WARDEN ASRAMA TIDUR DAN MAKAN GAJI BUTA: POLIS MINTA IBU BAPA MANGSA BULI BUAT ADUAN DAN LAPORAN SEGERA!

Wednesday, 5 November 2014


Video yang sedang viral di Facebook

Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah menerima sejumlah aduan daripada orang ramai berhubung penyebaran dua klip video di media sosial mengenai kes buli yang melibatkan beberapa pelajar di sekolah berasrama.

Penyebaran klip video berkenaan telah menimbulkan rasa tidak tenteram di kalangan masyarakat terutama ibu bapa dan pelajar-pelajar sekolah.

Sehingga kini tiada maklumat yang diperoleh mengenai lokasi serta individu-individu yang terlibat serta dakwaan menyatakan satu daripada kes buli berkenaan berlaku di Kuala Nerang, Kedah adalah tidak benar.

Sehubungan itu, pihak polis menyeru agar orang ramai, terutamanya ibu bapa yang mengetahui anak mereka menjadi mangsa buli untuk menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Kerjasama orang ramai amat diperlukan agar pihak Polis dapat mengambil tindakan sewajarnya ke atas pihak yang bertanggungjawab.

ACP DATIN ASMAWATI BINTI AHMAD
PENOLONG KETUA URUS SETIA KPN (KOMUNIKASI KORPORAT)
IBU PEJABAT POLIS BUKIT AMAN

5 November 2014


KESIMPULAN:
Cuba tuan-tuan bayangkan anak kecil ini adalah anak tuan-tuan sendiri. Apa perasaan semua? Anak yang tuan-tuan sayang, dikerjakan sebegini teruk oleh mereka ini. Kita patut hentikan kerja gila ini dari sekarang kerana kesannya bukan sahaja kepada anak-anak yang takut belajar di sekolah berasrama malah ibu bapa juga akan hilang kepercayaan serta bimbangkan keselamatan anak-anak mereka belajar di sekolah seperti ini. Tanggapan buruk rakyat terhadap institusi pendidikan sudah pasti semakin buruk terutama terhadap jaminan keselamatan anak-anak mereka

Apa yang pasti ialah, warden asrama sekadar MAKAN GAJI BUTA dan tidak menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan sebaik-baiknya dan hanya tidur tanpa mengetahui perkembangan di asrama yang berada di bawah tanggungjawab mereka.

Atau adakah sebenarnya warden-warden asrama yang juga merupakan guru-guru sekolah, mempunyai banyak komitmen lain dan tugasan sebagai warden diterima kerana penambahan duit kocek, apatah lagi kebanyakan guru sebenarnya banyak beban kerja terutama untuk mengejar KPI bagi keputusan 'A' di kalangan para pelajar.

Sudah seharusnya penggunaan CCTV mula dikuatkuasakan dan merupakan antara langkah yang perlu dilaksanakan di semua sekolah yang ada asrama bagi tujuan pemantauan.

13 comments:

  1. memang bangsat!! .... sial !!!! saya harap biar budak2 tu di hantar ke sekolah henry gurney .... cam sial !!!. sesuka hati nak belasah anak orang ..... memang sial

    ReplyDelete
  2. Hanaya orang Melayu yang biasanya buat perangai macam ni...Akhlak org Islam Melayu lah katakan....

    ReplyDelete
  3. Kerap sangat hal ini berlaku sampai tahap kronik...kerajaan kena lakukan sesuatu,adakan satu akta untuk mengelak isu ini berulang..hukuman sebat seperti penjenayah2 lain kepada pembuli contoh nya ....

    ReplyDelete
  4. Pemalas punya polis... tau nganga je... pegi la soal siasat sapa yang post video2 tu..

    ReplyDelete
  5. setuju dgn anon di atas.. polis tak perlu tunggu orang buat laporan dulu. ni bukan thailand. bila dah ada video, pi lah siasat.. takkan duduk saja tunggu orang mai report...

    ReplyDelete
  6. warden sibuk cuci rim civic kot.......masalah buli ni dulu pun dah banyak...sapa duduk asrama mesti akan tahu...tak kira buli dari segi apa...fizikal atau mental......

    Bezanya sekarang dah ada kamera phone dan post masuk FB, youtube.....

    Penyelesaian nya mudah warden kena kuat kerja sikit...selalu ada asrama...aman lah sekolah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya mmg ada baiknya juga hp di benarkan di asrama ... biar pecah tembelang pembuli .... agar asrama bebas dari buli ... nak harapkan warden saja ... macam x leh nak kawal dah beratus murid .... warden berapa kerat je

      Delete
  7. kalau kena kat keluarga aku.. tahu la nasib kau pembuli..sial ramai ramai pukul sorang..mng sial kau orang ni ...

    ReplyDelete
  8. Inilah anak Org Melayu memang bangang,attitude buruk sgt,...nama je beragama Islam tapi perangai mcm babi,..memalukan ,so mcm mana bangsa lain nak hormat bangsa Melayu,..anak bangsa Melayu memang tak sedar diri,...selfish dan otak dah rosak sepatutnya agama yg kita anuti Islam menjadi perisai yg kukuh,...ikut sunnah Nabi dan berpegang kepada Al Quran ,....So kena cari sampai lubang cacing ...

    ReplyDelete
  9. Mmg sial ! Aku tgk menggl bdn aku sbb geram . Dh la budak tu kck je , yg tkng pukul bkn main ramai

    ReplyDelete
  10. polis tengah siasat la tu...tapi kalau ibu bapa pelajar terlibat tampil beri maklumat lagi cepat kes selesai....polis pun dah susah nak buat keje zaman sekarang ni...pembela2 penjenayah dah ramai...silap2 di tuduh 'pertembungan palsu'pulak...kpd anon dua ekor kt atas tu...fikir sebelum komen ye...kalau rasa hebat sgt..jadi polis ler tengok...baru tau langit tinggi ke rendah...

    ReplyDelete
  11. Aku dulu zaman sekolah rendah dulu kena buli juga. Basically kalau lapor cikgu masak la kot budak tu, tp masa tu naif kena ugut, lg takut nanti kena lg teruk, tak kat sekolah, kat luar. Cumanya satu lg tempat mengadu tak diguna, sbb mak2 bapak dulu (ke sekarang pun) mcm xambik kisah tang perasaan, sedih ke, apa ke, xde support. Jadinya, lagi tak teruk sangat diam2 je. Meleleh air mata jadik punching bag kena penumbuk hari2. Jangan nak salah cikgu je, kalau kantoi masak budak2 tu. Yg mak bapak ni rajin2 la ambik tau pasal anak, kisahkan apa perasaan dia. Jangan terlebih bagi, jangan langsung tak bagi. Push sekadar motivasi, jangan sampai langgar boundry.

    ReplyDelete
  12. saya percaya perbuatan ini bukan yang pertama , sebelum ini si budak singlet hitam dah melakukanya dengan budak2 lain, tapi ...dimanakah warden asrama ? mustahil warden atau pihak sekolah tak tahu langsung ?

    saya salahkan pihak sekolah, saya salahkan warden asrama !!

    ReplyDelete

WARDEN ASRAMA TIDUR DAN MAKAN GAJI BUTA: POLIS MINTA IBU BAPA MANGSA BULI BUAT ADUAN DAN LAPORAN SEGERA!

Wednesday, 5 November 2014 ·


Video yang sedang viral di Facebook

Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah menerima sejumlah aduan daripada orang ramai berhubung penyebaran dua klip video di media sosial mengenai kes buli yang melibatkan beberapa pelajar di sekolah berasrama.

Penyebaran klip video berkenaan telah menimbulkan rasa tidak tenteram di kalangan masyarakat terutama ibu bapa dan pelajar-pelajar sekolah.

Sehingga kini tiada maklumat yang diperoleh mengenai lokasi serta individu-individu yang terlibat serta dakwaan menyatakan satu daripada kes buli berkenaan berlaku di Kuala Nerang, Kedah adalah tidak benar.

Sehubungan itu, pihak polis menyeru agar orang ramai, terutamanya ibu bapa yang mengetahui anak mereka menjadi mangsa buli untuk menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Kerjasama orang ramai amat diperlukan agar pihak Polis dapat mengambil tindakan sewajarnya ke atas pihak yang bertanggungjawab.

ACP DATIN ASMAWATI BINTI AHMAD
PENOLONG KETUA URUS SETIA KPN (KOMUNIKASI KORPORAT)
IBU PEJABAT POLIS BUKIT AMAN

5 November 2014


KESIMPULAN:
Cuba tuan-tuan bayangkan anak kecil ini adalah anak tuan-tuan sendiri. Apa perasaan semua? Anak yang tuan-tuan sayang, dikerjakan sebegini teruk oleh mereka ini. Kita patut hentikan kerja gila ini dari sekarang kerana kesannya bukan sahaja kepada anak-anak yang takut belajar di sekolah berasrama malah ibu bapa juga akan hilang kepercayaan serta bimbangkan keselamatan anak-anak mereka belajar di sekolah seperti ini. Tanggapan buruk rakyat terhadap institusi pendidikan sudah pasti semakin buruk terutama terhadap jaminan keselamatan anak-anak mereka

Apa yang pasti ialah, warden asrama sekadar MAKAN GAJI BUTA dan tidak menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan sebaik-baiknya dan hanya tidur tanpa mengetahui perkembangan di asrama yang berada di bawah tanggungjawab mereka.

Atau adakah sebenarnya warden-warden asrama yang juga merupakan guru-guru sekolah, mempunyai banyak komitmen lain dan tugasan sebagai warden diterima kerana penambahan duit kocek, apatah lagi kebanyakan guru sebenarnya banyak beban kerja terutama untuk mengejar KPI bagi keputusan 'A' di kalangan para pelajar.

Sudah seharusnya penggunaan CCTV mula dikuatkuasakan dan merupakan antara langkah yang perlu dilaksanakan di semua sekolah yang ada asrama bagi tujuan pemantauan.

13 comments:

Anonymous said...
5 November 2014 at 18:06  

memang bangsat!! .... sial !!!! saya harap biar budak2 tu di hantar ke sekolah henry gurney .... cam sial !!!. sesuka hati nak belasah anak orang ..... memang sial

Anonymous said...
5 November 2014 at 18:29  

Hanaya orang Melayu yang biasanya buat perangai macam ni...Akhlak org Islam Melayu lah katakan....

Anonymous said...
5 November 2014 at 18:54  

Kerap sangat hal ini berlaku sampai tahap kronik...kerajaan kena lakukan sesuatu,adakan satu akta untuk mengelak isu ini berulang..hukuman sebat seperti penjenayah2 lain kepada pembuli contoh nya ....

Anonymous said...
5 November 2014 at 19:06  

Pemalas punya polis... tau nganga je... pegi la soal siasat sapa yang post video2 tu..

wan jamak said...
5 November 2014 at 19:35  

setuju dgn anon di atas.. polis tak perlu tunggu orang buat laporan dulu. ni bukan thailand. bila dah ada video, pi lah siasat.. takkan duduk saja tunggu orang mai report...

Anonymous said...
5 November 2014 at 19:48  

warden sibuk cuci rim civic kot.......masalah buli ni dulu pun dah banyak...sapa duduk asrama mesti akan tahu...tak kira buli dari segi apa...fizikal atau mental......

Bezanya sekarang dah ada kamera phone dan post masuk FB, youtube.....

Penyelesaian nya mudah warden kena kuat kerja sikit...selalu ada asrama...aman lah sekolah.

Anonymous said...
5 November 2014 at 19:52  

rasanya mmg ada baiknya juga hp di benarkan di asrama ... biar pecah tembelang pembuli .... agar asrama bebas dari buli ... nak harapkan warden saja ... macam x leh nak kawal dah beratus murid .... warden berapa kerat je

Anonymous said...
5 November 2014 at 19:58  

kalau kena kat keluarga aku.. tahu la nasib kau pembuli..sial ramai ramai pukul sorang..mng sial kau orang ni ...

Anonymous said...
5 November 2014 at 20:36  

Inilah anak Org Melayu memang bangang,attitude buruk sgt,...nama je beragama Islam tapi perangai mcm babi,..memalukan ,so mcm mana bangsa lain nak hormat bangsa Melayu,..anak bangsa Melayu memang tak sedar diri,...selfish dan otak dah rosak sepatutnya agama yg kita anuti Islam menjadi perisai yg kukuh,...ikut sunnah Nabi dan berpegang kepada Al Quran ,....So kena cari sampai lubang cacing ...

Rizal Zainal said...
5 November 2014 at 20:51  

Mmg sial ! Aku tgk menggl bdn aku sbb geram . Dh la budak tu kck je , yg tkng pukul bkn main ramai

Anonymous said...
6 November 2014 at 07:59  

polis tengah siasat la tu...tapi kalau ibu bapa pelajar terlibat tampil beri maklumat lagi cepat kes selesai....polis pun dah susah nak buat keje zaman sekarang ni...pembela2 penjenayah dah ramai...silap2 di tuduh 'pertembungan palsu'pulak...kpd anon dua ekor kt atas tu...fikir sebelum komen ye...kalau rasa hebat sgt..jadi polis ler tengok...baru tau langit tinggi ke rendah...

Anonymous said...
6 November 2014 at 19:45  

Aku dulu zaman sekolah rendah dulu kena buli juga. Basically kalau lapor cikgu masak la kot budak tu, tp masa tu naif kena ugut, lg takut nanti kena lg teruk, tak kat sekolah, kat luar. Cumanya satu lg tempat mengadu tak diguna, sbb mak2 bapak dulu (ke sekarang pun) mcm xambik kisah tang perasaan, sedih ke, apa ke, xde support. Jadinya, lagi tak teruk sangat diam2 je. Meleleh air mata jadik punching bag kena penumbuk hari2. Jangan nak salah cikgu je, kalau kantoi masak budak2 tu. Yg mak bapak ni rajin2 la ambik tau pasal anak, kisahkan apa perasaan dia. Jangan terlebih bagi, jangan langsung tak bagi. Push sekadar motivasi, jangan sampai langgar boundry.

Anonymous said...
7 November 2014 at 21:57  

saya percaya perbuatan ini bukan yang pertama , sebelum ini si budak singlet hitam dah melakukanya dengan budak2 lain, tapi ...dimanakah warden asrama ? mustahil warden atau pihak sekolah tak tahu langsung ?

saya salahkan pihak sekolah, saya salahkan warden asrama !!

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks