IDENTITI SALAH SEORANG RBA BERNAMA 'COW JACK' DIDEDAHKAN!!!

Friday, 13 June 2014

Dalam tempoh dua minggu ini, seorang pengguna Facebook yang membuka akaun atas nama COW JACK telah mengeluarkan pelbagai kenyataan-kenyataan mengarut yang memaki hamun Islam, Melayu, Raja-Raja Melayu, al Quran, Nabi Muhammad s.a.w dan Allah Taala. Cubaan untuk menyemarakkan api kebencian dan merangsangkan sentimen perkauman dilihat jelas dalam kenyataan-kenyataan yang dibuatnya.


Menariknya, tentera RBA ini barangkali tidak sedar bahawa jejaknya boleh dikesan kerana menyangkakan, dia akan bebas daripada sebarang tuduhan jenayah. Namun anggapannya itu salah sama sekali.

Walaupun dia mungkin menggunakan gambar individu lain untuk tujuan menyamar, namun butiran yang diperolehi berdasarkan rekod-rekod rasmi, pastinya akan membuatkan dia tidak senang duduk dan barangkali juga terpaksa menggunakan alasan, 'AKAUN FACEBOOK SAYA TELAH DICEROBOH', atau 'SAYA TIDAK BERSALAH'.

Berikut adalah butiran-butiran peribadinya.


17 comments:

  1. meh kita cari cina pukimak ni. Kasi abis

    ReplyDelete
  2. Spesis Cadbury ni ... eh apa plak ...

    Spesis babi ni sat lagi kena la.

    ReplyDelete
  3. Di Barat. jgn. harap bangsa PENDATANG PENGGANAS CINA BABI-ANJINGKURAP mcm. ni akan berani hina dan gertak Raja-Raja Barat mahupun agama/puak Kristian-Yahudi! Kat M’sia saja mereka naik muka sebab mereka dpt. lihat begitu PENAKUTnya pemimpin ISLAM/Melayu LIBERAL! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

    Dan lihat si dua ekoq CINAPORNO-BABI- amat MENJIJIKkan itu, yg. bebas dari tuduhan Seksyen 298A(1)(a) Kanun Keseksaan kerana MENGHINA umat Islam waktu Ramadhan dulu, kerana kononnya Kanun ini tak terpakai utk. si KAPIRDAJAL – apa KEJADAHNya ni sedgkan haritu di Mahkamah Tinggi, Hakim Kamardin Hashim memutuskan peruntukan tersebut langsung tidak menyebut secara khusus bahawa peruntukan itu dituju khas kepada penganut beragama Islam dan seksyen tersebut adalah undang-undang yang baik (good law) dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan serta tidak wajar dibatalkan di bawah Perkara 4(1) perlembagaan itu – lihat di http://toramalaya.blogspot.com/2013/11/alvin-vivian-gagal-ketepi-pertuduhan.html , Alvin, Vivian gagal ketepi pertuduhan?, Posted by Tora Malaya!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. Jgn hina babi nanti ada tukang masak marah..aww

    ReplyDelete
  5. Habiskan nyawa orang yang macam ini habis cerita.

    ReplyDelete
  6. Da x yakin dgn undang2...da x yakin yg meminpin..da x yakin nak beri undi..

    ReplyDelete
  7. Kenapa kes sebegini selalu lepas.. apakah AG kita bermasalah?

    Mohon Laluan Tuan.. PEMBELA membuat laporan polis mendesak Peguam Negara disiasat dan digantung tugas...

    http://www.bangkit.info/2014/06/laporan-polis-pembela-desak-peguam.html?showComment=1402708342651#c5571622711194579394

    ReplyDelete
  8. ptg semalam pergi rumah dia xda orang keluar..petang ni ak g lagi..nak tanya dia depan2..

    ipohmarley

    ReplyDelete
  9. Ben Yaacob14 June 2014 09:29

    Kenapa kes sebegini selalu lepas.. apakah AG kita bermasalah?

    Malaysia ada seorang je pendakwaraya utk seluruh Malaysia.
    Di negeri-negeri hanya timbalan pendakwaraya.

    Jika pendakwaraya kata 'no case' maka tutuplah kes tu.
    Siapa berani persoal pendakwaraya ?

    Ada kemungkinan peguam negara pun terpaksa patuh keputusan pendakwaraya.

    Siapa pendakwaraya kita ek ?

    ReplyDelete
  10. UMNO LEMAH.
    PEMUDA UMNO LEBIH LEMAH......PONDANNNNNN.
    BANGKAI TAK BRNYAWA...

    ReplyDelete
  11. Budak ni kebal Sbb melayu pr membela dia, janji berani lawan undang2 tetap macai pr akan sanjung, mereka peduli apa dengan Islam...

    ReplyDelete
  12. Bila ROH ISLAMIK .. SUDAH TIDAK ADA PADA YANG BERAGAMA ISLAM..
    FIKIR FIKIR LAH TUAN .. PUAN ..
    ADAKAH KITA SANGGUP DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA..

    ReplyDelete
  13. ipohmarley boleh kasi habis, ok. lahanat macam ni cina yang biasa pun tak suka. kasi susah semua prang saja.

    ReplyDelete
  14. Memang lahanat ni nk cari nahas. Sesapa jumpa makhluk ni, kenal pasti dan kasi habis terus. Kurangkan askar lahanat rba.

    ReplyDelete
  15. astagfirullah....
    panas.. panas.. panas..
    rasanya esok aku n seorang saje kawan nak pi taman pelangi ipoh perak.. saja pi riki2 kawasan perumahan ni.. klu nasib kami baik, kot2 bolih TERjumpa sesuatu yang bolih menghilangkan rasa PANAS yg sedang membakar jiwa raga ni... smoga ALLAH mempermudahkan perjalanan kami..

    ReplyDelete
  16. papagomo umno punya x post sini ka

    ReplyDelete

IDENTITI SALAH SEORANG RBA BERNAMA 'COW JACK' DIDEDAHKAN!!!

Friday, 13 June 2014 ·

Dalam tempoh dua minggu ini, seorang pengguna Facebook yang membuka akaun atas nama COW JACK telah mengeluarkan pelbagai kenyataan-kenyataan mengarut yang memaki hamun Islam, Melayu, Raja-Raja Melayu, al Quran, Nabi Muhammad s.a.w dan Allah Taala. Cubaan untuk menyemarakkan api kebencian dan merangsangkan sentimen perkauman dilihat jelas dalam kenyataan-kenyataan yang dibuatnya.


Menariknya, tentera RBA ini barangkali tidak sedar bahawa jejaknya boleh dikesan kerana menyangkakan, dia akan bebas daripada sebarang tuduhan jenayah. Namun anggapannya itu salah sama sekali.

Walaupun dia mungkin menggunakan gambar individu lain untuk tujuan menyamar, namun butiran yang diperolehi berdasarkan rekod-rekod rasmi, pastinya akan membuatkan dia tidak senang duduk dan barangkali juga terpaksa menggunakan alasan, 'AKAUN FACEBOOK SAYA TELAH DICEROBOH', atau 'SAYA TIDAK BERSALAH'.

Berikut adalah butiran-butiran peribadinya.


17 comments:

Anonymous said...
13 June 2014 at 21:31  

meh kita cari cina pukimak ni. Kasi abis

Anonymous said...
13 June 2014 at 21:40  

Spesis Cadbury ni ... eh apa plak ...

Spesis babi ni sat lagi kena la.

Anonymous said...
13 June 2014 at 23:04  

Di Barat. jgn. harap bangsa PENDATANG PENGGANAS CINA BABI-ANJINGKURAP mcm. ni akan berani hina dan gertak Raja-Raja Barat mahupun agama/puak Kristian-Yahudi! Kat M’sia saja mereka naik muka sebab mereka dpt. lihat begitu PENAKUTnya pemimpin ISLAM/Melayu LIBERAL! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

Dan lihat si dua ekoq CINAPORNO-BABI- amat MENJIJIKkan itu, yg. bebas dari tuduhan Seksyen 298A(1)(a) Kanun Keseksaan kerana MENGHINA umat Islam waktu Ramadhan dulu, kerana kononnya Kanun ini tak terpakai utk. si KAPIRDAJAL – apa KEJADAHNya ni sedgkan haritu di Mahkamah Tinggi, Hakim Kamardin Hashim memutuskan peruntukan tersebut langsung tidak menyebut secara khusus bahawa peruntukan itu dituju khas kepada penganut beragama Islam dan seksyen tersebut adalah undang-undang yang baik (good law) dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan serta tidak wajar dibatalkan di bawah Perkara 4(1) perlembagaan itu – lihat di http://toramalaya.blogspot.com/2013/11/alvin-vivian-gagal-ketepi-pertuduhan.html , Alvin, Vivian gagal ketepi pertuduhan?, Posted by Tora Malaya!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...
14 June 2014 at 00:51  

Jgn hina babi nanti ada tukang masak marah..aww

Anonymous said...
14 June 2014 at 01:52  

Lihat clip ini dan sila X-Ray perut anda wahai pencinta BA**

Anonymous said...
14 June 2014 at 02:24  

Habiskan nyawa orang yang macam ini habis cerita.

Anonymous said...
14 June 2014 at 03:01  

Da x yakin dgn undang2...da x yakin yg meminpin..da x yakin nak beri undi..

Ben Yaacob said...
14 June 2014 at 09:29  

Kenapa kes sebegini selalu lepas.. apakah AG kita bermasalah?

Mohon Laluan Tuan.. PEMBELA membuat laporan polis mendesak Peguam Negara disiasat dan digantung tugas...

http://www.bangkit.info/2014/06/laporan-polis-pembela-desak-peguam.html?showComment=1402708342651#c5571622711194579394

Anonymous said...
14 June 2014 at 10:00  

ptg semalam pergi rumah dia xda orang keluar..petang ni ak g lagi..nak tanya dia depan2..

ipohmarley

Anonymous said...
14 June 2014 at 10:03  

Ben Yaacob14 June 2014 09:29

Kenapa kes sebegini selalu lepas.. apakah AG kita bermasalah?

Malaysia ada seorang je pendakwaraya utk seluruh Malaysia.
Di negeri-negeri hanya timbalan pendakwaraya.

Jika pendakwaraya kata 'no case' maka tutuplah kes tu.
Siapa berani persoal pendakwaraya ?

Ada kemungkinan peguam negara pun terpaksa patuh keputusan pendakwaraya.

Siapa pendakwaraya kita ek ?

Anonymous said...
14 June 2014 at 13:12  

UMNO LEMAH.
PEMUDA UMNO LEBIH LEMAH......PONDANNNNNN.
BANGKAI TAK BRNYAWA...

Anonymous said...
14 June 2014 at 14:48  

Budak ni kebal Sbb melayu pr membela dia, janji berani lawan undang2 tetap macai pr akan sanjung, mereka peduli apa dengan Islam...

Anonymous said...
14 June 2014 at 14:50  

Bila ROH ISLAMIK .. SUDAH TIDAK ADA PADA YANG BERAGAMA ISLAM..
FIKIR FIKIR LAH TUAN .. PUAN ..
ADAKAH KITA SANGGUP DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA..

berasiam said...
14 June 2014 at 18:16  

ipohmarley boleh kasi habis, ok. lahanat macam ni cina yang biasa pun tak suka. kasi susah semua prang saja.

Anonymous said...
14 June 2014 at 19:52  

Memang lahanat ni nk cari nahas. Sesapa jumpa makhluk ni, kenal pasti dan kasi habis terus. Kurangkan askar lahanat rba.

Anonymous said...
14 June 2014 at 20:21  

astagfirullah....
panas.. panas.. panas..
rasanya esok aku n seorang saje kawan nak pi taman pelangi ipoh perak.. saja pi riki2 kawasan perumahan ni.. klu nasib kami baik, kot2 bolih TERjumpa sesuatu yang bolih menghilangkan rasa PANAS yg sedang membakar jiwa raga ni... smoga ALLAH mempermudahkan perjalanan kami..

Anonymous said...
27 June 2014 at 11:15  

papagomo umno punya x post sini ka

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks