Lagi Tangkapan Seludup Yang Ada Kaitan Dengan KASTAM! Kali Ini Di Johor Pula

Sunday, 12 October 2014



Lebih kurang pukul 5:00 petang semalam, sebuah van jenis Mercedez Benz berwarna kelabu bernombor pendaftaran WJV 8208 yang dipandu dalam keadaan mencurigakan telah ditahan sebaik-baik sahaja kenderaan tersebut dipandu keluar dari pemeriksaan kastam di Bangunan Sultan Iskandar laluan kereta masuk Malaysia.

Ketika ditahan oleh pasukan peronda polis, van tersebut cuba meloloskan diri dan cuba mengelak daripada ditahan oleh pihak polis.

Pasukan peronda kemudiannya mengejar van tersebut dan berjaya menahannya di Lingkaran Dalam Johor Bahru. Hasil pemeriksaan mendapati van tersebut penuh berisi muatan arak yang dipercayai tidak membayar cukai kastam memandangkan pemandu berkenaan enggan menunjukkan borang cukai kastam.


Menurut sumber, pihak polis telah menahan pemandu van tersebut, seorang lelaki Melayu berusia 35 tahun.

Sebelum ini, banyak cerita tentang seorang lelaki bernama Ah Tak atau nama sebenarnya Lee Tuck Shau bernombor kad pengenalan 700712-01-606X yang cukup dikenali di Bangunan Sultan Iskandar. Ah Tak dikatakan merupakan kepala sindiket bersama-sama seorang lagi lelaki yang dikenali sebagai Ah Chew. 

Penahanan dan penangkapan yang dibuat oleh polis menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dengan SOP Kastam di BSI. Ditambah pula dengan penyeludupan rokok serta arak yang masih berleluasa menerusi Kompleks CIQ BSI dan Link Kedua Tanjung Kupang.

Dikatakan penyeludupan di Link Kedua Tanjung Kupang pula didalangi oleh Ah Chew.

13 comments:


  1. MUDAH JE TU. ESOK SI AH BENG DTG BAWAK INVOIS TUNJUK BUKTI IMPORT. PERKARA BIASA.

    ReplyDelete
  2. Yang AKU TAHU orang orang kastam NI RAMAI yang kata RAYA..... DARI BAWAH HINGGA KEATAS.

    ReplyDelete
  3. bodoh la kastam ni,korang makan 10 ribu je sebulan...cina2 babi ni makan berjuta sebulan.....dasar haramjadah punya kastam!!!!badan kerajaan yang paling aku benci sekali adalah kastam dengan imegresen......fullstop

    ReplyDelete
  4. aku rasa x mustahil bom nuklear pun dah ada ditangan gangster di malaysia penangan kebabian kastam......bubar je la jabatan kastam ni,satukan dengan unit amal pas atau ppspulau pinang!!!!!arggggggggggggggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ar bro. Party anggok saja sama Kami angguk saja tentu ahli mewah.

      Delete
  5. Taman aku dudok.....kastam imegrisen....pro pembangkang !....ramai simpan janggut2,,,,cm baikkk....bukan semua naaaaa...segelintirrrr !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakitangan kjn yg pro pembangkang kebanyakannya sebab banyak buat kerja salah atau rasuah. Mereka sangat benci kerajaan kerana ada undang-undang yg menghalang mereka jadi kaya-raya melebihi pendapatan sebenar sebagai kakitangan kerajaan.
      Kesemua mereka seharusnya diberkas dan sumbatkan ke dalam penjara. Biar mereka tahu untuk apa manusia dihidupkan Allah swt dimuka bumi ini.

      Delete
    2. Segelintir aje ke ...?

      Delete
  6. Dok heboh kat Selangor pesta arak kat Melaka Deris Harun dok promosi Pesta arak kat Jonkerfest kenapa tak bising pun wayang puak BN ni lebih kurang sama juga . Jangan dok tengok kuman yang jauh nampak gajah depan mata tak nampak .Hiporkorit la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba baca nih... bukan dah ada yang belasah Idris Haron yang disayangi Pakatan ke?

      http://selangorchronicle.blogspot.com/2014/10/ketua-menteri-melaka-oktoberfest.html

      Delete
  7. bila masa idris haron promote pesta arak..mana bukti?

    ReplyDelete

  8. ALER UTO ASTAM.

    ReplyDelete
  9. Yg aku tau rokok putih & arak ni dari pelabuhan logistik singapore.. Kastam & polis negara jiran kita tu lg hancusss...

    ReplyDelete

Lagi Tangkapan Seludup Yang Ada Kaitan Dengan KASTAM! Kali Ini Di Johor Pula

Sunday, 12 October 2014 ·



Lebih kurang pukul 5:00 petang semalam, sebuah van jenis Mercedez Benz berwarna kelabu bernombor pendaftaran WJV 8208 yang dipandu dalam keadaan mencurigakan telah ditahan sebaik-baik sahaja kenderaan tersebut dipandu keluar dari pemeriksaan kastam di Bangunan Sultan Iskandar laluan kereta masuk Malaysia.

Ketika ditahan oleh pasukan peronda polis, van tersebut cuba meloloskan diri dan cuba mengelak daripada ditahan oleh pihak polis.

Pasukan peronda kemudiannya mengejar van tersebut dan berjaya menahannya di Lingkaran Dalam Johor Bahru. Hasil pemeriksaan mendapati van tersebut penuh berisi muatan arak yang dipercayai tidak membayar cukai kastam memandangkan pemandu berkenaan enggan menunjukkan borang cukai kastam.


Menurut sumber, pihak polis telah menahan pemandu van tersebut, seorang lelaki Melayu berusia 35 tahun.

Sebelum ini, banyak cerita tentang seorang lelaki bernama Ah Tak atau nama sebenarnya Lee Tuck Shau bernombor kad pengenalan 700712-01-606X yang cukup dikenali di Bangunan Sultan Iskandar. Ah Tak dikatakan merupakan kepala sindiket bersama-sama seorang lagi lelaki yang dikenali sebagai Ah Chew. 

Penahanan dan penangkapan yang dibuat oleh polis menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dengan SOP Kastam di BSI. Ditambah pula dengan penyeludupan rokok serta arak yang masih berleluasa menerusi Kompleks CIQ BSI dan Link Kedua Tanjung Kupang.

Dikatakan penyeludupan di Link Kedua Tanjung Kupang pula didalangi oleh Ah Chew.

13 comments:

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:23  


MUDAH JE TU. ESOK SI AH BENG DTG BAWAK INVOIS TUNJUK BUKTI IMPORT. PERKARA BIASA.

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:23  

Yang AKU TAHU orang orang kastam NI RAMAI yang kata RAYA..... DARI BAWAH HINGGA KEATAS.

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:26  

bodoh la kastam ni,korang makan 10 ribu je sebulan...cina2 babi ni makan berjuta sebulan.....dasar haramjadah punya kastam!!!!badan kerajaan yang paling aku benci sekali adalah kastam dengan imegresen......fullstop

Anonymous said...
12 October 2014 at 11:33  

aku rasa x mustahil bom nuklear pun dah ada ditangan gangster di malaysia penangan kebabian kastam......bubar je la jabatan kastam ni,satukan dengan unit amal pas atau ppspulau pinang!!!!!arggggggggggggggg

Anonymous said...
12 October 2014 at 12:29  

Setuju ar bro. Party anggok saja sama Kami angguk saja tentu ahli mewah.

Anonymous said...
12 October 2014 at 12:29  

Taman aku dudok.....kastam imegrisen....pro pembangkang !....ramai simpan janggut2,,,,cm baikkk....bukan semua naaaaa...segelintirrrr !

hasnul rahman said...
12 October 2014 at 13:05  

Kakitangan kjn yg pro pembangkang kebanyakannya sebab banyak buat kerja salah atau rasuah. Mereka sangat benci kerajaan kerana ada undang-undang yg menghalang mereka jadi kaya-raya melebihi pendapatan sebenar sebagai kakitangan kerajaan.
Kesemua mereka seharusnya diberkas dan sumbatkan ke dalam penjara. Biar mereka tahu untuk apa manusia dihidupkan Allah swt dimuka bumi ini.

Anonymous said...
12 October 2014 at 13:42  

Segelintir aje ke ...?

Anonymous said...
12 October 2014 at 13:51  

Dok heboh kat Selangor pesta arak kat Melaka Deris Harun dok promosi Pesta arak kat Jonkerfest kenapa tak bising pun wayang puak BN ni lebih kurang sama juga . Jangan dok tengok kuman yang jauh nampak gajah depan mata tak nampak .Hiporkorit la...

Anonymous said...
12 October 2014 at 15:55  

bila masa idris haron promote pesta arak..mana bukti?

Anonymous said...
12 October 2014 at 18:54  

cuba baca nih... bukan dah ada yang belasah Idris Haron yang disayangi Pakatan ke?

http://selangorchronicle.blogspot.com/2014/10/ketua-menteri-melaka-oktoberfest.html

Anonymous said...
12 October 2014 at 23:36  


ALER UTO ASTAM.

Anonymous said...
13 October 2014 at 15:53  

Yg aku tau rokok putih & arak ni dari pelabuhan logistik singapore.. Kastam & polis negara jiran kita tu lg hancusss...

 
Copyright © -2012 buletin All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks