PEGUAMBELA SIRUL AZHAR PUN HAIRAN, MASA PERBICARAAN, BEKAS KOPERAL UTK ITU TIDAK PERNAH BAGITAHU DIA DIARAHKAN SESIAPA

Sunday, 22 February 2015

Peguam Hasnal Rezua Merican yang mewakili Sirul dalam kes itu berkata, Sirul sebelum ini tidak pernah berkata dia diarahkan sesiapa.

Seorang peguam jenayah, Hafiz Zainal pula berkata, jika polis ingin membuka kes baharu terhadap Sirul, ia perlu diletakkan di bawah kesalahan dan seksyen lain.

Menurutnya, pihak pendakwaan tidak boleh menggunakan tuduhan yang sama kerana konsep double jeopardy dalam undang-undang melarang tuduhan sama dibuat ke atas seseorang tertuduh bagi kes sama selepas mahkamah telah membuat keputusan muktamad.

Sementara itu katanya, kenyataan Sirul itu tidak memberi apa-apa kesan terhadap keputusan kes sedia ada.

"Kes ini sudah sampai kepada Mahkamah Persekutuan. Keterangan pembelaan diri Sirul semasa di Mahkamah Tinggi sebelum ini tidak pernah menyebut ada menerima arahan daripada mana-mana pihak atau sebab-sebab lain semasa perbicaraan.

"Jadi, ia boleh dianggap khabar angin sahaja," katanya.

Menurutnya, kes baharu boleh dibuka untuk menyiasat keterangan terbaharu Sirul itu kerana kes sebelum ini sudah sampai ke peringkat tertinggi, iaitu Mahkamah Persekutuan dan tidak boleh disiasat semula.

"Apa-apa kenyataan Sirul kini tidak boleh diterima pakai dan dijadikan sebagai bukti atau keterangan baharu untuk dikaitkan dengan keputusan mahkamah tempoh hari.

"Sepatutnya, keterangan seperti ini dimasukkan semasa proses membela diri sebelum ini. Apa juga keterangan sekarang hanya berunsur akademik sahaja," katanya.

Menurutnya, dalam sesuatu kes mahkamah, fakta baharu yang dikemukakan pada masa rayuan atau selepas keputusan tidak mempunyai merit.

"Siasatan semula akan memakan masa memandangkan kes ini sudah lama. Biasanya, ia tidak dibuka semula.

"Jika kertas siasatan baharu dibuka, sudah pasti menimbulkan rasa sangsi pelbagai pihak mengapa keterangan ini tidak dinyatakan semasa hari pembelaan sebelum ini. Mengapa setelah dijatuhkan hukuman, baru nak beri kenyataan lain?

"Adakah kata-kata Sirul itu bersandarkan bukti dan akuan bersumpah? Jika ada bukti, mengapa ia tidak diberikan sebelum ini? Selagi tidak dikemukakan di mahkamah, ia hanya dianggap sebagai cerita sahaja," katanya.

sumber: WAKEUP MALAYA

19 comments:

  1. sirul hanya pangkat kopral -setelah hukuman di putuskan -dah lari
    baru kata ada terima arahan utk ''membunuh''
    jika dari keterangan ini ,,,ini bermakna dia yg membunuh-
    persoalanya
    jika kita ditempatnya sewaktu dlm pembicaraan pasti jika benar ujud cerita ''arahan'' ini pasti disebut
    bagi keterangan ''mempertahankan'' diri.
    NO 2 -Jka ''terima arahan membunuh'' dari pihak atasan pasti cif inspector azli yg akan memberi keterangan ''bahwasenya'' ada arahan utk membunuh!!! bukan dari seorg KOPRAL
    Dia lari ke aust pasti ada dalang ,,,,,,, cukup sirul jgn buat cerita bodoh kerana kamu sudah cukup bodoh utk jadi lebih bodoh
    FACEBOOK -''ANAK KAMU'' INI ADA TANGAN YG MENULIS UTK DILAKUNKAN
    ERITA REKAAN BAGI PIHAK YG TERDESAK

    ReplyDelete
  2. Mungkin juga dai turut menerima 'arahan' untuk berhijrah ke Australia. Persoalaan saya sebagai awam yang tidak bergaji, Sirul telah dihentikan kerja , yang pasti tanpa wang pencen, (1) bagaimana dia membiayai hidup nya di negara luar yang kos kehidupan adalah tinggi (2) siapa yang mebiayai dirinya (3) adakah pembangkang atau siapa. (4) jika pembangkang siapa dan jika bukan pembangkang siapa .

    ReplyDelete
  3. Sengal tul blogger nii,,,,,tak abis2 menjilat buntut. NAJIB NGN ROSMAH...kalau kamu di ugut agaknya kamu nak ckp tak??.sedangkan nyawa kamu dlm bahaya di Malaysia...dunia dah tahu siapa keluar arahan....:-) plzzz kepada blogger pro Umno,,,anda tahu...cuma anda menafikan.. Berapa jumlah yg mreka byr pada anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni lagi sengal dan bahalol jenis keluar dari lubang taik kot...masa sirul bela xiri apasal tak sebut dan cerita siapa yg suruh dia...nak takut apa..alang nak kena gantung heret sekali lah sapa yg suruh dia tu...bangang punya pencacai buat komen bodoh..otak keldai

      Delete
    2. Yg bodohnya kamu. Ini kes bunuh la bodoh. Kes bunuh hukumannya mati. Kalau dh tahu diri terdedah dgn hukuman mati kenapa tidak buka semua rahsia. Siapa yg arahkan bunuh dan kenapa perlu dibunuh! Biar sipengarah bunuh itu juga dilibatkan. Kenapa sepanjang perbicaraan sirul tak pernah bincang dgn peguambela utk libatkan sipengarah bunuh jika memang ada arahan sebegitu? Ko faham tak ni, ke masih juga kekal bodoh?

      Delete
    3. Anonymous22 February 2015 at 20:05... Simpan sikit kebodohan kamu tu untuk anak cucu kamu nanti... jangan di keluarkan semua kebodohan kamu tu... nanti takut anak cucu kamu marah.. kerana tak dapat menwarisi kebodohan kamu...

      Delete
  4. Anon 22hb..20:05...Apa yg kau mengarut..labu... Era Cerite pelik dan temberang dah berlalu..Sah minda keciciran zaman..Ikut lah trend baru... bebas berfikir..rational..berpandukan fakta..bukan zaman telek dan teka..tambah temberang macam Pak Belalang..Gaimanapun ..takziah untuk mu ..sekira masih model 363..atau pentium 1...out dated... program bijak tak kompetable.. eh..

    ReplyDelete
  5. Persoalan yang patut dijawab oleh blogger2 UMNO;

    1. Di rumah kawan rapat siapakah Atlantuya dilihat kali terakhir sebelum dijumpai terbunuh?
    2. Pegawai polis yang membunuh Atlantuya adalah pengiring siapa pada masa tu?
    3. Kenapa Najib menghantar adik sendiri untuk memujuk PI Bala tarik balik akuan bersumpahnya?
    4. Siapa Menteri KDN pada masa tu?Ada kaitan tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan nak bela najib sebab aku pun tak minat dengan najib boroi , tapi soalan yang kamu reka ini biar la steady sikit , kamu ini betul-betul ketinggalan zaman , kes pun dah tamat , jawapan banyak terdapat dalam fakta kes, jangan nak reka soalan kartun yang lansung tak relevan dgn kes , soalan hang ini macam rekaan kartoon doremonn sampai kiamat pun tak selesai . Dua ekoq polis ini memang bahalol , nak buat kerja jahat pun banyak perkara yang mendedahkan diri mereka kepada pembunuhan perempuan jalang tersebut disebabkan upah tak seberapa dari Razak lahabau kerana takut bini tahap gila kerana main kayu tiga sampai jadi bukan-bukan yang tanggung dua ekoq bahalol ini.

      Delete
    2. Soalan tu patutnya tanya kt mahkamah masa perbicaraan sedang berjalan. Tanya pd semua saksi pembelaan dan saksi pendakwaan. Yg hang pi tanya pd bloger ni dh knp? Apa bloger ni peguam bela dan pendakwa raya bg kes ni ke?

      Delete
    3. Jawapan dari exPAS 2012

      1)- Salahkah menjadi kawan rapat sesiapa , bagaimana maklumat yang mengatakan
      DatuK Seri Peliwat Negara ini pernah berjumpa Altantuya sebelum kajadian
      berlaku
      2)- Sebagai Pengiring Polis tersebut boleh bertugas dgn sesiapa dan dimana2
      sahaja, so, salah keer ?????
      3)- Salah keer kalau minta P.I bala tarik akuan Fitnah bersumpah tersebut , Fitnah
      boleh mendatang mudharat yang lebih teruk, Fitnah berantai akan menyebabkan
      kesan domino..
      4)- Seeedihnya, Menjadi Menteri KDN adalah satu kesalahan rupa2nya... Malang lah jadi menteri KDN ,,

      TANPA FAKTA SOALAN PENCACA I@ ANJING SURUHAN DIATAS HANYALAH AUTA.

      Delete
  6. Anwar dah sah PELIWAT .. Konco-konco dia sekali dgn anon 23.02 PELIWAT juga ka ? Ada kaitan tak ? Bodo Piang punya soalan !

    ReplyDelete
  7. Bila sirul kata dia di arah? Kita cuma baca kat mkini kononnya sirul berkata demikian. Mkini ni boleh dpercayai ker. Jabatan imirgrasen Australia pun nafi sebarang temubual dgn tahanan. Boleh ker semudah tu call nak bercakap dgn tahanan, dr luar negara Australia pulak tu...

    ReplyDelete
  8. Bodoh kalau cakap awal2 kat mahkamah tu hari kan senang..bole la macai2 pr ngan beruk pas guling2 atas jalan minta dibebaskn...takda akal punya kopral

    ReplyDelete
  9. Mungkin kah Najib bagi arahan atau Anwar yang bagi arahan. . Dua2 berkepentingan...hmm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  10. Najib.ha ha ha.
    najip konek pendek,boroi plak tu.tk mungkin.
    klu nuar aku percaya,konek panjang,bengkok plak tu.

    ReplyDelete
  11. Tp yg buat aku hairn knp plk puak pr yg kelmkabut ? Adakh arahan yg d mksudkn dtng dri orng kuat pr ?

    ReplyDelete
  12. Ktakn la dia kn ugut , siapa yg ugut dia ? Ada dua kemugkinn dia d larikn , untuk ttp crita atau untuk d pergunakn

    ReplyDelete

PEGUAMBELA SIRUL AZHAR PUN HAIRAN, MASA PERBICARAAN, BEKAS KOPERAL UTK ITU TIDAK PERNAH BAGITAHU DIA DIARAHKAN SESIAPA

Sunday, 22 February 2015 ·

Peguam Hasnal Rezua Merican yang mewakili Sirul dalam kes itu berkata, Sirul sebelum ini tidak pernah berkata dia diarahkan sesiapa.

Seorang peguam jenayah, Hafiz Zainal pula berkata, jika polis ingin membuka kes baharu terhadap Sirul, ia perlu diletakkan di bawah kesalahan dan seksyen lain.

Menurutnya, pihak pendakwaan tidak boleh menggunakan tuduhan yang sama kerana konsep double jeopardy dalam undang-undang melarang tuduhan sama dibuat ke atas seseorang tertuduh bagi kes sama selepas mahkamah telah membuat keputusan muktamad.

Sementara itu katanya, kenyataan Sirul itu tidak memberi apa-apa kesan terhadap keputusan kes sedia ada.

"Kes ini sudah sampai kepada Mahkamah Persekutuan. Keterangan pembelaan diri Sirul semasa di Mahkamah Tinggi sebelum ini tidak pernah menyebut ada menerima arahan daripada mana-mana pihak atau sebab-sebab lain semasa perbicaraan.

"Jadi, ia boleh dianggap khabar angin sahaja," katanya.

Menurutnya, kes baharu boleh dibuka untuk menyiasat keterangan terbaharu Sirul itu kerana kes sebelum ini sudah sampai ke peringkat tertinggi, iaitu Mahkamah Persekutuan dan tidak boleh disiasat semula.

"Apa-apa kenyataan Sirul kini tidak boleh diterima pakai dan dijadikan sebagai bukti atau keterangan baharu untuk dikaitkan dengan keputusan mahkamah tempoh hari.

"Sepatutnya, keterangan seperti ini dimasukkan semasa proses membela diri sebelum ini. Apa juga keterangan sekarang hanya berunsur akademik sahaja," katanya.

Menurutnya, dalam sesuatu kes mahkamah, fakta baharu yang dikemukakan pada masa rayuan atau selepas keputusan tidak mempunyai merit.

"Siasatan semula akan memakan masa memandangkan kes ini sudah lama. Biasanya, ia tidak dibuka semula.

"Jika kertas siasatan baharu dibuka, sudah pasti menimbulkan rasa sangsi pelbagai pihak mengapa keterangan ini tidak dinyatakan semasa hari pembelaan sebelum ini. Mengapa setelah dijatuhkan hukuman, baru nak beri kenyataan lain?

"Adakah kata-kata Sirul itu bersandarkan bukti dan akuan bersumpah? Jika ada bukti, mengapa ia tidak diberikan sebelum ini? Selagi tidak dikemukakan di mahkamah, ia hanya dianggap sebagai cerita sahaja," katanya.

sumber: WAKEUP MALAYA

19 comments:

Anonymous said...
22 February 2015 at 17:43  

sirul hanya pangkat kopral -setelah hukuman di putuskan -dah lari
baru kata ada terima arahan utk ''membunuh''
jika dari keterangan ini ,,,ini bermakna dia yg membunuh-
persoalanya
jika kita ditempatnya sewaktu dlm pembicaraan pasti jika benar ujud cerita ''arahan'' ini pasti disebut
bagi keterangan ''mempertahankan'' diri.
NO 2 -Jka ''terima arahan membunuh'' dari pihak atasan pasti cif inspector azli yg akan memberi keterangan ''bahwasenya'' ada arahan utk membunuh!!! bukan dari seorg KOPRAL
Dia lari ke aust pasti ada dalang ,,,,,,, cukup sirul jgn buat cerita bodoh kerana kamu sudah cukup bodoh utk jadi lebih bodoh
FACEBOOK -''ANAK KAMU'' INI ADA TANGAN YG MENULIS UTK DILAKUNKAN
ERITA REKAAN BAGI PIHAK YG TERDESAK

Anonymous said...
22 February 2015 at 18:44  

Mungkin juga dai turut menerima 'arahan' untuk berhijrah ke Australia. Persoalaan saya sebagai awam yang tidak bergaji, Sirul telah dihentikan kerja , yang pasti tanpa wang pencen, (1) bagaimana dia membiayai hidup nya di negara luar yang kos kehidupan adalah tinggi (2) siapa yang mebiayai dirinya (3) adakah pembangkang atau siapa. (4) jika pembangkang siapa dan jika bukan pembangkang siapa .

Anonymous said...
22 February 2015 at 20:05  

Sengal tul blogger nii,,,,,tak abis2 menjilat buntut. NAJIB NGN ROSMAH...kalau kamu di ugut agaknya kamu nak ckp tak??.sedangkan nyawa kamu dlm bahaya di Malaysia...dunia dah tahu siapa keluar arahan....:-) plzzz kepada blogger pro Umno,,,anda tahu...cuma anda menafikan.. Berapa jumlah yg mreka byr pada anda?

Anonymous said...
22 February 2015 at 20:38  

Kau ni lagi sengal dan bahalol jenis keluar dari lubang taik kot...masa sirul bela xiri apasal tak sebut dan cerita siapa yg suruh dia...nak takut apa..alang nak kena gantung heret sekali lah sapa yg suruh dia tu...bangang punya pencacai buat komen bodoh..otak keldai

Anonymous said...
22 February 2015 at 20:57  

Yg bodohnya kamu. Ini kes bunuh la bodoh. Kes bunuh hukumannya mati. Kalau dh tahu diri terdedah dgn hukuman mati kenapa tidak buka semua rahsia. Siapa yg arahkan bunuh dan kenapa perlu dibunuh! Biar sipengarah bunuh itu juga dilibatkan. Kenapa sepanjang perbicaraan sirul tak pernah bincang dgn peguambela utk libatkan sipengarah bunuh jika memang ada arahan sebegitu? Ko faham tak ni, ke masih juga kekal bodoh?

Anonymous said...
22 February 2015 at 21:46  

Anonymous22 February 2015 at 20:05... Simpan sikit kebodohan kamu tu untuk anak cucu kamu nanti... jangan di keluarkan semua kebodohan kamu tu... nanti takut anak cucu kamu marah.. kerana tak dapat menwarisi kebodohan kamu...

Anonymous said...
22 February 2015 at 22:31  

Anon 22hb..20:05...Apa yg kau mengarut..labu... Era Cerite pelik dan temberang dah berlalu..Sah minda keciciran zaman..Ikut lah trend baru... bebas berfikir..rational..berpandukan fakta..bukan zaman telek dan teka..tambah temberang macam Pak Belalang..Gaimanapun ..takziah untuk mu ..sekira masih model 363..atau pentium 1...out dated... program bijak tak kompetable.. eh..

Anonymous said...
22 February 2015 at 23:02  

Persoalan yang patut dijawab oleh blogger2 UMNO;

1. Di rumah kawan rapat siapakah Atlantuya dilihat kali terakhir sebelum dijumpai terbunuh?
2. Pegawai polis yang membunuh Atlantuya adalah pengiring siapa pada masa tu?
3. Kenapa Najib menghantar adik sendiri untuk memujuk PI Bala tarik balik akuan bersumpahnya?
4. Siapa Menteri KDN pada masa tu?Ada kaitan tak ?

Anonymous said...
22 February 2015 at 23:17  

Aku bukan nak bela najib sebab aku pun tak minat dengan najib boroi , tapi soalan yang kamu reka ini biar la steady sikit , kamu ini betul-betul ketinggalan zaman , kes pun dah tamat , jawapan banyak terdapat dalam fakta kes, jangan nak reka soalan kartun yang lansung tak relevan dgn kes , soalan hang ini macam rekaan kartoon doremonn sampai kiamat pun tak selesai . Dua ekoq polis ini memang bahalol , nak buat kerja jahat pun banyak perkara yang mendedahkan diri mereka kepada pembunuhan perempuan jalang tersebut disebabkan upah tak seberapa dari Razak lahabau kerana takut bini tahap gila kerana main kayu tiga sampai jadi bukan-bukan yang tanggung dua ekoq bahalol ini.

Anonymous said...
22 February 2015 at 23:52  

Anwar dah sah PELIWAT .. Konco-konco dia sekali dgn anon 23.02 PELIWAT juga ka ? Ada kaitan tak ? Bodo Piang punya soalan !

Anonymous said...
23 February 2015 at 00:06  

Soalan tu patutnya tanya kt mahkamah masa perbicaraan sedang berjalan. Tanya pd semua saksi pembelaan dan saksi pendakwaan. Yg hang pi tanya pd bloger ni dh knp? Apa bloger ni peguam bela dan pendakwa raya bg kes ni ke?

Anonymous said...
23 February 2015 at 00:26  

Bila sirul kata dia di arah? Kita cuma baca kat mkini kononnya sirul berkata demikian. Mkini ni boleh dpercayai ker. Jabatan imirgrasen Australia pun nafi sebarang temubual dgn tahanan. Boleh ker semudah tu call nak bercakap dgn tahanan, dr luar negara Australia pulak tu...

Zulhaimi Tajudi said...
23 February 2015 at 10:49  

Bodoh kalau cakap awal2 kat mahkamah tu hari kan senang..bole la macai2 pr ngan beruk pas guling2 atas jalan minta dibebaskn...takda akal punya kopral

Ted Manoff said...
23 February 2015 at 13:44  

Mungkin kah Najib bagi arahan atau Anwar yang bagi arahan. . Dua2 berkepentingan...hmm....

Anonymous said...
23 February 2015 at 15:49  

Najib.ha ha ha.
najip konek pendek,boroi plak tu.tk mungkin.
klu nuar aku percaya,konek panjang,bengkok plak tu.

Rizal Zainal said...
23 February 2015 at 20:23  

Tp yg buat aku hairn knp plk puak pr yg kelmkabut ? Adakh arahan yg d mksudkn dtng dri orng kuat pr ?

Rizal Zainal said...
23 February 2015 at 20:26  

Ktakn la dia kn ugut , siapa yg ugut dia ? Ada dua kemugkinn dia d larikn , untuk ttp crita atau untuk d pergunakn

Anonymous said...
24 February 2015 at 09:32  

Jawapan dari exPAS 2012

1)- Salahkah menjadi kawan rapat sesiapa , bagaimana maklumat yang mengatakan
DatuK Seri Peliwat Negara ini pernah berjumpa Altantuya sebelum kajadian
berlaku
2)- Sebagai Pengiring Polis tersebut boleh bertugas dgn sesiapa dan dimana2
sahaja, so, salah keer ?????
3)- Salah keer kalau minta P.I bala tarik akuan Fitnah bersumpah tersebut , Fitnah
boleh mendatang mudharat yang lebih teruk, Fitnah berantai akan menyebabkan
kesan domino..
4)- Seeedihnya, Menjadi Menteri KDN adalah satu kesalahan rupa2nya... Malang lah jadi menteri KDN ,,

TANPA FAKTA SOALAN PENCACA I@ ANJING SURUHAN DIATAS HANYALAH AUTA.

IBU HAYATI said...
26 February 2015 at 11:08  

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks