LIM GUAN ENG Terjubur Lagi... Bekas Pengganas Komunis Sendiri Dedahkan Kekaguman Guan Eng Kepada PKM!

Friday, 5 December 2014


Gambar di atas dirakamkan di Bukit Gedung, Bayan Baru. 

Lim Guan Eng kelam-kabut cuba membela dirinya selain cuba menyembunyikan kecenderungannya kepada PKM dan Chin Peng apabila mengarahkan konco-konconya membuat laporan polis terhadap mana-mana pertanyaan untuk kepastian tentang keputusan Kerajan Negeri Pulau Pinang yang diketuainya menukar nama Pesiaran Gurney kepada Pesiaran Chin Peng.

Sepanjang penafian Lim Guan Eng tentang hasrat Kerajaan Negeri untuk menukar nama Pesiaran Gurney kepada Pesiaran Chin Peng, tidak pernah sekalipun Lim Guan Eng menyatakan kebencian atau penentangan terhadap fahaman komunis, sekalipun kalau diikutkan rekod sejarah, PAP dan Lee Kuan Yew amat membenci dan memusuhi komunis sehingga sanggup mengenepikan egonya dengan mencadangkan penubuhan Malaysia pada sekitar 1961 bagi menyelamatkan diri dan PAP daripada kehilangan kuasa di Singapura.

Sebaliknya Lim Guan Eng dan DAP pula bersungguh-sungguh mahukan kerajaan Malaysia membuat pengiktirafan ke atas Chin Peng dan Parti Komunis Malaya terutama menerusi desakan agar abu mayat Chin Peng dibenarkan dibawa masuk ke Malaysia dan disemadian di negara ini kononnya Chin Peng adalah pejuang negara walaupun hakikatnya, Chin Peng tidak pernah menjadi rakyat negara ini.

Dua minggu lepas, Parti Komunis Malaya dan bekas anggota-anggota serta penyokong dan ahli keluarga mereka telah mengadakan majlis makan malam, dalam cubaan untuk mengembangkan pengaruh dan mendapatkan sokongan terutama apabila melihat isyarat sokongan yang semakin besar dari kalangan generasi muda Melayu yang bukan sahaja malas membaca dan mengkaji sejarah tetapi lebih berminat dengan sejarah yang berpihak kepada komunis yang dikarang oleh komunis dan disebarluas oleh komunis.

Kenyataan yang diperakui sendiri oleh anggota PKM yang menyanjungi dan berterima kasih kepada Lim Guan Eng kerana menulis sesuatu untuk majlis makan malam tersebut, menunjukkan sokongan dan kekaguman kepada Komunis dan Chin Peng.

Menulis ungkapan baik atau puji-pujian merupakan salah satu budaya Cina yang masih diamalkan sehingga sekarang.


8 comments:

  1. bahana pemansuhan ISA....tiada keraguan lagi....

    ReplyDelete
  2. orang dulu-dulu kate " kuminis lagi manusia dari jepun.."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak rasa jadi daging goreng sokonglah PKM. Senang cakap anak muda era sekarang langsung tidak menghargai perjuangan Orang Melayu tapi lebih mengagung-agungkan KOMUNIS.

      Semua ini disebabkan Bapak KOMUNIS MALAYSIA yang baru iaitu MAT sabu

      Delete
  3. komunis bunuh barua tali barut jepun tak kira melayu atau cina, ramai melayu di Pahang respek kepada komunis kerana lebih manusia dari jepun....padan muka melayu banjar barua jepun...136 pun respek kat kat chin peng....british yg cabut lari kembali pada tahun 1945 jadi batu api takut cina komunis akan menguasai Tanah melayu lalu menyuruh melayu bermushhan dengan cina....british memang hati busuk .....generasi melayu muda sekarang tahu menilai mana satu barua jepun atau barua british......

    ReplyDelete
  4. jangan nak pembohonglah, anon 2:40... tak ada sesiapa yang respek kat komunis... jangan putarbelitkan fakta sejarah... bawa mari bukti-bukti untuk menyokong kata-kata kau tuh... barua ingeris, barua jepun konon... bodoh kau nih, min yuen pun kau tak tahu apa benda.

    ReplyDelete
  5. min yuen aku tak tahu macam kau tahu sangat anon 808... barua jepun memang tak respek komunis...melayu rejimen 11 kau tahu? ..pernah pergi lawat kampung mereka di Thailand?...kau lagi bodoh macam kau tahu apa?

    ReplyDelete
  6. Sedap cakap org bodoh..
    mcm pandai sgt...

    ReplyDelete
  7. Dh pandai,jwbla Tu,terangkan je sgalanya,kan senang

    ReplyDelete

LIM GUAN ENG Terjubur Lagi... Bekas Pengganas Komunis Sendiri Dedahkan Kekaguman Guan Eng Kepada PKM!

Friday, 5 December 2014 ·


Gambar di atas dirakamkan di Bukit Gedung, Bayan Baru. 

Lim Guan Eng kelam-kabut cuba membela dirinya selain cuba menyembunyikan kecenderungannya kepada PKM dan Chin Peng apabila mengarahkan konco-konconya membuat laporan polis terhadap mana-mana pertanyaan untuk kepastian tentang keputusan Kerajan Negeri Pulau Pinang yang diketuainya menukar nama Pesiaran Gurney kepada Pesiaran Chin Peng.

Sepanjang penafian Lim Guan Eng tentang hasrat Kerajaan Negeri untuk menukar nama Pesiaran Gurney kepada Pesiaran Chin Peng, tidak pernah sekalipun Lim Guan Eng menyatakan kebencian atau penentangan terhadap fahaman komunis, sekalipun kalau diikutkan rekod sejarah, PAP dan Lee Kuan Yew amat membenci dan memusuhi komunis sehingga sanggup mengenepikan egonya dengan mencadangkan penubuhan Malaysia pada sekitar 1961 bagi menyelamatkan diri dan PAP daripada kehilangan kuasa di Singapura.

Sebaliknya Lim Guan Eng dan DAP pula bersungguh-sungguh mahukan kerajaan Malaysia membuat pengiktirafan ke atas Chin Peng dan Parti Komunis Malaya terutama menerusi desakan agar abu mayat Chin Peng dibenarkan dibawa masuk ke Malaysia dan disemadian di negara ini kononnya Chin Peng adalah pejuang negara walaupun hakikatnya, Chin Peng tidak pernah menjadi rakyat negara ini.

Dua minggu lepas, Parti Komunis Malaya dan bekas anggota-anggota serta penyokong dan ahli keluarga mereka telah mengadakan majlis makan malam, dalam cubaan untuk mengembangkan pengaruh dan mendapatkan sokongan terutama apabila melihat isyarat sokongan yang semakin besar dari kalangan generasi muda Melayu yang bukan sahaja malas membaca dan mengkaji sejarah tetapi lebih berminat dengan sejarah yang berpihak kepada komunis yang dikarang oleh komunis dan disebarluas oleh komunis.

Kenyataan yang diperakui sendiri oleh anggota PKM yang menyanjungi dan berterima kasih kepada Lim Guan Eng kerana menulis sesuatu untuk majlis makan malam tersebut, menunjukkan sokongan dan kekaguman kepada Komunis dan Chin Peng.

Menulis ungkapan baik atau puji-pujian merupakan salah satu budaya Cina yang masih diamalkan sehingga sekarang.


8 comments:

Anonymous said...
6 December 2014 at 10:36  

bahana pemansuhan ISA....tiada keraguan lagi....

Anonymous said...
6 December 2014 at 12:02  

orang dulu-dulu kate " kuminis lagi manusia dari jepun.."

Cencaluk said...
7 December 2014 at 07:50  

Nak rasa jadi daging goreng sokonglah PKM. Senang cakap anak muda era sekarang langsung tidak menghargai perjuangan Orang Melayu tapi lebih mengagung-agungkan KOMUNIS.

Semua ini disebabkan Bapak KOMUNIS MALAYSIA yang baru iaitu MAT sabu

Anonymous said...
8 December 2014 at 02:40  

komunis bunuh barua tali barut jepun tak kira melayu atau cina, ramai melayu di Pahang respek kepada komunis kerana lebih manusia dari jepun....padan muka melayu banjar barua jepun...136 pun respek kat kat chin peng....british yg cabut lari kembali pada tahun 1945 jadi batu api takut cina komunis akan menguasai Tanah melayu lalu menyuruh melayu bermushhan dengan cina....british memang hati busuk .....generasi melayu muda sekarang tahu menilai mana satu barua jepun atau barua british......

Anonymous said...
8 December 2014 at 08:08  

jangan nak pembohonglah, anon 2:40... tak ada sesiapa yang respek kat komunis... jangan putarbelitkan fakta sejarah... bawa mari bukti-bukti untuk menyokong kata-kata kau tuh... barua ingeris, barua jepun konon... bodoh kau nih, min yuen pun kau tak tahu apa benda.

Anonymous said...
8 December 2014 at 11:29  

min yuen aku tak tahu macam kau tahu sangat anon 808... barua jepun memang tak respek komunis...melayu rejimen 11 kau tahu? ..pernah pergi lawat kampung mereka di Thailand?...kau lagi bodoh macam kau tahu apa?

Anonymous said...
31 December 2014 at 00:26  

Sedap cakap org bodoh..
mcm pandai sgt...

DwarfMalim Droid said...
20 June 2015 at 19:59  

Dh pandai,jwbla Tu,terangkan je sgalanya,kan senang

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks