PEKERJA TNB Hampir Putus Tangan Kerana Ditetak, Gara-Gara Potong Bekalan Elektrik Rumah Pelanggan

Thursday, 21 August 2014


SEORANG pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) hampir terputus tangan kiri akibat ditetak dengan parang setelah beliau memotong bekalan elektrik di sebuah rumah di Jalan PJS 7/23 Bandar Sunway, di Kuala Lumpur semalam.

Dalam kejadian 5 petang itu, Muhamad Axdni Isa, 42, bersama dua lagi rakan sekerjanya dilapor melakukan kerja pemotongan elektrik di depan sebuah rumah teres sebelum dua orang lelaki yang berada dalam rumah tersebut tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua berkata mangsa dan rakan-rakannya telah dimaki hamun lelaki itu ketika cuba menerangkan kepada suspek bahawa mereka membuat penyambungan elektrik secara haram.

“Disebabkan bengang, suspek kemudian keluar dari rumah dengan dua bilah parang dan menetak tangan kiri mangsa beberapa kali manakala rakannya yang lain terselamat,” katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur semalam. Tan berkata, mangsa dihantar rakannya ke Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) sebelum dirujuk ke Pusat Perubatan Pantai Bangsar di Kuala Lumpur untuk pembedahan.

Susulan kejadian itu, polis menahan dua suspek berusia 33 dan 45 tahun itu untuk siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan. – BERNAMA

20 comments:

  1. Jange wi can ke pop-pop bghok nim. Same sapa bengkrak. Pah claim insuran, socso, silak-silak ribule, bulih pulop pitih dari TNB nyo. Selagi bulih claim, claim. Kalu bulih claim dari PM skali mugo dio ado raso belah, bulih pitih weiihhhhhhhhhh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Horr lasss..mugo nok klem dgn puok negaro kebajike bab2 lagu nin, mapuh hidup balik, mapuh hidup balik, mapuh hidup balik, TIGO kali mapuh hdup balik POMM, jange harap larr..

      Delete
  2. org atas mereng lapaq budu

    ReplyDelete
  3. Kesian mmg kesian tapi kdg2 tindakan pegawai yg melakukan pemotongan mmg menyakitkan hati. Pernah terjadi pada kedai saya sendiri. Bila nak mula operasi x ada elektrik.. Alasan kerana x bayar tunggakan. Dan surat merah di bawa bersama pegawai yg memotong bekalan. Bkn diposkan seminggu sebelum pemotongan berlaku..walaupaun tarikh dsurat diawalkan... Bayangkan berapa kerugian terpaksa ditanggung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini buat sambungan haram... mmg patut potong.

      Delete
    2. Orang pun meniaga jugak, takde la sampai tak bayar api sambai 5~6 bulan!!

      Delete
    3. jgn bertangguh bayar.. da berthn2 guna elektrik mesti da maklum.. tak byr, bekalan akn dipotong itu sudah lumrahnya.. tiada yg percuma dlm kehidupan ini. lumrah org kite agaknya.. tidakl suka memberi dan asyik nk menerima...

      Delete
    4. Kalau nk percuma semua barang.. Jom sokong pakatan.
      Tpi percuma dalam mimpi je.

      Delete
  4. Kalau bab notis potong tu tak betul Itu salah TNB la bukan salah pekerja tu. Kenapa tak bayar.. bayar awal lah. Kenapa bodoh sangat tak kasihan pekerja tu Melayu Islam jugak cari rezeki halal. Yg curi rompak letrik tu buat aktiviti haram tak komen plak bodoh atas sekali 12.12?? kena ke bapak ko atau anak cucu ko esok ditetak mcm ni.. mau ingat la ayat2 ko tu.

    Buat sambungan haram lagi. Lepas ni Polis kena iring kerja2 memotong letrik atau bekalkan penguatkuasa TNB dengan pistol. Kasi tembak je gangster2 celaka ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoooollll la tu boh...guna letrik pandai ..nok bayor tak dok pitih...isap rokok sebungkus sari..TNB potong ngamuk..pe la lu... jel boleh lima nam belas tahun ..biar padan ngan mukanye tu...

      Delete
  5. Ini salah satu risiko pekerja TNB. Menghadapi karenah penyamun letrik sampai tangan hampir putus kena tetak. Tapi yang untung besar hasil dari pengorbanan pekerja TNB ini siapa? Tentulah syarikat konsesi yang membekal tenaga kepada TNb yang memaksa TNB bayar dengan harga yang TNB tak mampu, last2 TNB terpaksa gadai seluar dalam nak cari duit bayar kepada depa. Apa lagi sekarang kalau dilihat kepada tariff elektrik . Tarif robin hood menolong orang susah. 100 unit pertama kadar 0.218 RM seunit...... kemudian naik,naik, sampai 900 unit keatas 0.571 RM seunit. HAMPIR 2.50 X GANDA. Harga gila2. harga ALONG makan duit rakyat.

    Kalau macam ni macam mana orang luar Bandar nak buat perusahan kecil kecilan. Mula saja nak bersaing ...tengok saja bil elektrik ........rebah tersepuk .....pengsan. Mampuih rakyat macam ni punya tariff. Ingatkan lagi banyak pakai lagi murah....Ini tidak ...dalam Negara ini pun ada penyangak. Yang malang TNB di tuduh merompak. tetapi TNB dipaksa merompak rakyat untuk memenuhi kantung wang syarikat konsesi yang bekal tenaga kepada TNB. Syarikat konsesi letrik ini milik siapa? Masing2 tahulah.....Itulah satu sebab utama yang ramai orang nak ubah kerajaan la ni.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kilang arak kat Selangor bila nak tutup, bro?

      Delete
  6. Nak marah pun tengok2lah siapa sasaran...bukan main tibai aje. Kalau pakai letrik tapi tak bayar, itu salah sendiri, bkn salah si pemotong bekalan. Yang tetapkan harga itu pihak lain habis kenapa pulak yang mencuri tenaga ambik tindakan potong tangan pekerja tu?
    Kan dh kena penjara...tak pasal-pasal kena 1-5 tahun kes kanun keseksaan. Bodoh takleh nk ajar.

    ReplyDelete
  7. Kalau tak silap duluu Samy Vellu dh cadang pemasangan meter teknologi tinggi. Maka bacaan meter atau pemotongan bekalan boleh dibuat dgn petik suis dari pejabat TNB je. takyah nk gi ziarah rumah2 yg ingkar terutama sekali rumah2 tak bernombor dan kilang2 haram

    ReplyDelete
  8. Tetak balik tangan orang yang menetak tu.. Baru adil....

    ReplyDelete
  9. Jangan le pi potong dekat rumah...potong dekat tiang yang sambung masuk ke rumah tu...lagi senang dan selamat...

    ReplyDelete
  10. Pe'el Oghe Kelate....semua bendo nak free....cukai pintu tok se bayor...segala macey cukai tok se bayar.....maka rumah pun tak payoh ada longkang...sampah campak daley hutan...curi letrik dia kata halal....sebab dia kata hok kitey......mentaliti oghe Kelate DEH !

    ReplyDelete
    Replies
    1. bini taknak plak dia kongsi

      Delete
    2. Ore klate dari parti mana boss?

      Delete
  11. Pengurusan Tnb kena kaji semula prosedur pemotongan elektrik adakala nampak tidak adil pada pengguna...tetapi pengguna pun x boleh sampai tetak org ... teringin juga nak tahu siapa tuan rumah yg tetak pekerja tnb tu....selalunya yg suka maki hamun dan kurang ajar sejak akhir 2 ni selalu bangsa cina ....kalau betui cina, ini dah kira melampau la...

    ReplyDelete

PEKERJA TNB Hampir Putus Tangan Kerana Ditetak, Gara-Gara Potong Bekalan Elektrik Rumah Pelanggan

Thursday, 21 August 2014 ·


SEORANG pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) hampir terputus tangan kiri akibat ditetak dengan parang setelah beliau memotong bekalan elektrik di sebuah rumah di Jalan PJS 7/23 Bandar Sunway, di Kuala Lumpur semalam.

Dalam kejadian 5 petang itu, Muhamad Axdni Isa, 42, bersama dua lagi rakan sekerjanya dilapor melakukan kerja pemotongan elektrik di depan sebuah rumah teres sebelum dua orang lelaki yang berada dalam rumah tersebut tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua berkata mangsa dan rakan-rakannya telah dimaki hamun lelaki itu ketika cuba menerangkan kepada suspek bahawa mereka membuat penyambungan elektrik secara haram.

“Disebabkan bengang, suspek kemudian keluar dari rumah dengan dua bilah parang dan menetak tangan kiri mangsa beberapa kali manakala rakannya yang lain terselamat,” katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur semalam. Tan berkata, mangsa dihantar rakannya ke Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) sebelum dirujuk ke Pusat Perubatan Pantai Bangsar di Kuala Lumpur untuk pembedahan.

Susulan kejadian itu, polis menahan dua suspek berusia 33 dan 45 tahun itu untuk siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan. – BERNAMA

20 comments:

Bulih Pitih said...
21 August 2014 at 12:12  

Jange wi can ke pop-pop bghok nim. Same sapa bengkrak. Pah claim insuran, socso, silak-silak ribule, bulih pulop pitih dari TNB nyo. Selagi bulih claim, claim. Kalu bulih claim dari PM skali mugo dio ado raso belah, bulih pitih weiihhhhhhhhhh.....

nate bewok said...
21 August 2014 at 12:27  

org atas mereng lapaq budu

Anonymous said...
21 August 2014 at 12:48  

Kesian mmg kesian tapi kdg2 tindakan pegawai yg melakukan pemotongan mmg menyakitkan hati. Pernah terjadi pada kedai saya sendiri. Bila nak mula operasi x ada elektrik.. Alasan kerana x bayar tunggakan. Dan surat merah di bawa bersama pegawai yg memotong bekalan. Bkn diposkan seminggu sebelum pemotongan berlaku..walaupaun tarikh dsurat diawalkan... Bayangkan berapa kerugian terpaksa ditanggung...

Anonymous said...
21 August 2014 at 12:52  

Ini buat sambungan haram... mmg patut potong.

Anonymous said...
21 August 2014 at 13:06  

Kalau bab notis potong tu tak betul Itu salah TNB la bukan salah pekerja tu. Kenapa tak bayar.. bayar awal lah. Kenapa bodoh sangat tak kasihan pekerja tu Melayu Islam jugak cari rezeki halal. Yg curi rompak letrik tu buat aktiviti haram tak komen plak bodoh atas sekali 12.12?? kena ke bapak ko atau anak cucu ko esok ditetak mcm ni.. mau ingat la ayat2 ko tu.

Buat sambungan haram lagi. Lepas ni Polis kena iring kerja2 memotong letrik atau bekalkan penguatkuasa TNB dengan pistol. Kasi tembak je gangster2 celaka ni!

Anonymous said...
21 August 2014 at 13:11  

Ini salah satu risiko pekerja TNB. Menghadapi karenah penyamun letrik sampai tangan hampir putus kena tetak. Tapi yang untung besar hasil dari pengorbanan pekerja TNB ini siapa? Tentulah syarikat konsesi yang membekal tenaga kepada TNb yang memaksa TNB bayar dengan harga yang TNB tak mampu, last2 TNB terpaksa gadai seluar dalam nak cari duit bayar kepada depa. Apa lagi sekarang kalau dilihat kepada tariff elektrik . Tarif robin hood menolong orang susah. 100 unit pertama kadar 0.218 RM seunit...... kemudian naik,naik, sampai 900 unit keatas 0.571 RM seunit. HAMPIR 2.50 X GANDA. Harga gila2. harga ALONG makan duit rakyat.

Kalau macam ni macam mana orang luar Bandar nak buat perusahan kecil kecilan. Mula saja nak bersaing ...tengok saja bil elektrik ........rebah tersepuk .....pengsan. Mampuih rakyat macam ni punya tariff. Ingatkan lagi banyak pakai lagi murah....Ini tidak ...dalam Negara ini pun ada penyangak. Yang malang TNB di tuduh merompak. tetapi TNB dipaksa merompak rakyat untuk memenuhi kantung wang syarikat konsesi yang bekal tenaga kepada TNB. Syarikat konsesi letrik ini milik siapa? Masing2 tahulah.....Itulah satu sebab utama yang ramai orang nak ubah kerajaan la ni.........

Aku Melayu Rasis said...
21 August 2014 at 13:22  

Nak marah pun tengok2lah siapa sasaran...bukan main tibai aje. Kalau pakai letrik tapi tak bayar, itu salah sendiri, bkn salah si pemotong bekalan. Yang tetapkan harga itu pihak lain habis kenapa pulak yang mencuri tenaga ambik tindakan potong tangan pekerja tu?
Kan dh kena penjara...tak pasal-pasal kena 1-5 tahun kes kanun keseksaan. Bodoh takleh nk ajar.

Anonymous said...
21 August 2014 at 13:39  

Kalau tak silap duluu Samy Vellu dh cadang pemasangan meter teknologi tinggi. Maka bacaan meter atau pemotongan bekalan boleh dibuat dgn petik suis dari pejabat TNB je. takyah nk gi ziarah rumah2 yg ingkar terutama sekali rumah2 tak bernombor dan kilang2 haram

jj man said...
21 August 2014 at 13:41  

Tetak balik tangan orang yang menetak tu.. Baru adil....

jj man said...
21 August 2014 at 13:43  

Jangan le pi potong dekat rumah...potong dekat tiang yang sambung masuk ke rumah tu...lagi senang dan selamat...

Anonymous said...
21 August 2014 at 13:44  

Horr lasss..mugo nok klem dgn puok negaro kebajike bab2 lagu nin, mapuh hidup balik, mapuh hidup balik, mapuh hidup balik, TIGO kali mapuh hdup balik POMM, jange harap larr..

Anonymous said...
21 August 2014 at 13:46  

Orang pun meniaga jugak, takde la sampai tak bayar api sambai 5~6 bulan!!

Anonymous said...
21 August 2014 at 14:34  

Kilang arak kat Selangor bila nak tutup, bro?

Anonymous said...
21 August 2014 at 15:17  

betoooollll la tu boh...guna letrik pandai ..nok bayor tak dok pitih...isap rokok sebungkus sari..TNB potong ngamuk..pe la lu... jel boleh lima nam belas tahun ..biar padan ngan mukanye tu...

Anonymous said...
21 August 2014 at 15:26  

Pe'el Oghe Kelate....semua bendo nak free....cukai pintu tok se bayor...segala macey cukai tok se bayar.....maka rumah pun tak payoh ada longkang...sampah campak daley hutan...curi letrik dia kata halal....sebab dia kata hok kitey......mentaliti oghe Kelate DEH !

Anonymous said...
21 August 2014 at 15:39  

jgn bertangguh bayar.. da berthn2 guna elektrik mesti da maklum.. tak byr, bekalan akn dipotong itu sudah lumrahnya.. tiada yg percuma dlm kehidupan ini. lumrah org kite agaknya.. tidakl suka memberi dan asyik nk menerima...

Anonymous said...
21 August 2014 at 15:47  

bini taknak plak dia kongsi

azlan aini said...
21 August 2014 at 16:53  

Kalau nk percuma semua barang.. Jom sokong pakatan.
Tpi percuma dalam mimpi je.

azlan aini said...
21 August 2014 at 16:57  

Ore klate dari parti mana boss?

Anonymous said...
21 August 2014 at 18:02  

Pengurusan Tnb kena kaji semula prosedur pemotongan elektrik adakala nampak tidak adil pada pengguna...tetapi pengguna pun x boleh sampai tetak org ... teringin juga nak tahu siapa tuan rumah yg tetak pekerja tnb tu....selalunya yg suka maki hamun dan kurang ajar sejak akhir 2 ni selalu bangsa cina ....kalau betui cina, ini dah kira melampau la...

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks