YAMMY SAMAT Kata Anaknya Lebih Selamat Dijaga Cina DAP

Thursday, 5 June 2014


Surat tunjuk sebab telah diberikan kepada Yammy Samat, ibu Dyana Sofya oleh UMNO Pusat. Yammy Samat bagaimanapun, menafikan dia turut berkempen bersama-sama anaknya dalam PRK Teluk Intan, sebaliknya mendakwa, dia hanya menemani anaknya berceramah terutama di kawasan-kawasan Melayu kerana BIMBANGKAN KESELAMATAN anaknya.

Menurut Yammy Samat lagi, dia hanya beberapa kali sahaja bersama-sama Dyana Sofya berkempen di kawasan-kawasan Cina Teluk Intan kerana yakin anaknya tidak akan diapa-apakan. Malahan, nalurinya itulah yang membenarkan Dyana Sofya bekerja dengan Lim Kit Siang di Gelang Patah kerana dia cukup yakin, Lim Kit Siang akan menjaga anak perempuannya itu.

Agak menarik apabila Yammy Samat cuba mengaitkan Melayu dengan keganasan. Pandangannya itu merupakan cubaan untuk memperlekeh-lekehkan Melayu memandangkan Melayu merupakan golongan yang paling mudah diajak berdemonstrasi dan bertindak ganas, sebagaimana yang berjaya dibuktikan oleh Pakatan Rakyat dalam setiap demonstrasi yang dianjurkan.


Bagaimanapun, terdapat banyak bukti yang menunjukkan Yammy Samat tidak sebagaimana yang didakwanya. Dia terlibat secara langsung berkempen untuk anaknya mewakili DAP di Teluk Intan. Malahan keanggotaannya dalam UMNO turut digunakan untuk mempengaruhi ahli-ahli UMNO Teluk Intan untuk mengundi Dyana Sofya.

Kegilaan Yammy Samat untuk menarik perhatian, telah membuatkan terlalu banyak gambarnya dirakamkan sedang berkempen untuk Dyana Sofya. Kegilaan Yammy Samat untuk mendapatkan perhatian lensa kamera juga turut membuktikan dia adalah seorang pembohong dan pengkhianat.

7 comments:

  1. yammy yg tak yummy.. jangan nak berdalih lagi.. undur le cara terhormat.. bukti dah di depan mata..!

    ReplyDelete
  2. x sokog umno melayu je pengkianat... bdak melayu jd coach badminton jepun jga dktatakn pgkhianat... buka la minda ckit...

    ReplyDelete

  3. Cinta zukaika melayu ke cina ?

    ReplyDelete
  4. dahulukan dunia,akhirat kita terakhir..

    ReplyDelete
  5. sengal, Yammy bukan gambarkan org melayu sebagai ganas la, yammy hanya bimbang pada macai umno yg mmg boleh buat hal masa dyana kempen.....ko ni, kerja duk menghasut jer ya...jgn ingat semua org boleh termakan dgn "chong" ko ni....ko nak tgk perangai macai umno....http://www.youtube.com/watch?v=1J1I5sLymUM.....sebab itu lah mak dia ikut skali....ada ka org cina buat kecoh mcm ni?? bingai....melayu umno kebanyakkan munafiq, sikit2 Islam, sikit2 melayu, tapi perangai mcm setan...

    ReplyDelete

  6. TAHNIAH ANAK MAKCIK DAPAT NAIB JOHAN.

    ReplyDelete
  7. FUCKHEAD ? ? ?

    GO TO HELL ! ! !

    ReplyDelete

YAMMY SAMAT Kata Anaknya Lebih Selamat Dijaga Cina DAP

Thursday, 5 June 2014 ·


Surat tunjuk sebab telah diberikan kepada Yammy Samat, ibu Dyana Sofya oleh UMNO Pusat. Yammy Samat bagaimanapun, menafikan dia turut berkempen bersama-sama anaknya dalam PRK Teluk Intan, sebaliknya mendakwa, dia hanya menemani anaknya berceramah terutama di kawasan-kawasan Melayu kerana BIMBANGKAN KESELAMATAN anaknya.

Menurut Yammy Samat lagi, dia hanya beberapa kali sahaja bersama-sama Dyana Sofya berkempen di kawasan-kawasan Cina Teluk Intan kerana yakin anaknya tidak akan diapa-apakan. Malahan, nalurinya itulah yang membenarkan Dyana Sofya bekerja dengan Lim Kit Siang di Gelang Patah kerana dia cukup yakin, Lim Kit Siang akan menjaga anak perempuannya itu.

Agak menarik apabila Yammy Samat cuba mengaitkan Melayu dengan keganasan. Pandangannya itu merupakan cubaan untuk memperlekeh-lekehkan Melayu memandangkan Melayu merupakan golongan yang paling mudah diajak berdemonstrasi dan bertindak ganas, sebagaimana yang berjaya dibuktikan oleh Pakatan Rakyat dalam setiap demonstrasi yang dianjurkan.


Bagaimanapun, terdapat banyak bukti yang menunjukkan Yammy Samat tidak sebagaimana yang didakwanya. Dia terlibat secara langsung berkempen untuk anaknya mewakili DAP di Teluk Intan. Malahan keanggotaannya dalam UMNO turut digunakan untuk mempengaruhi ahli-ahli UMNO Teluk Intan untuk mengundi Dyana Sofya.

Kegilaan Yammy Samat untuk menarik perhatian, telah membuatkan terlalu banyak gambarnya dirakamkan sedang berkempen untuk Dyana Sofya. Kegilaan Yammy Samat untuk mendapatkan perhatian lensa kamera juga turut membuktikan dia adalah seorang pembohong dan pengkhianat.

7 comments:

Pitam Sink said...
5 June 2014 at 14:54  

yammy yg tak yummy.. jangan nak berdalih lagi.. undur le cara terhormat.. bukti dah di depan mata..!

cinta zulaikha said...
5 June 2014 at 16:35  

x sokog umno melayu je pengkianat... bdak melayu jd coach badminton jepun jga dktatakn pgkhianat... buka la minda ckit...

Anonymous said...
5 June 2014 at 16:45  


Cinta zukaika melayu ke cina ?

aliyan harraz said...
6 June 2014 at 11:17  

dahulukan dunia,akhirat kita terakhir..

Surrhead said...
6 June 2014 at 12:46  

sengal, Yammy bukan gambarkan org melayu sebagai ganas la, yammy hanya bimbang pada macai umno yg mmg boleh buat hal masa dyana kempen.....ko ni, kerja duk menghasut jer ya...jgn ingat semua org boleh termakan dgn "chong" ko ni....ko nak tgk perangai macai umno....http://www.youtube.com/watch?v=1J1I5sLymUM.....sebab itu lah mak dia ikut skali....ada ka org cina buat kecoh mcm ni?? bingai....melayu umno kebanyakkan munafiq, sikit2 Islam, sikit2 melayu, tapi perangai mcm setan...

Anonymous said...
7 June 2014 at 09:24  


TAHNIAH ANAK MAKCIK DAPAT NAIB JOHAN.

Anonymous said...
8 June 2014 at 09:20  

FUCKHEAD ? ? ?

GO TO HELL ! ! !

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks