(Sekitar Perbicaraan Rayuan Anwar Ibrahim) PROVOKASI Telah Bermula... Cubaan Agar Ditangkap Polis, Telah Digerakkan!

Tuesday, 28 October 2014


Jauh tersasar berbanding anggaran awal jumlah kehadiran yang sepatutnya berada di hadapan Istana Kehakiman Putrajaya yang sedang mendengar kes rayuan Anwar Ibrahim untuk mengenepikan hukuman penjara 5 tahun yang telah dijatuhi oleh Mahkamah Rayuan pada Mac lepas.

Sepatutnya yang datang tidak kurang dari 5,000 kalau tidak pun menepati sasaran 10,000 orang seperti yang diuwar-uwarkan sebelum ini.

Krisis dengan PAS menyaksikan sokongan kepada demonstrasi untuk Anwar Ibrahim merudum teruk.



Sehingga jam 12:47 tengah hari, jumlah kehadiran di hadapan Istana Kehakiman hanyalah sekitar 700 orang walaupun turut dihadiri oleh pemimpin-pemimpin utama PKR dan DAP dengan pembahagiannya adalah lebih kurang 300 orang penentang Anwar Ibrahim dan 400 orang penyokong Anwar Ibrahim.  88% daripada mereka adalah Melayu, India 6%, Cina 5%, 1% lain-lain tidak termasuk media dan bilangan orang yang berada di dalam mahkamah.

400 orang penyokong Anwar Ibrahim berkumpul di hadapan Istana Kehakiman manakala 300 orang penentang Anwar Ibrahim yang kebanyakannya adalah Belia Wilayah, Belia Putraja, 20 Orang Asli dari Serendah, Group Motosikal Putrajaya dan UMNO Putrajaya yang diketuai oleh Azizan Abdul Aziz berada di sudut sebelah kiri pintu Istana Kehakiman.

Manakala di dalam mahkamah pula, 80 orang yang terdiri daripada 25 orang kakitangan mahkamah, 20 orang penyokong, 20 orang pengamal media, 10 orang pemerhati dan 5 yang lain.



Jam 9:30 pagi, bermula provokasi yang dilakukan oleh penyokong-penyokong Anwar Ibrahim yang diketuai oleh Jonah apabila beberapa orang daripada mereka berkumpul dan memijak baju 'Justice for Saiful'.

Ucapan-ucapan daripada para para pemimpin PKR dan DAP tidak begitu bersemangat kerana jumlah kehadiran yang terlalu kecil berbanding sasaran.

video
11:35 pagi, sekumpulan penyokong Anwar Ibrahim telah membakar t-shirt berwarna kuning yang tertera gambar Saiful Bukhari Azlan. Tindakan tersebut mencetuskan perselisihan faham sesama penyokong Anwar Ibrahim yang tidak berpuas hati dengan tindakan membakar t-shirt itu. Berlaku tolak menolak sesama mereka.

Pencetusan provokasi seperti itu telah dijangka dari awal kerana ia sememangnya ada di dalam perancangan yang telah dibuat pada 25 Oktober 2014 antara jam 9:30 sehingga 11:15 malam bertempat di Bilik Mesyuarat 5 Mawar, Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya. Dalam mesyuarat tertutup Mobilasi Rakyat Hakim Negara itu yang dipengerusikan oleh Chua Tian Chang @ Tian Chua, pelbagai pergerakan telah dirancang termasuklah provokasi ke atas penyokong-penyokong Saiful Bukhari Azlan agar ada di kalangan penyokong Anwar Ibrahim yang ditangkap oleh polis. Berita penangkapan tersebut akan diperbesar-besarkan menerusi media sosial bagi menarik kehadiran lebih ramai pada 29 Oktober ke pekarangan Istana Kehakiman.

Dalam mesyuarat tersebut, Tian Chua mensasarkan kehadiran seramai lebih kurang 1000 orang pada 28 Oktober tetapi pada 29 Oktober dengan segala provokasi dan drama yang dilakukan pada 28 Oktober, akan menarik kehadiran sekurang-kurangnya 5000 orang.

Jam 11:45 pagi, kebanyakan penyokong Saiful mula meninggalkan pekarangan Istana Kehakiman.

17 comments:

  1. "Rakyat hakim negara" - pala hotak si BANGANG-BANGANG ni! Jadi NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ni mahu dihakimi rakyat ala-BINATANG BUAS-puak-SODOM DAPBANGKAI/PKRSODOM?! PI MAMPOS!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. Ini aku syak sebenaqnya, kempen "Mahu NEGARA SODOM" - dasar BINATANG BUAS!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  3. Setakat pijak baju.....bulu saiful pun tak gugur. Relaks.....saiful....biarkan.

    ReplyDelete
  4. Puak2 binatang ini mahu jd 'hakim negara'?
    lembu oii... aku pun rakyat negara ini jugak.. xde bodoh lah nk support binatang jahat bernama Anwar Ibrahim tu!
    mintk doa di disumbat segera masuk penjara!!

    Cilaka punya makhluk!

    ReplyDelete
  5. Rakyat hakim negara 'ale otak' lu. Kalau rakyat jd hakim, apa pasal nk buat bicara. Biar rakyat bodoh bangang penyokong.peliwat tu saja jatuhkan hukum. X payah la sibuk2 dpn mahkamah, bawah pokokpun boleh....

    ReplyDelete
  6. "Rakyat Hakim Negara".??....banggang! Ingat ni zaman jahiliah....rakyat boleh buat sesuka hati? So uncivilised.

    ReplyDelete
  7. Takya le guna slogan rakyat hakim negara... saya pon rakyat juga... anwar tu da lama patut masuk penjara!!!

    ReplyDelete
  8. Rakyat yg tak beradab tak layak jadi hakim negara.

    ReplyDelete
  9. Anwar sedang dimakan sumpah laknat dan doa keadilan di hadapan Kaabah. Mampus ko kali ni Anwar....mampus!!! Juga PAS sedang dimakan doa KO, pecah perut dan buta mata yang dibuat mereka. Habis semua musuh2 Islam dihancurkan!!! AllahuAkbar!!!

    ReplyDelete
  10. Orang kena sondol dibelakang tu yang tahu betapa sakitnya perbuatan terkutuk yang dilakukan oleh ALJUB....yang pijak baju tu mana dai org tahu sakitnya...ALLAH BERSAMA ORANG YANG BENAR.

    ReplyDelete
  11. Dah ramai kawan2 anwar yg lari.... Dapat orang tak cukup akal menyokong pun jadilah bagi abang non... Cukup thrill dah dia....

    ReplyDelete
  12. tompang gelak boleh tak
    kah kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun nk tumpang gelakkan macai bodoh bang non. . .kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah. . .

      Delete
  13. aku sebagai rakyat, yg di lantik oleh anwar utk jadi hakim..' Dengan ini aku menjatuhkan hukuman ke atas anwar ibrahim ketua penipu@ketum juburi...dgn hukuman supaya dia meliwat sarang tebuan sampai mati'dum!dum!dum!.."mahkamah bersurai"...

    ReplyDelete
  14. Tak peraya kadar Allah .sembahyang hajat dah buat.yasin dah baca dah kena jatuh hukum .buat lagi pembohngan ajak budak univerti yg cordek bangang

    ReplyDelete
  15. Saiful dah kena sodom. Kau hendak, tapi nuar tak hendak. Konek dah tak bangun fasal fikir sg. buluhlah. Selera kurang. Kau orang pun tak berakal ke nak paksa2 dia kesian tau.

    ReplyDelete

(Sekitar Perbicaraan Rayuan Anwar Ibrahim) PROVOKASI Telah Bermula... Cubaan Agar Ditangkap Polis, Telah Digerakkan!

Tuesday, 28 October 2014 ·


Jauh tersasar berbanding anggaran awal jumlah kehadiran yang sepatutnya berada di hadapan Istana Kehakiman Putrajaya yang sedang mendengar kes rayuan Anwar Ibrahim untuk mengenepikan hukuman penjara 5 tahun yang telah dijatuhi oleh Mahkamah Rayuan pada Mac lepas.

Sepatutnya yang datang tidak kurang dari 5,000 kalau tidak pun menepati sasaran 10,000 orang seperti yang diuwar-uwarkan sebelum ini.

Krisis dengan PAS menyaksikan sokongan kepada demonstrasi untuk Anwar Ibrahim merudum teruk.



Sehingga jam 12:47 tengah hari, jumlah kehadiran di hadapan Istana Kehakiman hanyalah sekitar 700 orang walaupun turut dihadiri oleh pemimpin-pemimpin utama PKR dan DAP dengan pembahagiannya adalah lebih kurang 300 orang penentang Anwar Ibrahim dan 400 orang penyokong Anwar Ibrahim.  88% daripada mereka adalah Melayu, India 6%, Cina 5%, 1% lain-lain tidak termasuk media dan bilangan orang yang berada di dalam mahkamah.

400 orang penyokong Anwar Ibrahim berkumpul di hadapan Istana Kehakiman manakala 300 orang penentang Anwar Ibrahim yang kebanyakannya adalah Belia Wilayah, Belia Putraja, 20 Orang Asli dari Serendah, Group Motosikal Putrajaya dan UMNO Putrajaya yang diketuai oleh Azizan Abdul Aziz berada di sudut sebelah kiri pintu Istana Kehakiman.

Manakala di dalam mahkamah pula, 80 orang yang terdiri daripada 25 orang kakitangan mahkamah, 20 orang penyokong, 20 orang pengamal media, 10 orang pemerhati dan 5 yang lain.



Jam 9:30 pagi, bermula provokasi yang dilakukan oleh penyokong-penyokong Anwar Ibrahim yang diketuai oleh Jonah apabila beberapa orang daripada mereka berkumpul dan memijak baju 'Justice for Saiful'.

Ucapan-ucapan daripada para para pemimpin PKR dan DAP tidak begitu bersemangat kerana jumlah kehadiran yang terlalu kecil berbanding sasaran.

video
11:35 pagi, sekumpulan penyokong Anwar Ibrahim telah membakar t-shirt berwarna kuning yang tertera gambar Saiful Bukhari Azlan. Tindakan tersebut mencetuskan perselisihan faham sesama penyokong Anwar Ibrahim yang tidak berpuas hati dengan tindakan membakar t-shirt itu. Berlaku tolak menolak sesama mereka.

Pencetusan provokasi seperti itu telah dijangka dari awal kerana ia sememangnya ada di dalam perancangan yang telah dibuat pada 25 Oktober 2014 antara jam 9:30 sehingga 11:15 malam bertempat di Bilik Mesyuarat 5 Mawar, Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya. Dalam mesyuarat tertutup Mobilasi Rakyat Hakim Negara itu yang dipengerusikan oleh Chua Tian Chang @ Tian Chua, pelbagai pergerakan telah dirancang termasuklah provokasi ke atas penyokong-penyokong Saiful Bukhari Azlan agar ada di kalangan penyokong Anwar Ibrahim yang ditangkap oleh polis. Berita penangkapan tersebut akan diperbesar-besarkan menerusi media sosial bagi menarik kehadiran lebih ramai pada 29 Oktober ke pekarangan Istana Kehakiman.

Dalam mesyuarat tersebut, Tian Chua mensasarkan kehadiran seramai lebih kurang 1000 orang pada 28 Oktober tetapi pada 29 Oktober dengan segala provokasi dan drama yang dilakukan pada 28 Oktober, akan menarik kehadiran sekurang-kurangnya 5000 orang.

Jam 11:45 pagi, kebanyakan penyokong Saiful mula meninggalkan pekarangan Istana Kehakiman.

17 comments:

Anonymous said...
28 October 2014 at 14:24  

"Rakyat hakim negara" - pala hotak si BANGANG-BANGANG ni! Jadi NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ni mahu dihakimi rakyat ala-BINATANG BUAS-puak-SODOM DAPBANGKAI/PKRSODOM?! PI MAMPOS!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...
28 October 2014 at 14:30  

Ini aku syak sebenaqnya, kempen "Mahu NEGARA SODOM" - dasar BINATANG BUAS!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...
28 October 2014 at 14:58  

Setakat pijak baju.....bulu saiful pun tak gugur. Relaks.....saiful....biarkan.

Zat said...
28 October 2014 at 15:10  

Puak2 binatang ini mahu jd 'hakim negara'?
lembu oii... aku pun rakyat negara ini jugak.. xde bodoh lah nk support binatang jahat bernama Anwar Ibrahim tu!
mintk doa di disumbat segera masuk penjara!!

Cilaka punya makhluk!

Anonymous said...
28 October 2014 at 15:12  

Rakyat hakim negara 'ale otak' lu. Kalau rakyat jd hakim, apa pasal nk buat bicara. Biar rakyat bodoh bangang penyokong.peliwat tu saja jatuhkan hukum. X payah la sibuk2 dpn mahkamah, bawah pokokpun boleh....

Anonymous said...
28 October 2014 at 15:13  

"Rakyat Hakim Negara".??....banggang! Ingat ni zaman jahiliah....rakyat boleh buat sesuka hati? So uncivilised.

Anonymous said...
28 October 2014 at 15:25  

Takya le guna slogan rakyat hakim negara... saya pon rakyat juga... anwar tu da lama patut masuk penjara!!!

Anonymous said...
28 October 2014 at 15:27  

Rakyat yg tak beradab tak layak jadi hakim negara.

CuCuBahahman said...
28 October 2014 at 16:10  

Anwar sedang dimakan sumpah laknat dan doa keadilan di hadapan Kaabah. Mampus ko kali ni Anwar....mampus!!! Juga PAS sedang dimakan doa KO, pecah perut dan buta mata yang dibuat mereka. Habis semua musuh2 Islam dihancurkan!!! AllahuAkbar!!!

Anonymous said...
28 October 2014 at 16:24  

16:10
Amiiin

Anonymous said...
28 October 2014 at 17:05  

Orang kena sondol dibelakang tu yang tahu betapa sakitnya perbuatan terkutuk yang dilakukan oleh ALJUB....yang pijak baju tu mana dai org tahu sakitnya...ALLAH BERSAMA ORANG YANG BENAR.

Tajuls said...
28 October 2014 at 20:24  

Dah ramai kawan2 anwar yg lari.... Dapat orang tak cukup akal menyokong pun jadilah bagi abang non... Cukup thrill dah dia....

Anonymous said...
28 October 2014 at 21:37  

tompang gelak boleh tak
kah kah kah kah.

Anonymous said...
28 October 2014 at 22:00  

aku sebagai rakyat, yg di lantik oleh anwar utk jadi hakim..' Dengan ini aku menjatuhkan hukuman ke atas anwar ibrahim ketua penipu@ketum juburi...dgn hukuman supaya dia meliwat sarang tebuan sampai mati'dum!dum!dum!.."mahkamah bersurai"...

Anonymous said...
28 October 2014 at 22:01  

Saya pun nk tumpang gelakkan macai bodoh bang non. . .kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah. . .

Anonymous said...
28 October 2014 at 22:19  

Tak peraya kadar Allah .sembahyang hajat dah buat.yasin dah baca dah kena jatuh hukum .buat lagi pembohngan ajak budak univerti yg cordek bangang

Anonymous said...
29 October 2014 at 10:25  

Saiful dah kena sodom. Kau hendak, tapi nuar tak hendak. Konek dah tak bangun fasal fikir sg. buluhlah. Selera kurang. Kau orang pun tak berakal ke nak paksa2 dia kesian tau.

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks