UPDATE Isu Perempuan Bertudung Terlampau... Dia Akhirnya Nak Minta Maaf

Wednesday, 16 July 2014


Polis dah bagi reaksi. Masyarakat siber, awal-awal lagi dah berikan reaksi negatif. Semuanya kerana gelagat perempuan bertudung dengan nama 'mesra' Kiki Kamaruddin yang sangat biadap dan kurang ajar terhadap seorang lelaki tua berbangsa Cina yang juga merupakan pesara kerajaan yang pernah bertugas di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.

Awal-awal lagi, apek Cina itu dah memaafkan Kiki Kamaruddin sekalipun keretanya dihentak besi pengunci stereng. Dan sekalipun diminta untuk membuat laporan berhubung tindakan kasar Kiki Kamaruddin, apek tua sekadar membuat laporan tentang keretanya melanggar bumper belakang kereta Kiki Kamaruddin. Dia enggan membuat laporan berhubung kekasaran dan ancaman yang dilakukan oleh Kiki. Kalau tidak, tak fasal-fasal Kiki Kamaruddin ditahan reman empat hari di dalam lokap.

Hari ini, Kiki Kamaruddin yang masyhur dalam tempoh 24 jam sahaja, meluahkan perasaan kesal dan mahu memohon maaf kepada apek.

Ini bukan isu kaum. Jauh sekali isu agama.


Bagaimanapun, ada pihak yang cuba mencetuskan isu kaum dan isu agama dalam kes ini. Ada pihak yang cuba menangguk di air keruh dan mula menyalahkan kaum kedua-dua pihak yang terlibat dalam insiden kecil yang tidak menjejaskan apa-apa pu dan tidak mendatangkan sebarang kerugian.

Inilah yang dimaksudkan oleh Timbalan Perdana Menteri tentang perlunya rakyat Malaysia menjaga mulut dan perlakuan agar Tragedi 13 Mei 1969 tidak berulang. Isu-isu seperti inilah yang diambil kesempatan oleh anasir-anasir subversif yang tidak akan senang hati selagi melihat Malaysia aman dan makmur.

Sebenarnya ini isu remeh. Perkara biasa yang berlaku di kalangan pengguna kenderaan. Dan secara kebetulan pula yang mencetuskan isu adalah seorang perempuan Melayu dan seorang apek Cina. Maka pihak-pihak berkenaan segera menjadikan seolah-olah kes ini adalah kes MELAYU lawan CINA.

20 comments:

  1. Mereka yg terlibat dgn musibah sudh tentu beremosi, itu dapat difahami. Teapi yg jadi batu api tu patut diambil tindakan. zainol_56

    ReplyDelete
  2. Cina babe .. pukimak.

    ReplyDelete
  3. si kiki dah minta maaf, apek itu pun tak der nak buka report polis......inilah ciri2 yg diperlukan dipraktikkan oleh rakyat Malaysia....

    ReplyDelete
  4. Kes ini sangat berat,serius dan sudah sepatutnya polis mengambil tindakan serta-merta.Lainlah macam kes ramasamy menghasut perang antara kaum.Polis tak ambik tindakan sampai sudah walaupun berpuluh2 report dibuat kerana ianya kes remeh-temeh saja.Alah setakat ajak orang berbunuh2 aje pun..

    ReplyDelete
  5. kalau ada lagi ISA, benda mcm ni susah nak berlaku. dah la ISA hilang, akta hasutan pula nk digulai. tahu tak betapa seriusnya benda ni? sesuka dan sesedap rasa je tukang hasut tukang maki melepaskan amarah dan fitnah. menteri mana yang akan jawab ni. menteri KDN?

    ReplyDelete
  6. Cina/Keling RASIS kalau maki Melayu - tak perlu minat maaf!

    Aku SETUJU dgn. tindakan Siti ni - kalau siapa langgar aku pun walau tak cedera; tentu pun MARAH; nasib baik Siti SELAMAT, SYUKUR ALHAMDULILLAH! Cina-BIADAP tu yg. sebabkan kemalangan -sebab tu dia takut dan sekarang nak memburukkan Siti ni! Apalagi umat Islam/Melayu asyik dilanggar dlm. kemalangan BUAS!

    Tapi si Kem. Pengangkutan boleh pula biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni - patutnya PEMILIK lori/bas/kereta BUAS ini pun kena TANGKAP dan mesti beri PAMPASAN pd. mangsa kemalangan – bukan hanya pemandunya terutamanya lori/bas; dan hanya bayaran denda! Dan SAMAN BERJUTA pemilik lori/bas/kereta BUAS spt. di Barat - lihat akhbar (tapi anti-ISLAM) di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2689682/Tracey-Morgan-sues-Wal-Mart-negligence-truck-driver-smashed-limo-leaving-comedian-seriously-injured-friend-dead.html !

    Sedih betul – hampir hari-hari umat Islam/Melayu diBUNUH/diLANGGAR , termasuklah anggota PDRM ISLAM/Melayu kita! Kemalangan jlnraya yg. majoriti mangsa adalah umat Islam/Melayu – sering dipersalahkan sbg. cuai kononnya oleh NGO-NGO si KAPIRDAJAL; yg. herannya si KAPIR ni tak pernah menyalahkan pemandu dan TUANPUNYA lori-lori/bas-bas/kereta-kereta BUAS, yg. sering menyebabkan! Sebenaqnya jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti MANGSAnya adalah umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI dgn. KEJAM/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA (terutamanya MPV) /BAS - BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong (umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya), akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu dr. GENG-KONGSI-GELAP termasuk si PENAGIH DADAH/PATI!

    Tapi adakah kes ini spt- kes lain akan disiasat dgn. TERPERINCI – kenapa rakyat tak diberitahu perkembangan kes-kes JENAYAH Kemalangan BUAS spt. ini mahupun jenayah lain, termasuk yg. TERBENGKALAI?! Dan lihat bagaimana MANGSA asyik dipersalahkan terutamanya penunggang motosikal – sebab kononnya topi keledar ‘lusuh‘ - geramnya aku! Sedangkan LORI/BAS/KERETA BUAS besar , termasuk pemilik-pemilik GANGSTERnya yg. menyebabkan KEMALANGAN tak pula disebut – lihat di dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140527/dn_16/Tukar-topi-keledar-selepas-lima-tahun , Tukar topi keledar selepas lima tahun!

    Yg. heran tu, kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu Islam/Melayu – akan dinamakan; tapi kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu adalah si KAPIRDAJAL, kenapa TAK dinamakan, terutamanya bila langgar umat Islam/Melayu ?! Sepatutnya juga, mengikut undg-undg, LORI tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi/balik kerja!

    Dan lihat kes-kes ni –seorang ibu dan bayinya terbakar dgn. amat kejam; tapi yg. ganjilnya dari gambar di Berita Harian, kereta BESAR (MPV yg. kononnya dilanggar mangsa – apahal merentang kat jln depan kereta mangsa; jadi aku syak kereta BESAR ni lah menyebabkan kemalangan, bukan mangsa)! Lihat di - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ibu_bayirentungdalamnahasdiMiri/Article/index_html, Ibu, bayi rentung dalam nahas di Miri; 2014/05/26!

    Ataupun pasangan suami isteri ini yg. DILANGGAR dgn. KEJAM oleh si Inggeris (aku syak dia mabuk – tapi disisasat tak tahap alkoholnya sebelum/selepas dihantar ke hospital – kononnya dia pun cedera parah?!) – lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140616/je_04/Suami-isteri-maut-dua-anak-parah , Suami isteri maut, dua anak parah, 16/06/2014. Patutnya keluarga mangsa MALANG ni SAMAN BERJUTA kat pemandu BUAS mcm. ni – mana NGO-NGO/Peguam SUKARELAWAN Islam/Melayu?!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei...pernah tak org komen lepas komen ko? tak der kan?? itu menunjukkan org tak baca komen memanjang ko tu, yg sentiasa berbaur rasis....yg ada aku seorg jer yg balas komen ko....makcik samdol bodoh, kamu kena hargai aku la.....aku seorg jer layan karut ko ni, sebab kasihankan ko, samdol..........

      Delete
    2. Wa baca komen makcik atas tu..ok jerr berisi, berfakta dan jika ke mahkamah hakim perlukan bukti dan fakta nah....penuh dengan bukti dan fakta

      di akhirat pun mungkar dan nangkir pun perlu ada bukti dan fakta bukan setakat
      air liur je....

      Ko apa ade?

      Delete
    3. non 01.33 - cuba terangkan apa yg makcik tgh mengarut tu?? nak tgk ko paham ke tak...

      Delete
  7. penganut agama UMNO? apa ni? bodoh ke apa pukimak cina betina ni?

    ReplyDelete
  8. Cina sekarang ada kekebalan usaha daripada Najib, PKR dan PAS barua yang paling tak guna, apakah orang Melayu terpaksa mengharungi cacian-cacian dan maki hamun oleh puak ini, ada kah kita pendatang asing atau rakyat klas kedua atau ketiga.? apa nak jadi dengan bangsa Melayu?

    ReplyDelete
  9. Korg ni tak baik ckp camtu. Si apek tu pun dh memaafkan Kiki. Kiki dh mintak maaf dh pun. Perkara remeh nie pun korg nk panjangkan ke sampai mencarut. Sedarlah sket. Otak xde ke.

    ReplyDelete
  10. Kot ye pun tak pyh nk ckp p*k***k tu.

    ReplyDelete
  11. Dari awal kiki dikutok. Baik bersatu n bantu dia. Andainkata betul berlaku pada dia mcmana?
    Org cina memang selalu bawak kereta macam SIAL. cucuk rapat. Bila berlanggar salah kan kita. Adil ke?
    X kan sampai kiki tu nk kena lokap? Come on laaaa elayu ni.
    Kenapa kiki kuarkan s/lock tu?
    Mgkn dia takut org tu nk pukul dia atau takut yg langgar tu geng bumper chacha.
    Yg kiki tunjuk plate dia tu bukan nk bgtau plate vvip la. Dia nk bgtau kereta dia baru.
    Alaaa kalau kita pun sayang benda baru. Spender baru pun kita sayang.
    Aku sedey ah nengok dia nanges dalam tv td.

    ReplyDelete
  12. KPN hari ni kata walau tak de laporan dibuat polis tetap ambil tindakan. Kenapa ratusan atau ribuan repot terhadap Rayer dan Ramasamy yang lebih berbahaya tapi tiada tindakan?Adakah sebab si pelaku adalah melayu,maka undang2 cepat.UMNO hari ini dibawah Najib dan KJ hanya membela orang cina saja.Sebab itu bila melibatkan orang melayu habis semua stesen tv siar di laman utama. Tapi kalau melibatkan bukan melayu,kita hanya boleh baca kat blog aje. Memang betul kata Rayer-UMNO celaka.

    ReplyDelete
  13. Cina maki hamun polis, koyak saman, tulis lucah kat surat saman, provoke sana sini tak ada pun kenda dakwa masuk tv. Bodoh la!

    Aku kesian dengan Kiki. Kereta yang dibeli dengan hasil titik peluh kena sondol apek tua. Lepas tu apek tu buat2 muka bodoh konon dia tak salah. Tentulah naik angin!

    ReplyDelete
  14. Tak perlu minta maaf la Kiki.

    Cina memang kurang ajar.

    Nampak baik tapi hati busuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat2...

      Orang melayu sekarang dah hilang jati diri.....

      Delete
  15. amboi... cina betina ni nak suruh org rogol kiki. lepas tu cina betina tu pulak la kena rogol sampai koyak.... haram punya cina betina.

    ReplyDelete
  16. Hey sedar lah sikit... putih hitam pun tidak pandai bezakan kah?! Siapa yang biadap dan berkelakuan kurang ajar dlm kes ini. Itu apek tak tau berapa sopan dan sabar. Dia sudah meminta maaf & mengakui kesalahannya menyebabkan kemalangan kecil ini serta bersedia untuk membayar pampasan. Kiki yang biadap macam perompak kerana terus rampas kunci kereta apek serta ambil steering lock nya dan terus hantam kereta apek. Adakah ini baru dipanggil tidak biadap? Betul salah tolong bezakan betul2. Jangan macam orang tidak bertamadun. Kamu boleh terbalikan yang salah dan cakap sehingga mcm betul tetapi masih tidak dapat tipu sendiri dan orang ramai. Jangan ikut perasaan dan cakap sesuka hati. Tiada org bersetuju dengan kamu kerana org WARAS akan tengok balik fakta. Fakta adalah fakta!

    ReplyDelete

UPDATE Isu Perempuan Bertudung Terlampau... Dia Akhirnya Nak Minta Maaf

Wednesday, 16 July 2014 ·


Polis dah bagi reaksi. Masyarakat siber, awal-awal lagi dah berikan reaksi negatif. Semuanya kerana gelagat perempuan bertudung dengan nama 'mesra' Kiki Kamaruddin yang sangat biadap dan kurang ajar terhadap seorang lelaki tua berbangsa Cina yang juga merupakan pesara kerajaan yang pernah bertugas di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.

Awal-awal lagi, apek Cina itu dah memaafkan Kiki Kamaruddin sekalipun keretanya dihentak besi pengunci stereng. Dan sekalipun diminta untuk membuat laporan berhubung tindakan kasar Kiki Kamaruddin, apek tua sekadar membuat laporan tentang keretanya melanggar bumper belakang kereta Kiki Kamaruddin. Dia enggan membuat laporan berhubung kekasaran dan ancaman yang dilakukan oleh Kiki. Kalau tidak, tak fasal-fasal Kiki Kamaruddin ditahan reman empat hari di dalam lokap.

Hari ini, Kiki Kamaruddin yang masyhur dalam tempoh 24 jam sahaja, meluahkan perasaan kesal dan mahu memohon maaf kepada apek.

Ini bukan isu kaum. Jauh sekali isu agama.


Bagaimanapun, ada pihak yang cuba mencetuskan isu kaum dan isu agama dalam kes ini. Ada pihak yang cuba menangguk di air keruh dan mula menyalahkan kaum kedua-dua pihak yang terlibat dalam insiden kecil yang tidak menjejaskan apa-apa pu dan tidak mendatangkan sebarang kerugian.

Inilah yang dimaksudkan oleh Timbalan Perdana Menteri tentang perlunya rakyat Malaysia menjaga mulut dan perlakuan agar Tragedi 13 Mei 1969 tidak berulang. Isu-isu seperti inilah yang diambil kesempatan oleh anasir-anasir subversif yang tidak akan senang hati selagi melihat Malaysia aman dan makmur.

Sebenarnya ini isu remeh. Perkara biasa yang berlaku di kalangan pengguna kenderaan. Dan secara kebetulan pula yang mencetuskan isu adalah seorang perempuan Melayu dan seorang apek Cina. Maka pihak-pihak berkenaan segera menjadikan seolah-olah kes ini adalah kes MELAYU lawan CINA.

20 comments:

Anonymous said...
16 July 2014 at 16:11  

Mereka yg terlibat dgn musibah sudh tentu beremosi, itu dapat difahami. Teapi yg jadi batu api tu patut diambil tindakan. zainol_56

Anonymous said...
16 July 2014 at 16:17  

Cina babe .. pukimak.

Surrhead said...
16 July 2014 at 16:27  

si kiki dah minta maaf, apek itu pun tak der nak buka report polis......inilah ciri2 yg diperlukan dipraktikkan oleh rakyat Malaysia....

tobeng said...
16 July 2014 at 16:41  

Kes ini sangat berat,serius dan sudah sepatutnya polis mengambil tindakan serta-merta.Lainlah macam kes ramasamy menghasut perang antara kaum.Polis tak ambik tindakan sampai sudah walaupun berpuluh2 report dibuat kerana ianya kes remeh-temeh saja.Alah setakat ajak orang berbunuh2 aje pun..

Anonymous said...
16 July 2014 at 16:48  

kalau ada lagi ISA, benda mcm ni susah nak berlaku. dah la ISA hilang, akta hasutan pula nk digulai. tahu tak betapa seriusnya benda ni? sesuka dan sesedap rasa je tukang hasut tukang maki melepaskan amarah dan fitnah. menteri mana yang akan jawab ni. menteri KDN?

Anonymous said...
16 July 2014 at 17:03  

Cina/Keling RASIS kalau maki Melayu - tak perlu minat maaf!

Aku SETUJU dgn. tindakan Siti ni - kalau siapa langgar aku pun walau tak cedera; tentu pun MARAH; nasib baik Siti SELAMAT, SYUKUR ALHAMDULILLAH! Cina-BIADAP tu yg. sebabkan kemalangan -sebab tu dia takut dan sekarang nak memburukkan Siti ni! Apalagi umat Islam/Melayu asyik dilanggar dlm. kemalangan BUAS!

Tapi si Kem. Pengangkutan boleh pula biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni - patutnya PEMILIK lori/bas/kereta BUAS ini pun kena TANGKAP dan mesti beri PAMPASAN pd. mangsa kemalangan – bukan hanya pemandunya terutamanya lori/bas; dan hanya bayaran denda! Dan SAMAN BERJUTA pemilik lori/bas/kereta BUAS spt. di Barat - lihat akhbar (tapi anti-ISLAM) di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2689682/Tracey-Morgan-sues-Wal-Mart-negligence-truck-driver-smashed-limo-leaving-comedian-seriously-injured-friend-dead.html !

Sedih betul – hampir hari-hari umat Islam/Melayu diBUNUH/diLANGGAR , termasuklah anggota PDRM ISLAM/Melayu kita! Kemalangan jlnraya yg. majoriti mangsa adalah umat Islam/Melayu – sering dipersalahkan sbg. cuai kononnya oleh NGO-NGO si KAPIRDAJAL; yg. herannya si KAPIR ni tak pernah menyalahkan pemandu dan TUANPUNYA lori-lori/bas-bas/kereta-kereta BUAS, yg. sering menyebabkan! Sebenaqnya jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti MANGSAnya adalah umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI dgn. KEJAM/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA (terutamanya MPV) /BAS - BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong (umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya), akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu dr. GENG-KONGSI-GELAP termasuk si PENAGIH DADAH/PATI!

Tapi adakah kes ini spt- kes lain akan disiasat dgn. TERPERINCI – kenapa rakyat tak diberitahu perkembangan kes-kes JENAYAH Kemalangan BUAS spt. ini mahupun jenayah lain, termasuk yg. TERBENGKALAI?! Dan lihat bagaimana MANGSA asyik dipersalahkan terutamanya penunggang motosikal – sebab kononnya topi keledar ‘lusuh‘ - geramnya aku! Sedangkan LORI/BAS/KERETA BUAS besar , termasuk pemilik-pemilik GANGSTERnya yg. menyebabkan KEMALANGAN tak pula disebut – lihat di dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140527/dn_16/Tukar-topi-keledar-selepas-lima-tahun , Tukar topi keledar selepas lima tahun!

Yg. heran tu, kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu Islam/Melayu – akan dinamakan; tapi kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu adalah si KAPIRDAJAL, kenapa TAK dinamakan, terutamanya bila langgar umat Islam/Melayu ?! Sepatutnya juga, mengikut undg-undg, LORI tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi/balik kerja!

Dan lihat kes-kes ni –seorang ibu dan bayinya terbakar dgn. amat kejam; tapi yg. ganjilnya dari gambar di Berita Harian, kereta BESAR (MPV yg. kononnya dilanggar mangsa – apahal merentang kat jln depan kereta mangsa; jadi aku syak kereta BESAR ni lah menyebabkan kemalangan, bukan mangsa)! Lihat di - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ibu_bayirentungdalamnahasdiMiri/Article/index_html, Ibu, bayi rentung dalam nahas di Miri; 2014/05/26!

Ataupun pasangan suami isteri ini yg. DILANGGAR dgn. KEJAM oleh si Inggeris (aku syak dia mabuk – tapi disisasat tak tahap alkoholnya sebelum/selepas dihantar ke hospital – kononnya dia pun cedera parah?!) – lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140616/je_04/Suami-isteri-maut-dua-anak-parah , Suami isteri maut, dua anak parah, 16/06/2014. Patutnya keluarga mangsa MALANG ni SAMAN BERJUTA kat pemandu BUAS mcm. ni – mana NGO-NGO/Peguam SUKARELAWAN Islam/Melayu?!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...
16 July 2014 at 17:31  

penganut agama UMNO? apa ni? bodoh ke apa pukimak cina betina ni?

Surrhead said...
16 July 2014 at 18:42  

wei...pernah tak org komen lepas komen ko? tak der kan?? itu menunjukkan org tak baca komen memanjang ko tu, yg sentiasa berbaur rasis....yg ada aku seorg jer yg balas komen ko....makcik samdol bodoh, kamu kena hargai aku la.....aku seorg jer layan karut ko ni, sebab kasihankan ko, samdol..........

Anonymous said...
16 July 2014 at 19:22  

Cina sekarang ada kekebalan usaha daripada Najib, PKR dan PAS barua yang paling tak guna, apakah orang Melayu terpaksa mengharungi cacian-cacian dan maki hamun oleh puak ini, ada kah kita pendatang asing atau rakyat klas kedua atau ketiga.? apa nak jadi dengan bangsa Melayu?

Anonymous said...
16 July 2014 at 20:15  

Korg ni tak baik ckp camtu. Si apek tu pun dh memaafkan Kiki. Kiki dh mintak maaf dh pun. Perkara remeh nie pun korg nk panjangkan ke sampai mencarut. Sedarlah sket. Otak xde ke.

Anonymous said...
16 July 2014 at 20:18  

Kot ye pun tak pyh nk ckp p*k***k tu.

Anonymous said...
16 July 2014 at 23:01  

Dari awal kiki dikutok. Baik bersatu n bantu dia. Andainkata betul berlaku pada dia mcmana?
Org cina memang selalu bawak kereta macam SIAL. cucuk rapat. Bila berlanggar salah kan kita. Adil ke?
X kan sampai kiki tu nk kena lokap? Come on laaaa elayu ni.
Kenapa kiki kuarkan s/lock tu?
Mgkn dia takut org tu nk pukul dia atau takut yg langgar tu geng bumper chacha.
Yg kiki tunjuk plate dia tu bukan nk bgtau plate vvip la. Dia nk bgtau kereta dia baru.
Alaaa kalau kita pun sayang benda baru. Spender baru pun kita sayang.
Aku sedey ah nengok dia nanges dalam tv td.

Anonymous said...
16 July 2014 at 23:32  

KPN hari ni kata walau tak de laporan dibuat polis tetap ambil tindakan. Kenapa ratusan atau ribuan repot terhadap Rayer dan Ramasamy yang lebih berbahaya tapi tiada tindakan?Adakah sebab si pelaku adalah melayu,maka undang2 cepat.UMNO hari ini dibawah Najib dan KJ hanya membela orang cina saja.Sebab itu bila melibatkan orang melayu habis semua stesen tv siar di laman utama. Tapi kalau melibatkan bukan melayu,kita hanya boleh baca kat blog aje. Memang betul kata Rayer-UMNO celaka.

Anonymous said...
16 July 2014 at 23:39  

Cina maki hamun polis, koyak saman, tulis lucah kat surat saman, provoke sana sini tak ada pun kenda dakwa masuk tv. Bodoh la!

Aku kesian dengan Kiki. Kereta yang dibeli dengan hasil titik peluh kena sondol apek tua. Lepas tu apek tu buat2 muka bodoh konon dia tak salah. Tentulah naik angin!

Anonymous said...
17 July 2014 at 00:10  

Tak perlu minta maaf la Kiki.

Cina memang kurang ajar.

Nampak baik tapi hati busuk.

Anonymous said...
17 July 2014 at 01:06  

Setuju sangat2...

Orang melayu sekarang dah hilang jati diri.....

Anonymous said...
17 July 2014 at 01:33  

Wa baca komen makcik atas tu..ok jerr berisi, berfakta dan jika ke mahkamah hakim perlukan bukti dan fakta nah....penuh dengan bukti dan fakta

di akhirat pun mungkar dan nangkir pun perlu ada bukti dan fakta bukan setakat
air liur je....

Ko apa ade?

Surrhead said...
17 July 2014 at 11:57  

non 01.33 - cuba terangkan apa yg makcik tgh mengarut tu?? nak tgk ko paham ke tak...

Anonymous said...
17 July 2014 at 13:08  

amboi... cina betina ni nak suruh org rogol kiki. lepas tu cina betina tu pulak la kena rogol sampai koyak.... haram punya cina betina.

Anonymous said...
17 July 2014 at 13:42  

Hey sedar lah sikit... putih hitam pun tidak pandai bezakan kah?! Siapa yang biadap dan berkelakuan kurang ajar dlm kes ini. Itu apek tak tau berapa sopan dan sabar. Dia sudah meminta maaf & mengakui kesalahannya menyebabkan kemalangan kecil ini serta bersedia untuk membayar pampasan. Kiki yang biadap macam perompak kerana terus rampas kunci kereta apek serta ambil steering lock nya dan terus hantam kereta apek. Adakah ini baru dipanggil tidak biadap? Betul salah tolong bezakan betul2. Jangan macam orang tidak bertamadun. Kamu boleh terbalikan yang salah dan cakap sehingga mcm betul tetapi masih tidak dapat tipu sendiri dan orang ramai. Jangan ikut perasaan dan cakap sesuka hati. Tiada org bersetuju dengan kamu kerana org WARAS akan tengok balik fakta. Fakta adalah fakta!

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks