ADUN MORIB Ketakutan Dan Upah Kongsi Gelap KUMPULAN KUCING MERAH Untuk Kawal Rumah Terbukanya

Friday, 15 August 2014


Selepas mengeluarkan kenyataan panas dan berani mencerca kepimpinan pusatnya terutama sekali Presiden partinya sendiri, Hasnul Badaruddin yang sebaik-baik sahaja menang DUN Morib pada PRU-13 lalu menceraikan kedua-dua orang isterinya dan berkahwin dengan seorang gadis muda, rupa-rupanya tidaklah seberani mana.

Walaupun di dalam kenyataan yang dibuat dan disiarkan, Hasnul kelihatan seperti seorang yang sangat berani dan tidak takut apa-apa, hakikatnya tidak sebegitu.

Difahamkan, hari ini Hasnul telah menganjurkan Majlis Rumah Terbuka ADUN Morib. Bimbang akan diserang atau diasak oleh kumpulan yang menyokong Khalid Ibrahim dan ekstremis PAS, Hasnul telah meminta bantuan daripada Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani untuk bersama-samanya.

Paling mengejutkan ialah apabila Hasnul dengan menggunakan Abdullah Sani telah menggunakan khidmat kumpulan kongsi gelap Melayu yang dikenali sebagai GENG KUCING MERAH untuk berjaga-jaga di rumah terbukanya.

Kononnya, dia bimbang akan diserang atau diapa-apakan selepas mengeluarkan kenyataan yang penuh kontroversi itu.

Berikut adalah kenyataan 'beraninya':

Kenyataan Paling Berani Dari ADUN PAS kawasan Morib, Tuan Haji Hasnul Baharuddin

Tindakan PAS sengaja melambat2 kan usaha melantik Menteri Besar adalah satu kesilapan yang besar dan pendapat ini dikongsi bersama kebanyakan AJK PAS Pusat.

Itulah sebabnya Presiden tidak memanggil mesyuarat AJK PAS Pusat yang mempunyai kuasa eksekutif. 10/8 di tunda ke 13/8 ke 17/8.

Alasan untuk bargain dan tidak bersetuju dgn Dr Wan Azizah adalah tidak munasabah. Kita pakatan rakyat boleh duduk berbincang sehingga rentung dan hantar satu nama. Kalau sultan tolak kita hantar nama lain dan seterusnya. Tapi kita terus amik sikap sambil lewa.

Sehingga imej kita rosak di mata pengundi2 Pakatan Rakyat terutama bangsa Cina. Pesuruhjaya Selangor tidak memanggil mesyuarat dan ambil tindakan proaktif dan serahkan 100 peratus ke pusat. Kita yang duduk di Selangor tentu lebih faham dan seharusnya bertanggungjawab. Saya yang menyokong pakatan rakyat akan di hadap ke tindakan disiplin.

Macam mana exco yg bersekongkol dengan mb bebas dan memecat semua exco pakatan rakyat yang lain. Kalau tidak kerana tindakan saya hari ini, semua ahli majlis PKR dan DAP pun akan di pecat oleh Khalid Ibrahim dan disokong oleh EXCO2 PAS yang wala' dengan pimpinan kononnya. Siapa yang khianat sebenarnya. Pejabat MB sudah telefon bekas2 ahli majlis yang sudi untuk setia dengan Khalid Ibrahim.

Exco2 pakatan rakyat dipecat dan dihalau keluar bersama dengan 30 staf2 dan ada yang tunggu masa hendak bersalin. TSKI juga seorang yang suka meninggalkan solat. Majlis syura ulamak tahu tak maklumat ini?

EXCO yang duduk berjam2 dengan TSKI boleh mengesahkan perkara ini. Kenapa nak pertahankan tski sampai setengah mati?

Saya mengambil tindakan ini untuk menyelamatkan pas dari terus hanyut dengan tindakan2 yang merugikan.

Kita kata masih bersama PR tapi perbuatan kita menghancurkan PR.


Saya sudah bersedia untuk terima apa juga akibatnya dari tindakan saya.
-Hasnul b Baharuddin 
ADUN Morib

17 comments:

  1. Aiyooo..TSKI tinggal sembahyang, jenis malas dan suka tinggal sembahyang atau jenis sibuk hingga tinggal sembahyang??

    Tapi dia bukan jenis tak sembahyanglah kan?? dia sembahyang dan tahu itu kewajibankan?? pernah tanya tak itu?? takkan tak pernah namapk dia sembahyang dengan Tuanku dari masjid ke masjid pada hari Jumaat dan bulan Ramadhan..

    Tapi bagaimana pula dengan mereka yang langsung tak sembahyang?? takkan tak tahu mereka yg ada dalam PKR tu?? Aku pun orang PAS juga tapi zaman reformasi 1988-2008 aku habiskan masa hampir 80% dengan PKR/PR..dengan PAS 20% jer, sampai ada yang suruh aku tukar parti, tapi bila aku tengok PAS dikeldai dan dibarua serta dipariakan oleh DAP dan PKR aku terpaksa mufarakah..dan masih bertawakuf sehingga hari ini, lebih lebih lagi parasit yg ditanam oleh anu war al juburit begitu cepat bercambah!!! Takkan tak tahu betapa ramai puak melayu dalam PKR yg tak solat??

    Bagaimana pula yg 'sembahyang' tapi mereka sembah anak tuhan, emak tuhan dan bapak tuhan!! atau mereka yang sembah to' pekong dan segala macam patong, batu, pokok dan sebagainya?? Bukan main pulak lagi ko pertahankan mereka???

    Yang ko risau sangat image rosak di mata kafir cina tu pehal?? atasu sebenarnya mata ko yang kelabu, kelabu dengan warna biji kundang atau biru unggu???

    Cer balik nanti tengok cermin kat rumah tu...ada tak cahaya kat muka ko? atau sekelumit tokoh untuk mengatakan ko ahli PAS?? mcm muka 08 atau 24 adakah kot

    ReplyDelete
  2. Rupa2nya sibahlul ni takut cina tak sokong dari berpecah dgn org melayu

    ReplyDelete
  3. haji pengkaq ni kot

    ReplyDelete
  4. Jenis Adun Morib ni sudah ada sejak zaman Nabi ketika berlaku perang Badar 300 munafik diketuai Abdullah Ubai telah berpaling tadah meninggalkan Nabi dan muslimin dlm peperangan tersebut.. Sejarah sentiasa berulang2 cuma watak pelaku yg berbeza.

    ReplyDelete
  5. ini geng JIM (Jemaah Islah Malaysia)....kepalanya sengalnya adalah saari sungib.
    tolong baca sejarah...
    kot kot mana pun, si saari nak jadi bos juga.
    orang PAS dah lama curiga dengan saari sungib and de geng (tapi , masih husnuzon).... termasuk si mangkuk ini..

    ReplyDelete
  6. Le ni PAS dah tahu perangai dua2 mangkok hayon ni, tunggulah TSKI umum bubar DUN, lepas tu payback time. PAS sepak terajang saja 2 mangkok haram jadah ni keluaq. Depa ingat P'GAY'R nak bagi depa bertanding ke....go fly kite lah.....

    ReplyDelete
  7. macam kata Nasrudin Tantawi, mungkin perancangan Allah, nak bersihkan Pas dari jenis manusia munafiq dalam. Saya dulu pun sokong PAS..dulu...sebelum manusia2 jenis tak tetapa pendirian tal ada lagi. Mereka berdua manusia opportunis..dah rasa sedap dengan keududukan dan keselesaan hidup. JMM tak pernah dengar pun sebelum zaman reformasi. Muncul lepas tu, maka manusia yang secara diam- dengan gelaran macam mendatangi PAS. Bila ramai puak ni masuk saya langsung fullstop! dari menyumbang kepada parti PAS. Dulu saya dah agak, ramainya suku sakat nuar, berduyun masuk menjadi ahli PAS dan strategi yang di susun oleh puak muniafik ini bagi menguasai Pas. Yang pastinya jika parasit dan golongan yg seangkatan dengan mereka mesti di halau keluar dari PAS. Kalau baca naik mual, bila mengatakan Cina sokong PAS....bodohnya tahap pemikiran mereka.kalau nanti PAS aakan tewas. Apa punya pegangan ini...bergantung kepada makhluk lebih utama daripada memohon perlindungan dari Allah azza wajalla.

    ReplyDelete
  8. kalau tahu TKSI x solat kenapa x bg tau awal2. dah tu masa mesy. dia x solat, ko pegi solat x? ke ko pun x solat jugak kannnn.......!!!

    ReplyDelete
    Replies


    1. ORANG YG TAHU ORANG LAEN TIDAK SOLAT ADALAH ORANG YG TIDAK SOLAT JUGAK.

      Delete
  9. org yg dapat kredit dgn situasi ini berjaya memecahbelahkan pakatan terutamanya PAS...dont u all see? bila lagi PAS nak sedar...PKR yg empunya angkara..tapi depa xda serang sesama sendiri...yg diserang hanya TKSI...keputusan mereka cepat dan sebulat suara...tidak membiarkan ahli bawahan terkapai2...DAP...terus menyatakan sokongan...

    tapi kenapa PAS membiarkan ahli terkapai2....imej PAS memang tercalar teruk di selangor walau pun ramai tahu empunya angkara adalah PKR....PKR mmg jijik menjatuhkan TSKI dengan membuka pekung ahli parti...tetapi PAS pula kenapa perlu ikut sama rentak mereka yg kebanyakkannya adalah ahli umno yg merajuk kerana jawatan...?????

    ReplyDelete
  10. Insya Allah...ada jalannye...

    ReplyDelete
  11. Mengaku pun PAS lebih takut Cina dari Allah!!

    ReplyDelete
  12. Tengok org tak solat, jgn terus tuduh dia tak solat, sangka baik, mungkin dia jamakkan, takhir atau takdim, sbb pemimpin kan selalu musafir.

    ReplyDelete
  13. Hayat politik dia nak abis..prinsip KETUM "habis madu sepah bersepah sepah"

    ReplyDelete
  14. Kucing merah tu ngo lh bro!!!!

    ReplyDelete

ADUN MORIB Ketakutan Dan Upah Kongsi Gelap KUMPULAN KUCING MERAH Untuk Kawal Rumah Terbukanya

Friday, 15 August 2014 ·


Selepas mengeluarkan kenyataan panas dan berani mencerca kepimpinan pusatnya terutama sekali Presiden partinya sendiri, Hasnul Badaruddin yang sebaik-baik sahaja menang DUN Morib pada PRU-13 lalu menceraikan kedua-dua orang isterinya dan berkahwin dengan seorang gadis muda, rupa-rupanya tidaklah seberani mana.

Walaupun di dalam kenyataan yang dibuat dan disiarkan, Hasnul kelihatan seperti seorang yang sangat berani dan tidak takut apa-apa, hakikatnya tidak sebegitu.

Difahamkan, hari ini Hasnul telah menganjurkan Majlis Rumah Terbuka ADUN Morib. Bimbang akan diserang atau diasak oleh kumpulan yang menyokong Khalid Ibrahim dan ekstremis PAS, Hasnul telah meminta bantuan daripada Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani untuk bersama-samanya.

Paling mengejutkan ialah apabila Hasnul dengan menggunakan Abdullah Sani telah menggunakan khidmat kumpulan kongsi gelap Melayu yang dikenali sebagai GENG KUCING MERAH untuk berjaga-jaga di rumah terbukanya.

Kononnya, dia bimbang akan diserang atau diapa-apakan selepas mengeluarkan kenyataan yang penuh kontroversi itu.

Berikut adalah kenyataan 'beraninya':

Kenyataan Paling Berani Dari ADUN PAS kawasan Morib, Tuan Haji Hasnul Baharuddin

Tindakan PAS sengaja melambat2 kan usaha melantik Menteri Besar adalah satu kesilapan yang besar dan pendapat ini dikongsi bersama kebanyakan AJK PAS Pusat.

Itulah sebabnya Presiden tidak memanggil mesyuarat AJK PAS Pusat yang mempunyai kuasa eksekutif. 10/8 di tunda ke 13/8 ke 17/8.

Alasan untuk bargain dan tidak bersetuju dgn Dr Wan Azizah adalah tidak munasabah. Kita pakatan rakyat boleh duduk berbincang sehingga rentung dan hantar satu nama. Kalau sultan tolak kita hantar nama lain dan seterusnya. Tapi kita terus amik sikap sambil lewa.

Sehingga imej kita rosak di mata pengundi2 Pakatan Rakyat terutama bangsa Cina. Pesuruhjaya Selangor tidak memanggil mesyuarat dan ambil tindakan proaktif dan serahkan 100 peratus ke pusat. Kita yang duduk di Selangor tentu lebih faham dan seharusnya bertanggungjawab. Saya yang menyokong pakatan rakyat akan di hadap ke tindakan disiplin.

Macam mana exco yg bersekongkol dengan mb bebas dan memecat semua exco pakatan rakyat yang lain. Kalau tidak kerana tindakan saya hari ini, semua ahli majlis PKR dan DAP pun akan di pecat oleh Khalid Ibrahim dan disokong oleh EXCO2 PAS yang wala' dengan pimpinan kononnya. Siapa yang khianat sebenarnya. Pejabat MB sudah telefon bekas2 ahli majlis yang sudi untuk setia dengan Khalid Ibrahim.

Exco2 pakatan rakyat dipecat dan dihalau keluar bersama dengan 30 staf2 dan ada yang tunggu masa hendak bersalin. TSKI juga seorang yang suka meninggalkan solat. Majlis syura ulamak tahu tak maklumat ini?

EXCO yang duduk berjam2 dengan TSKI boleh mengesahkan perkara ini. Kenapa nak pertahankan tski sampai setengah mati?

Saya mengambil tindakan ini untuk menyelamatkan pas dari terus hanyut dengan tindakan2 yang merugikan.

Kita kata masih bersama PR tapi perbuatan kita menghancurkan PR.


Saya sudah bersedia untuk terima apa juga akibatnya dari tindakan saya.
-Hasnul b Baharuddin 
ADUN Morib

17 comments:

Kabus Ibra said...
15 August 2014 at 18:23  

Aiyooo..TSKI tinggal sembahyang, jenis malas dan suka tinggal sembahyang atau jenis sibuk hingga tinggal sembahyang??

Tapi dia bukan jenis tak sembahyanglah kan?? dia sembahyang dan tahu itu kewajibankan?? pernah tanya tak itu?? takkan tak pernah namapk dia sembahyang dengan Tuanku dari masjid ke masjid pada hari Jumaat dan bulan Ramadhan..

Tapi bagaimana pula dengan mereka yang langsung tak sembahyang?? takkan tak tahu mereka yg ada dalam PKR tu?? Aku pun orang PAS juga tapi zaman reformasi 1988-2008 aku habiskan masa hampir 80% dengan PKR/PR..dengan PAS 20% jer, sampai ada yang suruh aku tukar parti, tapi bila aku tengok PAS dikeldai dan dibarua serta dipariakan oleh DAP dan PKR aku terpaksa mufarakah..dan masih bertawakuf sehingga hari ini, lebih lebih lagi parasit yg ditanam oleh anu war al juburit begitu cepat bercambah!!! Takkan tak tahu betapa ramai puak melayu dalam PKR yg tak solat??

Bagaimana pula yg 'sembahyang' tapi mereka sembah anak tuhan, emak tuhan dan bapak tuhan!! atau mereka yang sembah to' pekong dan segala macam patong, batu, pokok dan sebagainya?? Bukan main pulak lagi ko pertahankan mereka???

Yang ko risau sangat image rosak di mata kafir cina tu pehal?? atasu sebenarnya mata ko yang kelabu, kelabu dengan warna biji kundang atau biru unggu???

Cer balik nanti tengok cermin kat rumah tu...ada tak cahaya kat muka ko? atau sekelumit tokoh untuk mengatakan ko ahli PAS?? mcm muka 08 atau 24 adakah kot

Anonymous said...
15 August 2014 at 19:22  

Setuju sangat

Anonymous said...
15 August 2014 at 19:24  

Rupa2nya sibahlul ni takut cina tak sokong dari berpecah dgn org melayu

Anonymous said...
15 August 2014 at 19:58  

haji pengkaq ni kot

Anonymous said...
15 August 2014 at 20:07  

Jenis Adun Morib ni sudah ada sejak zaman Nabi ketika berlaku perang Badar 300 munafik diketuai Abdullah Ubai telah berpaling tadah meninggalkan Nabi dan muslimin dlm peperangan tersebut.. Sejarah sentiasa berulang2 cuma watak pelaku yg berbeza.

nyo komeng said...
15 August 2014 at 20:22  

ini geng JIM (Jemaah Islah Malaysia)....kepalanya sengalnya adalah saari sungib.
tolong baca sejarah...
kot kot mana pun, si saari nak jadi bos juga.
orang PAS dah lama curiga dengan saari sungib and de geng (tapi , masih husnuzon).... termasuk si mangkuk ini..

Anonymous said...
15 August 2014 at 21:44  

Le ni PAS dah tahu perangai dua2 mangkok hayon ni, tunggulah TSKI umum bubar DUN, lepas tu payback time. PAS sepak terajang saja 2 mangkok haram jadah ni keluaq. Depa ingat P'GAY'R nak bagi depa bertanding ke....go fly kite lah.....

Anonymous said...
15 August 2014 at 22:05  

macam kata Nasrudin Tantawi, mungkin perancangan Allah, nak bersihkan Pas dari jenis manusia munafiq dalam. Saya dulu pun sokong PAS..dulu...sebelum manusia2 jenis tak tetapa pendirian tal ada lagi. Mereka berdua manusia opportunis..dah rasa sedap dengan keududukan dan keselesaan hidup. JMM tak pernah dengar pun sebelum zaman reformasi. Muncul lepas tu, maka manusia yang secara diam- dengan gelaran macam mendatangi PAS. Bila ramai puak ni masuk saya langsung fullstop! dari menyumbang kepada parti PAS. Dulu saya dah agak, ramainya suku sakat nuar, berduyun masuk menjadi ahli PAS dan strategi yang di susun oleh puak muniafik ini bagi menguasai Pas. Yang pastinya jika parasit dan golongan yg seangkatan dengan mereka mesti di halau keluar dari PAS. Kalau baca naik mual, bila mengatakan Cina sokong PAS....bodohnya tahap pemikiran mereka.kalau nanti PAS aakan tewas. Apa punya pegangan ini...bergantung kepada makhluk lebih utama daripada memohon perlindungan dari Allah azza wajalla.

Anonymous said...
15 August 2014 at 22:06  

kalau tahu TKSI x solat kenapa x bg tau awal2. dah tu masa mesy. dia x solat, ko pegi solat x? ke ko pun x solat jugak kannnn.......!!!

Anonymous said...
15 August 2014 at 23:13  



ORANG YG TAHU ORANG LAEN TIDAK SOLAT ADALAH ORANG YG TIDAK SOLAT JUGAK.

Anonymous said...
16 August 2014 at 06:48  

org yg dapat kredit dgn situasi ini berjaya memecahbelahkan pakatan terutamanya PAS...dont u all see? bila lagi PAS nak sedar...PKR yg empunya angkara..tapi depa xda serang sesama sendiri...yg diserang hanya TKSI...keputusan mereka cepat dan sebulat suara...tidak membiarkan ahli bawahan terkapai2...DAP...terus menyatakan sokongan...

tapi kenapa PAS membiarkan ahli terkapai2....imej PAS memang tercalar teruk di selangor walau pun ramai tahu empunya angkara adalah PKR....PKR mmg jijik menjatuhkan TSKI dengan membuka pekung ahli parti...tetapi PAS pula kenapa perlu ikut sama rentak mereka yg kebanyakkannya adalah ahli umno yg merajuk kerana jawatan...?????

esye said...
16 August 2014 at 07:56  

Insya Allah...ada jalannye...

Anonymous said...
16 August 2014 at 08:33  

Betui! x3

Anonymous said...
16 August 2014 at 08:34  

Mengaku pun PAS lebih takut Cina dari Allah!!

Anonymous said...
16 August 2014 at 09:00  

Tengok org tak solat, jgn terus tuduh dia tak solat, sangka baik, mungkin dia jamakkan, takhir atau takdim, sbb pemimpin kan selalu musafir.

Anonymous said...
16 August 2014 at 13:00  

Hayat politik dia nak abis..prinsip KETUM "habis madu sepah bersepah sepah"

Anonymous said...
18 August 2014 at 21:39  

Kucing merah tu ngo lh bro!!!!

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks