Kemalangan Kereta Kebal ATM Di Lebuhraya PLUS Kuala Kangsar, 3 Anggota Armor Maut!!

Thursday, 3 July 2014

Satu kemalangan dilaporkan berlaku di Lebuhray Utara-Selatan berhampiran Kuala Kangsar melibatkan konvoi aset tentera darat. Dilaporkan aset tentera darat tersebut sedang bergerak ke Asahan untuk latihan menembak.

Sebuah daripada kenderaan tersebut telah melanggar pembahagi jalan lalu terbalik. Kemalangan tersebut meragut nyawa dua anggota Armor dan seorang Ketua Kenderaan. Ketua kenderaan yang dikenali sebagai Sarjan Bayong pula, telah tercampak keluar dari kenderaan tersebut dan meninggal dunia di tempat kejadian.


Seorang lagi anggota di dalam kenderaan bernama Korporal Patanah turut meninggal di tempat kejadian. Pemandu pula mengalami kecederaan parah. 3 orang anggota yang berada dalam kenderaan Condor di belakang, terselamat.

Insiden melibatkan sebuah kenderaan Sibmas yang merupakan sebuah kereta perisai di KM 232.6. Insiden dikatakan berlaku berpunca daripada kenderaan hilang kawalan dan melanggar kanan bahu lebuhraya dan terbalik ke kiri bahu lebuh raya.

Anggota-anggota yang terlibat adalah:

1. Lans Koperal Fredy - pemandu (cedera dan dihantar ke Hospital Kuala Kangar)
2. Koperal Sharifuddin bin Abdullah - cedera dan dihantar ke Hospital Kuala Kangsar
3. Sarjan Bayong - meninggal di tempat kejadian.
4. Koperal Fatanah bin Ismail - meninggal di hospital.


Al-Fatihah dan takziah untuk perajurit-perajurit negara yang terkorban itu.

21 comments:

  1. YA ALLAH sedihnya! Harapnya Kem. Pertahanan akan membela habis-habisan keluarga malang anggota tentera kita ini di samping MENYIASAT dg. terperinci punca kemalangan ini - harus disediakan DashCam pada setiap kenderaan pegawai JPA/polis/tentera utk. dpt. merekodkan bukti, kalau terjadi kemalangan.

    PENGGANAS Cina termasuk GENG KONGSI GELAP Cina, termasuk yg. ditaja Barat-ZIONIS dan ejennya, DAPBANGKAI/PKRSODOM - boleh pula BERMAHARAJALELA kat NEGARA ISLAM ni!

    Disyaki GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL(termasuk pengusaha industri) inilah yg. sedg. menyebabkan kemalangan jlnraya yg. berleluasa melibatkan lori/bas/kereta BUAS dgn. mensasarkan umat Islam/Melayu (termasuk pekerja warga asing Islam), yg. merupakan MAJORITI mangsa kemalangan jlnraya/industri (umat Islam senang dikenali dr. cara pemakaian atau hiasan Islam pd. kenderaan)!

    Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL juga terlibat dlm. industri hartanah disyaki juga terlibat dlm. pembakaran berleluasa ke atas kpg-kpg Islam/Melayu, termasuk di Sabah-Sarawak - utk. MERAMPAS tanah/kpg termasuk menawarkan utk. membeli dr. mangsa yg. terdesak atau sekiranya tanah negeri, utk. MENGHALAU umat Islam/Melayu termasuk pelarian Islam, dr. tanah/kpg. tersebut! Lihat kebakaran berleluasa yg. MENCURIGAkan ini, di -
    http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140703/dn_16/50-rumah-di-perkampungan-air-Kampung-Pondo-Pulau-Gaya-terbakar !

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebok la lu makcik..diam2 jual belacan dah la

      Delete
    2. Oi si bigik, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

      PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

      Delete
  2. binggai!! bukan kereta kebal tapi kereta perisai
    bodoh sial!! tak tahu nak bezakan kereta kebal dengan kereta perisai,,,bodoh piang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaffirullah, Astaffirullah, Astaffirullah tulislah dengan beraklak, lebih2 lagi dibulan yang mulia ini.

      Delete
    2. wey en razak, lu lelaki islam ke pondan kafir menyamar islam. kasar semacam je ni apa hal? kurang kasih sayang ke semalam. istighfar la bro kalau reti. bulan puasa ni, jangan kasar sangat.

      Delete
  3. Kereta kebal apa pulak. Perisai la bongok

    ReplyDelete
  4. agaknya masa bonda dan ayahanda kepda empunya badan abdul razak kassim 3 July 2014 23:21 di atas masa bersengama nak zuriatkan dia terlupa atau terlepas pandang untuk baca atau doa apa-apa yang patut sebab tu berkelakuan kurang manis jauh sekali bersantun. Kalau pun nak membetulkan fakta perlu ke berkata kesat? Tengok macam saya, guna perkataan "terlupa","sengama", "bonda" dan ayahanda yakni perkataan yang baik-baik bukannya yang lucah atau tidak beradab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...bisa terkena batu jemala (bahasa lembut bagi kepala hotak) encik abdul razak...

      Delete
  5. bahasa menunjukkan bangsa.

    ReplyDelete
  6. apa pulak, kereta besi lah...

    ReplyDelete
  7. abd razak kassim, tengok sekali pandang mcm pakai serban, bila diamati ruprnye pakai tupi lemu boy, otak pong Boy Cow...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu la namenye pndai tp bengap. menegur xkena cara. ilmu diusung adab ditinggal

      Delete
  8. xboleh tegur elok2 ke???agak2 nye itu la didikan keluarga abd razak ni...terukkk

    ReplyDelete
  9. Tak menolak kemungkinan Abd Razak dan Zaime adalah RBF.

    ReplyDelete
  10. Ini salah Anwar Ibrahim sbb luluskn lebuhraya PLUS

    ReplyDelete
  11. salam.. utk pengetahuan semua... kejadian berlaku disebabkan sebuah kenderaan awam yg menyelinap masuk kedalam konvoi tentera.. itu la kalu amik lesen main tembak je. xbaca habis... kenderaan awam dilarang sama sekali berada di tengah2 konvoi tentera mahupun pasukan pertahanan lain.. sbbnya utk mengelak dr berlakunya benda ni semua la.. tapi ada pihak yg xpedulikan semua tu. dan menganggap kenderaan tentera dijalanan mengganggu lalulintas mereka...

    ReplyDelete
  12. Ini satu gejala kaum Melayu Bumiputra Islam Negara ini. Perihal kebal/perisai dipertikaikan sedangkan perkara itu kesilapan perkataan sahaja tetapi diperdebatkan bagitu rupa. Sedangkan isu sebenar mengenai sebab penyebab kepada kemalangan kereta perisai itu tidak dicari atau dipertikaikan. Adalah sungguh memalukan andai kemalangan kereta perisai itu menjadi penyebab kepada kematian 3 anggota tentera. Apa ertinya PERISAI andai ianya membunuh tuannya ? Kalau mati kena bom anti kereta kebal itu manasabah lah.

    ReplyDelete
  13. ...dua2 salah mana ada kebal ,mana prisai nya,kalau dah rupa macam tu dah tak kebal pun,tinggal nama je,prisai tu pun x boleh buat apa2,ALLAH MAHA KUASA.

    ReplyDelete
  14. Memanglah Allah swt tu maha kuasa. Tetapi Allah juga bagi akal kepada manusia untuk berfikir dan mendapatkan pelan terbaik /selamat digunakan / berdaya tahan berbanding kenderaan biasa atas jalan raya.

    Negara maju sudah mencapai tahap kemajuan tinggi kerana mereka berusha/research dan sanggup berkorban masa untuk mendapatkan yang terbaik. Negara ini semua pekerja mau releks mau senang, mau masa rest banyak. Pelajar Negara ini jenis mau berguling atas jalan , protes sana sini semua tak kena. Bila keluar U pegang jawatan besar mula guna kuasa , menidakkan peraturan kerajaan pusat hingga halatuju jabatan menjadi gagal semuanya. Orang bawah kata boss keluar U tapi otak mereng.

    ReplyDelete

Kemalangan Kereta Kebal ATM Di Lebuhraya PLUS Kuala Kangsar, 3 Anggota Armor Maut!!

Thursday, 3 July 2014 ·

Satu kemalangan dilaporkan berlaku di Lebuhray Utara-Selatan berhampiran Kuala Kangsar melibatkan konvoi aset tentera darat. Dilaporkan aset tentera darat tersebut sedang bergerak ke Asahan untuk latihan menembak.

Sebuah daripada kenderaan tersebut telah melanggar pembahagi jalan lalu terbalik. Kemalangan tersebut meragut nyawa dua anggota Armor dan seorang Ketua Kenderaan. Ketua kenderaan yang dikenali sebagai Sarjan Bayong pula, telah tercampak keluar dari kenderaan tersebut dan meninggal dunia di tempat kejadian.


Seorang lagi anggota di dalam kenderaan bernama Korporal Patanah turut meninggal di tempat kejadian. Pemandu pula mengalami kecederaan parah. 3 orang anggota yang berada dalam kenderaan Condor di belakang, terselamat.

Insiden melibatkan sebuah kenderaan Sibmas yang merupakan sebuah kereta perisai di KM 232.6. Insiden dikatakan berlaku berpunca daripada kenderaan hilang kawalan dan melanggar kanan bahu lebuhraya dan terbalik ke kiri bahu lebuh raya.

Anggota-anggota yang terlibat adalah:

1. Lans Koperal Fredy - pemandu (cedera dan dihantar ke Hospital Kuala Kangar)
2. Koperal Sharifuddin bin Abdullah - cedera dan dihantar ke Hospital Kuala Kangsar
3. Sarjan Bayong - meninggal di tempat kejadian.
4. Koperal Fatanah bin Ismail - meninggal di hospital.


Al-Fatihah dan takziah untuk perajurit-perajurit negara yang terkorban itu.

21 comments:

Anonymous said...
3 July 2014 at 22:55  

YA ALLAH sedihnya! Harapnya Kem. Pertahanan akan membela habis-habisan keluarga malang anggota tentera kita ini di samping MENYIASAT dg. terperinci punca kemalangan ini - harus disediakan DashCam pada setiap kenderaan pegawai JPA/polis/tentera utk. dpt. merekodkan bukti, kalau terjadi kemalangan.

PENGGANAS Cina termasuk GENG KONGSI GELAP Cina, termasuk yg. ditaja Barat-ZIONIS dan ejennya, DAPBANGKAI/PKRSODOM - boleh pula BERMAHARAJALELA kat NEGARA ISLAM ni!

Disyaki GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL(termasuk pengusaha industri) inilah yg. sedg. menyebabkan kemalangan jlnraya yg. berleluasa melibatkan lori/bas/kereta BUAS dgn. mensasarkan umat Islam/Melayu (termasuk pekerja warga asing Islam), yg. merupakan MAJORITI mangsa kemalangan jlnraya/industri (umat Islam senang dikenali dr. cara pemakaian atau hiasan Islam pd. kenderaan)!

Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL juga terlibat dlm. industri hartanah disyaki juga terlibat dlm. pembakaran berleluasa ke atas kpg-kpg Islam/Melayu, termasuk di Sabah-Sarawak - utk. MERAMPAS tanah/kpg termasuk menawarkan utk. membeli dr. mangsa yg. terdesak atau sekiranya tanah negeri, utk. MENGHALAU umat Islam/Melayu termasuk pelarian Islam, dr. tanah/kpg. tersebut! Lihat kebakaran berleluasa yg. MENCURIGAkan ini, di -
http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140703/dn_16/50-rumah-di-perkampungan-air-Kampung-Pondo-Pulau-Gaya-terbakar !

Makcik Sambal Belacan.

abd razak kassim said...
3 July 2014 at 23:21  

binggai!! bukan kereta kebal tapi kereta perisai
bodoh sial!! tak tahu nak bezakan kereta kebal dengan kereta perisai,,,bodoh piang!!

Zaime Jamaludin said...
4 July 2014 at 01:41  

Kereta kebal apa pulak. Perisai la bongok

Anonymous said...
4 July 2014 at 01:46  

agaknya masa bonda dan ayahanda kepda empunya badan abdul razak kassim 3 July 2014 23:21 di atas masa bersengama nak zuriatkan dia terlupa atau terlepas pandang untuk baca atau doa apa-apa yang patut sebab tu berkelakuan kurang manis jauh sekali bersantun. Kalau pun nak membetulkan fakta perlu ke berkata kesat? Tengok macam saya, guna perkataan "terlupa","sengama", "bonda" dan ayahanda yakni perkataan yang baik-baik bukannya yang lucah atau tidak beradab.

Anonymous said...
4 July 2014 at 05:35  

bahasa menunjukkan bangsa.

Anonymous said...
4 July 2014 at 06:09  

apa pulak, kereta besi lah...

Ali said...
4 July 2014 at 06:56  

abd razak kassim, tengok sekali pandang mcm pakai serban, bila diamati ruprnye pakai tupi lemu boy, otak pong Boy Cow...

Anonymous said...
4 July 2014 at 08:03  

Astaffirullah, Astaffirullah, Astaffirullah tulislah dengan beraklak, lebih2 lagi dibulan yang mulia ini.

Anonymous said...
4 July 2014 at 08:10  

xboleh tegur elok2 ke???agak2 nye itu la didikan keluarga abd razak ni...terukkk

Anonymous said...
4 July 2014 at 08:59  

hahaha..tu la namenye pndai tp bengap. menegur xkena cara. ilmu diusung adab ditinggal

Akma Aida said...
4 July 2014 at 09:15  

Ape2 al-fatihah

Anonymous said...
4 July 2014 at 09:58  

Tak menolak kemungkinan Abd Razak dan Zaime adalah RBF.

Bigik said...
4 July 2014 at 10:46  

sebok la lu makcik..diam2 jual belacan dah la

Anonymous said...
4 July 2014 at 10:54  

wey en razak, lu lelaki islam ke pondan kafir menyamar islam. kasar semacam je ni apa hal? kurang kasih sayang ke semalam. istighfar la bro kalau reti. bulan puasa ni, jangan kasar sangat.

Anonymous said...
4 July 2014 at 10:56  

hahahaha...bisa terkena batu jemala (bahasa lembut bagi kepala hotak) encik abdul razak...

Anonymous said...
4 July 2014 at 12:10  

Ini salah Anwar Ibrahim sbb luluskn lebuhraya PLUS

Pokleh Ismail said...
4 July 2014 at 14:31  

salam.. utk pengetahuan semua... kejadian berlaku disebabkan sebuah kenderaan awam yg menyelinap masuk kedalam konvoi tentera.. itu la kalu amik lesen main tembak je. xbaca habis... kenderaan awam dilarang sama sekali berada di tengah2 konvoi tentera mahupun pasukan pertahanan lain.. sbbnya utk mengelak dr berlakunya benda ni semua la.. tapi ada pihak yg xpedulikan semua tu. dan menganggap kenderaan tentera dijalanan mengganggu lalulintas mereka...

Anonymous said...
4 July 2014 at 14:58  

Ini satu gejala kaum Melayu Bumiputra Islam Negara ini. Perihal kebal/perisai dipertikaikan sedangkan perkara itu kesilapan perkataan sahaja tetapi diperdebatkan bagitu rupa. Sedangkan isu sebenar mengenai sebab penyebab kepada kemalangan kereta perisai itu tidak dicari atau dipertikaikan. Adalah sungguh memalukan andai kemalangan kereta perisai itu menjadi penyebab kepada kematian 3 anggota tentera. Apa ertinya PERISAI andai ianya membunuh tuannya ? Kalau mati kena bom anti kereta kebal itu manasabah lah.

Anonymous said...
4 July 2014 at 16:59  

Oi si bigik, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

abdul halim ismail said...
5 July 2014 at 12:48  

...dua2 salah mana ada kebal ,mana prisai nya,kalau dah rupa macam tu dah tak kebal pun,tinggal nama je,prisai tu pun x boleh buat apa2,ALLAH MAHA KUASA.

Anonymous said...
5 July 2014 at 17:14  

Memanglah Allah swt tu maha kuasa. Tetapi Allah juga bagi akal kepada manusia untuk berfikir dan mendapatkan pelan terbaik /selamat digunakan / berdaya tahan berbanding kenderaan biasa atas jalan raya.

Negara maju sudah mencapai tahap kemajuan tinggi kerana mereka berusha/research dan sanggup berkorban masa untuk mendapatkan yang terbaik. Negara ini semua pekerja mau releks mau senang, mau masa rest banyak. Pelajar Negara ini jenis mau berguling atas jalan , protes sana sini semua tak kena. Bila keluar U pegang jawatan besar mula guna kuasa , menidakkan peraturan kerajaan pusat hingga halatuju jabatan menjadi gagal semuanya. Orang bawah kata boss keluar U tapi otak mereng.

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks