Secara RASMI, TUN DR. MAHATHIR Isytihar Tidak Sokong Pentadbiran Najib Abdul Razak Lagi!

Saturday, 16 May 2015


Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengisytiharkan dirinya tidak memberi sokongan kepada pentadbiran Perdana Menteri kini, Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Beliau berkata demikian dalam program ‘Bicara Negara Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad’ di Ipoh petang ini.

Ujarnya, beliau telah menulis dan menghantar sepucuk surat memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Abdul Razak dengan menyatakan pendiriannya untuk tidak memberi sokongan kepada pemimpin tersebut.

“Dia simpan surat itu dan tidak memberitahu.. tetapi menyuruh orang cakap kepada saya.. tarik lah surat itu, saya tak boleh tarik kerana tiada kesan,”.

“Orang ini tidak patut lagi menjadi Perdana Menteri, lama baru boleh saya sampai ke tahap itu ..saya marah kepada dia nasihat macam-macam tak jadi,” katanya.

Katanya beliau turut membuat perhintungan dan berpendapat bahawa UMNO akan berhadapan dengan kekalahan dalam pilihanraya ke-14 adalah berasas berdasarkan kajian yang telah dilakukannya begitu lama.

“Empat tahun Saya telah buat kajian tentang prestasi Najib apabila berlaku dalam pilihanraya-13 dia akhirnya gagal mendapat sokongan lebih daripada Pak Lah.. saya fikir kalau dia pimpin UMNO dalam pilihanraya ke-14 kita akan kalah.

“Orang Melayu sudah tidak sokong dah.. dia telah jadikan UMNO satu organisasi yang buruk yang orang tak suka ..banyak orang muda yang tak nak jadi ahli UMNO,” katanya.

Jelasnya lagi, UMNO dahulunya merupakan satu badan yang berjuang memerdekakan negara ini dan tampil berjuang menentang Malayan Union serta turut berjuang membangunkan negara selama 60 tahun.

“UMNO lah menerajui negara ini dengan jayanya tetapi saya dapati orang UMNO pun tak sokong dan kita tak boleh fikir kita akan menang hanya kerana undi orang UMNO sahaja,” katanya lagi.

Tambahnya lagi, UMNO masih memerlukan sokongan daripada bukan ahlinya dan juga pengundi Cina dan India.

“Dia tidak boleh baca perasaan rakyat kerana dia tidak berdamping seperti bapanya dulu pergi ke kampung-kampung,”.

“Saya telah buat perhitungan bahawa saya berpendapat bahawa Najib tidak boleh menang dalam pilihanraya ke-14, ini bukan bersifat peribadi saya membuat perkiraan demi kepentingan parti, bangsa, agama dan negara,” katanya.

“Tidak boleh membiarkan sokongan kepada individu satu sahaja dan menidakkan sokongan kepada agama, bangsa dan negara”.katanya tegas.

Beliau juga menyatakan pendiriannya untuk tidak merelakan UMNO terkubur begitu sahaja biarpun merasakan ada segelintir pihak tampil memarahinya diatas tindakan dan pendiriannya tidak menyokong pemimpin nombor satu itu.

“Kalau Najib pimpin dan kalah saya fikir UMNO akan lenyap.. ini satu badan bertuah berjuang begitu lama yang didirikan bersama Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak, anak sendiri yang bagi hancur UMNO,” katanya. - PerakToday

4 comments:

  1. Biasa la, Tdm tak pernah sokong siapa pun yg jadi PM sebelum dan selepas dia jadi PM. Ada masalah hati.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau najib berundur dan ada calon pengganti pun Tun M tetap berperangai sebegini juga.

      Delete
  2. Tun m pn tk perasan yg ramai orng dh mula meluat pd dia , adakh tun m fkr klau wktu tu pr dh ujud zamn dia dan dia blh trus mng 2/3 d parlimen

    ReplyDelete
  3. salah satu penyebab umno bungkus pun sebab tun m jugak. macam ular....mematuk dari dalam. jambatan bengkok macam ular.....jadi tun m hangat hati.
    dulu aku respect ini oang.....sekarang entah la.........

    ReplyDelete

Secara RASMI, TUN DR. MAHATHIR Isytihar Tidak Sokong Pentadbiran Najib Abdul Razak Lagi!

Saturday, 16 May 2015 ·


Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengisytiharkan dirinya tidak memberi sokongan kepada pentadbiran Perdana Menteri kini, Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Beliau berkata demikian dalam program ‘Bicara Negara Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad’ di Ipoh petang ini.

Ujarnya, beliau telah menulis dan menghantar sepucuk surat memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Abdul Razak dengan menyatakan pendiriannya untuk tidak memberi sokongan kepada pemimpin tersebut.

“Dia simpan surat itu dan tidak memberitahu.. tetapi menyuruh orang cakap kepada saya.. tarik lah surat itu, saya tak boleh tarik kerana tiada kesan,”.

“Orang ini tidak patut lagi menjadi Perdana Menteri, lama baru boleh saya sampai ke tahap itu ..saya marah kepada dia nasihat macam-macam tak jadi,” katanya.

Katanya beliau turut membuat perhintungan dan berpendapat bahawa UMNO akan berhadapan dengan kekalahan dalam pilihanraya ke-14 adalah berasas berdasarkan kajian yang telah dilakukannya begitu lama.

“Empat tahun Saya telah buat kajian tentang prestasi Najib apabila berlaku dalam pilihanraya-13 dia akhirnya gagal mendapat sokongan lebih daripada Pak Lah.. saya fikir kalau dia pimpin UMNO dalam pilihanraya ke-14 kita akan kalah.

“Orang Melayu sudah tidak sokong dah.. dia telah jadikan UMNO satu organisasi yang buruk yang orang tak suka ..banyak orang muda yang tak nak jadi ahli UMNO,” katanya.

Jelasnya lagi, UMNO dahulunya merupakan satu badan yang berjuang memerdekakan negara ini dan tampil berjuang menentang Malayan Union serta turut berjuang membangunkan negara selama 60 tahun.

“UMNO lah menerajui negara ini dengan jayanya tetapi saya dapati orang UMNO pun tak sokong dan kita tak boleh fikir kita akan menang hanya kerana undi orang UMNO sahaja,” katanya lagi.

Tambahnya lagi, UMNO masih memerlukan sokongan daripada bukan ahlinya dan juga pengundi Cina dan India.

“Dia tidak boleh baca perasaan rakyat kerana dia tidak berdamping seperti bapanya dulu pergi ke kampung-kampung,”.

“Saya telah buat perhitungan bahawa saya berpendapat bahawa Najib tidak boleh menang dalam pilihanraya ke-14, ini bukan bersifat peribadi saya membuat perkiraan demi kepentingan parti, bangsa, agama dan negara,” katanya.

“Tidak boleh membiarkan sokongan kepada individu satu sahaja dan menidakkan sokongan kepada agama, bangsa dan negara”.katanya tegas.

Beliau juga menyatakan pendiriannya untuk tidak merelakan UMNO terkubur begitu sahaja biarpun merasakan ada segelintir pihak tampil memarahinya diatas tindakan dan pendiriannya tidak menyokong pemimpin nombor satu itu.

“Kalau Najib pimpin dan kalah saya fikir UMNO akan lenyap.. ini satu badan bertuah berjuang begitu lama yang didirikan bersama Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak, anak sendiri yang bagi hancur UMNO,” katanya. - PerakToday

4 comments:

Anonymous said...
16 May 2015 at 20:51  

Biasa la, Tdm tak pernah sokong siapa pun yg jadi PM sebelum dan selepas dia jadi PM. Ada masalah hati.......

Anonymous said...
16 May 2015 at 21:47  

Kalau najib berundur dan ada calon pengganti pun Tun M tetap berperangai sebegini juga.

Rizal Zainal said...
17 May 2015 at 19:00  

Tun m pn tk perasan yg ramai orng dh mula meluat pd dia , adakh tun m fkr klau wktu tu pr dh ujud zamn dia dan dia blh trus mng 2/3 d parlimen

Anonymous said...
18 May 2015 at 08:58  

salah satu penyebab umno bungkus pun sebab tun m jugak. macam ular....mematuk dari dalam. jambatan bengkok macam ular.....jadi tun m hangat hati.
dulu aku respect ini oang.....sekarang entah la.........

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks