Dua Ahli Parlimen DAP Sibuk Melawat Pusat Tahanan Belantik Untuk Jumpa PATI Rohingya Tapi Tak Setuju Pulau Jerejak Dijadikan Pusat Tahanan PATI

Saturday, 16 May 2015


Suatu ketika dahulu, Pulau Jerejak, Pulau Pinang cukup terkenal sebagai pusat tahanan. Bagaimanapun, akhirnya pusat tahanan di pulau tersebut telah ditutup bagi memberi laluan pembangunan dan pembinaan resort mewah.

Namun, rancangan membangunkan pulau tersebut terbantut di bawah pentadbiran Guan Eng. Sebaliknya pentadbiran Guan Eng dan DAP telah mengubah nama Pulau Jerejak menjadi Pulau Mazu atau Pulau Tokong. Perubahan nama pulau tersebut langsung tidak diwartakan seolah-olah Pulau Jerejak tidak berada dalam wilayah Negeri-Negeri Melayu atau lebih tepat lagi di dalam wilayah Malaysia sebaliknya berada secara total di bawah kekuasaan DAP dan Tokong Cina.

Isu pendatang haram Rohingya dan Bangladesh yang cuba masuk ke Indonesia dan Thailand tetapi telah dihalau oleh kedua-dua pemerintah negara terbabit, sedang hangat diperkatakan. Kekejaman dan kezaliman yang dilakukan oleh ekstremis Buddha Myanmar yang rakus membunuh kaum Rohingya beragama Islam, membolehkan DAP dan konco-konco mereka berlagak sebagai hero penyelamat.

Difahamkan dua orang Ahli Parlimen DAP - Bukit Mertajam dan Bukit Bendera - bersama-sama wakil daripada beberapa NGO pro-DAP dan luar negara, cuba untuk memasuki Depot Tahanan di Belantik, Langkawi.

Sebelum itu, Dyana Sofya cuba mengajar Malaysia yang disifatkannya tidak berperi kemanusiaan kerana menganggap pelarian tersebut sebagai pendatang haram. Malah dia turut membidas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Wan Junaidi Tuanku jaafar yang menggelarkan kumpulan pelarian Myanmar dan Bangladesh tersebut sebaga pendatang tanpa izin dan mahu Malaysia berhenti daripada menjadi tuan rumah kepada mereka.

Selain daripada kekejaman dan kezaliman ekstremis Buddha, rakyat Rohingya dan Bangladesh juga sebenarnya terlibat dalam pemerdagangan manusia. Malaysia seringkali menjadi hub dan pusat pemerdagangan manusia oleh sindiket-sindiket berkenaan. Malahan dalam beberapa laporan, ada golongan yang mempunyai kaitan dengan parti-parti politik tertentu di Malaysia, mempunyai saham besar dalam pemerdagangan manusia.

Disebabkan itulah, mereka amat menentang pendaftaran secara biometrik melibatkan pendatang serta pekerja asing. Malahan usaha untuk mengekang kemasukan pendatang asing juga sangat ditentang dengan alasan-alasan kemanusiaan selain menggunakan alasan yang paling popular, kekurangan tenaga kerja.


Dyana Sofya cuba mengajar Kerajaan Malaysia agar lebih peka dengan isu kemanusiaan, malangnya pada masa yang sama, tidak pula mengusulkan agar suatu tempat dikhaskan untuk pelarian tersebut yang sebahagian besarnya adalah pelarian ekonomi sepertimana yang diamalkan oleh negara-negara di seluruh dunia.

Pulau Jerejak dilihat sebagai lokasi paling sesuai untuk menempatkan pendatang atau pelarian Rakhine itu, memandangkan ia pernah dijadikan pusat tahanan. Malaysia pernah menempatkan pelarian-pelarian dari Vietnam pada pertengahan 1970-an di Pulau Bidung dan kemudian memindahkan mereka ke Sungai Besi dalam kawasan yang dikawal dan berpagar.

Memandangkan DAP sedang cuba menjadi juara kemanusiaan walaupun pada masa yang sama, layanan mereka kepada rakyat Pulau Pinang amat tidak berperi kemanusiaan, mungkin ada baiknya Dyana Sofya, Ong Kian Min mahupun Lim Guan Eng sendiri menawarkan lokasi di Pulau Pinang untuk tujuan tersebut. Pastinya Kerajaan Malaysia akan sanggup dan mahu bekerjasama dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Apatah lagi kuasa membabitkan tanah terletak di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri!

Atau DAP setakat mahu berlakon dan dianggap sebagai hero, tetapi ianya sekadar dilihat sahaja tetapi enggan bertanggungjawab?

12 comments:

  1. Setuju benar pulau jerejak dijadikan tempat pelarian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


      Delete
  2. Setuju bebenor....

    ReplyDelete
  3. DAP dan Myanmar sama je. DAP menghalau orang Melayu dari pulau, menidakkan hak Melayu. Juga tidak bersetuju membenarkan kerajaan pusat membina rumah mampu milik dan PR1MA kononnya membanyakkan populasi Melayu dipulau.

    DAP ingin menjadikan pulau sebagai penghuni 100% Cina kemudian program kedua Ukit Mertajam.

    Saya sokong pulau jerejak sebagai pusat transit pendatang macam Pulau Bidong.

    ReplyDelete
  4. Pulau Jerejak merupakan transit terbaik bagi kerajaan untuk meletakan pelarian Rohingya

    ReplyDelete
  5. Belantik tu di Sik, bukan Langkawi.

    ReplyDelete
  6. Apa yg myanmar buat skrg adalah , sama seperti serbia penah buat kpd puak bosnia & croatia dulu. penghapusan etnik. benda ini juga pernah berlaku kpd kemboja , sewaktu kemboja di bawah rejim pol pot pada tahun 70an .Malaysia , boleh menempatkan pelarian rohigya ini di mana2 lokasi yg sesuai . asalkan penempatan itu tidak menggangu urusan kehidupan rakyat kita di sini. apa pun , kerajaan harus mendengar pendapat rakyat juga dalam isu penempatan pelarian rohingya ini. sesusah urusan penempatan sementara selesai , malaysia yg juga ahli tidak tetap majlis keselamatan PBB , pengurusi Asean , harus membawa usul Rohingya ini ke persidangan PBB. Myanmar dan pelampau buddha perlu di ajar. kalau perlu , gunakan sekatan antara bangsa melalui resolusi di perinkat PBB & ASEAN. Bukan tanggung jawab kita menjaga , membela dan memberi kehidupan kpd rohingya ini. kerana mereka bukan rakyat kita. sebelum kerajaan nak membela rohingya dan menjuarai isu ini , kemashlahatan rakyat kita harus dijaga dahulu. ibarat kata perpatah , sebelum kita sibuk nak campur hal rumah tangga orang , kita betulkan dahulu kaedaan rumah tangga sendiri.

    ReplyDelete
  7. Aku heran betullah - ambil balik Pulau Jerejak/P. Pinang dari PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL PENDATANG DAPBANGKAI/PKRSODOM anti-Islam/Melayu- dgn. MENGEMBALIkan KUASA EKSEKUTIF yg. diRAMPAS PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/KETUA NEGARA/KETUA ATM kita; yg. telah BERSUMPAH kpd.ALLAH SWT utk. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya!

    Dan jgn. lansung bagi PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM masuk campur isu pelarian ISLAM Rohingya ini - sebelum ini PENGGANAS ni dok sibuk MENGHASUT ke arah KEBENCIAN pada mana-mana PENDATANG/PELARIAN ISLAM - jadi apa MOTIF sbenaqnya depa nak kononnya pertahankan hak pelarian ISLAM Rohingya ini?! Aku syak adalah utk. MEMASTIkan pelarian Rohingya ini dapat diHALANG dari menjadi RAKYAT NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kita ini satu hari nanti, Insya-ALLAH! Apakah si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS pikiaq depa saja berhak jadi RAKYAT NEGARA ISLAM kita ni (tapi mesti pastikan pelarian Rohingya ni betul-betul pelarian ISLAM Rohingya dan bukan PENYAMAQ – ini boleh disiasat oleh MAIN)!

    Sebab itulah KUASA EKSEKUTIF memberikan KERAKYATAN mesti diKEMBALIkan kpd. DYMM YDPA/Kesultanan Islam Melayu kita; yg. juga di wakili oleh YDP Negeri (sekrg. ini seolah mereka hanya SIMBOLIK semata - tak dak kuasa lansung)!

    Nek Tempoyak.


    ReplyDelete
  8. PEMBETULAN:

    Aku heran betullah - ambil balik Pulau Jerejak/P. Pinang dari PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL PENDATANG DAPBANGKAI/PKRSODOM anti-Islam/Melayu- dgn. MENGEMBALIkan KUASA EKSEKUTIF yg. diRAMPAS PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/KETUA NEGARA/KETUA ATM kita; yg. telah BERSUMPAH kpd.ALLAH SWT utk. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya!

    Dan jgn. lansung bagi PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM masuk campur isu pelarian ISLAM Rohingya ini - sebelum ini PENGGANAS ni dok sibuk MENGHASUT ke arah KEBENCIAN pada mana-mana PENDATANG/PELARIAN ISLAM - jadi apa MOTIF sbenaqnya depa nak kononnya pertahankan hak pelarian ISLAM Rohingya ini?! Aku syak adalah utk. MEMASTIkan pelarian Rohingya ini dapat diHALANG dari menjadi RAKYAT NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kita ini satu hari nanti (Insya-ALLAH, pelarian ISLAM Rohingya menjadi rakyat NEGARA ISLAM kita ni)!

    Apakah si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS pikiaq depa saja berhak jadi RAKYAT NEGARA ISLAM kita ni (tapi mesti pastikan pelarian Rohingya ni betul-betul pelarian ISLAM Rohingya dan bukan PENYAMAQ – ini boleh disiasat oleh MAIN)!

    Sebab itulah KUASA EKSEKUTIF memberikan KERAKYATAN mesti diKEMBALIkan kpd. DYMM YDPA/Kesultanan Islam Melayu kita; yg. juga di wakili oleh YDP Negeri (sekrg. ini seolah mereka hanya SIMBOLIK semata - tak dak kuasa lansung)!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  9. Golongan Mamak Haramjaddaj yang didokong kuat oleh Mamak Boss Mahathir Mohammed, ini berterusan menabur onar dan fitnah supaya Orang-Orang Melayu membenci Para Pemimpin dari Kalangan Orang-Orang Melayu khususnya PM Najib dan TS Muhyiddin.

    Golongan Mamak ini disokong kuat oleh Blogger Kuat PemFitnah spt:

    1. Syed - Outsidethe box.
    2. Din Turtle.
    3. Apanama
    4. A Kadir Jasin
    5. Zainuddin Maiden
    6. Celah Gelegar
    7. Putra Merdeka
    8. Just Read
    9. Minaq Jinggo- Jinggo Photos
    10. Mummy Rokiah
    11. Another Bricks of The Wall
    12. Kluang Diamond - Blogger Binggung yang mencari Identity menumpang Isu-isu utama.
    13. Just My Thoughts

    Ada juga Blogger-Blogger Melayu di atas yang Banggang, Bebal, Bahalul, Bodoh, Binggung yang tercocok hidung dalam mengikuti dakyah, fitnah yang dipelopori oleh golongan Mamak.

    Melayu harus waspada pada Blogger Golongan Mamak yang setiap Hari cuba Melemahkan dan Menjatuhkan Usaha-Usaha yang dibuat oleh Kerajaan UMNO/BN yang majoritinya Orang-Orang Melayu.

    Kerajaan Melayu Melaka jatoh ketangan Portugis, bermula era Penjajahan Asing disebabkan Golongan Istana dikuasai dan dikawal oleh Golongan Mamak.

    Hari ini, Golongan Mamak menguasai seluruh Pentadbiran Kerajaan Malaysia - Ketua Setiausaha Negara, Ketua Perbendaharaan Negara, Ketua Polis Negara, Majlis Keselamatan Negara, Tabung Haji, waimma 1MDB semuanya diterajui oleh Mamak.

    Lemahkah Orang Melayu bila mana Semua Jawatan Tinggi Kerajaan diterajui oleh Mamak? Bila lagi Orang Melayu Hendak INSAF???

    Ini bukan seruan dan isu perkauman, tapi marilah kita sama-sama berfikir sejenak, wahai bangsa ku orang-orang Melayu.

    Melayu bergaduh, menang sorak, kampung tergadai???

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan ramai ramai kat kedai mamak siok jugak. sampai roti canai kosong rm 1.20 - 1.60 se keping tambah GST siok juga.

      Delete
    2. Aku suka mamak jajah Malaysia. Minoriti Yahudi/Israel boleh jajah Palestin.

      Yahoo mamak boleh!!!

      Cun la anak mamak. Hitam legam pun xpa, kote besar mcm kuda. Aww!!! Tu yg melayu syok tu.

      Delete

Dua Ahli Parlimen DAP Sibuk Melawat Pusat Tahanan Belantik Untuk Jumpa PATI Rohingya Tapi Tak Setuju Pulau Jerejak Dijadikan Pusat Tahanan PATI

Saturday, 16 May 2015 ·


Suatu ketika dahulu, Pulau Jerejak, Pulau Pinang cukup terkenal sebagai pusat tahanan. Bagaimanapun, akhirnya pusat tahanan di pulau tersebut telah ditutup bagi memberi laluan pembangunan dan pembinaan resort mewah.

Namun, rancangan membangunkan pulau tersebut terbantut di bawah pentadbiran Guan Eng. Sebaliknya pentadbiran Guan Eng dan DAP telah mengubah nama Pulau Jerejak menjadi Pulau Mazu atau Pulau Tokong. Perubahan nama pulau tersebut langsung tidak diwartakan seolah-olah Pulau Jerejak tidak berada dalam wilayah Negeri-Negeri Melayu atau lebih tepat lagi di dalam wilayah Malaysia sebaliknya berada secara total di bawah kekuasaan DAP dan Tokong Cina.

Isu pendatang haram Rohingya dan Bangladesh yang cuba masuk ke Indonesia dan Thailand tetapi telah dihalau oleh kedua-dua pemerintah negara terbabit, sedang hangat diperkatakan. Kekejaman dan kezaliman yang dilakukan oleh ekstremis Buddha Myanmar yang rakus membunuh kaum Rohingya beragama Islam, membolehkan DAP dan konco-konco mereka berlagak sebagai hero penyelamat.

Difahamkan dua orang Ahli Parlimen DAP - Bukit Mertajam dan Bukit Bendera - bersama-sama wakil daripada beberapa NGO pro-DAP dan luar negara, cuba untuk memasuki Depot Tahanan di Belantik, Langkawi.

Sebelum itu, Dyana Sofya cuba mengajar Malaysia yang disifatkannya tidak berperi kemanusiaan kerana menganggap pelarian tersebut sebagai pendatang haram. Malah dia turut membidas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Wan Junaidi Tuanku jaafar yang menggelarkan kumpulan pelarian Myanmar dan Bangladesh tersebut sebaga pendatang tanpa izin dan mahu Malaysia berhenti daripada menjadi tuan rumah kepada mereka.

Selain daripada kekejaman dan kezaliman ekstremis Buddha, rakyat Rohingya dan Bangladesh juga sebenarnya terlibat dalam pemerdagangan manusia. Malaysia seringkali menjadi hub dan pusat pemerdagangan manusia oleh sindiket-sindiket berkenaan. Malahan dalam beberapa laporan, ada golongan yang mempunyai kaitan dengan parti-parti politik tertentu di Malaysia, mempunyai saham besar dalam pemerdagangan manusia.

Disebabkan itulah, mereka amat menentang pendaftaran secara biometrik melibatkan pendatang serta pekerja asing. Malahan usaha untuk mengekang kemasukan pendatang asing juga sangat ditentang dengan alasan-alasan kemanusiaan selain menggunakan alasan yang paling popular, kekurangan tenaga kerja.


Dyana Sofya cuba mengajar Kerajaan Malaysia agar lebih peka dengan isu kemanusiaan, malangnya pada masa yang sama, tidak pula mengusulkan agar suatu tempat dikhaskan untuk pelarian tersebut yang sebahagian besarnya adalah pelarian ekonomi sepertimana yang diamalkan oleh negara-negara di seluruh dunia.

Pulau Jerejak dilihat sebagai lokasi paling sesuai untuk menempatkan pendatang atau pelarian Rakhine itu, memandangkan ia pernah dijadikan pusat tahanan. Malaysia pernah menempatkan pelarian-pelarian dari Vietnam pada pertengahan 1970-an di Pulau Bidung dan kemudian memindahkan mereka ke Sungai Besi dalam kawasan yang dikawal dan berpagar.

Memandangkan DAP sedang cuba menjadi juara kemanusiaan walaupun pada masa yang sama, layanan mereka kepada rakyat Pulau Pinang amat tidak berperi kemanusiaan, mungkin ada baiknya Dyana Sofya, Ong Kian Min mahupun Lim Guan Eng sendiri menawarkan lokasi di Pulau Pinang untuk tujuan tersebut. Pastinya Kerajaan Malaysia akan sanggup dan mahu bekerjasama dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Apatah lagi kuasa membabitkan tanah terletak di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri!

Atau DAP setakat mahu berlakon dan dianggap sebagai hero, tetapi ianya sekadar dilihat sahaja tetapi enggan bertanggungjawab?

12 comments:

Anonymous said...
16 May 2015 at 23:47  

Setuju benar pulau jerejak dijadikan tempat pelarian.

Anonymous said...
17 May 2015 at 00:50  

Setuju bebenor....

Anonymous said...
17 May 2015 at 09:11  

DAP dan Myanmar sama je. DAP menghalau orang Melayu dari pulau, menidakkan hak Melayu. Juga tidak bersetuju membenarkan kerajaan pusat membina rumah mampu milik dan PR1MA kononnya membanyakkan populasi Melayu dipulau.

DAP ingin menjadikan pulau sebagai penghuni 100% Cina kemudian program kedua Ukit Mertajam.

Saya sokong pulau jerejak sebagai pusat transit pendatang macam Pulau Bidong.

sesejuk mata memandang said...
17 May 2015 at 10:19  

Pulau Jerejak merupakan transit terbaik bagi kerajaan untuk meletakan pelarian Rohingya

Anonymous said...
17 May 2015 at 10:50  

Belantik tu di Sik, bukan Langkawi.

Anonymous said...
17 May 2015 at 12:45  

Apa yg myanmar buat skrg adalah , sama seperti serbia penah buat kpd puak bosnia & croatia dulu. penghapusan etnik. benda ini juga pernah berlaku kpd kemboja , sewaktu kemboja di bawah rejim pol pot pada tahun 70an .Malaysia , boleh menempatkan pelarian rohigya ini di mana2 lokasi yg sesuai . asalkan penempatan itu tidak menggangu urusan kehidupan rakyat kita di sini. apa pun , kerajaan harus mendengar pendapat rakyat juga dalam isu penempatan pelarian rohingya ini. sesusah urusan penempatan sementara selesai , malaysia yg juga ahli tidak tetap majlis keselamatan PBB , pengurusi Asean , harus membawa usul Rohingya ini ke persidangan PBB. Myanmar dan pelampau buddha perlu di ajar. kalau perlu , gunakan sekatan antara bangsa melalui resolusi di perinkat PBB & ASEAN. Bukan tanggung jawab kita menjaga , membela dan memberi kehidupan kpd rohingya ini. kerana mereka bukan rakyat kita. sebelum kerajaan nak membela rohingya dan menjuarai isu ini , kemashlahatan rakyat kita harus dijaga dahulu. ibarat kata perpatah , sebelum kita sibuk nak campur hal rumah tangga orang , kita betulkan dahulu kaedaan rumah tangga sendiri.

Anonymous said...
17 May 2015 at 16:26  

Aku heran betullah - ambil balik Pulau Jerejak/P. Pinang dari PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL PENDATANG DAPBANGKAI/PKRSODOM anti-Islam/Melayu- dgn. MENGEMBALIkan KUASA EKSEKUTIF yg. diRAMPAS PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/KETUA NEGARA/KETUA ATM kita; yg. telah BERSUMPAH kpd.ALLAH SWT utk. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya!

Dan jgn. lansung bagi PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM masuk campur isu pelarian ISLAM Rohingya ini - sebelum ini PENGGANAS ni dok sibuk MENGHASUT ke arah KEBENCIAN pada mana-mana PENDATANG/PELARIAN ISLAM - jadi apa MOTIF sbenaqnya depa nak kononnya pertahankan hak pelarian ISLAM Rohingya ini?! Aku syak adalah utk. MEMASTIkan pelarian Rohingya ini dapat diHALANG dari menjadi RAKYAT NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kita ini satu hari nanti, Insya-ALLAH! Apakah si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS pikiaq depa saja berhak jadi RAKYAT NEGARA ISLAM kita ni (tapi mesti pastikan pelarian Rohingya ni betul-betul pelarian ISLAM Rohingya dan bukan PENYAMAQ – ini boleh disiasat oleh MAIN)!

Sebab itulah KUASA EKSEKUTIF memberikan KERAKYATAN mesti diKEMBALIkan kpd. DYMM YDPA/Kesultanan Islam Melayu kita; yg. juga di wakili oleh YDP Negeri (sekrg. ini seolah mereka hanya SIMBOLIK semata - tak dak kuasa lansung)!

Nek Tempoyak.


Anonymous said...
17 May 2015 at 17:34  

PEMBETULAN:

Aku heran betullah - ambil balik Pulau Jerejak/P. Pinang dari PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL PENDATANG DAPBANGKAI/PKRSODOM anti-Islam/Melayu- dgn. MENGEMBALIkan KUASA EKSEKUTIF yg. diRAMPAS PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/KETUA NEGARA/KETUA ATM kita; yg. telah BERSUMPAH kpd.ALLAH SWT utk. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya!

Dan jgn. lansung bagi PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM masuk campur isu pelarian ISLAM Rohingya ini - sebelum ini PENGGANAS ni dok sibuk MENGHASUT ke arah KEBENCIAN pada mana-mana PENDATANG/PELARIAN ISLAM - jadi apa MOTIF sbenaqnya depa nak kononnya pertahankan hak pelarian ISLAM Rohingya ini?! Aku syak adalah utk. MEMASTIkan pelarian Rohingya ini dapat diHALANG dari menjadi RAKYAT NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kita ini satu hari nanti (Insya-ALLAH, pelarian ISLAM Rohingya menjadi rakyat NEGARA ISLAM kita ni)!

Apakah si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS pikiaq depa saja berhak jadi RAKYAT NEGARA ISLAM kita ni (tapi mesti pastikan pelarian Rohingya ni betul-betul pelarian ISLAM Rohingya dan bukan PENYAMAQ – ini boleh disiasat oleh MAIN)!

Sebab itulah KUASA EKSEKUTIF memberikan KERAKYATAN mesti diKEMBALIkan kpd. DYMM YDPA/Kesultanan Islam Melayu kita; yg. juga di wakili oleh YDP Negeri (sekrg. ini seolah mereka hanya SIMBOLIK semata - tak dak kuasa lansung)!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...
17 May 2015 at 17:56  

Golongan Mamak Haramjaddaj yang didokong kuat oleh Mamak Boss Mahathir Mohammed, ini berterusan menabur onar dan fitnah supaya Orang-Orang Melayu membenci Para Pemimpin dari Kalangan Orang-Orang Melayu khususnya PM Najib dan TS Muhyiddin.

Golongan Mamak ini disokong kuat oleh Blogger Kuat PemFitnah spt:

1. Syed - Outsidethe box.
2. Din Turtle.
3. Apanama
4. A Kadir Jasin
5. Zainuddin Maiden
6. Celah Gelegar
7. Putra Merdeka
8. Just Read
9. Minaq Jinggo- Jinggo Photos
10. Mummy Rokiah
11. Another Bricks of The Wall
12. Kluang Diamond - Blogger Binggung yang mencari Identity menumpang Isu-isu utama.
13. Just My Thoughts

Ada juga Blogger-Blogger Melayu di atas yang Banggang, Bebal, Bahalul, Bodoh, Binggung yang tercocok hidung dalam mengikuti dakyah, fitnah yang dipelopori oleh golongan Mamak.

Melayu harus waspada pada Blogger Golongan Mamak yang setiap Hari cuba Melemahkan dan Menjatuhkan Usaha-Usaha yang dibuat oleh Kerajaan UMNO/BN yang majoritinya Orang-Orang Melayu.

Kerajaan Melayu Melaka jatoh ketangan Portugis, bermula era Penjajahan Asing disebabkan Golongan Istana dikuasai dan dikawal oleh Golongan Mamak.

Hari ini, Golongan Mamak menguasai seluruh Pentadbiran Kerajaan Malaysia - Ketua Setiausaha Negara, Ketua Perbendaharaan Negara, Ketua Polis Negara, Majlis Keselamatan Negara, Tabung Haji, waimma 1MDB semuanya diterajui oleh Mamak.

Lemahkah Orang Melayu bila mana Semua Jawatan Tinggi Kerajaan diterajui oleh Mamak? Bila lagi Orang Melayu Hendak INSAF???

Ini bukan seruan dan isu perkauman, tapi marilah kita sama-sama berfikir sejenak, wahai bangsa ku orang-orang Melayu.

Melayu bergaduh, menang sorak, kampung tergadai???

Anonymous said...
18 May 2015 at 04:59  

makan ramai ramai kat kedai mamak siok jugak. sampai roti canai kosong rm 1.20 - 1.60 se keping tambah GST siok juga.

Anonymous said...
21 May 2015 at 10:23  

Aku suka mamak jajah Malaysia. Minoriti Yahudi/Israel boleh jajah Palestin.

Yahoo mamak boleh!!!

Cun la anak mamak. Hitam legam pun xpa, kote besar mcm kuda. Aww!!! Tu yg melayu syok tu.

IBU PUSPITA said...
26 May 2015 at 21:59  

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks