka di Makhamah dan berhujah berlandaskan kepada fakta yang sahih agar suara jati Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak didengari secara rasmi sama ada dalam persekutuan malaysia mahupun diperingkat antarabangsa. Hakikatnya, seluruh kerajaan di dunia kini sedang memerhatikan kerajaan malaysia tentang perkara ketidakadilan yang telah dilakukan terhadap Kerajaan dan Rakyat Negara Sabah dan Negara Sarawak. Akhir kata daripada saya, "Pergo Et Perago" & "Dum Spiro Spero".

Doris Jones

14 comments:

Anonymous said...
3 September 2014 at 13:12  

dimana ada china walau dimana negara mereka tinggal past meendatangkan masaalahsama mcm BABI , SEKOR DUA OK DAH BERATUS KITA KO
BANGSA SIAL LEBIH BUSUK DARI ISRAEL
JOHN HOWARD EX PM AUSSIE ASKED CHINE THOSE WHO CANNOT FOLLOW THE AUSSIE WAY OF LIFE PLS OUT U GO - INI AKU RASAKHUSUS UTK MIGRAN CHINA M'SIA YG PR SANA

Anonymous said...
3 September 2014 at 13:18  


POLIS MESTI SUMBAT INI BABI DLM KANDANG. KALAU TIDAK NANTI DIA BERAK MERATA2. DIA PUNYA NAJIS BANYAKK BUSUK. NANTI ORANG RAMAI TAKUT MAU KELUAR RUMAH.

Anonymous said...
3 September 2014 at 13:24  

Saya setuju dengan 13:12..bangsa cina memang banyak buat masalah!!!!..memalukan...mual dengan bangsa tak sadar diri ni!!!

Anonymous said...
3 September 2014 at 14:46  

apa pulak kata AG setahil kalau nak dakwa minah ni....????

Anonymous said...
3 September 2014 at 15:41  

Dah terang lagi bersuluh.SSKM adalah singkatan Sabah,Sarawak Keluar Malaysia."Keluar Malaysia" terpampang pd nama kumpulan tersebut.Nak sembunyi lagi.Tak perlu nak spinlah Doris.Kita bukan bodoh yg kau andaikan.

Negara Sabah dan Negara Sarawak membawa maksud dua negara yg "merdeka".Negara adalah "nation".Kenapa tidak negeri Sabah? Jgn nak spinlah.

Jelas kamu nak Sabah dan Sarawak keluar drp Malaysia.Itu menghasut namanya.Kau faham tak?

Kau terimalah padahnya.

Anonymous said...
3 September 2014 at 21:12  

Pihak polis Sabah dan Sarawak mesti buat sesuatu. Ini perkara besar dan nyata sekali berniat jahat merampas Tanah Sabah dan Sarawak untuk dijajah . Sabah dan Sarawak yang nyata memiliki kekayaan dibawah Malaysia sekarang jangan bertindak keluar dari Malaysia kerana kepimpinan kerajaan disana dilihat masih belum mantap untuk berdiri sendiri. Jangan terpedaya dengan kepada penghasut yang punya niat jahat menjajah negeri kamu dan merampas kekayaan negeri kamu semua. Beringat sebelum kena dan berhati2lah dengan musuh dalam selimut kamu sendiri.

Anonymous said...
3 September 2014 at 22:09  

Sumbat saja betina babi tu kat dalam kandang babi. Biaq dia rasakan. Negara ni dah aman yang dia nak buat pedajai buat apa.....kahrrrkkk ptuihhhhh

Anonymous said...
4 September 2014 at 02:14  

Sebenaqnya, insiden amat kejam kat MH370 & MH17 kita ini juga disyaki berkaitan strategi berterusan dan makin agresif si ZIONIS-Barat dan ejen tempatan mereka dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM, utk. memisahkan Sabah-Sarawak yg. amat kaya minyak-gas, dari Malaysia dan disatukan dgn. S'pura - supaya dpt. menubuhkan “Greater Israel' utk. MENGUASAI Asia spt. mana Israel ditubuhkan dgn. amat BUAS utk. MENGUASAI Timur Tengah yg. kaya minyak-gas di samping menjatuhkan ISLAM/umatnya di Dunia Islam (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009; dan di - http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014)! Itulah yg. aku heran - apasallah K'jaan kita terlalu beri muka pd. S'pura yg. adalah pusat Mossad/CIA-MI6-Perisik Jerman sampai TANAH PUSAKA kita asyik TERGADAI kat S’pura – patutnya HAPUSkan program Rumah Keduaku! Lihat peningkatan PERAMPASAN tanah pusaka BUMIPUTERA Islam Palestin oleh si ZIONIS/Israel/JAHANAM - kerana TANAH adalah ASET/WARISAN yg. paling penting utk. penguasaan politik/ekonomi/sosial (yg. termasuk penyambungan tradisi nenek moyang kita)!

Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL juga terlibat dlm. industri hartanah disyaki juga terlibat dlm. pembakaran berleluasa ke atas kpg-kpg Islam/Melayu, termasuk di Sabah-Sarawak - utk. MERAMPAS tanah/kpg termasuk menawarkan utk. membeli dr. mangsa yg. terdesak atau sekiranya tanah negeri, utk. MENGHALAU umat Islam/Melayu termasuk pelarian Islam, dr. tanah/kpg. tersebut! Lihat kebakaran berleluasa yg. MENCURIGAkan ini, di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140703/dn_16/50-rumah-di-perkampungan-air-Kampung-Pondo-Pulau-Gaya-terbakar!

Dan rejim Cina PAP ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini!

Maka, kita sbg. NEGARA ISLAM; berhak memberikan KERAKYATAN pd. pelarian Islam - apa yg. kita takut sgt. sedgkan Israel dan S'pura, yg. sekutu kuat Barat pun, tak peduli lansung undg antarabangsa (yg. sebenarnya dicipta Barat-Zionis sendiri)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

Anonymous said...
3 October 2014 at 04:28  

Baju dan carana dalam kamu pakai tu ada lah dari kadai cina kamu beli. ...selapas tu kamu menghina bangsa cina....jadi kamu ni boleh di katakan ada lah orang bodoh

Anonymous said...
3 October 2014 at 04:38  

Doris jones. ada kah anda pernah melawat negara cina yaitu negara tembok besar...bagi saya sudah melawat dan sengat hebat...jadi jangan lah berniat menghina sama bangsa cina sebagai pengemis. ..kalau bukan cina siapa lagi membuka kadai menjual barang kdm tak mampu berniaga seperti orang cina

Anonymous said...
25 November 2014 at 22:56  

Kalau ko rasa2 ko btul,silakan ko bwa si datuk najib jumpa doris kat london.Kalau tdk sanggup ko tdk kurang org yg pndai ckp tpi pengecut..

Anonymous said...
25 November 2014 at 23:05  

hoi jangan memfitnah,kami semua islam,kristian,buddha,hindu,pegan dan lain2 bekerjasama sokong sskm demi hak kami bersama.

Anonymous said...
25 November 2014 at 23:11  

buka mata lebar2 dan lihat pemimpin sabah,jangan terus sokong penipuan oleh pemimpin kamu nanti msuk neraka.

Anonymous said...
25 November 2014 at 23:24  

aman tahi..kes liwat pun susah nak selesai,apalagi kes penipuan seperti ini..memanglah aman bagi org malaya sebab pihak penipu,tapi bagi warga sabahsarawak tidak kerana pihak tertipu.Kenyataannya,U-untuk M-merebut N-negara O-orang

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks