Hanya SEORANG MELAYU Dalam Kabinet Bayangan DAP... Itulah Nilai Melayu Di Mata DAP!

Tuesday, 19 May 2015

DAP sedikit pun tidak hairan dengan kecaman orang ramai apabila sepucuk surat yang mendedahkan bagaimana RUMAH MAMPU MILIK Kerajaan Negeri Pulau Pinang hanya untuk seorang Melayu berbanding 52 Cina. Dan harga RUMAH MAMPU MILIK tersebut sebenarnya hanyalah MAMPU TENGOK memandangkan harganya melebihi RM300,000.

Barangkali sudah terlalu yakin yang DAP akan menguasai pentadbiran Malaysia pada PRU14 akan datang menerusi persekutuan dengan PKR dan PAS, hari ini, DAP mengeluarkan Kabinet Bayangannya sendiri, sekaligus menyanggah kabinet bayangan yang diutarakan oleh Wan Azizah Wan Ismail sehari sebelumnya. Dan tepatlah sebagaimana yang dinyatakan, DAP adalah Cina Chauvinist memandangkan hampir kesemua portfolio penting didominasi oleh Cina kecuali seorang Melayu dan tiga India.

Hari ini, DAP mengumumkan nama-nama Ahli Parlimennya yang menjadi sebahagian daripada Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat. Pengumuman tersebut adalah seiring dengan pengumuman Ketua Pembangkang Wan Azizah Wan Ismail yang menyatakan, Kabinet Bayangan Pakatan akan mengandungi Ahli-Ahli Parlimen dari setiap parti komponen bagi memenuhi setiap portfolio.

Senarai DAP itu mengandungi 18 portfolio dalam bidang penting kerajaan. Terdapat sekurang-kurangnya seorang timbalan bagi setiap menteri kecuali untuk menteri bagi hal ehwal Sabah dan hal ehwal Sarawak.

Pengumuman tersebut telah dibuat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam satu sidang media.

Menurutnya, inisiatif tersebut merupakan usaha-usaha komprehensif DAP untuk membebaskan polisi selain perbahasan politik, sama ada di dalam mahupun di luar Parlimen. Menurutnya lagi, mereka mengambil pendekatan pragmatik dan bertanggungjawab untuk membahagi-bahagikan tanggungjawab di kalangan Ahli-Ahli Parlimen DAP. Tujuannya adalah untuk membina sebuah pasukan yang teguh yang menggalakkan penyertaan oleh setiap Ahli Parlimen dan menggalakkan kerjasama antara portfolio yang berlainan.

Senarai dari DAP adalah seperti di bawah:


5 comments:

  1. Sebab Cina Malaysia dapat kerjasama dari Cina Negara seberang Tambak!!!

    Bangsa dia senang dapat kerja di sana dgn gaji yang lumayan senang beli rumah mahal di Malaysia!!!

    Sungguh menyedihkan Melayu Malaysia akan jadi macam Melayu Seberang Tambak menumpang di Negara sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


      Delete
  2. Melayu mana ada yang sedar diri beri sekupang dua pergi main jauh jauh..yang nyata kalau DAP memerintah hancur bumi jawi ni ..wujudlah Republic of New South China ..Presiden pertama Lim Kit Siang..Prime Minister Lim Guan Eng..Anwar dan anak anak akan dibuang daerah ke pendalaman China dengan bantuan sara hidup..tu pun tak sedar sedar lagi..

    ReplyDelete
  3. Semua ini bermula dengan haramjadah pengetua Sungai Buluh. Muka muka macam Rafizi, Azmin, Zahril, Husam, Mat Sabu, Khalid Samat, inilah muka-muka yang mengkhinati Melayu.

    Berjuang untuk rakyat konon. Sebenarnya menikam Melayu dengan muslihat Kit Siang dan Guan Eng.

    Dimana sahaja ekonomi Melayu berkembang habis diganyang, FELDA, FEKRA, Tabung Haji,Syed Mokhtar. Kenapa Syarikat Gergasi bangsa lain tak usik. Melayu cuma layak jadi hero kampung. NFC sebenarnya adalah saingan kepada pengimport daging beku terbesar milik taukeh Cina. Muslihat dengan meletakan bangsa mereka dalam NFC hanya cuma bertujuan menjhanamkannya dari dalam. Kemudian isu dimainkan oleh anak lembu rafizi. Konon membela duit rakyat. Kenapa duit rakyat yang dibolot oleh orang Cina tak berani usik.

    Sekarang ini jarum melagakan Tun M dan Najib. Memburukkan Rosmah. Bagus sangatkah Wan Jijah bertudung dikepala tetapi penipu jam omega lebih pentingkan keluarga dari rakyat.

    ReplyDelete
  4. Berdoa dan bertahajudlah wahai insan yang sayangkan agama dan negara.pohon pada Allah agar Msia tetap diperintah oleh Melayu yang berakal ,bukannya Melayu yang nama saja Islam,nama je dari parti Islam tapi busuk hat dan jiwa penuh dengan kebencian sebab itu sanggup beri undi pada cina kafir yang betul2 macam babi semua nak di sondol.Masjid dah sondol,surau jangan cakaplah,dah sondol,ni sekarang sibik nak sondol wang zakat pulak.

    ReplyDelete

Hanya SEORANG MELAYU Dalam Kabinet Bayangan DAP... Itulah Nilai Melayu Di Mata DAP!

Tuesday, 19 May 2015 ·

DAP sedikit pun tidak hairan dengan kecaman orang ramai apabila sepucuk surat yang mendedahkan bagaimana RUMAH MAMPU MILIK Kerajaan Negeri Pulau Pinang hanya untuk seorang Melayu berbanding 52 Cina. Dan harga RUMAH MAMPU MILIK tersebut sebenarnya hanyalah MAMPU TENGOK memandangkan harganya melebihi RM300,000.

Barangkali sudah terlalu yakin yang DAP akan menguasai pentadbiran Malaysia pada PRU14 akan datang menerusi persekutuan dengan PKR dan PAS, hari ini, DAP mengeluarkan Kabinet Bayangannya sendiri, sekaligus menyanggah kabinet bayangan yang diutarakan oleh Wan Azizah Wan Ismail sehari sebelumnya. Dan tepatlah sebagaimana yang dinyatakan, DAP adalah Cina Chauvinist memandangkan hampir kesemua portfolio penting didominasi oleh Cina kecuali seorang Melayu dan tiga India.

Hari ini, DAP mengumumkan nama-nama Ahli Parlimennya yang menjadi sebahagian daripada Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat. Pengumuman tersebut adalah seiring dengan pengumuman Ketua Pembangkang Wan Azizah Wan Ismail yang menyatakan, Kabinet Bayangan Pakatan akan mengandungi Ahli-Ahli Parlimen dari setiap parti komponen bagi memenuhi setiap portfolio.

Senarai DAP itu mengandungi 18 portfolio dalam bidang penting kerajaan. Terdapat sekurang-kurangnya seorang timbalan bagi setiap menteri kecuali untuk menteri bagi hal ehwal Sabah dan hal ehwal Sarawak.

Pengumuman tersebut telah dibuat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam satu sidang media.

Menurutnya, inisiatif tersebut merupakan usaha-usaha komprehensif DAP untuk membebaskan polisi selain perbahasan politik, sama ada di dalam mahupun di luar Parlimen. Menurutnya lagi, mereka mengambil pendekatan pragmatik dan bertanggungjawab untuk membahagi-bahagikan tanggungjawab di kalangan Ahli-Ahli Parlimen DAP. Tujuannya adalah untuk membina sebuah pasukan yang teguh yang menggalakkan penyertaan oleh setiap Ahli Parlimen dan menggalakkan kerjasama antara portfolio yang berlainan.

Senarai dari DAP adalah seperti di bawah:


5 comments:

Anonymous said...
19 May 2015 at 16:16  

Sebab Cina Malaysia dapat kerjasama dari Cina Negara seberang Tambak!!!

Bangsa dia senang dapat kerja di sana dgn gaji yang lumayan senang beli rumah mahal di Malaysia!!!

Sungguh menyedihkan Melayu Malaysia akan jadi macam Melayu Seberang Tambak menumpang di Negara sendiri!!!

Anonymous said...
19 May 2015 at 16:23  

Melayu mana ada yang sedar diri beri sekupang dua pergi main jauh jauh..yang nyata kalau DAP memerintah hancur bumi jawi ni ..wujudlah Republic of New South China ..Presiden pertama Lim Kit Siang..Prime Minister Lim Guan Eng..Anwar dan anak anak akan dibuang daerah ke pendalaman China dengan bantuan sara hidup..tu pun tak sedar sedar lagi..

Anonymous said...
19 May 2015 at 17:05  

Semua ini bermula dengan haramjadah pengetua Sungai Buluh. Muka muka macam Rafizi, Azmin, Zahril, Husam, Mat Sabu, Khalid Samat, inilah muka-muka yang mengkhinati Melayu.

Berjuang untuk rakyat konon. Sebenarnya menikam Melayu dengan muslihat Kit Siang dan Guan Eng.

Dimana sahaja ekonomi Melayu berkembang habis diganyang, FELDA, FEKRA, Tabung Haji,Syed Mokhtar. Kenapa Syarikat Gergasi bangsa lain tak usik. Melayu cuma layak jadi hero kampung. NFC sebenarnya adalah saingan kepada pengimport daging beku terbesar milik taukeh Cina. Muslihat dengan meletakan bangsa mereka dalam NFC hanya cuma bertujuan menjhanamkannya dari dalam. Kemudian isu dimainkan oleh anak lembu rafizi. Konon membela duit rakyat. Kenapa duit rakyat yang dibolot oleh orang Cina tak berani usik.

Sekarang ini jarum melagakan Tun M dan Najib. Memburukkan Rosmah. Bagus sangatkah Wan Jijah bertudung dikepala tetapi penipu jam omega lebih pentingkan keluarga dari rakyat.

Anonymous said...
20 May 2015 at 16:02  

Berdoa dan bertahajudlah wahai insan yang sayangkan agama dan negara.pohon pada Allah agar Msia tetap diperintah oleh Melayu yang berakal ,bukannya Melayu yang nama saja Islam,nama je dari parti Islam tapi busuk hat dan jiwa penuh dengan kebencian sebab itu sanggup beri undi pada cina kafir yang betul2 macam babi semua nak di sondol.Masjid dah sondol,surau jangan cakaplah,dah sondol,ni sekarang sibik nak sondol wang zakat pulak.

IBU PUSPITA said...
26 May 2015 at 21:53  

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks