Dia Lebih KURANG AJAR dan BIADAP Berbanding Kiki Kamaruddin... Takkan Dia Dibiarkan Begitu Sahaja?

Saturday, 19 July 2014


Seorang pengguna Facebook yang menamakan dirinya sebagai SIM KWANG YUNG SIM telah mengeluarkan kenyataan yang SANGAT-SANGAT KURANG AJAR, BIADAP dan TIDAK BERTAMADUN.

Kebenciannya terhadap Melayu, Islam dan Bumiputera terserlah dalam kenyataan yang dikeluarkan di Facebook.





Dalam kenyataan terbarunya,  SIM KWANG YUNG yang berdasarkan kepada profil Facebooknya, bekerja di SMK Kuhara Tawau, Sabah dan berasal dari Melaka, mengeji ibadat puasa yang dijalani oleh Allahyarham Wan Amran Wan Hussain, juruterbang MH17 dan Allahyarham Muhammad Firdaus Abdul Rahim, pembantu juruterbang, selaku umat Islam. Dia menuduh ibadah puasa yang dijalani oleh kedua-dua orang juruterbang dan pembantu juruterbang itu, telah menyebabkan mereka telah memandu pesawat malang itu ke Zon Merah yang merupakan kawasan larangan terbang sehingga akhirnya pesawat itu ditembak jatuh.

Laluan yang digunakan oleh MH17 adalah laluan selamat yang disyorkan oleh badan penerbangan antarabangsa. Malahan, beberapa penerbangan lain, termasuklah dari Singapura dan penerbangan yang membawa Perdana Menteri India, turut menggunakan laluan tersebut hanya berselang beberapa minit dengan pesawat MH17.

Kenyataan memaki hamunnya diteruskan dengan Solat Jumaat di kawasannya apabila dia menyatakan tidak berpuas hati kerana kenderaan diletakkan di tepi jalan dan tidak dikenakan saman selain mengungkit tentang kelebihan yang dimiliki oleh Bumiputera berbanding kaum sejenisnya.

Kalau Kiki Kamaruddin, seorang wanita Melayu berkurang ajar dengan seorang warga emas berbangsa Cina, terpaksa meminta maaf, dikutuk dan dicela kerana sikapnya, mengapa pula SIM KWANG YUNG boleh bebas? Bukankah orang ini jauh lebih merbahaya berbanding Kiki Kamaruddin.

Kalau dia mengatakan bahawa kenyataan tersebut bukanlah kenyataan yang ditulisnya, sebaliknya akaun Facebooknya telah digodam dan dicerobohi, dia juga harus menerangkan mengapa ayat-ayat di dalam akaun Facebooknya, serupa sahaja iaitu penuh dengan maki hamun dan kebencian terhadap orang Islam?

Sesuatu harus dilakukan terhadap orang ini dan dia sebenarnya perlu DIAJAR agar menghormati orang lain, selain perlu sedar bahawa Perlembagaan Malaysia memberikan peruntukan istimewa kepada Bumiputera dan Islam!!!

12 comments:

  1. Dia dibawah lindungan najib, sapa berani ambil tindakan....keh3....lancau laa luu

    ReplyDelete
  2. Namewee pun boleh masuk TV cakap dengan VIP lagi kerana MCA serta konco-konco kata dia budak muda kalau Melayu muda ke atau tua semua kena tangkap dan di dakwa, Najib punya stail terlampau menjunjung Cina.

    ReplyDelete
  3. orang orang orang melayu dan bumi pputra mesti buat laporan polis !!! agar polis dapat bertindak.. orang orang tawau or Sabah cari perempuan ini !!

    ReplyDelete
  4. Hmm.. Ramai yg spesis begini semenjak pakatan sial wujud..
    Apa halpun perempuan nih sua dua huduh.
    Muka dan perangai..

    ReplyDelete
  5. Ya Kita Buat Laporan Polis Ramai Ramai!! kementerian Pendidikan Jangan Diam aah...Sondol jubor cikgu !!!

    ReplyDelete
  6. Kenapa nak tinggu buat laporan polis baru nak bertindak??

    Ini sudah sah satu kesalahan tidakkah polis sudah bokeh ambil tindakkan dgn ada nya bukti2??

    Perkara bergini buat aku jadi mual!!!

    Bila Melayu buat teris kena tindakkan tapi Cina Babi Pendatang Chee Bai dan Keling Lembu Pariah Pundek buat lepas gitu saja!!!

    Aku dah bosan dengan kebodohan dan kelembapan Pemimpin Melayu dan Parti betteraskan Islam PAS!!

    Tak Bangsa Arab tak Bangsa Melayu sama jer suka berbunuh sesama sendiri bangsa sial lain suka dan ambil kesempatan!!!

    Musibatlah korang semua!!!

    ReplyDelete
  7. Anda semua melayu muslim tak ada maruah akibat gaduh sesama sendiri.Mabuk kuasa lebih teruk dari mabuk arak. mabuk arak 8 jam pulih. mabuk kuasa bawa mati. jangan tunggu najib la. Parti melayu. parti islam macam kambing dgn biri biri berlawan hantuk kepala. siapa kalah mati yang menang sakit otak jadi biul. Tidak ada habuk iman langsung hendak bela ugama. sengih sana sengih sini. aku pun bosan. Itu lah akibat segala benda bergantung pada orang lain sampai barang masuk dalam perut pun datang dari kaum ini. Kaum ini sudah naim tocang. Ia menggusarkan seluruh kaum asal nusantara.

    ReplyDelete
  8. sepatutnye pihak berkuasa ambil tindakan sebab org ni dah kurang ajar giler.....cuba kalo melayu yg kurang ajar,laju je kena tindakan............pelik aku dgn pihak berkuasa kite ni...

    ReplyDelete
  9. ORANG2 CAMNI YANG KERAJAAN BAGI BONUS BAGI LAYANAN? PHUIH!!!

    ReplyDelete
  10. Polis n krajaan xkn buat apa punya lah... pasal dia ni bukan melayu. ANAK EMAS KERAJAAN..

    ReplyDelete
  11. perangai huduh..muka mcm tembok China roboh..keturunanharam jadah

    ReplyDelete

Dia Lebih KURANG AJAR dan BIADAP Berbanding Kiki Kamaruddin... Takkan Dia Dibiarkan Begitu Sahaja?

Saturday, 19 July 2014 ·


Seorang pengguna Facebook yang menamakan dirinya sebagai SIM KWANG YUNG SIM telah mengeluarkan kenyataan yang SANGAT-SANGAT KURANG AJAR, BIADAP dan TIDAK BERTAMADUN.

Kebenciannya terhadap Melayu, Islam dan Bumiputera terserlah dalam kenyataan yang dikeluarkan di Facebook.





Dalam kenyataan terbarunya,  SIM KWANG YUNG yang berdasarkan kepada profil Facebooknya, bekerja di SMK Kuhara Tawau, Sabah dan berasal dari Melaka, mengeji ibadat puasa yang dijalani oleh Allahyarham Wan Amran Wan Hussain, juruterbang MH17 dan Allahyarham Muhammad Firdaus Abdul Rahim, pembantu juruterbang, selaku umat Islam. Dia menuduh ibadah puasa yang dijalani oleh kedua-dua orang juruterbang dan pembantu juruterbang itu, telah menyebabkan mereka telah memandu pesawat malang itu ke Zon Merah yang merupakan kawasan larangan terbang sehingga akhirnya pesawat itu ditembak jatuh.

Laluan yang digunakan oleh MH17 adalah laluan selamat yang disyorkan oleh badan penerbangan antarabangsa. Malahan, beberapa penerbangan lain, termasuklah dari Singapura dan penerbangan yang membawa Perdana Menteri India, turut menggunakan laluan tersebut hanya berselang beberapa minit dengan pesawat MH17.

Kenyataan memaki hamunnya diteruskan dengan Solat Jumaat di kawasannya apabila dia menyatakan tidak berpuas hati kerana kenderaan diletakkan di tepi jalan dan tidak dikenakan saman selain mengungkit tentang kelebihan yang dimiliki oleh Bumiputera berbanding kaum sejenisnya.

Kalau Kiki Kamaruddin, seorang wanita Melayu berkurang ajar dengan seorang warga emas berbangsa Cina, terpaksa meminta maaf, dikutuk dan dicela kerana sikapnya, mengapa pula SIM KWANG YUNG boleh bebas? Bukankah orang ini jauh lebih merbahaya berbanding Kiki Kamaruddin.

Kalau dia mengatakan bahawa kenyataan tersebut bukanlah kenyataan yang ditulisnya, sebaliknya akaun Facebooknya telah digodam dan dicerobohi, dia juga harus menerangkan mengapa ayat-ayat di dalam akaun Facebooknya, serupa sahaja iaitu penuh dengan maki hamun dan kebencian terhadap orang Islam?

Sesuatu harus dilakukan terhadap orang ini dan dia sebenarnya perlu DIAJAR agar menghormati orang lain, selain perlu sedar bahawa Perlembagaan Malaysia memberikan peruntukan istimewa kepada Bumiputera dan Islam!!!

12 comments:

Anonymous said...
19 July 2014 at 09:25  

Dia dibawah lindungan najib, sapa berani ambil tindakan....keh3....lancau laa luu

Anonymous said...
19 July 2014 at 10:26  

Namewee pun boleh masuk TV cakap dengan VIP lagi kerana MCA serta konco-konco kata dia budak muda kalau Melayu muda ke atau tua semua kena tangkap dan di dakwa, Najib punya stail terlampau menjunjung Cina.

Anonymous said...
19 July 2014 at 10:33  

orang orang orang melayu dan bumi pputra mesti buat laporan polis !!! agar polis dapat bertindak.. orang orang tawau or Sabah cari perempuan ini !!

azlan aini said...
19 July 2014 at 10:33  

Hmm.. Ramai yg spesis begini semenjak pakatan sial wujud..
Apa halpun perempuan nih sua dua huduh.
Muka dan perangai..

Anonymous said...
19 July 2014 at 10:44  

Ya Kita Buat Laporan Polis Ramai Ramai!! kementerian Pendidikan Jangan Diam aah...Sondol jubor cikgu !!!

Anonymous said...
19 July 2014 at 12:07  

Kenapa nak tinggu buat laporan polis baru nak bertindak??

Ini sudah sah satu kesalahan tidakkah polis sudah bokeh ambil tindakkan dgn ada nya bukti2??

Perkara bergini buat aku jadi mual!!!

Bila Melayu buat teris kena tindakkan tapi Cina Babi Pendatang Chee Bai dan Keling Lembu Pariah Pundek buat lepas gitu saja!!!

Aku dah bosan dengan kebodohan dan kelembapan Pemimpin Melayu dan Parti betteraskan Islam PAS!!

Tak Bangsa Arab tak Bangsa Melayu sama jer suka berbunuh sesama sendiri bangsa sial lain suka dan ambil kesempatan!!!

Musibatlah korang semua!!!

Anonymous said...
19 July 2014 at 13:23  

Anda semua melayu muslim tak ada maruah akibat gaduh sesama sendiri.Mabuk kuasa lebih teruk dari mabuk arak. mabuk arak 8 jam pulih. mabuk kuasa bawa mati. jangan tunggu najib la. Parti melayu. parti islam macam kambing dgn biri biri berlawan hantuk kepala. siapa kalah mati yang menang sakit otak jadi biul. Tidak ada habuk iman langsung hendak bela ugama. sengih sana sengih sini. aku pun bosan. Itu lah akibat segala benda bergantung pada orang lain sampai barang masuk dalam perut pun datang dari kaum ini. Kaum ini sudah naim tocang. Ia menggusarkan seluruh kaum asal nusantara.

Anonymous said...
19 July 2014 at 14:26  

sepatutnye pihak berkuasa ambil tindakan sebab org ni dah kurang ajar giler.....cuba kalo melayu yg kurang ajar,laju je kena tindakan............pelik aku dgn pihak berkuasa kite ni...

Anonymous said...
19 July 2014 at 15:29  

ORANG2 CAMNI YANG KERAJAAN BAGI BONUS BAGI LAYANAN? PHUIH!!!

Anonymous said...
19 July 2014 at 15:33  

Polis n krajaan xkn buat apa punya lah... pasal dia ni bukan melayu. ANAK EMAS KERAJAAN..

Si Guntur said...
19 July 2014 at 21:34  

Betul bro

Anonymous said...
20 July 2014 at 07:00  

perangai huduh..muka mcm tembok China roboh..keturunanharam jadah

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks