MALANG LAGI BUAT FAHMI ZAINOL, TIDAK HANYA DIHALAU PELAJAR UMS, HAMPIR DIBELASAH, BAHKAN DISAMAN KERANA KESALAHAN JALANRAYA!

Monday, 10 November 2014


Penjilat Anwar Ibrahim dari UM yang bakal menjadi seorang lagi anak Melayu-Bumiputera keciciran dan gagal dalam akademik kerana terpedaya dengan kehidupan politik yang tidak sepatutnya dia campuri secara serius, mengalami malang yang berturut-turut.

Entah majal apa yang melanda dirinya, dia sentiasa ditimpa malang di mana-mana. Tujuannya mencari populariti atas nama perjuangan kononnya, sebagaimana mimpi kaum pelajar yang berasakan mereka bertanggungjawab membetulkan kepincangan masyarakat dan golongan pemerintah. Malangnya, dia tidak menimbulkan kekaguman. Cerita-cerita dongeng yang didengarnya tentang Anwar Ibrahim dan Hishamuddin Rais yang pernah menjadi pemimpin pelajar yang cukup terkenal pada pertengahan 70-an, gagal diseimbangkan dengan perkembangan masakini yang memberikan akses maklumat yang lebih banyak berbanding 1970-an di mana Anwar Ibrahim dan Hishamuddin Rais boleh mereka-reka pelbagai cerita bohong untuk menimbulkan minat dan sokongan kepada mereka.




Sebelah siang, sebaik-baik sahaja dia tiba di Kota Kinabalu, Fahmi dan rakan-rakannya cuba menimbulkan kekecohan dengan membuat ceramah atau flashmob di Pasar Tamu, tetapi Fahmi dan rakan-rakannya dari PRO M kemudiannya ditahan oleh pihak polis hasil laporan orang ramai. Mereka telah dibawa ke Balai Polis Kota Kinabalu untuk proses dokumentasi dan saringan air kencing.

Kemudian mereka dibebaskan. Rancangan untuk menceroboh UMS diteruskan kerana Fahmi Zainol beranggapan, par apelajar UMS sudah tidak sabar-sabar ingin bertemu dengannya. Namun sekali lagi Fahmi Zainol kecewa kerana kedatangannya telah pun diketahui dan pembocoran tersebut dibuat oleh para pelajar UMS dan para pelajar UMS itu mempunyai rancangan mereka sendiri iaitu MENGHALAU dan MEMALUKAN FAHMI ZAINOL serta rakan-rakannya.

Dengan dibantu oleh para pengawal UMS, para pelajar UMS itu telah menahan dan menyekat Fahmi Zainol dan kawan-kawannya daripada memasuki pekarangan UMS. Berlaku pertikaman lidah dan Fahmi Zainol serta rakan-rakannya enggan keluar dengan memberi alasan, mereka telah dijemput untuk memberikan ceramah kepada para pelajar UMS. Mujurlah para pengawal keselamatan itu ada, kalau tidak, Fahmi Zainol muka pecah muka dan bincut kepala kalau tidak pun patah tulang dibelasah para pelajar UMS yang berang dengan sikap biadapnya.

video
video

Tontonilah video saat-saat memalukan Fahmi Zainol dan konco-konconya dihalau dari UMS kerana menceroboh!

Para pengawal keselamatan UMS tidak ada pilihan lain kecuali menghubungi pihak polis dan meminta agar Fahmi Zainol dan rakan-rakannya dihalang daripada membuat kekacauan di UMS.




Jam 10:30 malam, kesemua mereka telah dibawa ke balai polis dan sekali lagi proses tersebut hanya berlangsung selama 10 minit. Jam 11:40 malam, Fahmi Zainol dan rakan-rakannya dibebaskan.

Mereka kemudiannya dijemput oleh para penyokong mereka yang van jenis PERODUA RUSA berwarna putih dengan nombor pendaftarannya adalah WKF 6154. Di dalam van itu sendiri, terdapat 10 orang penyokong Fahmi. Fahmi dan kawan-kawannya menaiki van tersebut menuju Hotel Hayat.


Namun dalam perjalanan, van yang ditumpangi itu telah ditahan oleh sebuah kereta peronda polis. Pemandu van tersebut telah disaman keran amembawa lebih muatan.

Tak fasal-fasal... dari satu masalah ke satu masalah yang ditimbulkan oleh Fahmi Zainol. Ternyata Sabah yang disangkakannya lebih mudah, sebenarnya jauh lebih susah. Barangkali semasa dia belajar di Universiti Malaya, para pensyarahnya telah tersalah ajar sehingga terlupa untuk memberitahu yang Sabah adalah negeri berautonomi yang undang-undangnya dan penguatkuasaannya berbeza berbanding Semenanjung.

8 comments:

  1. Tu la...mak bapak depa tak tau malu ka sikap anak mcm ni... jgn lak makbapak dok buat cerita hindustan cakap melangit sokong perbuatan anak atau cina opera angguk tanda setuju sikap anak... susah payah lahirkan, membesarkan, mendidik, tah2 bila dah besar terikut-ikut cakap penipu mengatakan RAKYAT DIZALIMI..!! masuk akai ka...

    ReplyDelete
  2. Hidup dalam kesenangan, dapat biasiswa, belajar bersyukur. Kalau tak suka kerajaan bagi balik kemudahan dan nikmatnya. Ini lah Melayu bodoh dan mudah lupa

    ReplyDelete
  3. Inilah spesis anak melayu bodoh..tak sedar diri... insaflah wahai anak melayu... kaum melayu masih jauh ketinggalan. ..

    ReplyDelete
  4. belajar belum habis lagi nak politik konon...ptuiihhhh....

    ReplyDelete
  5. First time naik flight pi sabah.
    pi tgk filipine..pi tgk indon

    nak makan pun susah..kau hidup senang krj sediakan semua dah..
    tu pun x bersyukur..
    apa yg teruk sgt?gaji cikgu kat indon 600 hinggit msia saja...

    ReplyDelete
  6. SEPATUTNYA KENA SIASAT MCM MANA DORANG BOLEH SAMPAI SABAH..

    SAPA YG BAYAR? @ MODAL SENDIRI?

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Nwar kan dah kata kalau dia masuk, lagi seratus Nwar akan terbit! Nih diantara seratus lah...jadik, sumbat jer lah semua Nwar wanna be....abis cite! Buang current lah layan budak tak habis belajar nih.

      Kalau Diyanah yang habis belajar pun tak leh pikir lurus apa lagi lah yang belum habis dan yang mungkin tak akan habis belajar!

      Cinabeng dok makan kacang, popcorn tengok wayang besar melayu gaduh sama melayu, melayu jadi gundik, melayu belajar tak sekerat jalan pun, melayu tahap minda lambat 'pick-up' psy-war dll.

      Delete

MALANG LAGI BUAT FAHMI ZAINOL, TIDAK HANYA DIHALAU PELAJAR UMS, HAMPIR DIBELASAH, BAHKAN DISAMAN KERANA KESALAHAN JALANRAYA!

Monday, 10 November 2014 ·


Penjilat Anwar Ibrahim dari UM yang bakal menjadi seorang lagi anak Melayu-Bumiputera keciciran dan gagal dalam akademik kerana terpedaya dengan kehidupan politik yang tidak sepatutnya dia campuri secara serius, mengalami malang yang berturut-turut.

Entah majal apa yang melanda dirinya, dia sentiasa ditimpa malang di mana-mana. Tujuannya mencari populariti atas nama perjuangan kononnya, sebagaimana mimpi kaum pelajar yang berasakan mereka bertanggungjawab membetulkan kepincangan masyarakat dan golongan pemerintah. Malangnya, dia tidak menimbulkan kekaguman. Cerita-cerita dongeng yang didengarnya tentang Anwar Ibrahim dan Hishamuddin Rais yang pernah menjadi pemimpin pelajar yang cukup terkenal pada pertengahan 70-an, gagal diseimbangkan dengan perkembangan masakini yang memberikan akses maklumat yang lebih banyak berbanding 1970-an di mana Anwar Ibrahim dan Hishamuddin Rais boleh mereka-reka pelbagai cerita bohong untuk menimbulkan minat dan sokongan kepada mereka.




Sebelah siang, sebaik-baik sahaja dia tiba di Kota Kinabalu, Fahmi dan rakan-rakannya cuba menimbulkan kekecohan dengan membuat ceramah atau flashmob di Pasar Tamu, tetapi Fahmi dan rakan-rakannya dari PRO M kemudiannya ditahan oleh pihak polis hasil laporan orang ramai. Mereka telah dibawa ke Balai Polis Kota Kinabalu untuk proses dokumentasi dan saringan air kencing.

Kemudian mereka dibebaskan. Rancangan untuk menceroboh UMS diteruskan kerana Fahmi Zainol beranggapan, par apelajar UMS sudah tidak sabar-sabar ingin bertemu dengannya. Namun sekali lagi Fahmi Zainol kecewa kerana kedatangannya telah pun diketahui dan pembocoran tersebut dibuat oleh para pelajar UMS dan para pelajar UMS itu mempunyai rancangan mereka sendiri iaitu MENGHALAU dan MEMALUKAN FAHMI ZAINOL serta rakan-rakannya.

Dengan dibantu oleh para pengawal UMS, para pelajar UMS itu telah menahan dan menyekat Fahmi Zainol dan kawan-kawannya daripada memasuki pekarangan UMS. Berlaku pertikaman lidah dan Fahmi Zainol serta rakan-rakannya enggan keluar dengan memberi alasan, mereka telah dijemput untuk memberikan ceramah kepada para pelajar UMS. Mujurlah para pengawal keselamatan itu ada, kalau tidak, Fahmi Zainol muka pecah muka dan bincut kepala kalau tidak pun patah tulang dibelasah para pelajar UMS yang berang dengan sikap biadapnya.

video
video

Tontonilah video saat-saat memalukan Fahmi Zainol dan konco-konconya dihalau dari UMS kerana menceroboh!

Para pengawal keselamatan UMS tidak ada pilihan lain kecuali menghubungi pihak polis dan meminta agar Fahmi Zainol dan rakan-rakannya dihalang daripada membuat kekacauan di UMS.




Jam 10:30 malam, kesemua mereka telah dibawa ke balai polis dan sekali lagi proses tersebut hanya berlangsung selama 10 minit. Jam 11:40 malam, Fahmi Zainol dan rakan-rakannya dibebaskan.

Mereka kemudiannya dijemput oleh para penyokong mereka yang van jenis PERODUA RUSA berwarna putih dengan nombor pendaftarannya adalah WKF 6154. Di dalam van itu sendiri, terdapat 10 orang penyokong Fahmi. Fahmi dan kawan-kawannya menaiki van tersebut menuju Hotel Hayat.


Namun dalam perjalanan, van yang ditumpangi itu telah ditahan oleh sebuah kereta peronda polis. Pemandu van tersebut telah disaman keran amembawa lebih muatan.

Tak fasal-fasal... dari satu masalah ke satu masalah yang ditimbulkan oleh Fahmi Zainol. Ternyata Sabah yang disangkakannya lebih mudah, sebenarnya jauh lebih susah. Barangkali semasa dia belajar di Universiti Malaya, para pensyarahnya telah tersalah ajar sehingga terlupa untuk memberitahu yang Sabah adalah negeri berautonomi yang undang-undangnya dan penguatkuasaannya berbeza berbanding Semenanjung.

8 comments:

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...
10 November 2014 at 07:44  

Tu la...mak bapak depa tak tau malu ka sikap anak mcm ni... jgn lak makbapak dok buat cerita hindustan cakap melangit sokong perbuatan anak atau cina opera angguk tanda setuju sikap anak... susah payah lahirkan, membesarkan, mendidik, tah2 bila dah besar terikut-ikut cakap penipu mengatakan RAKYAT DIZALIMI..!! masuk akai ka...

Anonymous said...
10 November 2014 at 08:46  

Hidup dalam kesenangan, dapat biasiswa, belajar bersyukur. Kalau tak suka kerajaan bagi balik kemudahan dan nikmatnya. Ini lah Melayu bodoh dan mudah lupa

Anonymous said...
10 November 2014 at 09:57  

Inilah spesis anak melayu bodoh..tak sedar diri... insaflah wahai anak melayu... kaum melayu masih jauh ketinggalan. ..

Anonymous said...
10 November 2014 at 10:34  

belajar belum habis lagi nak politik konon...ptuiihhhh....

Anonymous said...
10 November 2014 at 12:17  

First time naik flight pi sabah.
pi tgk filipine..pi tgk indon

nak makan pun susah..kau hidup senang krj sediakan semua dah..
tu pun x bersyukur..
apa yg teruk sgt?gaji cikgu kat indon 600 hinggit msia saja...

Anonymous said...
10 November 2014 at 12:52  

SEPATUTNYA KENA SIASAT MCM MANA DORANG BOLEH SAMPAI SABAH..

SAPA YG BAYAR? @ MODAL SENDIRI?

Mohammad Ariff said...
10 November 2014 at 14:13  

Nuar brahim junior......

Anonymous said...
10 November 2014 at 19:30  

Nwar kan dah kata kalau dia masuk, lagi seratus Nwar akan terbit! Nih diantara seratus lah...jadik, sumbat jer lah semua Nwar wanna be....abis cite! Buang current lah layan budak tak habis belajar nih.

Kalau Diyanah yang habis belajar pun tak leh pikir lurus apa lagi lah yang belum habis dan yang mungkin tak akan habis belajar!

Cinabeng dok makan kacang, popcorn tengok wayang besar melayu gaduh sama melayu, melayu jadi gundik, melayu belajar tak sekerat jalan pun, melayu tahap minda lambat 'pick-up' psy-war dll.

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks