MAJLIS BERBUKA PUASA ANWAR IBRAHIM-LAJIM UKIM DI KOTA KINABALU HANYA DIDATANGI ORANG CINA!!!

Sunday, 20 July 2014

Sepatutnya yang hadir lebih dari 5000 orang kerana sasarannya adalah para penyokong Pakatan Rakyat dari Kota Kinabalu, Putatan, Sepanggar, Beaufort dan sekitar Likas. Ditambah pula dengan 'daya tarikan' menerusi kehadiran pemimpin-pemimpin PKR seperti Lajim Ukim, Johari Abdul, Christina Liew, James Ghani, Darrel Liking, Roland Chia, Edwin Bosi dan Junz Wong.

Namun jumlah yang hadir hanyalah tidak lebih 200 orang dengan 80% daripada mereka adalah orang Cina dan BBI. Umpan DUIT RAYA tidak menjadi dan tidak dapat menarik perhatian serta kedatangan lebih ramai orang ke majlis berbuka puasa yang dianjurkan oleh Lajim Ukim dan Anwar Ibrahim di No.2084, Lorong Kenari, Taman Likas Jaya, Likas, Kota Kinabalu.


Lajim yang cuba menghilangkan kecurigaan Anwar Ibrahim kepadanya, dalam ucapannya berkata, perintah berkurung di Sabah tidak sepatutnya berlaku jikalau Kerajaan Negeri Sabah mendengar dan memenuhi tuntutan rakyat Sabah. Kononnya, selagi Barisan Nasional memerintah Sabah, masalah tersebut tidak akan selesai kerana pemimpin BN tidak serius menangani PATI.

Anwar Ibrahim pula dalam ucapannya menyatakan, dalam al Quran, umat Islam dituntut menghormati golongan bukan beragama Islam. Dan yang paling menarik ialah, Anwar Ibrahim masih lagi hidup dalam khayalan apabila menyerang dan menyalahkan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) apabila mengungkit kononnya hasil kerja SPR membuatkan dia tidak dapat menjadi Perdana Menteri dan Pakatan Rakyat kalah.

Kononnya SPR berat sebelah. Kononnya banyak insiden dan perlanggaran peraturan berlaku. Pada masa yang sama, Anwar Ibrahim yang turut menyentuh perintah berkurung yang dilaksanakan di perairan 6 daerah di timur Sabah, menyalahkan polis dan tentera kerana tidak pernah menjalankan kerja. Menurut Anwar Ibrahim, polis dan tentera yang dilengkapi pelbagai senjata canggih, lebih banyak tidur daripada menjalankan tugas mengawal keamanan negara. Malah PDRM menurutnya, lebih banyak menjaga hal ehwal politik berbanding mengawasi anasir-anasir subversif seperti PATI.

Anwar Ibrahim turut cuba mengambil kredit dengan mencadangkan agar Barisan Nasional menyokong usul Pakatan Rakyat mengutuk pembunuhan dan penindasan rakyat Palestin di Semenanjung Gaza walaupun dari awal lagi Barisan Nasional telah melakukannya, bahkan telah menggerakkan bantuan untuk menyokong rakyat Palestin, berbanding Anwar Ibrahim sendiri yang telah berikrar untuk menyokong ZIONIS ISRAEL dan kewujudan negara haram mereka.


Sidang akhbar yang dibuat kemudiannya hanya dihadiri oleh wartawan dari Daily Express dan Oversea Chinese Daily. Dan sedar bahawa umat Islam di Sabah tidak memberikan sokongan kepadanya, Anwar Ibrahim dan Lajim Ukim cuba bercakap tentang Islam.

Kononnya Kerajaan BN seringkali melaungkan Negara Islam tetapi tidak bersungguh-sungguh memperjuangkan Islam, sedangkan pada masa yang sama, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat sendiri mendesak agar negara ini lebih liberal dan kesemua agama dianggap sama.

Kononnya juga, ramai umat Islam tertindias sama ada di luar negara mahupun dalam negara. Kata Anwar Ibrahim, Kerajaan Persekutuan sepatutnya perlu lebih tegas dan mempunyai ketetapan memperjuangkan umat Islam yang teraniaya di Semenanjung Gaza. Anwar Ibrahim cuba menggunakan pendekatan Amerika Syarikat dan Zionis Israel yang boleh melanggar negara orang sesuka hati agar lebih mudah Malaysia diserang dan dihancurkan oleh kuasa Zionis.

Katanya lagi, kerajaan perlu lebih telus dalam menangani isu keselamatan di kawasan Pantai Timur Sabah dengan mewujudkan tempoh masa yang sesuai dalam isu ini. Sedangkan hakikatnya, memang kerajaan telah mewujudkan tempoh masa untuk perintah berkurung serta perlaksanaan zon keselamatan di kawasan terbabit.

Untuk menarik orang ramai datang ke majlis tersebut, diumpan DUIT RAYA. Tetapi melihat kepada jumlah yang hadir dan 70% daripada mereka meninggalkan majlis selesai makan kerana acara seterusnya adalah bersolat maghrib, Isyak dan tarawih, acara tersebut terpaksa dipendekkan.

Hanya seramai 23 orang anak-anak tahfiz Tuaran dan ibu tunggal diberikan sampul surat mengandungi wang RM100 oleh Anwar Ibrahim. Selepas itu, Anwar Ibrahim bergegas meninggalkan majlis dan difahamkan berangkat pulang ke Kuala Lumpur dengan wajah kecewa kerana sambutan yang diberikan kepadanya begitu hambar. Malah Anwar Ibrahim menolak untuk hadir dalam acara sembahyang teraweh tanpa sebarang alasan kecuali perlu pulang segera ke Kuala Lumpur.

Ramai yang melihat, majlis tersebut sebenarnya adalah helah Lajim Ukim untuk meminta duit daripada Anwar Ibrahim. Dan Anwar Ibrahim juga sedar, sekiranya lebih lama dia berada di Kota Kinabalu, lebih ramai Ketua-Ketua Cabang akan datang untuk meminta duit daripadanya.

Jadi, tidak mustahillah, Anwar Ibrahim bergegas pulang ke Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan.

Walau apa pun, majlis itu juga dilihat sebagai majlis terakhir Anwar Ibrahim di Sabah sebelum dia berehat panjang di dalam penjara sekiranya keputusan bersalah dan dipenjarakan selama lima tahun, dikekalkan oleh Mahkamah Persekutuan.


9 comments:

  1. INI LAH PENGKHIANAT MALAYSIA , MUSUH MELAYU MANUSIA KOTOR HINA DAN JIJIK
    TAK KIRA HALAL HARAM PASAL ''LUBANG'' DAN KAKI RASUAH TAPI PANDAI BERLINDUNG
    PELIWAT TERSOHOR DI DUNIA YG JADI MP DAN MASIH BEBAS
    CEPAT HUMBAN KE JEL

    ReplyDelete
  2. Golongan orang yang dilaknat memang hanya layak berbuka dengan kaum cina kafir babi. Memang satu golongan.

    ReplyDelete
  3. Ada tapau x ah beng?

    ReplyDelete
  4. Ada lagi orang sabah yang bersekongkol dengan manusia yang nak menhilangkan Sabah? Bodoh sangat bah.

    ReplyDelete
  5. SI lancau munafik penyembah dan penjilat bontot cina ni memang patut dihumban cepat cepat dalam jel. PKR dan PAS memang celaka babi dan suka memfitnah, jijik tengok diorang bersyarah dalam masjid, mulut busuk!! Tapi UUMNOpun cibai jugak, cakap je lebih tapi semua berbisnes dengan cina yang terang terang benci bumiputra, secara amnya, semua ahli politik Melayu/Bumiputra sekarang ni hanyalah mainan kaum cina sahaja.

    ReplyDelete
  6. Namapak bodoh orang PKR ni, ini pasal keselamatan, dan cara perintah berkurung adalah satu cara immediate action yang perlu, bila keadaan dah selesa bolehlah di kurangkan, jangan lah nak perbodohkan pasukan keselamatan dengan di adakan perentah berkurung ini, apa tindakan kamu wahai si bodoh PKR jika kamu dalam keaadaan yang sama, cuba buat root cause analysis...jelas antara root cause nya berkaitan dengan anwar,,,Tanya anwar mengapa dan kenapa lagu "Tanya sama najib...." ini ada bukti kukuh dia terlibat jika perkara ini di siasat secara mendalam...anwar is a trouble maker...we all know that..don't we..

    ReplyDelete
  7. strategy anwar dan PR ialah memburuk buruk kan kerajaan dan umno, dan ini strategy komunis...ulang ulang ulang..rakyat akan percaya lama kelamaan...banyak bukti telah timbul, kerajaan dan umno tidak seperti cacian anwar dan PR...so kita kena ada strategy yang sama...cela anwar dengan fakta...tentu dia tak kan dapat melawan celaan itu sebab itu fakta..dan dia akan tewas insyaallah,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti kerajaan nak guna stategy yang sama?..kirim salam ajelah..bersepah orang kerajaan itu kawan baik nuar gila ni. Diorang ni main wayang, kita semua kat bawah ni yang bodoh. Diorang lepas saling mengutuk, pergi minum air kat hotel bersama-sama, kita kat bawah ni berperang.

      Delete

  8. INI PUN SETRATIGI MEREKA JUGAK NI. JGN TERPEDAYA. MCM2 CARA.

    ReplyDelete

MAJLIS BERBUKA PUASA ANWAR IBRAHIM-LAJIM UKIM DI KOTA KINABALU HANYA DIDATANGI ORANG CINA!!!

Sunday, 20 July 2014 ·

Sepatutnya yang hadir lebih dari 5000 orang kerana sasarannya adalah para penyokong Pakatan Rakyat dari Kota Kinabalu, Putatan, Sepanggar, Beaufort dan sekitar Likas. Ditambah pula dengan 'daya tarikan' menerusi kehadiran pemimpin-pemimpin PKR seperti Lajim Ukim, Johari Abdul, Christina Liew, James Ghani, Darrel Liking, Roland Chia, Edwin Bosi dan Junz Wong.

Namun jumlah yang hadir hanyalah tidak lebih 200 orang dengan 80% daripada mereka adalah orang Cina dan BBI. Umpan DUIT RAYA tidak menjadi dan tidak dapat menarik perhatian serta kedatangan lebih ramai orang ke majlis berbuka puasa yang dianjurkan oleh Lajim Ukim dan Anwar Ibrahim di No.2084, Lorong Kenari, Taman Likas Jaya, Likas, Kota Kinabalu.


Lajim yang cuba menghilangkan kecurigaan Anwar Ibrahim kepadanya, dalam ucapannya berkata, perintah berkurung di Sabah tidak sepatutnya berlaku jikalau Kerajaan Negeri Sabah mendengar dan memenuhi tuntutan rakyat Sabah. Kononnya, selagi Barisan Nasional memerintah Sabah, masalah tersebut tidak akan selesai kerana pemimpin BN tidak serius menangani PATI.

Anwar Ibrahim pula dalam ucapannya menyatakan, dalam al Quran, umat Islam dituntut menghormati golongan bukan beragama Islam. Dan yang paling menarik ialah, Anwar Ibrahim masih lagi hidup dalam khayalan apabila menyerang dan menyalahkan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) apabila mengungkit kononnya hasil kerja SPR membuatkan dia tidak dapat menjadi Perdana Menteri dan Pakatan Rakyat kalah.

Kononnya SPR berat sebelah. Kononnya banyak insiden dan perlanggaran peraturan berlaku. Pada masa yang sama, Anwar Ibrahim yang turut menyentuh perintah berkurung yang dilaksanakan di perairan 6 daerah di timur Sabah, menyalahkan polis dan tentera kerana tidak pernah menjalankan kerja. Menurut Anwar Ibrahim, polis dan tentera yang dilengkapi pelbagai senjata canggih, lebih banyak tidur daripada menjalankan tugas mengawal keamanan negara. Malah PDRM menurutnya, lebih banyak menjaga hal ehwal politik berbanding mengawasi anasir-anasir subversif seperti PATI.

Anwar Ibrahim turut cuba mengambil kredit dengan mencadangkan agar Barisan Nasional menyokong usul Pakatan Rakyat mengutuk pembunuhan dan penindasan rakyat Palestin di Semenanjung Gaza walaupun dari awal lagi Barisan Nasional telah melakukannya, bahkan telah menggerakkan bantuan untuk menyokong rakyat Palestin, berbanding Anwar Ibrahim sendiri yang telah berikrar untuk menyokong ZIONIS ISRAEL dan kewujudan negara haram mereka.


Sidang akhbar yang dibuat kemudiannya hanya dihadiri oleh wartawan dari Daily Express dan Oversea Chinese Daily. Dan sedar bahawa umat Islam di Sabah tidak memberikan sokongan kepadanya, Anwar Ibrahim dan Lajim Ukim cuba bercakap tentang Islam.

Kononnya Kerajaan BN seringkali melaungkan Negara Islam tetapi tidak bersungguh-sungguh memperjuangkan Islam, sedangkan pada masa yang sama, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat sendiri mendesak agar negara ini lebih liberal dan kesemua agama dianggap sama.

Kononnya juga, ramai umat Islam tertindias sama ada di luar negara mahupun dalam negara. Kata Anwar Ibrahim, Kerajaan Persekutuan sepatutnya perlu lebih tegas dan mempunyai ketetapan memperjuangkan umat Islam yang teraniaya di Semenanjung Gaza. Anwar Ibrahim cuba menggunakan pendekatan Amerika Syarikat dan Zionis Israel yang boleh melanggar negara orang sesuka hati agar lebih mudah Malaysia diserang dan dihancurkan oleh kuasa Zionis.

Katanya lagi, kerajaan perlu lebih telus dalam menangani isu keselamatan di kawasan Pantai Timur Sabah dengan mewujudkan tempoh masa yang sesuai dalam isu ini. Sedangkan hakikatnya, memang kerajaan telah mewujudkan tempoh masa untuk perintah berkurung serta perlaksanaan zon keselamatan di kawasan terbabit.

Untuk menarik orang ramai datang ke majlis tersebut, diumpan DUIT RAYA. Tetapi melihat kepada jumlah yang hadir dan 70% daripada mereka meninggalkan majlis selesai makan kerana acara seterusnya adalah bersolat maghrib, Isyak dan tarawih, acara tersebut terpaksa dipendekkan.

Hanya seramai 23 orang anak-anak tahfiz Tuaran dan ibu tunggal diberikan sampul surat mengandungi wang RM100 oleh Anwar Ibrahim. Selepas itu, Anwar Ibrahim bergegas meninggalkan majlis dan difahamkan berangkat pulang ke Kuala Lumpur dengan wajah kecewa kerana sambutan yang diberikan kepadanya begitu hambar. Malah Anwar Ibrahim menolak untuk hadir dalam acara sembahyang teraweh tanpa sebarang alasan kecuali perlu pulang segera ke Kuala Lumpur.

Ramai yang melihat, majlis tersebut sebenarnya adalah helah Lajim Ukim untuk meminta duit daripada Anwar Ibrahim. Dan Anwar Ibrahim juga sedar, sekiranya lebih lama dia berada di Kota Kinabalu, lebih ramai Ketua-Ketua Cabang akan datang untuk meminta duit daripadanya.

Jadi, tidak mustahillah, Anwar Ibrahim bergegas pulang ke Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan.

Walau apa pun, majlis itu juga dilihat sebagai majlis terakhir Anwar Ibrahim di Sabah sebelum dia berehat panjang di dalam penjara sekiranya keputusan bersalah dan dipenjarakan selama lima tahun, dikekalkan oleh Mahkamah Persekutuan.


9 comments:

Anonymous said...
21 July 2014 at 00:02  

INI LAH PENGKHIANAT MALAYSIA , MUSUH MELAYU MANUSIA KOTOR HINA DAN JIJIK
TAK KIRA HALAL HARAM PASAL ''LUBANG'' DAN KAKI RASUAH TAPI PANDAI BERLINDUNG
PELIWAT TERSOHOR DI DUNIA YG JADI MP DAN MASIH BEBAS
CEPAT HUMBAN KE JEL

Anonymous said...
21 July 2014 at 00:34  

Golongan orang yang dilaknat memang hanya layak berbuka dengan kaum cina kafir babi. Memang satu golongan.

Anonymous said...
21 July 2014 at 00:53  

Ada tapau x ah beng?

Anonymous said...
21 July 2014 at 00:56  

Ada lagi orang sabah yang bersekongkol dengan manusia yang nak menhilangkan Sabah? Bodoh sangat bah.

Anonymous said...
21 July 2014 at 02:58  

SI lancau munafik penyembah dan penjilat bontot cina ni memang patut dihumban cepat cepat dalam jel. PKR dan PAS memang celaka babi dan suka memfitnah, jijik tengok diorang bersyarah dalam masjid, mulut busuk!! Tapi UUMNOpun cibai jugak, cakap je lebih tapi semua berbisnes dengan cina yang terang terang benci bumiputra, secara amnya, semua ahli politik Melayu/Bumiputra sekarang ni hanyalah mainan kaum cina sahaja.

Anonymous said...
21 July 2014 at 07:45  

Namapak bodoh orang PKR ni, ini pasal keselamatan, dan cara perintah berkurung adalah satu cara immediate action yang perlu, bila keadaan dah selesa bolehlah di kurangkan, jangan lah nak perbodohkan pasukan keselamatan dengan di adakan perentah berkurung ini, apa tindakan kamu wahai si bodoh PKR jika kamu dalam keaadaan yang sama, cuba buat root cause analysis...jelas antara root cause nya berkaitan dengan anwar,,,Tanya anwar mengapa dan kenapa lagu "Tanya sama najib...." ini ada bukti kukuh dia terlibat jika perkara ini di siasat secara mendalam...anwar is a trouble maker...we all know that..don't we..

Anonymous said...
21 July 2014 at 07:50  

strategy anwar dan PR ialah memburuk buruk kan kerajaan dan umno, dan ini strategy komunis...ulang ulang ulang..rakyat akan percaya lama kelamaan...banyak bukti telah timbul, kerajaan dan umno tidak seperti cacian anwar dan PR...so kita kena ada strategy yang sama...cela anwar dengan fakta...tentu dia tak kan dapat melawan celaan itu sebab itu fakta..dan dia akan tewas insyaallah,,

Aku Melayu Rasis said...
21 July 2014 at 08:54  

parti kerajaan nak guna stategy yang sama?..kirim salam ajelah..bersepah orang kerajaan itu kawan baik nuar gila ni. Diorang ni main wayang, kita semua kat bawah ni yang bodoh. Diorang lepas saling mengutuk, pergi minum air kat hotel bersama-sama, kita kat bawah ni berperang.

Anonymous said...
21 July 2014 at 10:51  


INI PUN SETRATIGI MEREKA JUGAK NI. JGN TERPEDAYA. MCM2 CARA.

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks