DUA ANGGOTA POLIS, Seorang Terbunuh dan Seorang Lagi Cedera Parah, Diserang Penjenayah di Parit Buntar

Monday, 26 May 2014


PDRM seringkali diserang dan difitnah oleh pelbagai pihak, khususnya DAP dan PKR kerana seringkali menggagalkan usaha mereka untuk memecahbelahkan perpaduan kaum serta mewujudkan ketidakstabilan di negara ini. Walaupun dari banyak segi, terutama dengan bantuan Pejabat Peguam Negara yang lemah selain hakim-hakim mahkamah yang sebahagian daripada merupakan penyokong tegar Pakatan Rakyat, namun semangat anggota-anggota PDRM tidak pernah menurun untuk memastikan rakyat Malaysia hidup aman damai dan sejahtera.

Pada ketika para peguam PKR dan DAP sibuk membela para penjenayah, anggota-anggota PDRM yang sentiasa difitnah oleh para penyokong PKR dan DAP itu pula, menggadaikan nyawa dengna hanya satu misi iaitu memastikan orang awam di Malaysia terhindar daripada natijah jenayah.

Itu yang berlaku kepada dua orang anggota polis di Parit Buntar apabila satu kes samun berlaku. Suspek merupakan tiga orang lelaki rakyat Malaysia dan menaiki sebuah kereta Toyota Wisha berwarna perak (silver) dengan nombor pendaftaran WRV 5308.

Kereta yang dinaiki ketiga-tiga suspek telah melanggar dua orang anggota polis yang sedang meronda dari Balai Polis Kuala Kurau. Perlanggaran tersebut telah menyebabkan menyebabkan salah seorang anggota polis tersebut meninggal dunia di tempat kejadian, manaka seorang lagi mengalami kecederaan parah.

Anggota polis yang terbunuh itu, sepatutnya melangsungkan perkahwinannya pada minggu hadapan.

Suspek-suspek bagaimanapun melarikan diri selepas membunuh anggota-anggota polis tersebut. Saksi-saksi memberitahu kereta berkenaan menghala ke arah Alor Pongsu.

Sesiapa yang melihat kenderaan tersebut, sila maklumkan kepada pihak berkuasa dengan sesegera mungkin.

8 comments:

  1. Sebelum kita nak menuding jari kepada DAPig (kerana mereka sememangnya dari spesis khinzir yang jijik) kita jangan lupa kepada apa yang pernah disuarakan si Melayu Bangsat Adun Seberang Jaya Dr Arif - "Kalau polis yang terbunuh itu tidak menghairankan"...jadi bagaimana nak harap bangsa lain dapat menghormati perjuangan anggota keselamatan kita.

    ReplyDelete
  2. Eloklah penyamun itu ditembak sampai mati tampa BICARA..

    Kerana Membahayakan jika dibiarkan mereka Hidup.

    Jika bawa ke Mahkamah ..Tentunya LOYAR 2 akan membela mereka..

    Jika ketua along, samseng dll menyimpan PARANG & Senjata Api..Tak Perlu Tunggu DIDAKWA..Tujuan Mereka Hanyalah SATU.. untuk MEMBUNUH..

    Bunuh lah mereka ..Wajib sebelum Samseng ini Membunuh orang yang Tak BERDOSA..

    Gunalah M16 dll..Samseng2 ini hanya ada Sepucuk & Dua Pucuk pistol & Senapang shj..
    Apa Perlu Takut dgn SAMSENG..walau kepala samseng

    Takut Allah lebih Mulia..Samseng yang MEMBUNUH & MENYIMPAN SENJATA mmg patut MATI tanpa bicara..itu KARMA hidup mereka..

    Jika Berani Membunuh orang tak BERDOSA..Maka Sedialah MATI DIBUNUH

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju bro..klu kat barat mcmana gengster pun diorg tpi bab nk.bunuh polis ni diorg pikir 100 kali sbb hukuman dia mmg kiok la jawabnya...

      Delete
  3. Pada pendapat saya, polis2 yang terbunuh dalam menjalankan tugas, matinya mati syahid, kerana menjaga keselamatan awam dan menegakkan keadilan.

    ReplyDelete
  4. Tapi ada juga polis masih undi Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  5. .....kesian gak aku.....asyik2 yg jadi .mangsa kalau tk polis...umno.kalau tk umno...melayu...kalau tk melayu....islam....bagus gak macam tu...baru melayu ada akai......

    ReplyDelete
  6. Yang tak da akai zaidah alias kerana buat komen yang tak berakal.

    ReplyDelete
  7. Hari ni depan mata aku...4 Bangla lari dari polis selepas ditahan dlm satu sekatan jalanraya..... polis buat tak tau jeee... kalu la Bangla tu ada senjata...amacam...kadang2 polis pun satu hal....dari dulu integriti...HANCUR !!!!

    ReplyDelete

DUA ANGGOTA POLIS, Seorang Terbunuh dan Seorang Lagi Cedera Parah, Diserang Penjenayah di Parit Buntar

Monday, 26 May 2014 ·


PDRM seringkali diserang dan difitnah oleh pelbagai pihak, khususnya DAP dan PKR kerana seringkali menggagalkan usaha mereka untuk memecahbelahkan perpaduan kaum serta mewujudkan ketidakstabilan di negara ini. Walaupun dari banyak segi, terutama dengan bantuan Pejabat Peguam Negara yang lemah selain hakim-hakim mahkamah yang sebahagian daripada merupakan penyokong tegar Pakatan Rakyat, namun semangat anggota-anggota PDRM tidak pernah menurun untuk memastikan rakyat Malaysia hidup aman damai dan sejahtera.

Pada ketika para peguam PKR dan DAP sibuk membela para penjenayah, anggota-anggota PDRM yang sentiasa difitnah oleh para penyokong PKR dan DAP itu pula, menggadaikan nyawa dengna hanya satu misi iaitu memastikan orang awam di Malaysia terhindar daripada natijah jenayah.

Itu yang berlaku kepada dua orang anggota polis di Parit Buntar apabila satu kes samun berlaku. Suspek merupakan tiga orang lelaki rakyat Malaysia dan menaiki sebuah kereta Toyota Wisha berwarna perak (silver) dengan nombor pendaftaran WRV 5308.

Kereta yang dinaiki ketiga-tiga suspek telah melanggar dua orang anggota polis yang sedang meronda dari Balai Polis Kuala Kurau. Perlanggaran tersebut telah menyebabkan menyebabkan salah seorang anggota polis tersebut meninggal dunia di tempat kejadian, manaka seorang lagi mengalami kecederaan parah.

Anggota polis yang terbunuh itu, sepatutnya melangsungkan perkahwinannya pada minggu hadapan.

Suspek-suspek bagaimanapun melarikan diri selepas membunuh anggota-anggota polis tersebut. Saksi-saksi memberitahu kereta berkenaan menghala ke arah Alor Pongsu.

Sesiapa yang melihat kenderaan tersebut, sila maklumkan kepada pihak berkuasa dengan sesegera mungkin.

8 comments:

Labu8455 said...
26 May 2014 at 18:08  

Sebelum kita nak menuding jari kepada DAPig (kerana mereka sememangnya dari spesis khinzir yang jijik) kita jangan lupa kepada apa yang pernah disuarakan si Melayu Bangsat Adun Seberang Jaya Dr Arif - "Kalau polis yang terbunuh itu tidak menghairankan"...jadi bagaimana nak harap bangsa lain dapat menghormati perjuangan anggota keselamatan kita.

Anonymous said...
26 May 2014 at 21:06  

Eloklah penyamun itu ditembak sampai mati tampa BICARA..

Kerana Membahayakan jika dibiarkan mereka Hidup.

Jika bawa ke Mahkamah ..Tentunya LOYAR 2 akan membela mereka..

Jika ketua along, samseng dll menyimpan PARANG & Senjata Api..Tak Perlu Tunggu DIDAKWA..Tujuan Mereka Hanyalah SATU.. untuk MEMBUNUH..

Bunuh lah mereka ..Wajib sebelum Samseng ini Membunuh orang yang Tak BERDOSA..

Gunalah M16 dll..Samseng2 ini hanya ada Sepucuk & Dua Pucuk pistol & Senapang shj..
Apa Perlu Takut dgn SAMSENG..walau kepala samseng

Takut Allah lebih Mulia..Samseng yang MEMBUNUH & MENYIMPAN SENJATA mmg patut MATI tanpa bicara..itu KARMA hidup mereka..

Jika Berani Membunuh orang tak BERDOSA..Maka Sedialah MATI DIBUNUH

Anonymous said...
26 May 2014 at 23:08  

setuju bro..klu kat barat mcmana gengster pun diorg tpi bab nk.bunuh polis ni diorg pikir 100 kali sbb hukuman dia mmg kiok la jawabnya...

Anonymous said...
27 May 2014 at 00:35  

Pada pendapat saya, polis2 yang terbunuh dalam menjalankan tugas, matinya mati syahid, kerana menjaga keselamatan awam dan menegakkan keadilan.

Anonymous said...
27 May 2014 at 06:09  

Tapi ada juga polis masih undi Pakatan Rakyat.

Anonymous said...
27 May 2014 at 07:13  

.....kesian gak aku.....asyik2 yg jadi .mangsa kalau tk polis...umno.kalau tk umno...melayu...kalau tk melayu....islam....bagus gak macam tu...baru melayu ada akai......

Anonymous said...
27 May 2014 at 13:35  

Yang tak da akai zaidah alias kerana buat komen yang tak berakal.

Encik Mohammad said...
19 June 2014 at 02:15  

Hari ni depan mata aku...4 Bangla lari dari polis selepas ditahan dlm satu sekatan jalanraya..... polis buat tak tau jeee... kalu la Bangla tu ada senjata...amacam...kadang2 polis pun satu hal....dari dulu integriti...HANCUR !!!!

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks