DEMONSTRASI Depan McDonald Di Kuala Terengganu Buktikan Rakyat Malaysia Terlalu Emosional

Tuesday, 5 August 2014

Seluruh dunia sedang melakukan boikot terhadap produk mahupun premis syarikat-syarikat yang dikenalpasti menyumbangkan sebahagian pendapatan mereka kepada Zionis Israel untuk membunuh rakyat Palestin.

Bagaimanapun, pemboikotan tersebut tidak bermakna perniagaan yang rata-ratanya bersifat franchise dan dijalankan oleh warga tempatan selain memberikan peluang pekerjaan dan peluang perniagaan warga tempatan.

Kemarahan kepada kekejaman Zionis dan semangat untuk menolong rakyat Palestin yang dizalimi Zionis, tidak sepatutnya digunakan untuk mendatangkan masalah yang lebih besar.

Boikot dan ganggu perniagaan orang adalah dua perkara yang berbeza sama sekali. Dan nilainya juga amat berlainan.

Khabarnya kejadian di Dungun Terengganu. 

Inilah dikatakan emosi mengatasi pemikiran. Saya benar-benar berharap sekiranya kedai berkenaan ditutup, para pendemo yang budiman sudilah kiranya untuk mencari pekerjaan kepada anak-anak Melayu yang mencari sesuap nasi bekerja di sini. Anda oendemo yang bijak pandai telah menabur pasir di dalam periuk nasi pekerja-pekerja ini. Semoga Allah merahmati pendemo sekalian.

Aamiiin. (SUMBER)

9 comments:

  1. ....ini baru test run untuk boycott.klu boycott produk yahudi berkesan....lepas ni bole la boycott product kaum.cina di malaysia pulak....

    ReplyDelete
  2. eleh.. hangat2 tahi ayam je.. dua minggu lagi berduyun le org2 Melayu/Islam bertandang menjamu selera di McD.. kah kah kah!!

    ReplyDelete
  3. Mc donal d india kena bakar bila pakai lemak lembu dlm makanan... ni kira paling lekeh punya demo tapi solidariti ummat itu yg best..

    ReplyDelete
  4. Pekerja orang Melayu..... Yang berdemo pakai Levi's, NIKE...... Ptuiiiiii....... Pandai -pandai lah pilih tempat. Yahudi mata sepet Kat Tanah Melayu lagi ZIONIS..... Fikir-fikirlah

    ReplyDelete
  5. Provokasi boikot produk yahudi di malaysia ni sbnrnya dibuat oleh mereka juga..mereka cuba merancang secara halus untuk melingkupkan ekonomi kita..ttg Boikot MCD tu mereka dan puak2 mereka yang buat kerana mereka marah sbb ada segelintir pengusaha restoran MCD Malaysia ni org melayu islam dan kebanyakkan pekerja MCD Malaysia adalah org melayu islam..inilah cara halus mereka ini nk menjahanam org melayu islam..ini juga cara halus supaya MCD Malaysia mengurangkan bayaran cukai dan zakat perniagaan kpd kerajaan Malaysia..yang amat menghairankan lg kaum cina india juga turut nk Boikot MCD Malaysia..adakah kita x terpikir yg kaum cina dan india inilah yg nak merampah hak eksklusif org melayu, mereka juga yg menghina agama islam kita dan nabi muhammad kita..provokasi Boikot Barangan Yahudi ini juga dirancang oleh mereka untuk kita LUPA sebentar apa tanggungjawab kita kpd rakyat palestin GAZA..ini pendapat saya

    ReplyDelete
  6. ISU BOIKOT : "CARA HIDUP YAHUDI VS PRODUK YAHUDI "

    Soalan: yang mana lebih utama,boikot cara hidup yahudi atau boikot produk yahudi?

    Jawab: dua-dua afdal..

    Soalan: tapi yang mana lebih utama?

    Jawab: boikot cara hidup mereka...

    Soalan: kenapa?

    Jawab: seluruh kehidupan Nabi S.A.W memboikot kehidupan yahudi dan nasrani,kalau Nabi S.A.W nampak yahudi pakai kopiah,Nabi S.A.W arahkan para sahabat pakai serban,Nabi S.A.W nampak orang arab jahiliah pakai jubah meleret,Nabi S.A.W arahkan para sahabat potong jubah dan seluar mereka hingga terdedah buku lali,Nabi S.A.W dpt tahu yahudi puasa 10 muharam,Nabi S.A.W arahkan para sahabat puasa 9 dan 10 muharam,dan banyak lagi pemboikotan Nabi S.A.W terhadap cara hidup yahudi nasrani.

    Soalan: tapi kenapa zaman sekarang orang sibuk nak boikot produk yahudi je tapi kehidupan mereka tak ubah/sama seperti yahudi?

    Jawab: itu salah faham agama yang besar sebab Nabi S.A.W dulu tak boikot produk yahudi bahkan banyak hadis menceritakan Nabi S.A.W dan sahabat bermuamalah dengan yahudi nasrani...tapi zaman sekarang kita boikot produk yahudi JUGAK kerana kebencian kita terhadap kezaliman mereka membunuh saudara kita,bahkan juga kerana tidak mahu menyumbang wang kepada mereka untuk beli senjata dan bunuh saudara kita tapi boikot produk tanpa boikot cara hidup mereka ialah khilaf sunnah Nabi S.A.W yang besar.

    Soalan: jadi apa patut kami buat?

    Jawab: buatlah dua2,tapi yang lebih penting dan yang lebih diutamakan baginda Nabi S.A.W ialah memboikot cara hidup yahudi nasrani....pahala memboikot cara hidup yahudi insyaallah lebih besar kerana ia perjuangan Nabi S.A.W dari mula hidup sampai wafat berbanding boikot produk mereka yang kita tahu secara logiknya nampak memberi kesan tapi sebenarnya mereka sudah bersedia untuk hadapi pemboikotan seluruh dunia,dalam masa yang sama yahudi sangat gerun jika umat islam kembali kepada Allah,penuhkan masjid,hidupkan malam dengan nama Allah,hidupkan amalan sunnah,menjaga aurat,menjaga pergaulan lelaki perempuan dan yahudi tidak dapat bertahan jika itu yang DISIBUKKAN OLEH UMAT ISLAM SEDUNIA..baca qunut nazilah yang diajar Nabi S.A.W ketika dapat khabar berita penderitaan saudara islam yang jauh lebih berganda2 dapat menarik nusratullah (pertolongan Allah) kerana ia diajar Nabi S.A.W...tapi apa2 pun,semua usaha yang baik itu baik dan kita jangan tinggalkan kebaikan,cuma kita UTAMAKAN yang Nabi S.A.W ajar dulu kerana Nabi S.A.W itu imam kita...

    ReplyDelete
  7. Lepas ni mereka pi juga McD untuk beli bubur nasi sebab anak mereka nangis nak McD..... Oang Palestine pun bersepah masuk Israel pi kerja kat sana.... Bolo la semua orang.

    ReplyDelete
  8. Selama ini kita telah didedahkan dengan status halal makanan di McD .... sedangkan di Amerika sendiri umat islam disana menjauhi McD kerana meragui status Halal .... Kita septutnya meniggalan makanan ' Haram " ini sebelum menjadi darah daging kita.... cuba lebih menjadi sensitif berkaitan Halal dan Haram... JAHUI MAKANAN HARAM SEBELUM IANYA MENGHITAMKAN HATI KITA...

    ReplyDelete
  9. orang buat demo, korang buat demo, orang buat boikot, korang pun ikut boikot..tapi hidup masih dalam serba kejahilan, hisap rokok dunhill sambil pegang hp motorola ambik gambar, join perarakan haram laung boikot boikot product israel, tu ke nama boikot?benda yg ada kepentingan sendiri tak pernah pikir pulak tak nak pakai ke..tak nak beli ke..tempat orang cari makan jugak korang tabur pasir..memalukan umat Islam jer.. makanan haram dijauhi..tapi minuman arak dan sebagainya boleh pulak? ramai Muslimin dan Muslimah luaran nampak alim, tapi perangai tak ubah macam Yahudi

    ReplyDelete

DEMONSTRASI Depan McDonald Di Kuala Terengganu Buktikan Rakyat Malaysia Terlalu Emosional

Tuesday, 5 August 2014 ·

Seluruh dunia sedang melakukan boikot terhadap produk mahupun premis syarikat-syarikat yang dikenalpasti menyumbangkan sebahagian pendapatan mereka kepada Zionis Israel untuk membunuh rakyat Palestin.

Bagaimanapun, pemboikotan tersebut tidak bermakna perniagaan yang rata-ratanya bersifat franchise dan dijalankan oleh warga tempatan selain memberikan peluang pekerjaan dan peluang perniagaan warga tempatan.

Kemarahan kepada kekejaman Zionis dan semangat untuk menolong rakyat Palestin yang dizalimi Zionis, tidak sepatutnya digunakan untuk mendatangkan masalah yang lebih besar.

Boikot dan ganggu perniagaan orang adalah dua perkara yang berbeza sama sekali. Dan nilainya juga amat berlainan.

Khabarnya kejadian di Dungun Terengganu. 

Inilah dikatakan emosi mengatasi pemikiran. Saya benar-benar berharap sekiranya kedai berkenaan ditutup, para pendemo yang budiman sudilah kiranya untuk mencari pekerjaan kepada anak-anak Melayu yang mencari sesuap nasi bekerja di sini. Anda oendemo yang bijak pandai telah menabur pasir di dalam periuk nasi pekerja-pekerja ini. Semoga Allah merahmati pendemo sekalian.

Aamiiin. (SUMBER)

9 comments:

Anonymous said...
5 August 2014 at 22:49  

....ini baru test run untuk boycott.klu boycott produk yahudi berkesan....lepas ni bole la boycott product kaum.cina di malaysia pulak....

Anonymous said...
5 August 2014 at 23:00  

eleh.. hangat2 tahi ayam je.. dua minggu lagi berduyun le org2 Melayu/Islam bertandang menjamu selera di McD.. kah kah kah!!

crtf said...
5 August 2014 at 23:31  

Mc donal d india kena bakar bila pakai lemak lembu dlm makanan... ni kira paling lekeh punya demo tapi solidariti ummat itu yg best..

Anonymous said...
5 August 2014 at 23:32  

Pekerja orang Melayu..... Yang berdemo pakai Levi's, NIKE...... Ptuiiiiii....... Pandai -pandai lah pilih tempat. Yahudi mata sepet Kat Tanah Melayu lagi ZIONIS..... Fikir-fikirlah

Jebon Jenglot said...
6 August 2014 at 07:51  

Provokasi boikot produk yahudi di malaysia ni sbnrnya dibuat oleh mereka juga..mereka cuba merancang secara halus untuk melingkupkan ekonomi kita..ttg Boikot MCD tu mereka dan puak2 mereka yang buat kerana mereka marah sbb ada segelintir pengusaha restoran MCD Malaysia ni org melayu islam dan kebanyakkan pekerja MCD Malaysia adalah org melayu islam..inilah cara halus mereka ini nk menjahanam org melayu islam..ini juga cara halus supaya MCD Malaysia mengurangkan bayaran cukai dan zakat perniagaan kpd kerajaan Malaysia..yang amat menghairankan lg kaum cina india juga turut nk Boikot MCD Malaysia..adakah kita x terpikir yg kaum cina dan india inilah yg nak merampah hak eksklusif org melayu, mereka juga yg menghina agama islam kita dan nabi muhammad kita..provokasi Boikot Barangan Yahudi ini juga dirancang oleh mereka untuk kita LUPA sebentar apa tanggungjawab kita kpd rakyat palestin GAZA..ini pendapat saya

Jebon Jenglot said...
6 August 2014 at 07:52  

ISU BOIKOT : "CARA HIDUP YAHUDI VS PRODUK YAHUDI "

Soalan: yang mana lebih utama,boikot cara hidup yahudi atau boikot produk yahudi?

Jawab: dua-dua afdal..

Soalan: tapi yang mana lebih utama?

Jawab: boikot cara hidup mereka...

Soalan: kenapa?

Jawab: seluruh kehidupan Nabi S.A.W memboikot kehidupan yahudi dan nasrani,kalau Nabi S.A.W nampak yahudi pakai kopiah,Nabi S.A.W arahkan para sahabat pakai serban,Nabi S.A.W nampak orang arab jahiliah pakai jubah meleret,Nabi S.A.W arahkan para sahabat potong jubah dan seluar mereka hingga terdedah buku lali,Nabi S.A.W dpt tahu yahudi puasa 10 muharam,Nabi S.A.W arahkan para sahabat puasa 9 dan 10 muharam,dan banyak lagi pemboikotan Nabi S.A.W terhadap cara hidup yahudi nasrani.

Soalan: tapi kenapa zaman sekarang orang sibuk nak boikot produk yahudi je tapi kehidupan mereka tak ubah/sama seperti yahudi?

Jawab: itu salah faham agama yang besar sebab Nabi S.A.W dulu tak boikot produk yahudi bahkan banyak hadis menceritakan Nabi S.A.W dan sahabat bermuamalah dengan yahudi nasrani...tapi zaman sekarang kita boikot produk yahudi JUGAK kerana kebencian kita terhadap kezaliman mereka membunuh saudara kita,bahkan juga kerana tidak mahu menyumbang wang kepada mereka untuk beli senjata dan bunuh saudara kita tapi boikot produk tanpa boikot cara hidup mereka ialah khilaf sunnah Nabi S.A.W yang besar.

Soalan: jadi apa patut kami buat?

Jawab: buatlah dua2,tapi yang lebih penting dan yang lebih diutamakan baginda Nabi S.A.W ialah memboikot cara hidup yahudi nasrani....pahala memboikot cara hidup yahudi insyaallah lebih besar kerana ia perjuangan Nabi S.A.W dari mula hidup sampai wafat berbanding boikot produk mereka yang kita tahu secara logiknya nampak memberi kesan tapi sebenarnya mereka sudah bersedia untuk hadapi pemboikotan seluruh dunia,dalam masa yang sama yahudi sangat gerun jika umat islam kembali kepada Allah,penuhkan masjid,hidupkan malam dengan nama Allah,hidupkan amalan sunnah,menjaga aurat,menjaga pergaulan lelaki perempuan dan yahudi tidak dapat bertahan jika itu yang DISIBUKKAN OLEH UMAT ISLAM SEDUNIA..baca qunut nazilah yang diajar Nabi S.A.W ketika dapat khabar berita penderitaan saudara islam yang jauh lebih berganda2 dapat menarik nusratullah (pertolongan Allah) kerana ia diajar Nabi S.A.W...tapi apa2 pun,semua usaha yang baik itu baik dan kita jangan tinggalkan kebaikan,cuma kita UTAMAKAN yang Nabi S.A.W ajar dulu kerana Nabi S.A.W itu imam kita...

Anonymous said...
6 August 2014 at 08:04  

Lepas ni mereka pi juga McD untuk beli bubur nasi sebab anak mereka nangis nak McD..... Oang Palestine pun bersepah masuk Israel pi kerja kat sana.... Bolo la semua orang.

Anonymous said...
6 August 2014 at 08:16  

Selama ini kita telah didedahkan dengan status halal makanan di McD .... sedangkan di Amerika sendiri umat islam disana menjauhi McD kerana meragui status Halal .... Kita septutnya meniggalan makanan ' Haram " ini sebelum menjadi darah daging kita.... cuba lebih menjadi sensitif berkaitan Halal dan Haram... JAHUI MAKANAN HARAM SEBELUM IANYA MENGHITAMKAN HATI KITA...

Anonymous said...
8 August 2014 at 18:19  

orang buat demo, korang buat demo, orang buat boikot, korang pun ikut boikot..tapi hidup masih dalam serba kejahilan, hisap rokok dunhill sambil pegang hp motorola ambik gambar, join perarakan haram laung boikot boikot product israel, tu ke nama boikot?benda yg ada kepentingan sendiri tak pernah pikir pulak tak nak pakai ke..tak nak beli ke..tempat orang cari makan jugak korang tabur pasir..memalukan umat Islam jer.. makanan haram dijauhi..tapi minuman arak dan sebagainya boleh pulak? ramai Muslimin dan Muslimah luaran nampak alim, tapi perangai tak ubah macam Yahudi

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks